Tehnilise hoolduse juhised
SI-6TE0A-003
Esimene ülekandesüsteem
Spetsifikatsioonid
Kinnitusklambrite diameetrid:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Kui kasutad S, M suurust, kasuta
kinnitusklambrit diameetriga 28,6 mm,
31,8 mm ja kinnita see L- suuruse
adapteri külge.
Ketitoe nurk
Esimene käiguvahetaja
X = Saadaval
Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks
olema otse suurima hammasratta
kohal ja sellega paralleelne. Kinnita
kasutades 5 mm kuuskantvõtit.
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Ketiratas (suurim
hammasratas)
Ketijuht
Heebli paigaldamine
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka suurimal
hammasrattal)
Suurim ketiratas
Suurim
hammasratas
Kett
Kasuta juhtraua klambrit, mille maksimaalne välisdiameeter on
36 mm.
Kinnitusmoment: 5 Nm
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii,
et augul oleks ühesuurune diameeter.
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Normaaltüüp Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Tõmba
FD-M430
FD-M431
Kett
Ketijuhi välisplaat
Ülemine
reguleerimiskruvi
A
B
Kett
Ketijuhi
sisemine plaat
Väliskatte reguleerimissilinder
Keti asend
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend
Suurim ketiratas Keskmine
hammasratas
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi
välimise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm
vaba ruumi.
4. Keskmise hammasratta reguleerim-
ine
Kui teostad reguleerimist, aseta kett
taga suurimale ketirattale ning ees aseta
kett keskmisele hammasrattale.
Reguleerimiseks kasuta väliskatte
reguleerimissilindrit keerates seda nii, et
ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse
kontrollimiseks käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui
kasutamise ajal on käiguvahetus raskendatud.)
■ Indikaatori asendamiseks ja paigaldamiseks vaata
esimese ülekandesüsteemi hooldujuhendeid.
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti regulaarselt sobiva
ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui neid
lahuseid kasutatakse, võib kett puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
• Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata allolevat tabelit. Kui
ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud
ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud
ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv,
võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda
võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik
kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes teises kohas
kui kohas, kus kett juba on ühendatud kasutades
tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti lõigata
kohast, kus ta juba on ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib kett
kahjustuda.
• Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid sa jalgrattalt
maha kukkuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Kasuta eesmist ketiratast, mis on ühilduv 9-käigulise ketiga, koos Shimano CN-HG73 ja CN-HG53 kettidega. Kui kasutada
ketiratast, mis on mõeldud 8-käigulise või vähema keti jaoks, võivad ilmneda probleemid eesmise ketiratta käiguvahetusel või
keti tihvtid võivad kukkuda välja ning põhjustada keti katkemist.
• On oluline kontrollida perioodiliselt vända õlgade ja pedaalide kinnitusmomente. Pärast umbes 100 km sõitmist kontrolli
kinnitusmomente uuesti. Kui kinnitusmomendid on liiga nõrgad, võivad vända õlad või pedaalid tulla lahti ja jalgratas ümber
kukkuda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et väntades ei oleks pragusid. Kui vändas on pragu võib vänt murduda ja sa võid kukkuda
jalgrattalt maha.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib
kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
• Kui kett on väikseimal või keskmisel hammasrattal, on oht, et suurima hammasratta hammaste tipud võivad põhjustada
vigastusi.
Pane tähele
• Lisaks, kui pedaalimine ei tundu olevat tavapärane, kontrolli seda veel korra.
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et ühendustes ei oleks lõtku ega lõtvust. Samuti kinnita teatud aja tagant uuesti väntade ja
pedaalide kinnituspoldid.
• Pedaale paigaldades kanna keermetele väikeses koguses määret, et takistada nende kinni kleepumist. Pedaalide turvaliseks
kinnitamiseks kasuta momendimõõtevõtit. Kinnitusmoment: 35 - 55 N·m Parempoolsel vända õlal on paremkeere ja
vasakpoolsel vända õlal vasakkeere.
• Ära pese keskjooksu kõrgsurvepihustiga ega veega.
• Kui sa tunned laagrites olevat lõtvust, tuleks keskjooks välja vahetada.
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
• Sõitmise ajal võib ketilt sattuda sinu püksisäärtele pori.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
• Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda kokku esimese käiguvahetaja
esimeste hammasratastega ning tekitada heli. Kui heli on probleemiks, nihuta ketti
suuruselt järgmisele või ülejärgmisele tagumisele ketirattale.
• Enne vasaku ja parema adapteri kinnitamist kanna neile määret.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele esimesele hammasrattale. Seda ei
saa kasutada kahekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid ei ühti.
• Kui paigaldad ülalt suunatud tüüpi, kasuta raami, millel on kolm väliskatte hoidikut, nagu
näidatud paremaloleval joonisel.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata
mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta
raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene
hammasratas pöörleb.
• Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib kahjustada neid või põhjustada
häireid nende töötamises.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
Väliskatte hoidjad
SI-6TE0A-003-04
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu
näidatud joonisel. Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud
joondusplokki.
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses.
Eelseadistatud mõõdik
Eelseadistatud joondusplokk
Esimese käiguvahetaja, keskjooksu ja esimese hammasratta paigaldamine
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Lülitumine väikeselt hammasrattalt suuremale
hammasratale
Kui heeblit (A) on vajutatud korra, toimub väiksemalt suuremale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
keskmiselt hammasrattalt suurimale hammasrattale.
Lülitumine suuremalt hammasrattalt väiksemale
hammasrattale
Kui heeblit (B) on vajutatud korra, toimub suuremalt väiksemale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
suurimalt hammasrattalt keskmisele hammasrattale.
Heebel (B)
Kahepidine
päästik
Heebli (A) algasend
Käiguvahetus
See päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas heeblit lükates või tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse. Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb
liigutada vänta.
Esimese hammasratta paigaldamiseks kasuta 8 mm kuuskantvõtit.
Paigalda kasutades spetsiaalset tööriista TL-UN74-S / TL-UN66.
Esmalt paigalda põhiosa, seejärel adapter.
Põhiosa
Adapter
Adapteri / keskjooksu kinnitusmoment:
50 - 70 Nm
Alumiinium või
teras
Plastik
Esimese hammasratta kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
8 mm kuuskantvõti
Sisemise trossi sisestamine
Sisesta sisemine tross väliskattesse märgistusega otsast. Trossi
efektiivseks töötamiseks kasuta märgistusega otsal määret.
Märgistus
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale.
Otsakork
SIS reguleerimine
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
FD-M431
FD-M430
Alumine
regulaatorkruvi
Kett
Eelseadistatud
joondusplokk
Ketijuhi sisemine
plaat
Keti asend
Suurim ketiratas Väikseim
hammasratas
5 mm kuuskantvõti
2. Sisemise trossi ühendamine
ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) 2 või enam
korda ning kontrolli indikaatorit,
et madal asend oleks õige, ning
seejärel kinnita sisemine tross.
Heebel (B)
Lõika maha sisemise trossi liigne pikkus ning paigalda otsakork.
Tõmba tugevalt sisemist trossi ning kinnita 5 mm kuuskantvõtmega
kinnituspolt.
< Normaaltüüp >
• FD-M430
< Ülalt suunatud tüüp >
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
< Normaaltüüp >
• FD-M431
< Ülalt suunatud tüüp >
5 mm kuuskantvõti
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
Paigalda otsakork keerates seda,
nagu näidatud joonisel, kuni see
peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel
juhul võivad kahjustuda kruvi
keermed.
Seadme kaas
Otsakork
Toiteheebel
• Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks
pidurite ega käiguvahetuse tööd.
• Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
Kui kett kukub vända poole. Kinnita päripäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on
keeruline.
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on
keeruline.
Vabasta vastupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja suurima
hammasratta sisemine plaat
puutuvad kokku.
Kinnita päripäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja suurima
hammasratta välimine plaat
puutuvad kokku
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt
hammasrattalt ning keskmine
hammasratas jääb vahele.
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit vastupäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja sisemine plaat
puutuvad kokku ajal, kui lülitud
taga ümber suurimale ketirattale,
samal ajal kui kett on keskmisel
hammasrattal.
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit päripäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu
poole.
Kinnita päripäeva keerates alumist
reguleerimiskruvi
(umbes 1/2 pööret).
Kui heebel on käiguvahetusel
keskmiselt suurimale
hammasrattale kange.
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu CN-7701 /
CN-HG93
Hõbedane
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu CN-HG50 /
CN-HG40
Must
TL-CN32 / TL-CN27
Seeria Alivio
RAPIDFIRE-Plus SL-M430
Väliskate OT -SP40
Esimene käiguvahetaja FD-M430 / FD-M431
Esimene ketiratas FC-M430 / FC-M430-8 / FC-M430-8-1A / FC-M431 / FC-M431-8
Keskjooks BB-UN26 (-E) / BB-UN26-K / BB-ES25 (-E) / BB-ES25-K
Kett CN-HG53
Keskjooksu trossijuht SM-SP17 / SM-BT17
Mudeli number FD-M430 / FD-M431
Sobib nii normaaltüübile kui ka ülalt suunatud tüübile. X
Esimese hammasratta hamba vahe 22T
Min. erinevus ülemise ja keskmise vahel 12T
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri diameeter S, M, L
Ketitoe nurk (␣)
63° - 66°, 66° - 69°
Sobiv ketiliin 50 mm
Esimene ketiratas
Mudeli number FC-M430 FC-M430-8 FC-M430-8-1A FC-M431 FC-M431-8
Tagumised ketirattad 9
Esimese hammasratta
hambakombinatsioon
44 - 32 - 22 T 44 - 32 - 22 T 48 - 36 - 26 T 44 - 32 - 22 T 48 - 36 - 26 T
Poldiringjoone diameeter 104 / 64 mm
Vända pikkus 170 / 175 mm
Pedaali keermete mõõtmed B.C. 9/16" x 20T.P.I. (Inglise keermed)
Sobiv kett CN-HG53
Sobiv keskjooks BB-UN26 (-E) BB-ES25 (-E) BB-UN26 (-K) BB-ES25 (-K)
Sobiv esimene käiguvahetaja FD-M430 / M431
Keskjooks
Mudeli number BB-UN26 (-E) BB-ES25 (-E) BB-UN26 (-K) BB-ES25 (-K)
Kruvi pikkus LL113 118 LL123 126
Ketiliin 50 mm
Pesa laius (Keermete mõõtmed) 68 / 73 mm (1,37 X 24 T.P.I.)
6.5mm
7.1mm
ETTEVAATUST
Esimesed
hammasrattad
Tagumised
ketirattad