Spetsifikatsioonid
Tagumine käiguvaheti
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon
5 mm kuuskantvõti
Hargi otsa laba
B-pinge reguleerimise kruvi
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Kui paigaldad, jälgi, et B-pinge reguleerimise kruvi ei puutuks kokku hargi otsaga ega
põhjustaks seeläbi deformatsiooni.
Konsooli kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
a
b
1
1
T
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
Ketirataste paigaldamine
Iga ketiratta puhul, pind,
millel on grupitähis, peaks
asetsema väljaspoole ning
olema asetatud nii, et iga
ketiratta kolmnurgakujuline
( ▲ ) märgistus ja vabajooksu
A-osa (kus uure on lai),
oleksid joondatud.
HG ketirataste vahetamisel kasuta kinnitusrõnga
kinnitamiseks spetsiaalset tööriista (TL-LR15).
HG ketirataste asendamiseks kasuta
spetsiaalset tööriista (TL-LR15) ja kinnitusrõnga
eemaldamiseks
TL-SR21.
Uure on lai vaid
ühes kohas.
A
a
c
-
1
4
T
▲ märgistus
Kinnitusmoment:
30 - 50 Nm
Kinnitusrõngas
6 ketiratast on kinnitatud neetidega.
Kinnitusrõngas
Tööriist
(TL-SR21)
Lahti ühendamine
TL-LR15
Kett
Suurim hammasratas Suurim hammasratas
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii suurimal ketirattal
kui ka suurimal hammasrattal)
Keti pikkus
1
2
1 2
Väikseima ketiratta
välispind
Juhtlitter
Alumine
regulaatorkruvi
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi, et
reguleerida juhtlitrit nii, et see oleks tagant
vaadates samal joonel väikseima ketiratta
välispinnaga.
Trossi kinnitamine ja tõmbe reguleerimine
3. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii,
et juhtlitter liiguks täpselt samale
joonele suurima ketirattaga.
1
1 2
2
Suurim ketiratas
Juhtlitter
Alumine
regulaatorkruvi
Vabajooksu põhiosa asendamine
Peale rummu võlli eemaldamist,
eemalda vabajooksu põhiosa
kinnituspolt (vabajooksu põhiosa
sees) ning seejärel asenda
vabajooksu põhiosa.
Pane tähele:
Ära ürita lahti ühendada
vabajooksu põhiosa, sest see
võib põhjustada häireid selle
töötamises.
Vabajooksu
põhiosa
Vabajooksu põhiosa kinnituspolt
Vabajooksu põhiosa seib
10 mm kuuskantvõti
(TL-WR37)
Lahti ühendamine
Kokkupanek
Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale
ja suurimale ketirattale ja keera vänta
tagurpidi. Seejärel keera B-pinge
reguleerimiskruvi, et reguleerida juhtlitter
ketirattale nii lähedale kui võimalik ilma, et
nad kokku puutuksid. Järgmiseks aseta kett
väikseimale ketirattale ja korda ülalmainitut
ning veendu, et litter ei puutuks ketiratast.
1
2
1 2
2
1
Suurim ketiratas
Väikseim ketiratas
B-pinge reguleerimise
kruvi
Tehnilise hoolduse juhised SI-6KN0A-001
Tagumine ülekanne
SI-6KN0A-001-04
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
• Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi pesuvahendeid nagu
rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
• Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata allolevat tabelit. Kui
ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või
tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti katkemist või
maha tulemist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik kohandada keti pikkust, tee
lõige, mõnes teises kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud kasutades
tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga nõrgalt kinnitatud, võivad need
jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada sõitjale vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi
tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Tugevdatud ühendustihvte ei saa kasutada koos UG ketiga, sest ühendused ei pruugi liikuda korralikult ning võib tekkida heli.
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja litter).
• Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross
oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
• Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
• Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
• Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
• Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses.
Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
• Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendets kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni
oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• Tagamaks parimat toimimist, kasuta üksnes kindlat tüüpi ketti. Laia ketitüüpi ei saa kasutada.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel : http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Käiguvahetus
Pedaalimine muutub
raskemaks
Pedaalimine muutub
kergemaks
Käiguvahetusheebli paigaldamine
Kinnitusmoment:
2 Nm
Juhtraud
3 mm kuuskantvõti
Käepide
Paigalda piduriheebel asendisse, kus see ei takistaks pidurdamist.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
Jäta Revo käiguvahetusheebli ja käepideme
vahele 0,5 mm tühimik.
2. Trossi ühendamine ja kinnitamine
Ühenda tross tagumise käiguvaheti külge ja peale esmase lõtvuse eemaldamist
trossist, kinnita uuesti tagumise käiguvaheti külge nagu näidatud joonisel.
Kinnita tross tõmmates seda näpitstangidega 5 - 10 kg jõuga.
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Tõmba
Soon
Pane tähele:
Veendu, et tross oleks kindlalt
soone sees.
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa
vastasotsast. Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et
augul oleks ühesuurune diameeter.
Sisemise trossi sisestamine
Sisesta sisemine tross väliskattesse märgistusega otsast. Trossi efektiivseks
töötamiseks kasuta märgistusega otsal määret.
Lisa sama katte otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Märgistus
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita välistrossi
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli. (vastupäeva)
Väliskatte
reguleerimis-
silinder
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit vajutatakse
vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning kett puutub kolmandat
ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus heebel on
teise ketriratta seadistuste asendis, ja see on vabastatud) ning
keera vänta päripäeva. Kui kett puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli, keera väliskatte reguleerimissilindrit päripäeva, et
seda kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu asendis ei
tekiks ühtegi heli.
Kui heli ei ole
kuulda
Väliskatte
reguleerimis-
silinder
SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheebrit mitu korda, et viia kett teisele
ketirattale. Seejärel, samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii
palju, et eemaldada heebli lõtvust, pööra vänta.
Lõtk
Sisemise trossi asendamine
Asenda sisemine tross järgides samme
➀
kuni
➂
nagu näidatud joonistel.
➀
➁
➂
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
9-käiguline superkitsas kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Hõbedane
Must
Seeria Tourney
Käike 8 käiku
Käiguvahetusheebel Parem SL-RS43-8
Väliskate SIS
Tagumine käiguvaheti RD-CT95 / RD-M340
Tüüp Smart Cage
Vabajooks FH-RM30-8
Kasseti ketiratas CS-HG50-8I / CS-HG40-8I / CS-HG30-8I
Kett CN-HG50
Keskjooksu juht SM-SP18 / SM-BT18
Mudeli number Ketirattad Grupinimi Hammaste kombinatsioon
CS-HG50-8I 8 an 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30T
CS-HG40-8I 8 ao 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 34T
CS-HG30-8I 8 aw 11, 13, 15, 18, 21, 24, 28, 32T
Mudeli number RD-CT95 / RD-M340
Tüüp Smart Cage
Kogukapatsiteet 43T
Suurim ketiratas 34T
Väikseim ketiratas 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 20T
Sobiv esimene hammasratas
(hammasratta hammaste konfiguratsioon)
FC-TY40 (42-34-24T)
6,5 mm
7,1 mm