Shimano RD-F800 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
3. Väliskatte pikkus
(1) Vabasta B-pinge reguleerimise kruvi kuni see on joonisel
näidatud positsioonis.
(2) Kontrolli, et väliskattes oleks piisavalt lõtvust. Järgmiseks
joonda väliskate tagumise käiguvaheti
väliskatte hoidiku alumise servaga ning
lõika ära üleliigne väliskatte pikkus.
Ühenda tross tagumise
käiguvaheti külge ja peale
esmase lõtvuse eemaldamist
trossist, kinnita uuesti
tagumise käiguvaheti külge
nagu näidatud joonisel.
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Tagumine käiguvaheti
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
5 mm kuuskantvõti
Hargi ots
Kronstein
Kronsteini kruvi
kinnitusmoment: 8 - 10 Nm
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti
regulaarselt sobiva ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või
happelisi lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui neid lahuseid kasutatakse,
võib kett puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata
allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui
keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib
ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha
tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik
kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes teises kohas kui kohas,
kus kett juba on ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti
või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib kett
kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk või
kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud
või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid
vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi
pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning
tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas
kohas.
Pane tähele
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja
vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism
ja litter).
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse
nurka. Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima.
Lisaks on keti puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste
ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendents
kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta
kombinatsiooni erineva grupitähisega ketiratta laagriga.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui
juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et
käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on
täielikult pööratud.
Käiguvahetustrosside jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta
DURA-ACE määret ega mõnda muud määret, sest need võivad põhjustada
käiguvahetuse halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning
väliskatte sisepinda.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene
hammasratas pöörleb.
Pingelitril on pöörlemissuuna näitamiseks nool. Paigalda pingelitter nii, et käiguvahetajat
väljastpoolt vaadates näitaks see nool päripäeva.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise
eest.
Parima töötulemuse saavutamiseks soovitame kasutada Shimano määrdeid ning hooldustooteid
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu
professionaalse jalgratta müüja poole.
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi, et reguleerida
juhtlitrit nii, et see oleks tagant vaadates samal
joonel väikseima ketiratta välispinnaga.
2. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter
liiguks täpselt samale joonele suurima ketirattaga.
SIS reguleerimine
Ülemine
reguleerimiskruvi
Tõmba
Vähem kui 30 mm
Kinnitusmoment: 6 - 7 Nm
Soon
Pane tähele: Veendu, et tross
oleks kindlalt soone
sees.
Alumine
regulaatorkruvi
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett hammasrattale ja suurimale ketirattale ja keera
käigu vahetamiseks vänta. Seejärel keera B-pinge reguleerimise
kruvi nii, et juhtlitter ei
puutuks kokku ketirattaga,
aga mitte nii lähedale, et
see puutuks ketti.
Järgmiseks aseta kett
väikseimale ketirattale ja
korda ülalmainitut ning
veendu, et litter ei puutuks
ketiratast.
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise kruvi
5. SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheeblit mitu korda, et viia kett teisele
ketirattale. Seejärel, samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii palju,
et eemaldada heebli lõtvust, pööra vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli. (vastupäeva)
Kui heli ei ole
kuulda
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit
vajutatakse vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning
kett puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus
heebel on teise ketiratta seadistuste asendis, ja see on
vabastatud) ning keera vänta päripäeva. Kui kett puutub
kolmandat ketiratast ja tekitab heli, keera väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva, et seda kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb
sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu
asendis ei tekiks ühtegi heli.
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
Reguleerimispolt Reguleerimispolt
Pane tähele:
Aseta sisemine tross nii, et see oleks väljaspool
vähem kui 30 mm, ning kontrolli, et sisemine
tross ei puutuks kokku ratta kodaratega. Peata
selle sammu ajaks ratta pöörlemine.
Väliskate
Väliskattehoidik
Juhtlitter
Suurim ketiratas
Väikseima ketiratta
välispind
SI-5XJ0A-001-04
Pane tähele: Perioodiliselt kontrolli, nagu
näidatud joonisel, et hargi otsa ja konsooli vahel
ei oleks tühimikku. Kui nende kahe osa vahel on
tühimik, võib käiguvahetusel esineda
probleeme.
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks
nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
* Kui tagumine käiguvahetaja liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada kork
alumiiniumkorgi vastu (müüakse
eraldi). Väliskatte ots, millel on
alumiiniumkork, peaks olema
käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
Kinnine sulundiga kork
ja kummist kaitse
peaksid olema
kinnitatud raami
väliskatte kinnituse
külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
Tagumise käiguvahetaja asendamine
Juhtlitri / pingelitri kinnitusmoment:
2,5 - 5 Nm
3 mm kuuskantvõti
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Tutvu nende juhenditega koos ka Capreo ülekandesüsteemi hooldusjuhenditega.
Tehnilise hoolduse juhised SI-5XJ0A-001
RD-F800
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
9-käiguline superkitsas kett
nagu CN-7701 / CN-HG93
Hõbedane
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas kett
nagu CN-HG50 / CN-HG40
Must
TL-CN32 / TL-CN27
6,5 mm
7,1 mm
Seeria Capreo
RAPIDFIRE (Käiguvahetusheebel) SL-F800
Väliskate OT-SP41 (SIS-SP41)
Tagumine käiguvaheti RD-F800
Tüüp SS / GS
Vabajooks FH-F700
Käike 9
Kasseti ketiratas CS-HG70-S
Kett CN-HG73
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17
Mudeli number RD-F800
Tüüp SS GS
Käike 9
Kogukapatsiteet 17 T
Sobiv ketiratas 9 - 26 T
Väikseim ketiratas 9 T
  • Page 1 1

Shimano RD-F800 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions