Shimano FD-R453 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
5. Trimmimismehhanismi reguleerimine ja kontrollimine
Vänta liigutades vajuta hellalt heeblit (B) ning kontrolli, et eesmine
käiguvaheti liiguks silmnähtavalt väikseima hammasratta poole. Kui
eesmine käiguvaheti liigub liiga palju ja kett on seatud sellel ajal
väikseimale hammasrattale, vabasta ülemist reguleerimispolti 1/8
pööret. Seejärel vii kett tagasi oma originaalasendisse, reguleeri ja
kontrolli trimmimismehhanismi.
Ülemine
reguleerimiskruvi
Ketijuhi
välisplaat
Kett
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend
Ülemine
reguleerimiskruvi
Ketijuhi välisplaat
Kett
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada sõitjale vigastusi.
Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid
sa jalgrattalt maha kukkuda.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks
kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, puhasta käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa
käiguvaheti välja vahetama.
Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib see kokku puutuda esimeste
hammasratastega või esimese käiguvahetiga ning tekitada müra. Kui müra
on probleemiks, vaheta kett suuruselt
järgmisele või selle kõrval olevale
tagumisele ketirattale.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning
väliskatte sisepinda.
See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele esimesele hammasrattale.
Seda ei saa kasutatda kahekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid
ei ühti.
Keti puhul kasuta ainult Shimano superkitsast ketitüüpi. Laia ketitüüpi ei saa
kasutada.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu
halevamaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise
meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
Esimesed
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
FD-R453
Eesmine käiguvahetus (SL-R661 / R441)
2. Trossi ühendamine ja kinnitamine
Trossi kinnitamiseks kinnita kinnituspolt 5 mm
kuuskantvõtmega samal ajal sisemist trossi
tõmmates.
Tõmba
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see
esimese käiguvahetaja külge nagu on näidatud
joonisel.
4. Trossi reguleerimine keskmist hammasratast kasutades
Trossi reguleerides aseta kett taga suurimale ketirattale ja ees
keskmisele hammasrattale.
Pane tähele: Keskmisel hammasrattal on 2 käiguvahetusasendit. Trossi
reguleerimiseks veendu, et käiguvaheti oleks oma kahest
asendist sisemisel küljel (väikse hammasratta suunas). Vii käi-
guvaheti sellesse asendisse viies keti suurimalt hammasrattalt
keskmisele hammasrattale (soovitatav) või viies keti väikeselt
keskmisele hammasrattale; seejärel vajuta hellalt heeblit (B)
kuni tunned väikest klõpsu (et viia käiguvaheti keskmise ham-
masratta siseküljele).
Suurim
ketiratas
Keskmine
hammasratas
Keti asend
Ketijuhi
sisemine plaat
Kett
Enne kasutamist loe kindlasti nende hooldusjuhenditega koos ka
SL-R661 / R441 hooldusjuhendeid.
Esimese käiguvahetaja paigaldamine
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu näidatud joonisel.
Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud joondusplokki.
1mm
3mm
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses.
Eelseadistatud mõõdik
Eelseadistatud joondusplokk
SIS reguleerimine
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi
ning keti vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Suurim
ketiratas
Väikseim
hammasratas
Keti asend
Eelseadistatud
joondusplokk
Alumine
regulaatorkruvi
Ketijuhi
sisemine plaat
Kett
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi välimise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend
6. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 5 lõpetamist liiguta käiguvahetuse kontrollimiseks
käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui kasutamise ajal on käigu-
vahetus raskendatud.)
Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks olema otse
suurima hammasratta kohal ja sellega paralleelne.
Kinnita kasutades 5 mm kuuskantvõtit.
Ketiratas (suurim
hammasratas)
Ketijuht
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Lülitumine väikeselt hammasrattalt suuremale hammasrattale
Kui heeblit (A) on vajutatud korra, toimub väiksemalt suuremale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
keskmiselt hammasrattalt suurimale
hammasrattale.
Heebli (A) algasend
Lülitumine suuremalt hammasrattalt väiksemale hammasrattale
Kui heeblit (B) on vajutatud korra, toimub suuremalt väiksemale hammasrattale üks
lülituse aste.
Näiteks:
suurimalt hammasrattalt keskmisele
hammasrattale.
Heebel (B)
Kui vajutatakse heeblit (B), toimub esimene
klõps, kus rakendatakse trimmimist (müra
ennetusmehhanism), ja seejärel teine tugevam
klõps peale käiguvahetustõmbe lõpule viimist.
Peale trimmimist lõpetab järgmine vajutus
käiguvahetuse.
Trimmimine (müra ennetusoperatsioon)
Kui kett on suurel eesmisel hammasrattal ja tagmisel suurimal
ketirattal, hõõrdub kett vastu eesmise käiguvaheti plaati
tekitades omapärast heli. Kui see juhtub, vajuta kergelt
(punktini, kus see klõpsata) heeblit (B); see liigutab eesmist
käiguvahetit silmnähtavalt väikseima hammasratta poole ja
seeläbi kaob müra.
Käiguvahetuse
lõpetatud tõmme
Klõps
Trimmi töö
Klõps
Heebel (B)
Esimese käiguvahetaja
liikumine
Keti asend
A
B
Väliskatte reguleerimissilinder
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat
kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Ketitoe nurk
Keskmine
hammasratas
Suurim
hammasratas
Väikseim
hammasratas
Reguleerimispunkt
Tehnilise hoolduse juhised
SI-5K90A
Käiguvahetusheebel SL-R661 / SL-R441
Väliskate SIS-SP41
Käike 27
Esimene käiguvahetaja FD-R453
Esimene ketiratas FC-4503
Tagumine käiguvaheti RD-4500-GS
Vabajooks FH-4500
Kasseti ketiratas CS-HG50-9
Kett CN-HG53
Keskjooksu trossijuht SM-SP17
Tüüp Rihma tüüp / Kõvastatud tüüp
Esimese hammasratta hamba vahe 20 hammast või vähem
Min. erinevus ülemise ja keskmise
vahel
11T
Esimene käiguvahetaja
paigaldusrihma diameeter
S (ø28,6 mm),
M (ø31,8 mm), L (ø34,9 mm)
Ketitoe nurk (
a
)
63° - 66°
Ketiliin 45 mm
Kui kett kukub vända poole Kinnita päripäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on keeruline
Vabasta vasupäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on keeruline
Vabasta vasupäeva keerates alumine
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta välimine plaat
puutuvad kokku
Vabasta vasupäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt hammasrattalt
ning keskmine hammasratas jääb vahele
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit vastupäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja sisemi-
ne plaat puutuvad kokku ajal, kui lülitud
taga ümber suurimale ketirattale, samal
ajal kui kett on keskmisel hammasrattal.
Kinnita väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu poole. Kinnita päripäeva keerates alumist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
sisemine plaat puutuvad kokku samal
ajal kui kett on väikseimal hammasrattal
ja suurimal ketirattal.
Vabasta vasupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Reguleeri trossi pinget kasutades väliskatte reguleerimissilindrit
keerates seda nii, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele jääks
0 - 0,5 mm vaba ruumi.
SI-5K90A-04
  • Page 1 1

Shimano FD-R453 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions