Üldine ohutusinfo
• Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega
happelisi pesuvahendeid nagu rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada
ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
• Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti
valimist vaata allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui
tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti
või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis
omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes
teises kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti.
Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti,
võib kett kahjustuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge
on liiga nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta,
võib kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada sõitjale vigastusi. Me
soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada
jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks
kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa
käiguvaheti välja vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi
(mehhanism ja litter).
• Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa
paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate
poleks liiga pikk ega lühike.
• Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja
kett.
• Reguleeri RD-M770 ümberpööratud vedrutüüpi käiguvahetit altpoolt.
• Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on
tendets kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge
trossi vastuseisu tõttu.
• Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit.
Ära iial kasuta kombinatsiooni erineva grupitähisega ketiratta
laagriga.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust
varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies
ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei
puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult
pööratud.
• Veendu, et käiguvahetustross ja piduritross ei takistaks pidurdamise ajal teineteist.
Kui nad takistavad, võib see segada pidurdamist.
Paigalda trossid nii, et neis oleks natukene lõtvust isegi siis, kui juhtraud on
täielikult keeratud.
• Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta
DURA-ACE määret ega mõnda muud määret, sest need võivad põhjustada
käiguvahetuse halvenemist.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning
väliskatte sisepinda.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes
siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu
halevamaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite
kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
Tehnilise hoolduse juhised SI-5W50A-001
RD-M770
Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu, kui keti pikkus on liiga
lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda ülemäärane koormus. Kohanda keti pikkust
lisades ketile kaks lüli, kui tagumine amortisaator on asendis, kus mõõde "A" on pikim,
ning kett on suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal. Kui tagumise amortisaatori
liikumisulatus on suur, ei pruugi keti lõtvus kaduda korrektselt, kui kett on väikseimal
hammasrattal ja väikseimal ketirattal.
A
A'
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii suurimal
ketirattal kui ka suurimal hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Kett
Suurim
hammasratas
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
2. Ülemine regulaator
Käiguvaheti ülemisse asendisse liigutamiseks tõmba käiguvahetit
käega enda poole ja samal ajal keeruta vänta, seejärel keera
ülemist reguleerimiskruvi, et
reguleerida juhtlitter nii, et see
oleks tagant vaadates ühel
joonel väikseima ketiratta
välispinnaga.
Keera vänta, et seada
käiguvaheti madalale
positsioonile.
1. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks täpselt samale
joonele suurima ketirattaga.
SIS reguleerimine
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Juhtlitter
Suurim
ketiratas
Alumine
regulaatorkruvi
Ülemine
reguleerimiskruvi
Väikseima ketiratta
välispind
Soon
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks
nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Ühenda tross tagumise käiguvaheti külge ja
peale esmase lõtvuse eemaldamist trossist,
kinnita uuesti tagumise käiguvaheti külge
nagu näidatud joonisel.
Ühenda sisemine tross
käiguvahetiga nii nagu on
näidatud joonisel.
Tõmba
Pane tähele : Veendu, et tross
oleks kindlalt
soone sees.
Kinnine sulundiga
kork ja kummist
kaitse peaksid olema
kinnitatud raami
väliskatte kinnituse
külge.
Kummist
kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
4. SIS reguleerimine
Ketivaheti suurimale ketirattale liigutamiseks vajuta vänta
keerutades heeblit. Seejärel vajuta heeblit üks kord, et liigutada
käiguvaheti teisele ketirattale. Seejärel vajuta heebel nii alla kui
lõtvus trossis võimaldab ning keera vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Keera trossi reguleerimispolti
selle kinnitamiseks päripäeva
seni, kuni kett naaseb teisele
ketirattale.
* Keera reguleerimispolti koos
väliskatte reguleerimissilindiga.
Keera trossi reguleerimispoldi
vabastamiseks seda vastupäeva
seni, kuni kett puutub ketiratast ja
tekitab heli.
* Keera reguleerimispolti koos
väliskatte reguleerimissilindiga.
Kui mingit
heli ei ole
kuulda
23
23 23
23
Reguleerimispolt Reguleerimispolt
Parim seadistus
Parima seadistuse saamiseks tuleks trossi reguleerimispolti
kinnitada (keerates päripäeva) nii palju, kuni kõlab heli ilma
heeblit kasutamata ja seejärel vabastada polti sellest asendist
(keerates vastupäeva) 90 - 180 kraadi.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu
asendis ei tekiks ühtegi heli.
Eelseadistatud
joondusplokk
Keti paigaldamine
Paigalda kett kinnitatud
eelseadistatud joondusplokiga.
Peale paigaldamist eemalda
eelseadistatud joondusplokk.
Keera vänta, et seada käiguvaheti
madalale positsioonile.
3. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale ketirattale
ja keera vänta tagurpidi. Seejärel keera B-pinge
reguleerimiskruvi, et reguleerida juhtlitter ketirattale nii lähedale
kui võimalik ilma, et nad
kokku puutuksid.
Järgmiseks aseta kett
väikseimale ketirattale ja
korda ülalmainitut ning
veendu, et litter ei puutuks
ketiratast.
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise
kruvi
* Kui tagumine käiguvaheti liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada kork
alumiiniumkorgi vastu.
Väliskatte ots, millel on
alumiiniumkork, peaks olema
käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat
kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Paigaldamisel jälgi, et B-pinge reguleerimiskruvi ei puutuks kokku hargi otsa labaga,
sest see võib deformeeruda.
Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud joondusplokki.
5 mm kuuskantvõti
Hargi otsa laba
B-pinge reguleerimise
kruvi
Konsooli kruvi
kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
Juhtlitter
SI-5W50A-001-04
Seeria XT
DUAL CONTROL heebel ST-M770 / ST-M775
Väliskate SIS-SP41
Tagumine käiguvaheti RD-M770
Tüüp SGS / GS
Vabajooks FH-M770 / FH-M775
Käike 9
Kasseti ketiratas CS-M770
Kett CN-HG93
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
Kummist kaitse
HOIATUS
Tagumine käiguvaheti
Mudeli number RD-M770
Tüüp SGS GS
Käike 9 9
Kogukapatsiteet 45T 33T
Suurim ketiratas 34T 34T
Väikseim ketiratas 11T 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 22T 22T
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
6.5mm
7.1mm
Hõbe-
dane
Must
6,5 mm
7,1 mm