Shimano RD-T780 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest.
Puhasta ketti regulaarselt sobiva ketipuhastajaga. Ära kasuta
kunagi leeliselisi või happelisi lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui
neid lahuseid kasutatakse, võib kett puruneda ja põhjustada
tõsiseid vigastusi."
Parima käiguvahetuse saavutamiseks on sellel ketil olemas esikülg ja
tagakülg ning küljed on märgistatud nii, et kett asetseks paigaldamise
ajal õigesti. Sobiv töötamine saavutatakse, kui kett on paigaldatud nii, et
ta asetseks õigesti. Kui see paigaldatakse nii, et ta asetseb vastupidises
suunas, võib kett maha tulla ning jalgrattas ümber kukkuda,tuues kaasa
tõsiseid vigastusi.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti
puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv,
võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti katkemist
või maha tulemist.
Veendu, et ühendustihvt oleks joondatud lüli välimise
pinnaga poolel, kus tihvt sisestati. Sõrmedega üle libistades
peaks see tunduma sile ja tasane. Tihvt tungib silmnähtavalt
tagumisel küljel esile peale katkestustihvti eemaldamist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik
kohandada keti pikkust, tee lõige mõnes teises kohas kui
seal, kus kett on ühendatud tugevdatud ühendustihvti
kasutades. Kui ketti lõigata kohast, kus ta on ühendatud
tugevdatud ühendustihvtiga, võib kett kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks
kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk või kett on
kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei
tehta, võib kett katkeda ning põhjustada tõsiseid
vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa
aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada
jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame
tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui
reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta
ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks
kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa
käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi
(mehhanism ja litter).
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa
paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate
poleks liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti
määrima. Lisaks on keti puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja määrimine
efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja
kett.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on
tendents kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta
kombinatsiooni erineva grupitähisega ketiratta laagriga.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda
keerata mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid
ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Käiguvahetustrosside jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära
kasuta DURA-ACE määret ega mõnda muud määret, sest need
võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist
trossi ning väliskatte sisepinda.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning
keskjooksu trossijuhti.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks
teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
Juhtlitril on pöörlemissuunda näitav nool. Paigalda juhtlitter nii, et
käiguvahetajat väljastpoolt vaadates näitaks see nool vastupäeva.
Pingelitril on pöörlemissuuna näitamiseks nool. Paigalda pingelitter nii, et
käiguvahetajat väljastpoolt vaadates näitaks see nool päripäeva.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks
muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite
kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Tugevdatud ühendustihvt
Lüli tihvt Lüli tihvt
Lüli pind
Ühendustihvt
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon
Ühenda tross tagumise
käiguvaheti külge ja
peale esmase lõtvuse
eemaldamist trossist,
kinnita uuesti tagumise
käiguvaheti külge nagu
näidatud joonisel.
Tõmba
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Tagumine käiguvaheti Vabajooks
Soon
Pane tähele: Veendu, et tross
oleks kindlalt soone sees.
Kinnitusmoment: 6 - 7 Nm
SI-5XR0A-001-04
Tehnilise hoolduse juhised SI-5XR0A-001
RD-T780
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Paigaldamisel jälgi, et B-pinge reguleerimiskruvi ei puutuks
kokku hargi otsa labaga, sest see võib deformeeruda.
Kronsteini kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
5 mm kuuskantvõti
Hargi otsa laba
B-pinge reguleerimise
kruvi
Ketirataste paigaldamine
Iga ketiratta korral peab pind,
millel on grupitähis, jääma
väljapoole ning olema asetatud
nii, et iga ketiratta laiem osa ja
vabajooksu A-osa (kus uure on
lai), oleksid joondatud.
Uure on lai vaid
ühes kohas.
a
c
-
1
4
T
A
Lai osa
HG-ketirataste paigaldamisel kasuta kinnitusrõnga
kinnitamiseks spetsiaalset tööriista (TL-LR15 / LR10).
HG-ketirataste asendamiseks kasuta spetsiaalset
tööriista (TL-LR15 / LR10) ja kinnitusrõnga
eemaldamiseks TL-SR21.
Kinnitusmoment: 30 - 50 Nm
Kinnitusrõngas
Ketiratta eraldaja
Kinnitusrõnga eraldaja
Kinnitusrõngas
Ketirataste eraldajad
Kinnitusrõnga eraldaja
Vaherõngas
< CS-M771-10 >
(bJ) 11 - 34T
(bL) 11 - 32T
< CS-6700 >
11 - 28T
Otsakork
Heebel (B)
Sisemine tross
2. Sisemise trossi ühendamine ja
kinnitamine
Enne heebli kõrgeimasse asendisse
seadmist vajuta heeblit (B) 9 korda.
Seejärel eemalda otsakork ning ühenda
sisemine tross.
Paigalda otsakork, keerates seda joonisel näidatud
viisil, kuni see peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel juhul võivad
kahjustuda kruvi keermed.
Otsakork
Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
A
A'
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Kett
Suurim
hammasratas
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu, kui keti pikkus on liiga
lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda ülemäärane koormus. Kohanda keti pikkust
lisades ketile kaks lüli, kui tagumine amortisaator on asendis, kus mõõde "A" on
pikim, ning kett on suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal. Kui tagumise
amortisaatori liikumisulatus on suur, ei pruugi keti lõtvus kaduda korrektselt, kui kett
on väikseimal hammasrattal ja väikseimal ketirattal.
Reguleerimine
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi, et reguleerida
juhtlitrit nii, et see oleks tagant vaadates
samal joonel väikseima ketiratta
välispinnaga.
Väikseima ketiratta
välispind
Juhtlitter
Ülemine
reguleerimiskruvi
Suurim ketiratas
Juhtlitter
Alumine
regulaatorkruvi
3. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks täpselt samale joonele suurima
ketirattaga.
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale ketirattale ja keera vänta
tagurpidi. Seejärel keera B-pinge reguleerimiskruvi, et reguleerida juhtlitter
ketirattale nii lähedale kui võimalik ilma, et nad kokku puutuksid. Järgmiseks aseta
kett väikseimale ketirattale ja korda ülalmainitut ning veendu, et litter ei puutuks
ketiratast.
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise kruvi
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda
markeeritud otsa vastasotsast. Peale
väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et
augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Kinnine sulundiga kork
ja kummist kaitse
peaksid olema
kinnitatud raami
väliskatte kinnituse
külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
* Kui tagumine käiguvahetaja liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada kork
alumiiniumkorgi vastu.
Väliskatte ots, millel on
alumiiniumkork, peaks olema
käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
5. SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheeblit mitu korda, et viia kett teisele
ketirattale. Seejärel, samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii palju, et
eemaldada heebli lõtvust, pööra vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli. (vastupäeva)
Kui heli ei ole
kuulda
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit
vajutatakse vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning
kett puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus heebel
on teise ketiratta seadistuste asendis, ja see on vabastatud)
ning keera vänta päripäeva. Kui kett puutub kolmandat
ketiratast ja tekitab heli, keera väliskatte reguleerimissilindrit päripäeva, et
seda kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu
asendis ei tekiks ühtegi heli.
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
Reguleerimispolt Reguleerimispolt
Kinnitusrõngas
Tööriist
(TL-SR21)
Lahti ühendamine
TL-LR15 / LR10
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
10-kiiruseline superkitsas
MTB kett
soonestikuga
(3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
soonestikuga
(2)
Seeria XT (Trekking)
Käiguvahetusheebel SL-M780 / SL-M780-I
Väliskate OT-SP41
Tagumine käiguvaheti RD-T780
Tüüp SGS
Vabajooks FH-M785 / FH-T780
Käike 10
Kasseti ketiratas CS-M771-10 / CS-6700
Kett CN-HG94
Keskjooksu juht SM-SP17
Mudeli number RD-T780
Tüüp SGS
Käike 10
Kogukapatsiteet 45T
Suurim ketiratas 34T
Väikseim ketiratas 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 22T
Mudeli number FH-M785 / FH-T780
Käike 10
Kodara aukude nr. 32
Mudeli number Grupinimi Käike Hammaste kombinatsioon
CS-M771-10
bJ 10 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 26, 30, 34T
bL 10 11, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 25, 28, 32T
CS-6700 - 10 11, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 21, 24, 28T
  • Page 1 1

Shimano RD-T780 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions