Sisemise trossi sisestamine
Sisesta sisemine tross väliskattesse märgistusega otsast. Trossi efektiivseks
töötamiseks kasuta märgistusega otsal määret.
➂
Esimene hammasratas
➀
Keskjooks
➁
Adapter
Esimene käiguvahetaja
3. Alumine regulaator
Vajuta heeblit, samal ajal keerates
esimest hammasratast, et seada
kett madalaimale käigule.
Keera alumist regulaatorkruvi nii,
et juhtlitter liiguks täpselt samale
joonele suurima ketirattaga.
HOOLDUSJUHENDID
SI-F912A
Enne kasutamist loe neid juhiseid põhjalikult ning järgi neid õige kasutamise jaoks.
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Tagumine käiguvaheti
Esimene käiguvahetaja
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon
Pane tähele
• Enne paigaldamist kasuta keskjooksul määret.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu
trossijuhti.
• See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele esimesele
hammasrattale. Seda ei saa kasutatda kahekordse esihammasrattaga,
sest käiguvahetuspunktid ei ühti.
• Kui paigaldad ülalt suunatud tüüpi, kasuta raami,
millel on kolm väliskatte hoidikut, nagu näidatud
paremaloleval joonisel.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene
pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata
mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam,
kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku
jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult
pööratud.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne
kasutamist sisemist trossi ning väliskatte
sisepinda.
• Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta
komplekti laagrit. Ära iial kasuta
kombinatsiooni erineva grupitähisega
ketiratta laagriga.
• Seda tüüpi raami ei tohiks kasutada, sest
raami suur trossi takistus koos sisemise
trossi suunamisega võib kahjustada SIS
funktsiooni.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada
üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
• ID-C050 käiguindikaator, SC-C050 kiirusemõõtja, SC-C051 hodomeeter
ja SC-C052 kell ning stopper on saadaval eraldi. Küsi lisainfot oma
jalgratta müüjalt.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise
meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Kui paigaldad, jälgi, et B-pinge reguleerimise kruvi ei puutuks kokku hargi
otsaga ega põhjustaks seeläbi deformatsiooni.
5 mm kuuskantvõti
Konsooli kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
Hargi otsa laba
B-pinge
reguleerimise kruvi
a
b
1
1
T
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
märgistus
Iga ketiratta puhul, pind, millel on
grupitähis, peaks asetsema väljaspoole
ning olema asetatud nii, et iga ketiratta
kolmnurgakujuline ( ▲ ) märgistus ja
vabajooksu A-osa (kus uure on lai),
oleksid joondatud.
A
Uure on lai vaid
ühes kohas.
• Ketirataste vahetamisel kasuta kinnitusrõnga
kinnitamiseks spetsiaalset tööriista (TL-HG16).
Lahti ühendamine
TL-HG16
Tööriist (TL-SR20)
Kinnitusrõngas
• Ketirataste asendamiseks kasuta
spetsiaalset tööriista (TL-HG16) ja
kinnitusrõnga eemaldamiseks TL-SR20.
Kinnitusmoment:
30 - 50 Nm
Ketirataste paigaldamine
Kinnitusrõngas
Ketirataste
eraldajad (1,0 mm)
6 ketiratast on kinnitatud
neetidega.
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale
hammasrattale ja suurimale ketirattale
ja keera vänta tagurpidi. Seejärel
keera B-pinge reguleerimiskruvi, et
reguleerida juhtlitter ketirattale nii
lähedale kui võimalik ilma, et nad
kokku puutuksid. Järgmiseks aseta
kett väikseimale ketirattale ja korda
ülalmainitut ning veendu, et litter ei
puutuks ketiratast.
1
2
1 2
2
1
B-pinge
reguleerimise kruvi
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
Marking
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et augul
oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Lüliti paigaldamine
Eemalda lüliti kork ja paigalda lüliti
nagu näidatud joonisel.
1
1 2
2
Suurim
ketiratas
Juhtlitter
Alumine
regulaatorkruvi
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse kontrollimiseks
käiguvaheti heeblit.
(See kehtib ka juhul kui kasutamise ajal on käiguvahetus raskendatud.)
Ühenda tross tagumise
käiguvaheti külge ja
peale esmase lõtvuse
eemaldamist trossist,
kinnita uuesti esimese
käiguvaheti külge nagu
näidatud joonisel.
Tõmba
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi,
et reguleerida juhtlitrit nii, et see
oleks tagant vaadates samal joonel
väikseima ketiratta välispinnaga.
Peale seda paigalda kett.
1
2
1 2
Juhtlitter
Väikseima ketiratta
välispind
Ülemine
reguleerimiskruvi
4. Keskmise hammasratta reguleerimine
Kui teostad reguleerimist, aseta kett taga suurimale ketirattale ning ees
aseta kett keskmisele hammasrattale. Reguleerimiseks kasuta väliskatte
reguleerimissilindrit keerates seda nii, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
A
B
Ketijuhi
sisemine plaat
Kett
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese käiguvahetaja
külge nagu on näidatud joonisel.
A
B
B
A
Ketijuhi
välisplaat
Ülemine
reguleerimiskruvi
Kett
Normaaltüüp
Tõmba
Tõmba
Ülalt suunatud tüüp
Pane tähele:
Lükka tross läbi nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
5 mm kuuskantvõti
Reguleerimine
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele jääks 0-0,5 mm
vaba ruumi.
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
A
B
B
A
Ketijuhi
sisemine plaat
Kett
Alumine
regulaatorkruvi
Eelseadistatud
joondusplokk
2. Sisemise trossi kinnitamine
2. Sisemise trossi kinnitamine
< Taga > < Ees >
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii suurimal ketirattal kui
ka suurimal hammasrattal)
Keti ühenduste kontrollimine
IG kettide puhul, sisesta keti sisemise lüli laiuse
kontrollimiseks ketimõõdik (TL-CN24) sisemisse lülisse,
mis on keti ühendustihvti kõrval.
Kontrolli, et ühendustihvt oleks välimisest lülist mõlemalt
poolt sama palju väljas, ning välja ulatumise pikkus
peaks olema 0,2 mm või enam.
SHIMANO JAPAN
CHAIN GAUGE
1=2.38mm
TL-CN24
2.38mm
AB
A, B ≧ 0,2 mm
Ketimõõdik
TL-CN24
Sisemine lüli
Ühendustihvt
Välimine lüli
Ühendustihvt
SHIMANO JAPAN
CHAIN GAUGE
1=2.38mm
TL-CN24
SHIMANO JAPAN
CHAIN GAUGE
1=2.38mm
TL-CN24
Õige Väär
Peale rummu võlli eemaldamist, eemalda
vabajooksu põhiosa kinnituspolt
(vabajooksu põhiosa sees) ning seejärel
asenda vabajooksu põhiosa.
Pane tähele:
Ära ürita lahti ühendada vabajooksu
põhiosa, sest see võib põhjustada häireid
selle töötamises.
Vabajooksu põhiosa asendamine
Vabajooksu põhiosa kinnituspolt
10 mm kuuskantvõti (TL-WR37)
Lahti ühendamine
Kokkupanek
Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
Vabajooksu põhiosa seib
FH-CT91
Esimese käiguvahetaja, keskjooksu ja
esimese hammasratta paigaldamine
< FD-CT92-E >
Adapteri / keskjooksu kinnitusmoment:
50 - 70 Nm
Esimese hammasratta kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
Väliskatte hoidjad
Ketitoe nurk
Kinnitusklambrite
diameetrid:
S [28,6 mm], M [31,8 mm],
L [34,9 mm]
(Kasuta S ja M suuruse
korral adaptereid.)
Keskjooks
Käiguvahetusheebli paigaldamine
Käiguvahetus
3 mm kuuskantvõti
[SL-RS41]
3 mm kuuskantvõti
[SL-RS41]
Pedaalimine muutub
raskemaks
Pedaalimine muutub
raskemaks
Pedaalimine muutub
kergemaks
Pedaalimine muutub
kergemaks
Kinnitusmoment:
2 Nm
Paigalda piduriheebel asendisse, kus see
ei takistaks pidurdamist. Ära kasuta
kombinatsioonis, mis takistab
pidurdamist.
Väliskatte
reguleerimissilinder
➁ ➂
Sisemise trossi asendamine
Asenda sisemine tross järgides samme
➀
kuni
➂
nagu näidatud joonistel.
Lüliti
Lüliti kork
Käiguvahetusheebel
SL-RS41-8R
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik kohandada keti pikkust, tee
lõige, mõnes teises kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud kasutades
tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
• Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi
pesuvahendeid nagu rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada
tõrkeid keti töötamises.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
• Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti
valimist vaata allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud
ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista,
mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib
põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
• Osade paigaldamisel loe, jäta meelde ning jälgi hoolikalt hooldusjuhendeid. Lahtised,
kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada sõitjale vigastusi.
Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
D
U
R
A
-
A
C
E
Tugevdatud
ühendustihvt
Lüli tihvt
Otsatihvt
Kasuta spetsiaalseid tööriistu
(TL-UN65 ja TL-UN74-S), et
paidaldada keskjooks ➀ ja esimene
käiguvaheti nii, et nad asetseksid
nagu näidatud joonisel. Paigalda
adapter ➁ ning seejärel kasuta
esimese hammasratta ➂
paigaldamiseks vändatõmmitsat
(TL-FC10).
Kett
Suurim hammasratas Suurim ketiratas
Keti asend
Suurim ketiratas Väikseim hammasratas
Keti asend
Väikseim ketiratas Suurim hammasratas
Keti asend
Suurim ketiratas Keskmine hammasratas
Pane tähele: Veendu, et tross
oleks kindlalt
soone sees.
Soon
5. SIS reguleerimine
(1) Vajuta käiguvahetusheeblit, et liigutada
kett pealmiselt ketirattalt teisele
ketirattale.
* Kui kett ei liigu teisele ketirattale, keera
väliskatte reguleerimise silindrit, et
suurendada pinget ----- ➀ (vastupäeva)
* Kui kett liigub teisest ketirattast üle,
vähenda pinget ----- ➁ (päripäeva)
3. 2. Pealmine
Väliskatte
reguleerimissilinder
➀ ➁
(2) Järgmiseks, kui kett on teisel ketirattal,
suurenda sisemise trossi pinget ➀ samal
ajal keerates vänta. Peata väliskatte
reguleerimissilindri keeramine vahetult
enne seda, kui kett puutub kolmandat
ketiratast ja teeb häält.
See lõpetab reguleerimise.
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki
jõuülekande osasid.
Vastupäeva
➀
Päripäeva
➁
Väliskatte
reguleerimissilinder
Ketiratas
➀
Lõika maha sisemise
trossi liigne pikkus
ning paigalda
otsakork.
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
Hõbedane
TL-CN31/TL-CN22
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-IG51
Must
TL-CN31/TL-CN22 ja
TL-CN30/TL-CN21
HOIATUS
Seeria Altus
Käike
Parem SIS 8-käiku
Vasak SIS 3-käiku
Käiguvahetusheebel Parem: SL-RS41-8R / Vasak: SL-RS41-L
Väliskate SIS
Esimene käiguvahetaja FD-CT92-E
Esimene ketiratas FC-CT93
Keskjooks BB-CT92
Tagumine käiguvaheti RD-CT95
Tüüp Smart Cage
Vabajooks FH-CT91
Kassetti ketirattas CS-HG50-8I / CS-HG40-8I
Kett CN-HG50 / CN-UG50
Keskjooksu trossijuht SM-SP18 / SM-BT18
Mudeli number FD-CT92-E
Sobiv keskjooks BB-CT92
Sobiv esimene hammasratas FC-CT93
Sobib nii normaaltüübile kui ka ülalt suunatud
tüübile.
○
Pealmise hammasratta hambad 42T
Esimese hammasratta hamba vahe 18T
Min. erinevus ülemise ja keskmise vahel 8T
Esimese käiguvaheti kinnitusklabri diameeter S, M L S, M
Ketitoe nurk (
𝛂
) 66° - 69° 66° - 69° 63° - 66°
Sobiv ketiliin
47,5 mm
50 mm
50 mm
47,5 mm
50 mm
Mudeli number BB-CT92 BB-CT92
Tembeldatud märgistus YL116 ZL121
Kruvi pikkus 116 mm 121 mm
Ketiliin 47,5 mm 50 mm
Sobiv esimene hammasratas FC-CT93 FC-CT93
Keermete mõõdud
BC 1,37 X 24 T.P.I. (68 mm)
M36 X 24 T.P.I. (70 mm)
BC 1,37 X 24 T.P.I. (73 mm)
Mudeli number FC-CT93
Ketiratta hambakombinatsioon 42 - 34 - 24T
Vända pikkus 170 mm
Pedaali keermete mõõtmed BC 9/16" x 20 T.P.I.
Mudeli number RD-CT95
Tüüp Smart Cage
Kogukapatsiteet 43T
Suurim ketiratas 34T
Väikseim ketiratas 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 20T
Sobiv esimene hammasratas
(hammasratta hammaste konfiguratsioon)
FC-CT93 (42 - 34 - 24T)
Mudeli number Ketirattad Grupinimi Hammaste kombinatsioon
CS-HG50-8I 8 an 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30T
CS-HG40-8I 8 ao 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 34T
▲
Kui kett kukub vända poole. Kinnita päripäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammas rattalt suurimale on
keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on
keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi (umbes
1/4 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta sisemine
plaat puutuvad kokku.
Kinnita päripäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta välimine
plaat puutuvad kokku
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi (umbes
1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt
hammasrattalt ning keskmine
hammasratas jääb vahele.
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit vastupäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
sisemine plaat puutuvad kokku ajal,
kui lülitud taga ümber suurimale
ketirattale, samal ajal kui kett on
keskmisel hammasrattal.
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit päripäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu poole. Kinnita päripäeva keerates alumist
reguleerimiskruvi (umbes 1/2
pööret).
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi välimise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
6,5 mm
7,1 mm
Vabajooksu
põhiosa
SI-F912A-04