5. Trimmimismehhanismi reguleerimine ja kontrollimine
Vänta liigutades vajuta hellalt heeblit (b) ning kontrolli, et eesmine
käiguvaheti liiguks silmnähtavalt väikseima hammasratta poole. Kui
eesmine käiguvaheti liigub liiga palju ja kett on seatud sellel ajal väik-
seimale hammasrattale, vabasta ülemist reguleerimispolti 1/8 pööret.
Seejärel vii kett tagasi oma origi-
naalasendisse, reguleeri ja kontrolli
trimmimismehhanismi.
Üldine ohutusinfo
Tehnilise hoolduse juhised
HOIATUS
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada sõitjale vigastusi. Me soovitame tungivalt
kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest.
Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla
maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning
tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti
vahele, vastasel juhul võid sa jalgrattalt maha kukkuda.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia
alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, puhasta käiguvaheti ning
määri kõik liikuvad osad.
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei
ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
• Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib see kokku
puutuda esimeste hammasratastega või esimese
käiguvahetiga ning tekitada müra. Kui müra on
probleemiks, vaheta kett suuruselt järgmisele või selle
kõrval olevale tagumisele ketirattale.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning
keskjooksu trossijuhti.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist
sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
• See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele
esimesele hammasrattale. Seda ei saa kasutatda
kahekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid
ei ühti.
• Keti puhul kasuta ainult Shimano superkitsast ketitüüpi.
Laia ketitüüpi ei saa kasutada.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase
kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse
või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse
jalgratta müüja poole.
Esimesed
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
FD-3403
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
Spetsifikatsioonid
Esimese käiguvahetaja paigaldamine
Eesmine käiguvahetus (ST-3400)
Ketitoe nurk
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu näidatud joonisel.
Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud joondusplokki.
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses.
Eelseadistatud mõõdik
Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks olema otse suurima
hammasratta kohal ja sellega paralleelne.
Kinnita kasutades 5 mm kuuskantvõtit.
Ketiratas (suurim
hammasratas)
Ketijuht
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
SIS reguleerimine
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise
plaadi ning keti vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
2. Trossi ühendamine ja kinnitamine
Trossi kinnitamiseks kinnita kinnituspolt 5 mm
kuuskantvõtmega samal ajal sisemist trossi
tõmmates.
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi välimise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Suurim
ketiratas
Väikseim
hammasratas
Keti asend
Eelseadistatud
joondusplokk
Tõmba
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esi-
mese käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend
Pane tähele: Keskmisel hammasrattal on 2 käiguvahetusasendit. Trossi
reguleerimiseks veendu, et käiguvaheti oleks oma kahest
asendist sisemisel küljel (väikse hammasratta suunas). Vii käi-
guvaheti sellesse asendisse viies keti suurimalt hammasrattalt
keskmisele hammasrattale (soovitatav) või viies keti väikeselt
keskmisele hammasrattale; seejärel vajuta hellalt heeblit (b)
kuni tunned väikest klõpsu (et viia käiguvaheti keskmise ham-
masratta siseküljele).
4. Trossi reguleerimine keskmist hammasratast
kasutades
Trossi reguleerides aseta kett taga suurimale
ketirattale ja ees keskmisele hammasrattale.
Suurim
ketiratas
Keskmine
hammasratas
Väliskatte reguleerimissilinder
Keti asend
Ketijuhi
sisemine plaat
Ülemine
reguleerimiskruvi
Ketijuhi
välisplaat
Kett
Kett
Enne kasutamist loe kindlasti nende hooldusjuhenditega koos ka
ST-3400 hooldusjuhendeid.
Eelseadistatud joondusplokk
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend
Alumine
regulaatorkruvi
Ketijuhi
sisemine plaat
Kett
Ülemine
reguleerimiskruvi
Ketijuhi välisplaat
Kett
6. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 5 lõpetamist liiguta käiguvahetuse kontrollimiseks
käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui kasutamise ajal on
Keskmine
hammasratas
Suurim
hammasratas
Väikseim
hammasratas
Reguleerimispunkt
Heebel b
Suurelt hammasrattalt
väiksemale
hammasrattale
Heebel a
Väikeselt hammasrattalt
suuremale
hammasrattale
Heebel a
Seeria
SORA
Käiguvahetusheebel
ST-3400
Väliskate
SIS-SP41
Käike
27
Esimene käiguvahetaja
FD-3403
Esimene ketiratas
FC-3403
Tagumine käiguvaheti
RD-3400-GS
Vabajooks
FH-3300
Kasseti ketiratas
CS-HG50-9
Kett
CN-HG53
Keskjooksu trossijuht
SM-SP17
Reguleeri trossi pinget kasutades väliskatte reguleerimissilindrit
keerates seda nii, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele jääks
0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Tüüp Rihma tüüp / Kõvastatud tüüp
Esimese hammasratta hamba vahe 20 hammast või vähem
Min. erinevus ülemise ja keskmise
vahel
11T
Esimene käiguvahetaja
paigaldusrihma diameeter
S (ø 28,6 mm),
M (ø 31,8 mm), L (ø 34,9 mm)
Ketitoe nurk (
a
)
63° - 66°
Ketiliin 45 mm
Kui kett kukub vända poole Kinnita päripäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on keeruline
Vabasta vasupäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on keeruline
Vabasta vasupäeva keerates alumine
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta välimine plaat
puutuvad kokku
Vabasta vasupäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt hammasrattalt
ning keskmine hammasratas jääb vahele
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit vastupäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
sisemine plaat puutuvad kokku ajal, kui
lülitud taga ümber suurimale ketirattale,
samal ajal kui kett on keskmisel
hammasrattal.
Kinnita väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu poole. Kinnita päripäeva keerates alumist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
sisemine plaat puutuvad kokku samal
ajal kui kett on väikseimal hammasrattal
ja suurimal ketirattal.
Vabasta vasupäeva keerates alumine
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
SI-5GS0A-001
SI-5GS0A-001-04