Shimano FH-RM70 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik kohandada
keti pikkust, tee lõige, mõnes teises kohas kui kohas, kus kett juba
on ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti. Kui
ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui
keti pinge on liiga nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett
katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või
kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid
vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole
teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada
seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas
kohas.
Pane tähele
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja
vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism
jalitter).
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka.
Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks
on keti puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti
eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta kombinatsiooni
erinevagrupitähisega ketiratta laagriga.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on
tendents kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu
tõttu.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui
juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et
käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on
täielikult pööratud.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning
väliskatte sisepinda.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene
hammasratas pöörleb.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise
eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu
professionaalse jalgratta müüja poole.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
Tehnilise hoolduse juhised SI-6U9RA-001
Tagumine ülekanne
Spetsifikatsioonid
Tagumine käiguvaheti
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon
Rapidfire Plus
Vabajooks
Vabajooksu põhiosa asendamine
Peale rummu võlli eemaldamist,
eemalda vabajooksu põhiosa
kinnituspolt (vabajooksu põhiosa
sees) ning seejärel asenda
vabajooksu põhiosa.
Pane tähele:
Ära ürita lahti ühendada
vabajooksu põhiosa, sest see
võib põhjustada häireid selle
töötamises.
SL-M390
SL-M390
ST-M390 / ST-EF65
Vabajooksu
põhiosa
Vabajooksu põhiosa
kinnituspolt
Vabajooksu põhiosa seib
10 mm kuuskantvõti
(TL-WR37)
Lahti
ühendamine
Kokkupanek
Kinnitusmoment: 35 - 50 Nm
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
5. SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheeblit mitu korda, et viia kett teisele ketirattale. Seejärel,
samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii palju, et eemaldada heebli lõtvust, pööra
vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli. (vastupäeva)
Väliskatte
reguleeri-
missilinder
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit vajutatakse
vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning kett puutub
kolmandat ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus heebel
on teise ketiratta seadistuste asendis, ja see on vabastatud)
ning keera vänta päripäeva. Kui kett puutub kolmandat
ketiratast ja tekitab heli, keera väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva, et seda kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb
sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu asendis ei
tekiks ühtegi heli.
Kui heli ei ole
kuulda
Väliskatte
reguleeri-
missilinder
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale
ja suurimale ketirattale ja keera vänta
tagurpidi. Seejärel keera B-pinge
reguleerimiskruvi, et reguleerida juhtlitter
ketirattale nii lähedale kui võimalik ilma, et
nad kokku puutuksid. Järgmiseks aseta
kett väikseimale ketirattale ja korda
ülalmainitut ning veendu, et litter ei
puutuks ketiratast.
1
2
1 2
2
1
Suurim ketiratas
Väikseim ketiratas
3. Alumine regulaator
Vajuta heeblit, samal ajal keerates
esimest hammasratast, et seada
kett madalaimale käigule.
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et
juhtlitter liiguks täpselt samale
joonele suurima ketirattaga.
1
1 2
2
Suurim ketiratas
Juhtlitter
Alumine
regulaatorkruvi
B-pinge reguleerimise
kruvi
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa
vastasotsast. Peale väliskatte lõikamist tee ots
ümaraks nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Sisemise trossi sisestamine
Sisesta sisemine tross väliskattesse
märgistusega otsast. Trossi efektiivseks
töötamiseks kasuta märgistusega otsal
määret.
Märgistus
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Soon
Ühenda tross tagumise
käiguvaheti külge ja peale
esmase lõtvuse
eemaldamist trossist,
kinnita uuesti tagumise
käiguvaheti külge nagu
näidatud joonisel.
Lõika maha sisemise trossi liigne
pikkus ning paigalda otsakork.
Tõmba
Pane tähele: Veendu, et tross
oleks kindlalt
soone sees.
1
2
1 2
Väikseima ketiratta
välispind
Juhtlitter
Ülemine
reguleerimiskruvi
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi, et
reguleerida juhtlitrit nii, et see oleks
tagant vaadates samal joonel
väikseima ketiratta välispinnaga.
Peale seda paigalda kett.
SIS reguleerimine
Kett
5 mm kuuskantvõti 5 mm kuuskantvõti
Suurim hammasratas Suurim ketiratas
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii suurimal
ketirattal kui ka suurimal hammasrattal)
Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks pidurite ega
käiguvahetuse tööd.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
Kasuta juhtraua käepidet, mille maksimaalne välisdiameeter on
36 mm (M390) / 32 mm (EF65).
Keti pikkus
Heebli paigaldamine
5 mm kuuskantvõti
Hargi otsa laba
B-pinge
reguleerimise
kruvi
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Ketirataste paigaldamine
Kui paigaldad, jälgi, et B-pinge
reguleerimise kruvi ei puutuks
kokku hargi otsaga ega põhjustaks
seeläbi deformatsiooni.
Konsooli kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
Käiguvahetus
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse. Kui töötad
heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Lülitumine väiksemalt ketirattalt
suuremale ketirattale (heebel A)
Ühe astme võrra lülitumiseks vajuta heebel (A)
asendisse (1). Korraga kahe või enama astme
lülitumiseks vajuta asendisse (2).
Lülitumine suuremalt ketirattalt
väiksemale ketirattale (heebel B)
Vajuta heeblit (B), et teha üks lülituse aste
suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale.
Heebli (A) algasend
Heebel (B)
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Paigalda otsakork keerates seda, nagu näidatud
joonisel, kuni see peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel juhul võivad
kahjustuda kruvi keermed.
Heebel (B)
Sisemine tross
Otsakork
Otsakork
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
<ST-M390 / SL-M390>
Vajuta heeblit (B) 8 või enam korda ning kontrolli
indikaatorilt, et heebel oleks oma kõrgeimal
positsioonil. Seejärel eemalda otsakork ning
ühenda sisemine tross.
Kinnitusmoment: 5 Nm Kinnitusmoment: 6 - 7 Nm
Kinnitusrõngas Kinnitusrõngas
Ketiratta eraldaja
Iga ketiratta puhul, pind, millel on grupitähis, peaks
asetsema väljapoole ning olema asetatud nii, et iga
ketiratta kolmnurgakujuline ( U ) märgistus ja vabajooksu
A-osa (kus uure on lai), oleksid joondatud.
HG ketirataste paigaldamisel kasuta kinnitusrõnga
kinnitamiseks spetsiaalset tööriista (TL-LR15/ LR10).
HG ketirataste asendamiseks kasuta spetsiaalset tööriista
(TL-LR15/LR10) ja kinnitusrõnga eemaldamiseks TL-SR21.
Uure on lai vaid
ühes kohas.
a
c
-
1
4
T
A
U märgistus
Kinnitusmoment: 30 - 50 Nm
Kinnitusrõngas
Tööriist
(TL-SR21)
Lahti ühendamine
TL-LR15/LR10
SI-6U9RA-001-04
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti
regulaarselt sobiva ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi
lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui neid lahuseid kasutatakse, võib kett
puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga nõrgalt
kinnitatud, võivad need jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata
allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti
puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse
tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
CS-HG30-9 (au)
CS-HG30-9 (ar)
CS-HG20-9 (bn, bo)
Kinnitusmoment: 0,3 - 0,5 Nm
Heebel (B)
Kruvi
Ümbris
Sisemine tross
<ST-EF65>
Vajuta heeblit (B) vähemalt 8 korda, et seada
see kõrgeimasse asendisse. Eemalda kruvi ning
seejärel kaas. Tõmba välja sisemine tross nagu
näidatud joonisel ning seejärel paigalda uus
sisemine tross.
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel :
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Seeria Acera
Rapidfire Plus ST-M390 / SL-M390 / ST-EF65
Väliskate OT-SP40
Tagumine käiguvaheti RD-M390
Tüüp SGS
Vabajooks FH-RM70 / FH-RM66
Käike 9
Kasseti ketiratas CS-HG30-9 / CS-HG20-9
Kett CN-HG53
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
9-käiguline superkitsas kett
nagu CN-7701 / CN-HG93
Hõbedane
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas kett
nagu CN-HG50 / CN-HG40
Must
TL-CN32 / TL-CN27
6,5 mm
7,1 mm
Mudeli number RD-M390
Käike 9
Kogukapatsiteet 45T
Suurim ketiratas 34T
Väikseim ketiratas 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 22T
Sobiv esimene hammasratas
(hammasratta hammaste konfiguratsioon)
FC-M391 / FC-M391-8
(44-32-22T, 48-36-26T)
Mudeli number Grupinimi Hammaste kombinatsioon
CS-HG30-9
ar 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
au 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
CS-HG20-9
bn 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
bo 11, 13, 15, 17, 19, 21, 24, 28, 32T
Mudeli number ST-M390 / SL-M390 / ST-EF65
Käike 9
Mudeli number FH-RM70 / FH-RM66
Ketirattad 9
Kodara aukude nr. 36 / 32
  • Page 1 1

Shimano FH-RM70 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions