Shimano ST-M975 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See käsiraamat sobib ka

ST-M975 / ST-M970 DUAL CONTROL heeblit kasutatakse nii käiguvahetuseks kui ka pidurdamiseks.
Õpi kindlasti tundma oma jalgratta käiguvahetust ja pidurdamist. Töötamismeetodeid vaata jooniselt.
Kui DUAL CONTROL heebli sisemine seade saab kahjustatud, liigub heebel oma algasendist allapoole, ning mõningates
asendites võib pidurdamine olla raskendatud. Kui see juhtub, tuleb jalgrattaga sõitmine koheselt lõpetada.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga nõrgalt kinnitatud, võivad need
jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi pesuvahendeid nagu
rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata allolevat tabelit. Kui
ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti
või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib
ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib
põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes
teises kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti.
Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib
kett kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
Kasuta eesmist ketiratast, mis on ühilduv 9-käigulise ketiga, koos Shimano CN-7701, CN-HG93
ja CN-HG73 kettidega. Kui kasutada ketiratast, mis on mõeldud 8-käigulise või vähema keti
jaoks, võivad ilmneda probleemid eesmise ketiratta käiguvahetusel või keti tihvtid võivad kukkuda välja ning põhjustada keti
katkemist.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib
kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümer kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline
superkitsas kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline
kitsas kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale ketirattale
(MULTI RELEASE päästik)
Samuti on võimalik valida, mitme ketiratta võrra kett liigub, kui
soovid vahetada vaid ühe ketiratta jagu, liiguta heebel asendisse
(1), ning kahe ketiratta võrra vahetamiseks liiguta heebel asendisse
(2). Sedasi saab maksimaalselt vahetuda kahe ketiratta võrra.
1
1T
ba
12T
a
r
ba
J
A
CS-M970 (ba)
CS-M970 (bd)
CS-M970 (be)
Ketiratta eraldaja
Kinnitusrõngas
Kinnitusrõnga eraldaja
Kinnitusrõngas
Kinnitusrõngas
Kinnitusrõnga eraldaja
Kinnitusrõnga eraldaja
Üldine ohutusinfo
Pane tähele
Ära kasuta abipäästiku kinnitamisel selle korgil kinnituspolti (valmistatud alumiiniumist).
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja litter).
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross
oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Reguleeri RD-M970 ümberpööratud vedrutüüpi käiguvahetit altpoolt.
•Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendets kahjustada SIS
käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta kombinatsiooni erineva
grupitähisega ketiratta laagriga.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale
poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal,
mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Veendu, et käiguvahetustross ja piduritross ei takistaks pidurdamise ajal teineteist. Kui nad takistavad, võib
see segada pidurdamist.
Paigalda trossid nii, et neis oleks natukene lõtvust isegi siis, kui juhtraud on täielikult keeratud.
Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret ega mõnda muud
määret, sest need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli plastikosade
külge, võib see põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt veenduma, et
pidurivedelik ei kinnituks plastikosade külge.
SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega muuda plastikosade külge kleepudes neid
plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada võõrosakeste külge kleepumist.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
Hõbedane
Must
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
Tehnilise hoolduse juhised SI-6LN0B-002
Tagumine ülekanne
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Heeblite kasutamine
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Ketirataste paigaldamine
Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
Need hooldusjuhendid kirjeldavad tööprotsesse kasutades ST-M975 / ST-M970 DUAL CONTROL heeblit koos RD-M970 ümberpööratud
vedrutüüpi tagumist käiguvahetiga. Kui kasutad koos RD-M971 ülaltsuunatud normaaltüüpi käiguvahetiga on tegevused vastupidised.
Tagumine käiguvaheti
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon Vabajooks
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Paigaldamisel jälgi, et B-pinge reguleerimiskruvi ei puutuks kokku hargi
otsa labaga, sest see võib deformeeruda.
Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud joondusplokki.
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu, kui keti
pikkus on liiga lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda ülemäärane
koormus. Kohanda keti pikkust lisades ketile kaks lüli, kui tagumine
amortisaator on asendis, kus mõõde “A” on pikim, ning kett on
suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal. Kui tagumise
amortisaatori liikumisulatus on suur, ei pruugi keti lõtvus kaduda
korrektselt, kui kett on väikseimal hammasrattal ja väikseimal
ketirattal.
Konsooli kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
A
A'
Iga ketiratta jaoks, pind,
millel on grupitähis, peaks
asetsema väljaspoole ning
olema asetatud nii, et iga
ketiratta laiem osa ja
vabajooksu A-osa (kus
uure on lai), oleksid
joondatud.
HG ketirataste vahetamisel
kasuta kinnitusrõnga
kinnitamiseks spetsiaalset
tööriista (TL-LR15).
HG ketirataste asendamiseks
kasuta spetsiaalset tööriista
(TL-LR15) ja kinnitusrõnga
eemaldamiseks TL-SR21.
Uure on lai vaid
ühes kohas.
A
a
c
-
1
4
T
Lai osa
Kinnitusmoment: 30 - 50 Nm
5 mm kuuskantvõti
Hargi otsa laba
B-pinge reguleerimise
kruvi
Väliskatte lõikamine
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et augul oleks
ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Ühenda tross tagumise käiguvaheti külge ja
peale esmase lõtvuse eemaldamist trossist,
kinnita uuesti tagumise käiguvaheti külge
nagu näidatud joonisel.
Tõmba
Kinnine sulundiga
kork ja kummist
kaitse peaksid olema
kinnitatud raami
väliskatte kinnituse
külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
Loe nende hooldusjuhenditega koos ka FH-M975/M970
hooldusjuhendeid.
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
5. SIS reguleerimine
Ketivaheti suurimale ketirattale liigutamiseks vajuta vänta
keerutades heeblit. Seejärel vajuta heeblit üks kord, et liigutada
käiguvaheti teisele ketirattale. Seejärel vajuta heebel nii alla kui
lõtvus trossis võimaldab ning keera vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Keera trossi reguleerimispolti
selle kinnitamiseks päripäeva
seni, kuni kett naaseb teisele
ketirattale.
* Keera reguleerimispolti koos
väliskatte reguleerimissilindiga.
Keera trossi reguleerimispoldi
vabastamiseks seda vastupäeva
seni, kuni kett puutub ketiratast ja
tekitab heli.
* Keera reguleerimispolti koos
väliskatte reguleerimissilindiga.
Kui mingit
heli ei ole
kuulda
23
23 23
23
Reguleerimispolt Reguleerimispolt
Parim seadistus
Parima seadistuse saamiseks tuleks trossi reguleerimispolti
kinnitada (keerates päripäeva) nii palju, kuni kõlab heli ilma
heeblit kasutamata ja seejärel vabastada polti sellest asendist
(keerates vastupäeva) 90 - 180 kraadi.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu
asendis ei tekiks ühtegi heli.
Haarde laiuse reguleerimine
Heeblite haarde laiuse reguleerimine on soovitatav, et saavutada
mugavaim käiguvahetus ja pidurdamine.
Käiguvahetus
Peale vajutamist lahti lastud heebel naaseb alati oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale
Samuti on võimalik valida, mitme ketiratta võrra kett liigub, kui
soovid vahetada vaid ühe ketiratta jagu, liiguta heebel asendisse
(1), ning kahe ketiratta võrra vahetamiseks liiguta heebel asendisse
(2). Sedasi saab maksimaalselt vahetuda kahe ketiratta võrra.
INSTANT RELEASE
päästiku mehhanism
muudab võimalikuks kiire
käiguvahetuse, sest trossi
pinge vabastatakse koheselt,
kui alla on vajutatud kas
peaheebel või abipäästik.
Heeblid on varustatud
MULTI RELEASE päästiku
mehhanismiga, seega saad
sa nüüd liigutada ketti ühe
liigutusega kahe hammasratta
võrra.
Heebli algasend
Heebli algasend
Abipäästik
Muutub laiemaks
Muutub kitsa-
maks
1. liige
Heebli ots
2 mm kuuskantvõti
ST-M975 ST-M970
Umbes
2 mm
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale
ketirattale ja keera vänta tagurpidi. Seejärel keera B-pinge
reguleerimiskruvi, et reguleerida juhtlitter ketirattale nii lähedale
kui võimalik ilma, et
nad kokku puutuksid.
Järgmiseks aseta kett
väikseimale ketirattale ja
korda ülalmainitut ning
veendu, et litter ei puutuks
ketiratast.
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise
kruvi
* Kui tagumine käiguvaheti liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada
kork alumiiniumkorgi vastu.
Väliskatte ots, millel on
alumiiniumkork, peaks olema
käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
Kinnitusrõngas
Tööriist
(TL-SR21)
Lahti ühendamine
TL-LR15
Piduriheebli
kasutamine
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Kett
Suurim ham-
masratas
Ühenda sisemine tross
käiguvahetiga nii nagu on
näidatud joonisel.
Soon
Pane tähele: Veendu, et tross
oleks kindlalt
soone sees.
SIS reguleerimine
Eelseadistatud joondusplokk
Keti paigaldamine
Paigalda kett kinnitatud
eelseadistatud joondusplokiga.
Peale paigaldamist eemalda
eelseadistatud joondusplokk.
Keera vänta, et seada käiguvaheti
madalale positsioonile.
Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
Kasuta juhtraua klambit, mille maksi-
maalne välisdiameeter on 32 mm.
Heebli paigaldamine
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua
külge, konsulteeri süsinikraami/lisade
tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks,
et vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib
põhjustada kahjustusi süsinikmaterjalile, ja/
või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab
lisatud komponentide nõrka kinnitumist.
4 mm kuuskantvõti
1. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks täpselt
samale joonele suurima
ketirattaga.
Juhtlitter
Suurim
ketiratas
Alumine regulaa-
torkruvi
2. Ülemine regulaator
Käiguvaheti ülemisse asendisse liigutamiseks tõmba käiguvahetit
käega enda poole ja samal ajal keeruta vänta, seejärel keera
ülemist reguleerimiskruvi, et
reguleerida juhtlitter nii, et
see oleks tagant vaadates
ühel joonel väikseima ketiratta
välispinnaga.
Keera vänta, et seada
käiguvaheti madalale
positsioonile.
Ülemine reguleer-
imiskruvi
Väikseima ketiratta
välispind
Juhtlitter
3. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Enne heebli madalaimasse asendisse
seadmist vajuta heeblit kaheksa korda.
Seejärel eemalda otsakork ning ühenda
sisemine tross.
Otsakork
Sisemine tross
Paigalda otsakork keerates seda, nagu
näidatud joonisel, kuni see peatub. Ära keera
seda rohkem, vastasel juhul võivad kahjustuda
korgil olevad keermed.
Otsakork
Kinnitusmoment:
0,3 - 0,5 Nm
Muutub
kitsamaks
Muutub
laiemaks
HOIATUS
Seeria XTR
DUAL CONTROL heebel ST-M975 / ST-M970
Väliskate SIS-SP41
Tagumine käiguvaheti RD-M970
Tüüp SGS / GS
Vabajooks FH-M975 / FH-M970
Käike 9
Kassetti ketirattas CS-M970
Kett CN-7701
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17
Mudeli number RD-M970
Tüüp SGS GS
Käike 9 9
Kogukapatsiteet 43T 33T
Suurim ketiratas 34T 34T
Väikseim ketiratas 11T 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 22T 22T
Mudeli number Grupinimi Käike Hammaste kombinatsioon
CS-M970
ba 9 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
bd 9 12, 14, 16, 18, 20, 23, 26, 30, 34T
be 9 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
Mudeli number FH-M975 / FH-M970
Käike 9
Kodara aukude nr. 36 / 32
6,5 mm
7,1 mm
est_280404_6LN0B_002.indd 1est_280404_6LN0B_002.indd 1 15-05-2008 15:00:2815-05-2008 15:00:28
SI-6LN0B-002-04
  • Page 1 1

Shimano ST-M975 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See käsiraamat sobib ka