5. Trimmimismehhanismi reguleerimine ja kontrollimine
Vänta liigutades vajuta hellalt heeblit (b) ning kontrolli, et eesmine
käiguvaheti liiguks silmnähtavalt väikseima hammasratta poole. Kui
eesmine käiguvaheti liigub liiga palju ja kett on seatud sellel ajal
väikseimale hammasrattale, vabasta ülemist reguleerimispolti 1/8
pööret. Seejärel vii kett tagasi oma
originaalasendisse, reguleeri ja
kontrolli trimmimismehhanismi.
Üldine ohutusinfo
Tehnilise hoolduse juhised
SI-5K80A
HOIATUS
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud
osad võivad põhjustada sõitjale vigastusi.
Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano
varuosasid.
• Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti
vahele, vastasel juhul võid sa jalgrattalt maha kukkuda.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia
alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, puhasta käiguvaheti ning
määri kõik liikuvad osad.
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei
ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
• Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda
kokku esimese käiguvahetaja esimeste hammasratastega
ning tekitada heli.
Kui heli on probleemiks, nihuta ketti suuruselt järgmisele
või ülejärgmisele tagumisele ketirattale.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning
keskjooksu trossijuhti.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist
sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
• See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele
esimesele hammasrattale. Seda ei saa kasutatda
kahekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid
ei ühti.
• Keti puhul kasuta ainult Shimano superkitsast ketitüüpi.
Laia ketitüüpi ei saa kasutada.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase
kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse
või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse
jalgratta müüja poole.
Esimesed
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat
kombinatsiooni.
FD-4503
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
Spetsifikatsioonid
Esimese käiguvahetaja paigaldamine
Eesmine käiguvahetus (ST-4500)
Ketitoe nurk
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu näidatud joonisel.
Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud joondusplokki.
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses.
1 mm
3 mm
Eelseadistatud mõõdik
Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks olema otse suurima
hammasratta kohal ja sellega paralleelne.
Kinnita kasutades 5 mm kuuskantvõtit.
Ketiratas (suurim
hammasratas)
Ketijuht
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
SIS reguleerimine
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi
ning keti vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
2. Trossi ühendamine ja kinnitamine
Trossi kinnitamiseks kinnita kinnituspolt 5 mm
kuuskantvõtmega samal ajal sisemist trossi tõmmates.
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi välimise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Suurim
ketiratas
Väikseim
hammasratas
Keti asend
Eelseadistatud
joondusplokk
Tõmba
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see
esimese käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Pane tähele:
Keskmisel hammasrattal on 2 käiguvahetusasendit. Trossi
reguleerimiseks veendu, et käiguvaheti oleks oma kahest asendist
sisemisel küljel (väikse hammasratta suunas). Vii käiguvaheti
sellesse asendisse viies keti suurimalt hammasrattalt keskmisele
hammasrattale (soovitatav) või viies keti väikeselt keskmisele
hammasrattale; seejärel vajuta hellalt heeblit (b) kuni tunned väikest
klõpsu (et viia käiguvaheti keskmise hammasratta siseküljele).
4. Trossi reguleerimine keskmist hammasratast
kasutades
Trossi reguleerides aseta kett taga suurimale
ketirattale ja ees keskmisele hammasrattale.
Suurim
ketiratas
Keskmine
hammasratas
B
A
Väliskatte reguleerimissilinder
Keti asend
Ketijuhi
sisemine plaat
Ülemine
reguleerimiskruvi
Ketijuhi
välisplaat
Kett
Kett
Heebel b
Suurelt hammasrattalt
väiksemale
hammasrattale
Heebel a
Väikeselt hammasrattalt
suuremale
hammasrattale
Heebel a
Heebel b
Enne kasutamist loe kindlasti nende hooldusjuhenditega koos ka
ST-4500 hooldusjuhendeid.
Eelseadistatud joondusplokk
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend
Alumine
regulaatorkruvi
Ketijuhi
sisemine plaat
Kett
Ülemine
reguleerimiskruvi
Ketijuhi välisplaat
Kett
6. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 5 lõpetamist liiguta käiguvahetuse kontrollimiseks
käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui kasutamise ajal on
käiguvahetus raskendatud.)
Keskmine
hammasratas
Suurim
hammasratas
Väikseim
hammasratas
Reguleerimispunkt
SI-5K80A-04
Seeria TIAGRA
Käiguvahetusheebel ST-4500
Väliskate SIS-SP41
Käike 27
Esimene käiguvahetaja FD-4503
Esimene ketiratas FC-4503
Tagumine käiguvaheti RD-4500-GS
Vabajooks FH-4500
Kasseti ketiratas CS-HG50-9
Kett CN-HG53
Keskjooksu trossijuht SM-SP17
Tüüp Rihma tüüp / Kõvastatud tüüp
Esimese hammasratta hamba vahe 20 hammast või vähem
Min. erinevus ülemise ja keskmise
vahel
11T
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri
diameeter
S (ø28,6 mm), M (ø31,8 mm),
L (ø34,9 mm)
Ketitoe nurk (
α
)
63° - 66°
Ketiliin 45 mm
Reguleeri trossi pinget kasutades väliskatte reguleerimissilindrit
keerates seda nii, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele jääks
0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Kui kett kukub vända poole Kinnita päripäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt hammasrattalt
suurimale on keeruline
Vabasta vasupäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt hammasrattalt
väiksemale on keeruline
Vabasta vasupäeva keerates alumine
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja suurima
hammasratta välimine plaat puutuvad
kokku
Vabasta vasupäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt hammasrattalt
ning keskmine hammasratas jääb vahele
Vabasta väliskatte reguleerimissilindrit
vastupäeva keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja sisemine
plaat puutuvad kokku ajal, kui lülitud taga
ümber suurimale ketirattale, samal ajal kui
kett on keskmisel hammasrattal.
Kinnita väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu poole. Kinnita päripäeva keerates alumist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja sisemine
plaat puutuvad kokku samal ajal kui kett
on väikseimal hammasrattal ja suurimal
ketirattal.
Vabasta vasupäeva keerates alumine
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend