Shimano SL-M970 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga nõrgalt kinnitatud, võivad need
jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi pesuvahendeid nagu
rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata allolevat tabelit.
Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui
tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul
kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista,
mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus
olla ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti
katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes
teises kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on
ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
Kasuta eesmist ketiratast, mis on ühilduv 9-käigulise ketiga, koos Shimano CN-7701,
CN-HG93 ja CN-HG73 kettidega. Kui kasutada ketiratast, mis on mõeldud 8-käigulise või vähema keti jaoks, võivad ilmneda
probleemid eesmise ketiratta käiguvahetusel või keti tihvtid võivad kukkuda välja ning põhjustada keti katkemist.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib
kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümer kukkumise ning tekitada seeläbitõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline
superkitsas kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline
kitsas kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Käiguvahetus
INSTANT RELEASE päästiku mehhanism võimaldab kiiret vabastamist, sest kaabli pinge vabastatakse kohe peale heebli vajutamist.
Heeblid on vastustatud KAHEPIDISE PÄÄSTIKU ja MULTI RELEASE päästiku mehhanismiga, et sa saaksid nüüd heeblit lükates või
tõmmates liigutada ketti ühe lülitusega kahe ketiratta võrra.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse. Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb
liigutada vänta.
Need hooldusjuhendid kirjeldavad tööprotsesse kasutades RAPIDFIRE SL-M970 koos RD-M971 ülevalt suunatud normaaltüüpi
tagumist käiguvahetit. Kui kasutad koos ümberpööratud vedrutüüpi käiguvahetiga, on tööprotsessid vastupidised.
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Pane tähele
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja litter).
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross
oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendets kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni
oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta kombinatsiooni erineva grupitähisega ketiratta
laagriga.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale
poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal,
mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret
ega mõnda muud määret, sest need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene
hammasratas pöörleb.
Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli plastikosade
külge, võib see põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt veenduma, et
pidurivedelik ei kinnituks plastikosade külge.
SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega muuda plastikosade külge kleepudes neid
plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada võõrosakeste külge kleepumist.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
Hõbedane
Must
Tehnilise hoolduse juhised SI-6M40A-001
Tagumine ülekanne
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Väliskatte lõikamine
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et augul oleks
ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
* Kui tagumine käiguvaheti liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada
kork alumiiniumkorgi vastu.
Väliskatte ots, millel on
alumiiniumkork, peaks olema
käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu, kui keti
pikkus on liiga lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda ülemäärane
koormus. Kohanda keti pikkust lisades ketile kaks lüli, kui tagumine
amortisaator on asendis, kus mõõde “A” on pikim, ning kett on
suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal. Kui tagumise
amortisaatori liikumisulatus on suur, ei pruugi keti lõtvus kaduda
korrektselt, kui kett on väikseimal hammasrattal ja väikseimal
ketirattal.
A
A'
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Kett
Suurim ham-
masratas
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale ketirattale
(heebel A)
Samuti on võimalik valida, mitme ketiratta võrra kett liigub, kui
soovid vahetada vaid ühe ketiratta jagu, liiguta heebel asendisse
(1), ning kahe ketiratta võrra vahetamiseks liiguta heebel asendisse
(2). Sedasi saab maksimaalselt vahetuda kahe ketiratta võrra.
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale
(heebel B)
Samuti on võimalik valida, mitme ketiratta võrra kett liigub, kui
soovid vahetada vaid ühe ketiratta jagu, liiguta heebel asendisse
(1), ning kahe ketiratta võrra vahetamiseks liiguta heebel asendisse
(2). Sedasi saab maksimaalselt vahetuda kahe ketiratta võrra.
Heebli (A) algasend
5. SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheebrit mitu korda, et viia kett teisele
ketirattale. Seejärel, samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii palju,
et eemaldada heebli lõtvust, pööra vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli. (vastupäeva)
Kui heli ei ole
kuulda
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit
vajutatakse vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning
kett puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus
heebel on teise ketriratta seadistuste asendis, ja see on
vabastatud) ning keera vänta päripäeva. Kui kett puutub
kolmandat ketiratast ja tekitab heli, keera väliskatte reguleerimissilin-
drit päripäeva, et seda kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb
sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu
asendis ei tekiks ühtegi heli.
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
Reguleerimispolt Reguleerimispolt
Spetsifikatsioonid
Tagumine käiguvaheti
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon Vabajooks
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Paigaldamisel jälgi, et B-pinge reguleerimiskruvi ei puutuks kokku hargi
otsa labaga, sest see võib deformeeruda.
Konsooli kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
5 mm kuuskantvõti
Hargi otsa laba
B-pinge reguleerimise
kruvi
SIS reguleerimine
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi,
et reguleerida juhtlitrit nii, et
see oleks tagant vaadates
samal joonel väikseima ketiratta
välispinnaga.
Ülemine reguleer-
imiskruvi
Väikseima ketiratta
välispind
Juhtlitter
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Enne heebli kõrgeimasse asendisse seadmist vajuta heeblit (B)
kaheksa korda. Seejärel eemalda otsakork ning ühenda sisemine
tross.
Otsakork Sisemine tross
Heebel (B)
Paigalda otsakork keerates seda, nagu
näidatud joonisel, kuni see peatub. Ära
keera seda rohkem, vastasel juhul võivad
kahjustuda korgil olevad keermed.
Otsakork
Kinnitusmoment:
0,3 - 0,5 Nm
Ühenda tross tagumise
käiguvaheti külge ja peale
esmase lõtvuse eemaldamist
trossist, kinnita uuesti
esimese käiguvaheti külge
nagu näidatud joonisel.
Tõmba
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Soon
Pane tähele: Veendu, et tross
oleks kindlalt
soone sees.
3. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks täpselt
samale joonele suurima ketirattaga.
Juhtlitter
Suurim
ketiratas
Alumine
regulaatorkruvi
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale
ketirattale ja keera vänta tagurpidi. Seejärel keera B-pinge
reguleerimiskruvi, et reguleerida juhtlitter ketirattale nii lähedale
kui võimalik ilma, et
nad kokku puutuksid.
Järgmiseks aseta kett
väikseimale ketirattale ja
korda ülalmainitut ning
veendu, et litter ei puutuks
ketiratast.
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge reguleer-
imise kruvi
Kinnine sulundiga
kork ja kummist
kaitse peaksid olema
kinnitatud raami
väliskatte kinnituse
külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
Loe nende hooldusjuhenditega koos ka FH-M975/M970
hooldusjuhendeid.
Käiguvahetusheebli seadme asendamiseks ja paigaldamiseks
vaata tagumise ülekandesüsteemi hooldujuhendeid.
Heebel (B)
• KAHEPIDINE PÄÄSTIK
• MULTI RELEASE päästik
1
1
T
ba
12T
a
r
ba
J
A
CS-M970 (ba)
CS-M970 (bd)
CS-M970 (be)
Ketirataste eraldajad
Kinnitusrõngas
Kinnitusrõnga eraldaja
Kinnitusrõngas
Kinnitusrõngas
Kinnitusrõnga eraldaja
Ketirataste paigaldamine
Iga ketiratta jaoks, pind,
millel on grupitähis, peaks
asetsema väljaspoole ning
olema asetatud nii, et iga
ketiratta laiem osa ja
vabajooksu A-osa (kus
uure on lai), oleksid
joondatud.
HG ketirataste vahetamisel
kasuta kinnitusrõnga
kinnitamiseks spetsiaalset
tööriista (TL-LR15).
HG ketirataste asendamiseks
kasuta spetsiaalset tööriista
(TL-LR15) ja kinnitusrõnga
eemaldamiseks TL-SR21.
Uure on lai vaid
ühes kohas.
A
a
c
-
1
4
T
Lai osa
Kinnitusmoment: 30 - 50 Nm
Kinnitusrõngas
Tööriist
(TL-SR21)
Lahti ühendamine
TL-LR15
Kinnitusrõnga eraldaja
Kinnitusmoment:
3 Nm
Seespool Väljaspool
Kasuta juhtraua klambit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 32 mm.
Käiguvahetusheebli paigaldamine
4 mm kuuskantvõti
Seda käiguvahetusheeblit saab
paigaldada piduriheeblist sissepoole või
väljaspoole.
Kinnitusmoment:
2,5 Nm
Käiguvahetusheebli asendit saab muuta
libistades seda vasakule või paremale.
Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks
pidurite ega käiguvahetuse tööd.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks,
et vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
Seeria XTR
RAPIDFIRE (Käiguvahetusheebel) SL-M970
Väliskate SIS-SP41
Tagumine käiguvaheti RD-M971
Tüüp SGS / GS
Vabajooks FH-M975 / FH-M970
Käike 9
Kassetti ketirattas CS-M970
Kett CN-7701
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17
Mudeli number RD-M971
Tüüp SGS GS
Käike 9 9
Kogukapatsiteet 43T 33T
Suurim ketiratas 34T 34T
Väikseim ketiratas 11T 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 22T 22T
Mudeli number Grupinimi Käike Hammaste kombinatsioon
CS-M970
ba 9 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
bd 9 12, 14, 16, 18, 20, 23, 26, 30, 34T
be 9 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
Mudeli number FH-M975 / FH-M970
Käike 9
Kodara aukude nr. 36 / 32
6,5 mm
7,1 mm
est_280404_6M40A_001.indd 1
est_280404_6M40A_001.indd 1
15-05-2008 14:46:47
15-05-2008 14:46:47
  • Page 1 1

Shimano SL-M970 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions