Pane tähele: Perioodiliselt kontrolli, nagu näidatud joonisel, et
hargi otsa ja konsooli vahel ei oleks tühimikku. Kui nende kahe
osa vahel on tühimik, võib käiguvahetusel esineda probleeme.
Hargi ots
Kronstein
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi, et reguleerida juhtlitrit
nii, et see oleks tagant vaadates samal joonel
väikseima ketiratta välispinnaga.
2. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks
täpselt samale joonele suurima ketirattaga.
SIS reguleerimine
3. Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu, kui
keti pikkus on liiga lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda
ülemäärane koormus. Kohanda keti pikkust lisades ketile kaks
lüli, kui tagumine amortisaator on asendis, kus mõõde "A" on
pikim, ning kett on suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal.
Kui tagumise amortisaatori liikumisulatus on suur, ei pruugi keti
lõtvus kaduda korrektselt, kui kett on väikseimal hammasrattal ja
väikseimal ketirattal.
4. Väliskatte pikkus
(1) Vabasta B-pinge reguleerimise kruvi kuni see on joonisel
näidatud positsioonis.
(2) Kontrolli, et väliskattes oleks piisavalt lõtvust. Järgmiseks
joonda väliskate tagumise käiguvaheti
väliskatte hoidiku alumise servaga ning
lõika ära üleliigne väliskatte pikkus.
Ühenda tross tagumise
käiguvaheti külge ja peale
esmase lõtvuse eemaldamist
trossist, kinnita uuesti
tagumise käiguvaheti külge
nagu näidatud joonisel.
Tehnilise hoolduse juhised SI-0112A-001
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii suurimal
ketirattal kui ka suurimal hammasrattal)
Suurim ketiratas
Kett
Suurim
hammasratas
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Tagumine käiguvaheti
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
5 mm kuuskantvõti
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti
regulaarselt sobiva ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi
lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui neid lahuseid kasutatakse, võib kett puruneda
ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
• Jalgrattaga allamäge sõitmine ja vabasõit on oma olemuselt ohtlikud tegevused. Nende puhul on risk
sattuda õnnetusse, mis võib põhjustada tõsiseid vigastusi või isegi surma. Me soovitame tungivalt
kanda sõitjatel kiirvrit ning kaitsmeid ja veenduda enne jalgrattaga sõitmist selle ohutuses. Pane
tähele, et sa sõidad omal vastutusel ning sa pead arvestama väga täpselt oma kogemuste ja
oskustega.
• Kui jooksu paigaldamine on keeruline, paigalda rootori poolele kiirkinniti heebel. Kui teed seda, veendu, et
kiirikinniti heebel ei puutuks kokku rootoriga ega tekiks põletust.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks. Saadaval on kahte erinevat
tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena
kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti
või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib
põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik kohandada keti
pikkust, tee lõige, mõnes teises kohas kui kohas, kus kett juba on
ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti
lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti
pinge on liiga nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui
seda ei tehta, võib kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või
kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me
soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole
teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi
tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Sõltuvalt raami tüübist võib tagumine käiguvahetaja puutuda kokku ketitoega.
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja
vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja litter).
• Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka.
Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
• Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja
kett.
• Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on
tendents kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
• Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta
kombinatsiooni erineva grupitähisega ketiratta laagriga.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda
keerata mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei
puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
• Käiguvahetustrosside jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE
määret ega mõnda muud määret, sest need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene
hammasratas pöörleb.
• Selle toote garantii ei laiene kahjustustele, mida on põhjustanud sõitmise ajal hüppamine või jalgratta
kukkumine, välja arvatud juhud, kui häired on põhjustatud ebareeglipäraste materjalide või tootmismeetodite
kasutamisest.
• Pingelitril on pöörlemissuuna näitamiseks nool. Paigalda pingelitter nii, et käiguvahetajat väljastpoolt
vaadates näitaks see nool päripäeva.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu
professionaalse jalgratta müüja poole.
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Ülemine
reguleerimiskruvi
Juhtlitter
Tõmba
Vähem kui 30 mm
Kinnitusmoment:
6 - 7 Nm
Soon
Pane tähele:
Veendu, et tross oleks kindlalt
soone sees.
Alumine
regulaatorkruvi
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks
nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
* Kui tagumine käiguvaheti liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada kork
alumiiniumkorgi vastu.
Väliskatte ots, millel on
alumiiniumkork, peaks olema
käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
Kinnine sulundiga kork
ja kummist kaitse
peaksid olema
kinnitatud raami
väliskatte kinnituse
külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
5. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale ketirattale
ja keera käigu vahetamiseks vänta. Seejärel keera B-pinge
reguleerimise kruvi nii, et
juhtlitter ei puutuks kokku
ketirattaga, aga mitte nii
lähedale, et see puutuks
ketti. Järgmiseks aseta kett
väikseimale ketirattale ja
korda ülalmainitut ning
veendu, et litter ei puutuks
ketiratast.
■ Tagumise käiguvahetaja asendamine
Pane tähele: Kui eemaldad tagumise käiguvaheti asendamisel
pingelitrit, eemalda esmalt lõhiskinniti.
<Kauguse kontrollimine suurima ketiratta ja juhtlitri
vahel>
Aseta tagumine käiguvaheti madalaimale positsioonile, peata
ratta pöörlemine ja kontrolli, et kaugus juhtlitri servast kuni
suurima ketiratta servani oleks 5 - 6 mm. Pööra vänta, et
vahetada käike ja veendu, et selles ei oleks karedat tunnet. Kui
kassetti ketirataste hammaste arv on muutunud, teosta see
seadistus uuesti.
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise kruvi
6. SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheeblit mitu korda, et viia kett teisele
ketirattale. Seejärel, samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii palju, et
eemaldada heebli lõtvust, pööra vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli. (vastupäeva)
Kui heli ei ole
kuulda
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit
vajutatakse vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning
kett puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus
heebel on teise ketiratta seadistuste asendis, ja see on
vabastatud) ning keera vänta päripäeva. Kui kett puutub
kolmandat ketiratast ja tekitab heli, keera väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva, et seda kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb
sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu
asendis ei tekiks ühtegi heli.
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
Pane tähele:
Kui tagaamortisaator liigub, võib kaugus välimise kinniti ja
tagumise käiguvahetaja väliskatte hoidiku vahel muutuda, seega
selgita välja väliskatte pikkus punktis, kus selle pikkus on suurim.
Kui muudad laadimuunduri seadistusi, eriti muutes jalgratta
mägisõidu seadistused allamäge seadistusteks, võib väliskatte
pikkus väheneda. Kui see juhtub, võib see mõjutada
käiguvahetust, seega lihtsalt reguleeri väliskatte pikkus uuesti.
Pane tähele:
Aseta sisemine tross nii, et see oleks väljaspool
vähem kui 30 mm, ning kontrolli, et sisemine
tross ei puutuks kokku ratta kodaratega. Peata
selle sammu ajaks ratta pöörlemine.
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Väliskate
Väliskattehoidik
Juhtlitter
Suurim ketiratas
Väikseima ketiratta
välispind
Lõhiskinniti
Pingelitter
2 mm kuuskantvõti
Laadimuundur
* kehtib laadimuundurit kasutades
Laadimuundurist
See käiguvaheti ühildub kahte tüüpi ketiratastega: mägisõidu laad (11-32T/11-34T) ning allamägesõidu laad
(1-23T/12-25T/11-28T). Kui kasutad mägisõidu ketirattaid, pead sa samuti kasutama laadimuundurit.
Pane tähele: Peale keti pingutamist, veendu, et
laadimuundurit saaks vajutada
vastu hargi otsa.
Laadimuunduri eemaldamine
Kui laadimuundur on paigaldatud
Kui laadimuundurit ei ole paigaldatud
Väliskatte
reguleerimissilinder
Väliskatte
reguleerimissilinder
Kinnitusmoment:
1 - 1,5 Nm
Kronsteini kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
Mägisõidu laad Allamägesõidu laad
SI-0112A-001-04
RD-M810-A
3 mm kuuskantvõti
Juhtlitri / pingelitri kinnitusmoment:
2,5 - 5,0 Nm
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
9-käiguline superkitsas kett
nagu CN-7701 / CN-HG93
Hõbedane
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas kett
nagu CN-HG50 / CN-HG40
Must
TL-CN32 / TL-CN27
6,5 mm
7,1 mm
Seeria SAINT
RAPIDFIRE (Käiguvahetusheebel) SL-M810
Väliskate OT-SP41 (SIS-SP41)
Tagumine käiguvaheti RD-M810-A
Tüüp SS / GS
Vabajooks FH-M810 / FH-M815
Käike 9
Kasseti ketiratas CS-M770 / CS-HG80 / CS-6500
Kett CN-HG93
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17
Mudeli number RD-M810-A
Tüüp SS GS
Käike 9 9
Kogukapatsiteet 17T / 23T* 31T / 37T*
Sobiv ketirataste kombinatsioon 11-32T / 11-34T / 11-28T / 11-23T / 12-25T
Väikseim ketiratas 11T 11T
Esimese hammasratta hamba vahe Ühekordne 14T
Jalgratta tüüp Mägisõidu Allamägesõidu
Laadimuundur X -
Sobiv ketirataste kombinatsioon 11-32T / 11-34T 11-23T / 12-25T / 11-28T