SGS
10
43T
11T
18T
3. Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu, kui
keti pikkus on liiga lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda
ülemäärane koormus. Kohanda keti pikkust lisades ketile kaks
lüli, kui tagumine amortisaator on asendis, kus mõõde "A" on
pikim, ning kett on suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal.
Kui tagumise amortisaatori liikumisulatus on suur, ei pruugi keti
lõtvus kaduda korrektselt, kui kett on väikseimal hammasrattal ja
väikseimal ketirattal.
4. Väliskatte pikkus
(1) Vabasta B-pinge reguleerimise kruvi kuni see on joonisel
näidatud positsioonis.
(2) Kontrolli, et väliskattes oleks piisavalt lõtvust. Järgmiseks
joonda väliskate tagumise käiguvaheti väliskatte hoidiku alumise
servaga ning lõika ära üleliigne väliskatte
pikkus.
Ühenda tross tagumise
käiguvaheti külge ja peale
esmase lõtvuse eemaldamist
trossist, kinnita uuesti
tagumise käiguvaheti külge
nagu näidatud joonisel.
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii suurimal
ketirattal kui ka suurimal hammasrattal)
Suurim ketiratas
Kett
Suurim
hammasratas
Seeria
Käiguvahetusheebel
Väliskate
Tagumine käiguvaheti
Tüüp
Vabajooks
Käike
Kasseti ketiratas
Kett
Keskjooksu juht
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Mudeli number
Tüüp
Käike
Kogukapatsiteet
Sobiv ketirataste kombinatsioon
Väikseim ketiratas
Esimese hammasratta hamba vahe
Tagumine käiguvaheti
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti
regulaarselt sobiva ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või
happelisi lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui neid lahuseid kasutatakse,
võib kett puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
• Parima käiguvahetuse saavutamiseks on sellel ketil olemas esikülg ja tagakülg
ning küljed on märgistatud nii, et kett asetseks paigaldamise ajal õigesti. Sobiv
töötamine saavutatakse, kui kett on paigaldatud nii, et ta asetseks õigesti. Kui
see paigaldatakse nii, et ta asetseb vastupidises suunas, võib kett maha tulla ning
jalgrattas ümber kukkuda,tuues kaasa tõsiseid vigastusi.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
• Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul
kasutatakse tugevdatud
ühendustihvti või tööriista,
mis pole sellele ketile
sobiv, võib ühenduse
tugevus olla ebapiisav, mis
omakorda võib põhjustada
keti katkemist või maha
tulemist.
• Veendu, et ühendustihvt
oleks joondatud lüli välimise pinnaga poolel, kus tihvt sisestati.
Sõrmedega üle libistades peaks see tunduma sile ja tasane. Tihvt tungib
silmnähtavalt tagumisel küljel esile peale katkestustihvti eemaldamist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik kohandada
keti pikkust, tee lõige mõnes teises kohas kui seal, kus kett on
ühendatud tugevdatud ühendustihvti kasutades. Kui ketti lõigata kohast,
kus ta on ühendatud tugevdatud ühendustihvtiga, võib kett kahjustuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud.
Kui keti pinge on liiga nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see
välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad
võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me
soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole
teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada
seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas
kohas.
Pane tähele
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja
vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja
litter).
• Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse
nurka. Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
• Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
• Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks
on keti puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti
eluea pikendamiseks.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja
ketirattad ja kett.
• Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel
on tendents kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi
vastuseisu tõttu.
• Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta
kombinatsiooni erineva grupitähisega ketiratta laagriga.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui
juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et
käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
• Käiguvahetustrosside jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret ega
mõnda muud määret, sest need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene
hammasratas pöörleb.
• Juhtlitril on pöörlemissuunda näitav nool. Paigalda juhtlitter nii, et käiguvahetajat väljastpoolt
vaadates näitaks see nool vastupäeva.
• Pingelitril on pöörlemissuuna näitamiseks nool. Paigalda pingelitter nii, et käiguvahetajat
väljastpoolt vaadates näitaks see nool päripäeva.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise
eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu
professionaalse jalgratta müüja poole.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Tõmba
Vähem kui 30 mm
Kinnitusmoment:
6 - 7 Nm
Soon
Pane tähele: Veendu, et tross
oleks kindlalt soone sees.
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks
nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
*Kui tagumine käiguvahetaja liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada
kork alumiiniumkorgi vastu.
Väliskatte ots, millel on
alumiiniumkork, peaks olema
käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
Kinnine sulundiga kork
ja kummist kaitse
peaksid olema
kinnitatud raami
väliskatte kinnituse
külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
5. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale ketirattale
ja keera käigu vahetamiseks vänta. Seejärel keera B-pinge
reguleerimise kruvi nii, et
juhtlitter ei puutuks kokku
ketirattaga, aga mitte nii
lähedale, et see puutuks
ketti. Järgmiseks aseta
kett väikseimale ketirattale
ja korda ülalmainitut ning
veendu, et litter ei puutuks
ketiratast.
<Kauguse kontrollimine suurima ketiratta ja juhtlitri vahel>
Aseta tagumine käiguvaheti madalaimale positsioonile, peata
ratta pöörlemine ja kontrolli, et kaugus juhtlitri
servast kuni suurima ketiratta servani oleks 5 -
6 mm. Pööra vänta, et vahetada käike ja
veendu, et selles ei oleks karedat tunnet. Kui
kassetti ketirataste hammaste arv on
muutunud, teosta see seadistus uuesti.
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise kruvi
6. SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheeblit mitu korda, et viia kett teisele
ketirattale. Seejärel, samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii palju,
et eemaldada heebli lõtvust, pööra vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli. (vastupäeva)
Kui heli ei ole
kuulda
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit
vajutatakse vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning
kett puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus
heebel on teise ketiratta seadistuste asendis, ja see on
vabastatud) ning keera vänta päripäeva. Kui kett puutub
kolmandat ketiratast ja tekitab heli, keera väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva, et seda kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb
sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu
asendis ei tekiks ühtegi heli.
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
Reguleerimispolt Reguleerimispolt
Pane tähele:
Kui tagaamortisaator liigub, võib kaugus välimise kinniti ja
tagumise käiguvaheti väliskatte hoidiku vahel muutuda, seega
selgita välja väliskatte pikkus punktis, kus selle pikkus on suurim.
Pane tähele:
Aseta sisemine tross nii, et see oleks väljaspool
vähem kui 30 mm, ning kontrolli, et sisemine
tross ei puutuks kokku ratta kodaratega. Peata
selle sammu ajaks ratta pöörlemine.
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Väliskate
SI-5XP0A-001-04
Tehnilise hoolduse juhised SI-5XP0A-001
RD-M780
Tugevdatud ühendustihvt
Lüli tihvt Lüli tihvt
Lüli pind
Ühendustihvt
Ketipress Kett
10-kiiruseline
superkitsas MTB kett
Tugevdatud ühendustihvt
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
soonestikuga
(3)
soonestikuga
(2)
XT
SL-M780 / SL-M780-I
OT-SP41
RD-M780
SGS / GS
FH-M785 / FH-M788
10
CS-M771-10
CN-HG94
SM-SP17 / BT17
RD-M780
GS
10
35T
11T
18T
11 - 32T, 11 - 34T, 11 - 36T
Väliskattehoidik
Pane tähele: Perioodiliselt kontrolli, nagu näidatud joonisel, et
hargi otsa ja konsooli vahel ei oleks tühimikku. Kui nende kahe
osa vahel on tühimik, võib käiguvahetusel esineda probleeme.
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
5 mm kuuskantvõti
Hargi ots
Kronstein
Konsooli kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi, et reguleerida juhtlitrit nii, et
see oleks tagant vaadates samal joonel väikseima ketiratta
välispinnaga.
2. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks täpselt
samale joonele suurima ketirattaga.
SIS reguleerimine
Ülemine
reguleerimiskruvi
Alumine
regulaatorkruvi
Juhtlitter
Suurim ketiratas
Väikseima ketiratta
välispind
Ketirataste paigaldamine
Iga ketiratta jaoks, pind,
millel on grupitähis, peaks
asetsema väljaspoole ning
olema asetatud nii, et iga
ketiratta laiem osa ja
vabajooksu A-osa (kus uure
on lai), oleksid joondatud.
Uure on lai vaid
ühes kohas.
a
c
-
1
4
T
A
Lai osa
HG ketirataste paigaldamisel kasuta
kinnitusrõnga kinnitamiseks spetsiaalset
tööriista (TL-LR15/LR10).
HG ketirataste asendamiseks kasuta
spetsiaalset tööriista (TL-LR15/LR10) ja
kinnitusrõnga eemaldamiseks TL-SR21.
Kinnitusmoment:
30 - 50 Nm
Kinnitusrõngas
Tööriist
(TL-SR21)
Lahti
ühendamine
TL-LR15/LR10
< CS-M771-10 >
(bL) 11 - 32T
(bJ) 11 - 34T
(bk) 11 - 36T
Kinnitusrõngas
Ketiratta eraldaja
Kinnitusrõnga eraldaja
■ Tagumise käiguvahetaja asendamine
Juhtlitri / pingelitri kinnitusmoment:
2,5 - 5 Nm
3 mm kuuskantvõti
(1) (2)