Üldine ohutusinfo
HOIATUS
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber
kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt
kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada
jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid
sa jalgrattalt maha kukkuda.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks
kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, puhasta käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa
käiguvaheti välja vahetama.
• Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib see kokku puutuda esimeste
hammasratastega või esimese
käiguvahetiga ning tekitada müra.
Kui müra on probleemiks, vaheta kett
suuruselt järgmisele või selle kõrval olevale
tagumisele ketirattale.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning
väliskatte sisepinda.
• See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele esimesele hammasrattale.
Seda ei saa kasutatda kahekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid
ei ühti.
• Keti puhul kasuta ainult Shimano kitsast ketitüüpi. Laia ketitüüpi ei saa
kasutada.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu
halevamaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise
meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
Esimesed
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
FD-R773
Eesmine käiguvahetus (SL-R770)
Spetsifikatsioonid
Ketitoe nurk
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi välimise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
2. Trossi ühendamine ja kinnitamine
Trossi kinnitamiseks kinnita kinnituspolt 5 mm kuus-
kantvõtmega samal ajal sisemist trossi tõmmates.
Tõmba
Kinnitusmoment:
6 - 7 Nm
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esim-
ese käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend
4. Trossi reguleerimine keskmist hammasratast kasutades
Trossi reguleerides aseta kett taga suurimale ketirattale ja ees
keskmisele hammasrattale.
Pane tähele: Keskmisel hammasrattal on 2 käiguvahetusasendit. Trossi reg-
uleerimiseks veendu, et käiguvaheti oleks oma kahest asendist
sisemisel küljel (väikse hammasratta suunas). Vii käiguvaheti
sellesse asendisse viies keti suurimalt hammasrattalt kesk-
misele hammasrattale (soovitatav) või viies keti väikeselt kes-
kmisele hammasrattale; seejärel vajuta hellalt heeblit (B) kuni
tunned väikest klõpsu (et viia käiguvaheti keskmise hammas-
ratta siseküljele).
Reguleeri trossi pinget kasutades väliskatte reguleerimissilindrit
keerates seda nii, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele jääks
0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Suurim
ketiratas
Keskmine
hammasratas
Keti asend
Ketijuhi
sisemine plaat
Kett
Enne kasutamist loe kindlasti nende hooldusjuhenditega koos ka
SL-R770 hooldusjuhendeid.
Esimese käiguvahetaja paigaldamine
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu näidatud joonisel.
Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud joondusplokki.
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses.
Eelseadistatud mõõdik
Eelseadistatud joondusplokk
5. Trimmimismehhanismi reguleerimine ja kontrollimine
Vänta liigutades vajuta hellalt heeblit (B) ning kontrolli, et eesmine
käiguvaheti liiguks silmnähtavalt väikseima hammasratta poole. Kui
eesmine käiguvaheti liigub liiga palju ja kett on seatud sellel ajal
väikseimale hammasrattale, vabasta ülemist reguleerimispolti 1/8
pööret. Seejärel vii kett tagasi oma originaalasendisse, reguleeri ja
kontrolli trimmimismehhanismi.
Ülemine
reguleerimiskruvi
Ketijuhi
välisplaat
Kett
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend
SIS reguleerimine
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi
ning keti vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Suurim
ketiratas
Väikseim
hammasratas
Keti asend
Eelseadistatud
joondusplokk
Alumine
regulaatorkruvi
Ketijuhi
sisemine plaat
Kett
Ülemine
reguleerimiskruvi
Ketijuhi välisplaat
Kett
6. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 5 lõpetamist liiguta käiguvahetuse kontrollimiseks
käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui kasutamise ajal on
käiguvahetus raskendatud.)
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat
kombinatsiooni.
Ketiratas (suurim
hammasratas)
Ketijuht
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Lülitumine väikeselt hammasrattalt suuremale hammasrattale
Kui heeblit (A) on vajutatud korra, toimub väiksemalt suuremale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
keskmiselt hammasrattalt suurimale
hammasrattale.
Heebli (A) algasend
Lülitumine suuremalt hammasrattalt väiksemale hammasrattale
Kui heeblit (B) on vajutatud korra, toimub suuremalt väiksemale hammasrattale üks
lülituse aste.
Näiteks:
suurimalt hammasrattalt keskmisele
hammasrattale.
Heebel (B)
Kui vajutatakse heeblit (B), toimub esimene
klõps, kus rakendatakse trimmimist (müra
ennetusmehhanism), ja seejärel teine tugevam
klõps peale käiguvahetustõmbe lõpule viimist.
Peale trimmimist lõpetab järgmine vajutus
käiguvahetuse.
Trimmimine (müra ennetusoperatsioon)
Kui kett on suurel eesmisel hammasrattal ja tagmisel suurimal
ketirattal, hõõrdub kett vastu eesmise käiguvaheti plaati
tekitades omapärast heli. Kui see juhtub, vajuta kergelt
(punktini, kus see klõpsata) heeblit (B); see liigutab eesmist
käiguvahetit silmnähtavalt väikseima hammasratta poole ja
seeläbi kaob müra.
Käiguvahetuse
lõpetatud tõmme
Klõps
Trimmi töö
Klõps
Heebel (B)
Esimese käiguvahetaja
liikumine
Keti asend
A
B
Väliskatte reguleerimissilinder
Ketijuhi välisplaadi tasane osa
peaks olema otse suurima
hammasratta kohal ja sellega
paralleelne.
Kinnita kasutades 5 mm
kuuskantvõtit.
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge,
konsulteeri süsinikraami/lisade tootjaga, et
saada soovitusi kinnituse jaoks, et vältida liiga
tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis
põhjustab lisatud komponentide nõrka kinnitumist.
Kui kett kukub vända poole Kinnita päripäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on keeruline
Vabasta vasupäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on keeruline
Vabasta vasupäeva keerates alumine
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta välimine plaat
puutuvad kokku
Vabasta vasupäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt hammasrattalt
ning keskmine hammasratas jääb vahele
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit vastupäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja sisem-
ine plaat puutuvad kokku ajal, kui lülitud
taga ümber suurimale ketirattale, samal
ajal kui kett on keskmisel hammasrattal.
Kinnita väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu poole. Kinnita päripäeva keerates alumist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
sisemine plaat puutuvad kokku samal ajal
kui kett on väikseimal hammasrattal ja
suurimal ketirattal.
Vabasta vasupäeva keerates alumine
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Käiguvahetusheebel SL-R770
Väliskate SP41
Käike 30
Esimene käiguvahetaja
FD-R773-2 : FC-7803 / 6603 / 6604G / 6703 jaoks
(52T ülemine hammasratas)
FD-R773-0 : FC-5603 / R553 jaoks
(50T ülemine hammasratas)
Esimene ketiratas
FC-7803 / FC-6603 / FC-5603 / FC-6604G / FC-6703 / FC-R553
Tagumine käiguvaheti
RD-7900 / RD-7800 / RD-6600 / RD-5600
Vabajooks
FH-7900 / FH-7800 / FH-6600 / FH-5600
Kasseti ketiratas
CS-7900 / CS-7800 / CS-6600 / CS-5600
Kett
CN-7900 / CN-7801 / CN-6600 / CN-5600
Keskjooksu trossijuht
SM-SP17
Mudeli number FD-R773-2 FD-R773-0
Tüüp Rihma tüüp / Kõvastatud tüüp
Esimese hammasratta hamba vahe 22 hammast või
vähem
20 hammast või
vähem
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri
diameeter
S (ø28,6 mm),
M (ø31,8 mm), L (ø34,9 mm)
Ketitoe nurk (
α
)
63° - 66°
Ketiliin 45 mm
Tehnilise hoolduse juhised
SI-5JU0A-002
SI-5JU0A-002-04
1 mm
3 mm
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel: http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)