Shimano FC-M970 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See juhend sobib ka

ST-M975 / ST-M970 DUAL CONTROL heeblit kasutatakse nii käiguvahetuseks kui ka pidurdamiseks.
Õpi kindlasti tundma oma jalgratta käiguvahetust ja pidurdamist. Töötamismeetodeid vaata jooniselt.
Kui DUAL CONTROL heebli sisemine seade saab kahjustatud, liigub heebel oma algasendist allapoole, ning mõningates
asendites võib pidurdamine olla raskendatud. Kui see juhtub, tuleb jalgrattaga sõitmine koheselt lõpetada.
Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi pesuvahendeid nagu
rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata allolevat tabelit. Kui
ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti
või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib
ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib
põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes
teises kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti.
Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti,
võib kett kahjustuda.
Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid sa jalgrattalt
maha kukkuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
Kasuta eesmist ketiratast, mis on ühilduv 9-käigulise ketiga, koos Shimano CN-7701, CN-HG93 ja CN-HG73 kettidega.
Kui kasutada ketiratast, mis on mõeldud 8-käigulise või vähema keti jaoks, võivad ilmneda probleemid eesmise ketiratta
käiguvahetusel või keti tihvtid võivad kukkuda välja ning põhjustada keti katkemist.
Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et väntades ei oleks pragusid. Kui vändas on pragu võib vänt murduda ja sa võid kukkuda
jalgrattalt maha.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib
kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümer kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline
superkitsas kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline
kitsas kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Pane tähele
Ära kasuta abipäästiku kinnitamisel selle korgil kinnituspolti (valmistatud alumiiniumist).
Lisaks, kui pedaalimine ei tundu olevat tavapärane, kontrolli seda veel korra.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et ühendustes ei oleks lõtku ega lõtvust. Samuti kinnita teatud aja tagant uuesti vända
kinnituspoldid. (BB-FC, FC-PD)
Ära pese keskjooksu kõrgsurvepihustiga ega veega.
Kui sa tunned laagrites olevat lõtvust, tuleks keskjooks välja vahetada.
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Enne vasaku ja parema adapteri kinnitamist kanna neile määret.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele esimesele hammasrattale. Seda ei saa kasutatda
kahekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid ei ühti.
Kui paigaldad ülalt suunatud tüüpi, kasuta raami, millel on kolm väliskatte hoidikut, nagu näidatud
paremaloleval joonisel.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale
poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga
ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Veendu, et käiguvahetustross ja piduritross ei takistaks pidurdamise ajal teineteist. Kui nad takistavad, võib see segada
pidurdamist.
Paigalda trossid nii, et neis oleks natukene lõtvust isegi siis, kui juhtraud on täielikult keeratud.
Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret ega mõnda muud
määret, sest need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli plastikosade
külge, võib see põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt veenduma, et
pidurivedelik ei kinnituks plastikosade külge.
SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega muuda plastikosade külge kleepudes neid
plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada võõrosakeste külge kleepumist.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
Väliskatte hoidjad
Esimese käiguvahetaja paigaldamine
Toendi tüübile
Paigalda vastavalt
joonisele.
Polt
Adapter
Adapter
Esimene käiguvahetaja
Esimene ketiratas
Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
Tehnilise hoolduse juhised SI-6LK0B-003
Esimene ülekandesüsteem
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
ST-M970 ST-M975
4. Keskmise hammasratta reguleerimine
Kui teostad reguleerimist, aseta kett
taga suurimale ketirattale ning ees
aseta kett keskmisele hammasrattale.
Reguleerimiseks kasuta väliskatte
reguleerimissilindrit keerates seda nii, et
ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Kett
Ketijuhi
sisemine plaat
Väliskatte
reguleerimissilinder
Keti asend
Suurim
ketiratas
Keskmine ham-
masratas
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse
kontrollimiseks käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui
kasutamise ajal on käiguvahetus raskendatud.)
Väliskatte lõikamine
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks
nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte otsakork
väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Heeblite kasutamine
Käiguvahetus
INSTANT RELEASE päästiku
mehhanism muudab
võimalikuks kiire käiguvahetuse,
sest trossi pinge vabastatakse
koheselt, kui alla on vajutatud
kas peaheebel või abipäästik.
Heebli algasend
Muutub kitsamaks
Muutub laiemaks
2 mm kuuskantvõti
Piduriheebli kasutamine
1. liige
Heebli ots
Umbes 2
mm
Abipäästik
Heebli algasend
Peale vajutamist lahti lastud heebel naaseb alati oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Lülitumine väikeselt hammasrattalt suuremale
hammasrattale
Kui heeblit on vajutatud korra, toimub väiksemalt suuremale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näide: keskmiselt hammasrattalt suurimale hammasrattale.
Lülitumine suuremalt hammasrattalt väiksemale
hammasrattale
Kui heeblit on vajutatud korra, toimub suuremalt väiksemale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näide: suurimalt hammasrattalt keskmisele hammasrattale.
Haarde laiuse reguleerimine
Heeblite haarde laiuse reguleerimine on soovitatav, et saavutada
mugavaim käiguvahetus ja pidurdamine.
Hõbedane
Must
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
Spetsifikatsioonid
X = Saadaval
Esimene käiguvahetaja
Kinnitusklambrite diameetrid:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
S (w/Adapter S)
M (w/Adapter M)
Ketitoe nurk
Ketiratas
SIS reguleerimine
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Eelseadistatud
joondusplokk
Keti asend
Suurim ketiratas Väikseim ham-
masratas
FD-M970 FD-M971
Alumine regulaa-
torkruvi
Kett
Ketijuhi sisemine
plaat
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks,
et vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks
olema otse suurima hammasratta kohal
ja sellega paralleelne. Kinnita kasutades
5 mm kuuskantvõtit.
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Ketiratas (suurim
hammasratas)
Ketijuht
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu
näidatud joonisel. Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud
joondusplokki.
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses.
Eelseadistatud mõõdik
Eelseadistatud joondusplokk
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka suurimal
hammasrattal)
Suurim ketiratas
Suurim ham-
masratas
Kett
Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
Kasuta juhtraua klambit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 32 mm.
Heebli paigaldamine
4 mm kuuskantvõti
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Normaaltüüp Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Tõmba
< Normaaltüüp >
• FD-M970
< Ülalt suunatud tüüp >
5 mm kuuskantvõti
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
< Normaaltüüp >
• FD-M971
< Ülalt suunatud tüüp >
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi
välimise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Tutvu nende juhenditega koos ka FC-M970 esimese
hammasratta hooldusjuhenditega.
Keti asend
Väikseim keti-
ratas
Suurim ham-
masratas
FD-M970
FD-M971
Kett
Ketijuhi
välisplaat
Ülemine reguleer-
imiskruvi
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Enne heebli madalaimasse asendisse seadmist vajuta heeblit 2
või enam korda. Peale otsakorgi eemaldamist ja kaane avamist
lükka tross läbi väliskatte reguleerimispoldi. Lükka tross lõpuni
läbi nii, et sisemise trossi ots asetuks haagile, ning seejärel sulge
kaas.
Otsakork
Haak
Kaas
Otsakork
Paigalda otsakork keerates seda, nagu
näidatud joonisel, kuni see peatub. Ära
keera seda rohkem, vastasel juhul
võivad kahjustuda korgil olevad
keermed.
Kinnitusmoment:
0,3 - 0,5 Nm
Muutub
kitsamaks
Muutub
laiemaks
Seeria XTR
DUAL CONTROL heebel M975 ST- / ST-M970
Väliskate SIS-SP41
Esimene käiguvahetaja FD-M970 / FD-M971
Esimene ketiratas FC-M970
Kett CN-7701
Keskjooksu trossijuht SM-SP17 / SM-BT17
Mudeli number FD-M970 / FD-M970-E FD-M971
Normaaltüüp X X
Ülalt suunatud tüüp X X
Esimese hammasratta hamba vahe 20T / 22T 20T / 22T
Min. erinevus ülemise ja keskmise vahel 12T 12T
Esimese käiguvaheti kinnitusklabri diameeter S, M, L S, M, L
Ketitoe nurk (α)
66° - 69° 66° - 69°
Sobiv ketiliin 50 mm 50 mm
Mudeli number FC-M970
Ketiratta hambakombinatsioon 44 - 32 - 22T / 44 - 32 - 26T
Poldiringjoone diameeter 104 mm / 64 mm
Vända pikkus 165 mm, 167,5 mm, 170 mm, 172,5 mm, 175 mm, 177,5 mm, 180 mm
Ketiliin 50 mm
Keskjooksu pesa laius 68, 73 mm
Keermete mõõdud BC1,37 (68, 73 mm)
Kui kett kukub vända poole. Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi (umbes
1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on
keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi (umbes
1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on
keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi (umbes
1/4 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja suurima
hammasratta sisemine plaat
puutuvad kokku.
Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi (umbes
1/8 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja suurima
hammasratta välimine plaat
puutuvad kokku
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi (umbes
1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt ham-
masrattalt ning keskmine ham-
masratas jääb vahele.
Vabasta väliskatte reguleerimis-
silindrit vastupäeva keerates
(1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja sisemine plaat
puutuvad kokku ajal, kui lülitud
taga ümber suurimale ketirattale,
samal ajal kui kett on keskmisel
hammasrattal.
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit päripäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu
poole.
Kinnita päripäeva keerates alu-
mist reguleerimiskruvi (umbes
1/2 pööret).
Kui heebel on käiguvahetusel
keskmiselt suurimale
hammasrattale kange.
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi (umbes
1/4 pööret).
6,5 mm
7,1 mm
est_280404_6LK0B_003.indd 1est_280404_6LK0B_003.indd 1 15-05-2008 14:45:4115-05-2008 14:45:41
  • Page 1 1

Shimano FC-M970 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See juhend sobib ka