5. Trimmimismehhanismi reguleerimine ja kontrollimine
Vänta liigutades vajuta hellalt heeblit (b) ning kontrolli, et
eesmine käiguvaheti liiguks silmnähtavalt väikseima hammasratta
poole. Kui eesmine käiguvaheti liigub liiga palju ja kett on seatud
sellel ajal väikseimale hammasrattale, vabasta ülemist
reguleerimispolti 1/8 pööret. Seejärel
vii kett tagasi oma
originaalasendisse, reguleeri ja
kontrolli trimmimismehhanismi.
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Esimese käiguvahetaja paigaldamine
Eesmine käiguvahetus (ST-4603)
Ketitoe nurk
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu näidatud joonisel.
Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud joondusplokki.
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses.
Eelseadistatud mõõdik
Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks olema otse suurima
hammasratta kohal ja sellega paralleelne.
Kinnita kasutades 5 mm kuuskantvõtit.
Ketiratas (suurim
hammasratas)
Ketijuht
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
SIS reguleerimine
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise
plaadi ning keti vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
2. Trossi ühendamine ja kinnitamine
Trossi kinnitamiseks kinnita kinnituspolt 5 mm
kuuskantvõtmega samal ajal sisemist trossi
tõmmates.
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi välimise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Suurim
ketiratas
Väikseim
hammasratas
Keti asend
Eelseadistatud
joondusplokk
Tõmba
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see
esimese käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend
4. Trossi reguleerimine keskmist hammasratast
kasutades
Trossi reguleerides aseta kett taga suurimale
ketirattale ja ees keskmisele hammasrattale.
Suurim
ketiratas
Keskmine
hammasratas
Väliskatte reguleerimissilinder
Keti asend
Ketijuhi sisemine
plaat
Ülemine
reguleerimiskruvi
Ketijuhi
välisplaat
Kett
Kett
Heebel b
Suurelt hammasrattalt
väiksemale hammasrattale
Heebel a
Väikeselt hammasrattalt
suuremale hammasrattale
Heebel a
Heebel b
Enne kasutamist loe kindlasti nende hooldusjuhistega koos ka ST-4603/
SL-4603 hooldusjuhiseid.
Eelseadistatud joondusplokk
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend
Alumine
regulaatorkruvi
Ketijuhi
sisemine plaat
Kett
Ülemine
reguleerimiskruvi
Ketijuhi välisplaat
Kett
6. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 5 lõpetamist liiguta käiguvahetuse kontrollimiseks
käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui kasutamise ajal on
käiguvahetus raskendatud.)
Keskmine
hammasratas
Suurim hammasratas Väikseim
hammasratas
Reguleerimispunkt
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud
osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning
tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt
kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud
kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta
ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti
vahele, vastasel juhul võid sa jalgrattalt maha kukkuda.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia
alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, puhasta käiguvaheti ning
määri kõik liikuvad osad.
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei
ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
• Kasuta CN-7801/CN-6600/CN-5600 koos FD-4603-ga.
• Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib see kokku
puutuda esimeste hammasratastega või esimese
käiguvahetiga ning tekitada müra. Kui müra on
probleemiks, vaheta kett suuruselt järgmisele või selle
kõrval olevale tagumisele ketirattale.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning
keskjooksu trossijuhti.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist
sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
• See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele
esimesele hammasrattale. Seda ei saa kasutada
kahekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid
ei ühti.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase
kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse
või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse
jalgratta müüja poole.
Esimesed
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval
veebilehel http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda.
(Estonian)
FD-4603
Tehnilise hoolduse juhised SI-5MX0A-001
SI-5MX0A-001-04
Pane tähele: Keskmisel hammasrattal on 2 käiguvahetu-
sasendit. Trossi reguleerimiseks veendu, et
käiguvaheti oleks oma kahest asendist
sisemisel küljel (väikse hammasratta suunas).
Vii käiguvaheti sellesse asendisse viies keti
suurimalt hammasrattalt keskmisele
hammasrattale (soovitatav) või viies keti
väikeselt keskmisele hammasrattale; seejärel
vajuta hellalt heeblit (b) kuni tunned väikest
klõpsu (et viia käiguvaheti keskmise
hammasratta siseküljele).
Reguleeri trossi pinget kõri reguleerimistrumliga, keerates seda nii, et
ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Reguleerimine on võimalik duaalse heebliga (millel on trossi
regulaator). Täpsemaid andmeid reguleerimismeetodi kohta vaata
ST-4600 hooldusjuhistest.
Seeria TIAGRA
Dual control heebel ST-4603
Käiguvahetusheebel SL-4603
Piduriheebel BL-4600
Väliskate OT-SP41
Käike 30
Esimene käiguvahetaja FD-4603
Esimene ketiratas FC-4603
Tagumine käiguvaheti RD-4600-GS
Vabajooks FH-4600
Kasseti ketiratas CS-4600
Kett CN-7801 / CN-6600 / CN-5600
Keskjooksu trossijuht SM-SP17
Tüüp Rihma tüüp / Kõvastatud tüüp
Esimese hammasratta hamba vahe 20 hammast või vähem
Min. erinevus ülemise ja keskmise
vahel
11T
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri
diameeter
S (ø28,6 mm),
M (ø31,8 mm), L (ø34,9 mm)
Ketitoe nurk (
C
) 63° - 66°
Ketiliin 45 mm
Kui kett kukub vända poole Kinnita päripäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on keeruline
Vabasta vastupäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on keeruline
Vabasta vastupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi (umbes
1/8 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja suurima
hammasratta välimine plaat puutuvad
kokku
Vabasta vastupäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt hammasrattalt
ning keskmine hammasratas jääb vahele
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit vastupäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
sisemine plaat puutuvad kokku ajal, kui
lülitud taga ümber suurimale ketirattale,
samal ajal kui kett on keskmisel
hammasrattal.
Kinnita väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu poole. Kinnita päripäeva keerates alumist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
sisemine plaat puutuvad kokku samal ajal
kui kett on väikseimal hammasrattal ja
suurimal ketirattal.
Vabasta vastupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi (umbes
1/8 pööret).