Shimano ST-M770 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See käsiraamat sobib ka

3. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Enne heebli madalaimasse asendisse
seadmist vajuta heeblit kaheksa korda.
Seejärel eemalda otsakork ning ühenda
sisemine tross.
3
2
T
ba
ba
2
8
T
ba
24T
ba
21T
ap ba
18T
11T
a
Q
a
r
ba
12T
a
Q
ar
b
a
9
S
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
a
p
a
Q
ba
a
r
16T
a
p
a
Q
ar
b
a
14T
a
p
a
s
34T
ap
as
3
0T
ap
as
2
6T
ap
as
2
3
T
as
2
0T
as
1
7T
as
au
1
1
T
a
s
a
u
13T
a
s
a
u
1
5
T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
1
1
T
Üldine ohutusinfo
Pane tähele
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja litter).
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross
oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Reguleeri RD-M770 ümberpööratud vedrutüüpi käiguvahetit altpoolt.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendets kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni
oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta kombinatsiooni erineva
grupitähisega ketiratta laagriga.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale
poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal,
mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Veendu, et käiguvahetustross ja piduritross ei takistaks pidurdamise ajal teineteist. Kui nad takistavad, võib
see segada pidurdamist.
Paigalda trossid nii, et neis oleks natukene lõtvust isegi siis, kui juhtraud on täielikult keeratud.
Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret
ega mõnda muud määret, sest need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli plastikosade külge, võib
see põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt veenduma, et pidurivedelik ei
kinnituks plastikosade külge.
SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega muuda plastikosade külge kleepudes neid
plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada võõrosakeste külge kleepumist.
Ära kasuta abipäästiku kinnitamisel selle korgil kinnituspolti (valmistatud alumiiniumist).
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
ST-M770 / ST-M775 DUAL CONTROL heeblit kasutatakse nii käiguvahetuseks kui ka pidurdamiseks.
Õpi kindlasti tundma oma jalgratta käiguvahetust ja pidurdamist. Töötamismeetodeid vaata jooniselt.
Pidurdada saab üksnes DUAL CONTROL heebliga. Kui sa kasutad pidurdamiseks käiguvahetuse vabastuspäästikut
(abipäästikut) võib see kahjustuda ning sa võid kaotada kontrolli oma jalgratta üle, mis omakorda võib viia tõsise õnnetuseni.
Kui DUAL CONTROL heebli sisemine seade saab kahjustatud, liigub heebel oma algasendist allapoole, ning mõningates
asendites võib pidurdamine olla raskendatud. Kui see juhtub, tuleb jalgrattaga sõitmine koheselt lõpetada.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga nõrgalt kinnitatud, võivad need
jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi pesuvahendeid nagu rooste-
eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata allolevat tabelit. Kui
ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või
tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti katkemist või
maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik
kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes teises kohas
kui kohas, kus kett juba on ühendatud kasutades
tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti lõigata
kohast, kus ta juba on ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks
kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk või kett on
kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta,
võib kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
Kasuta eesmist ketiratast, mis on ühilduv 9-käigulise ketiga, koos Shimano CN-7701, CN-HG93
ja CN-HG73 kettidega. Kui kasutada ketiratast, mis on mõeldud 8-käigulise või vähema keti
jaoks, võivad ilmneda probleemid eesmise ketiratta käiguvahetusel või keti tihvtid võivad
kukkuda välja ning põhjustada keti katkemist.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada sõitjale vigastusi. Me soovitame
tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi
tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Tehnilise hoolduse juhised SI-6MSRA-001
Tagumine ülekanne
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Ketirataste paigaldamine
Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Paigaldamisel jälgi, et B-pinge reguleerimiskruvi ei puutuks kokku hargi
otsa labaga, sest see võib deformeeruda.
Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud joondusplokki.
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu, kui
keti pikkus on liiga lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda
ülemäärane koormus. Kohanda keti pikkust lisades ketile kaks lüli,
kui tagumine amortisaator on asendis, kus mõõde "A" on pikim,
ning kett on suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal. Kui
tagumise amortisaatori liikumisulatus on suur, ei pruugi keti lõtvus
kaduda korrektselt, kui kett on väikseimal hammasrattal ja
väikseimal ketirattal.
Konsooli kruvi kinnitusmoment: 8 - 10 Nm
A
A'
Iga ketiratta jaoks, pind,
millel on grupitähis, peaks
asetsema väljaspoole ning
olema asetatud nii, et iga
ketiratta laiem osa ja
vabajooksu A-osa (kus
uure on lai), oleksid
joondatud.
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
(a Q )
(as)
Uure on lai vaid
ühes kohas.
a
c
-
1
4
T
A
Lai osa
Ketiratta eraldaja
Kinnitusrõnga eraldaja
Kinnitusrõnga
eraldaja
Kinnitusrõngas
Kinnitusrõngas
Suurim
ketiratas
Kett
Suurim
hammasratas
HG ketirataste vahetamisel kasuta
kinnitusrõnga kinnitamiseks
spetsiaalset tööriista (TL-LR15).
HG ketirataste asendamiseks kasuta
spetsiaalset tööriista (TL-LR15) ja
kinnitusrõnga eemaldamiseks
TL-SR21.
Kinnitusmoment: 30 - 50 Nm
Need hooldusjuhendid kirjeldavad tööprotsesse kasutades ST-M770 / ST-M775 DUAL CONTROL heeblit koos RD-M770
ümberpööratud vedrutüüpi tagumist käiguvahetiga. Kui kasutatakse koos RD-M771 ülemise normaaltüüpi käiguvahetiga, on
tööprotsessid ja indikaatori kuvandid vastupidised.
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
Kinnitusrõngas
Tööriist
(TL-SR21)
Lahti ühendamine
TL-LR15
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks
nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Ühenda tross tagumise käiguvaheti külge ja
peale esmase lõtvuse eemaldamist trossist,
kinnita uuesti tagumise käiguvaheti külge
nagu näidatud joonisel.
Tõmba
Kinnine sulundiga
kork ja kummist
kaitse peaksid olema
kinnitatud raami
väliskatte kinnituse
külge.
Kummist
kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
5. SIS reguleerimine
Ketivaheti suurimale ketirattale liigutamiseks vajuta vänta
keerutades heeblit. Seejärel vajuta heeblit üks kord, et liigutada
käiguvaheti teisele ketirattale. Seejärel vajuta heebel nii alla kui
lõtvus trossis võimaldab ning keera vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Keera trossi reguleerimispolti
selle kinnitamiseks päripäeva
seni, kuni kett naaseb teisele
ketirattale.
* Keera reguleerimispolti koos
väliskatte reguleerimissilindiga.
Keera trossi reguleerimispoldi
vabastamiseks seda vastupäeva
seni, kuni kett puutub ketiratast ja
tekitab heli.
* Keera reguleerimispolti koos
väliskatte reguleerimissilindiga.
Kui mingit
heli ei ole
kuulda
23
23 23
23
Reguleerimispolt Reguleerimispolt
Parim seadistus
Parima seadistuse saamiseks tuleks trossi reguleerimispolti
kinnitada (keerates päripäeva) nii palju, kuni kõlab heli ilma
heeblit kasutamata ja seejärel vabastada polti sellest asendist
(keerates vastupäeva) 90 - 180 kraadi.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu
asendis ei tekiks ühtegi heli.
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale ketirattale
ja keera vänta tagurpidi. Seejärel keera B-pinge
reguleerimiskruvi, et reguleerida juhtlitter ketirattale nii lähedale
kui võimalik ilma, et nad
kokku puutuksid.
Järgmiseks aseta kett
väikseimale ketirattale ja
korda ülalmainitut ning
veendu, et litter ei puutuks
ketiratast.
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise
kruvi
* Kui tagumine käiguvaheti liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada
kork alumiiniumkorgi vastu.
Väliskatte ots, millel on
alumiiniumkork, peaks olema
käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
2. Ülemine regulaator
Käiguvaheti ülemisse asendisse liigutamiseks tõmba käiguvahetit
käega enda poole ja samal ajal keeruta vänta, seejärel keera
ülemist reguleerimiskruvi, et
reguleerida juhtlitter nii, et see
oleks tagant vaadates ühel
joonel väikseima ketiratta
välispinnaga.
Keera vänta, et seada
käiguvaheti madalale
positsioonile.
1. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks täpselt
samale joonele suurima
ketirattaga.
SIS reguleerimine
Juhtlitter
Suurim
ketiratas
Alumine
regulaatorkruvi
Ülemine
reguleerimiskruvi
Väikseima ketiratta
välispind
Soon
Paigalda otsakork keerates seda, nagu
näidatud joonisel, kuni see peatub. Ära keera
seda rohkem, vastasel juhul võivad
kahjustuda korgil olevad keermed.
Ühenda sisemine tross
käiguvahetiga nii nagu on
näidatud joonisel.
Pane tähele:
Veendu, et tross oleks kindlalt
soone sees.
Eelseadistatud joondusplokk
Keti paigaldamine
Paigalda kett kinnitatud
eelseadistatud joondusplokiga.
Peale paigaldamist eemalda
eelseadistatud joondusplokk.
Keera vänta, et seada käiguvaheti
madalale positsioonile.
Süsinikust juhtraua korral võib olla vajalik
vähendada kinnitusmomenti, et vältida
juhtraua kahjustamist. Kontakteeru
jalgratta või juhtraua tootjaga, et saada
teada sobivat süsinikust juhtraua
kinnitusmomenti.
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
4 mm kuuskantvõti
Kasuta juhtraua klambit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 32 mm.
Heebli paigaldamine
Juhtlitter
Otsakork
Otsakork
Sisemine tross
Kinnitusmoment: 0,3 - 0,5 Nm
5 mm kuuskantvõti
Hargi otsa laba
B-pinge reguleerimise
kruvi
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale ketirattale
(MULTI RELEASE päästik)
Samuti on võimalik valida, mitme ketiratta võrra kett liigub, kui soovid
vahetada vaid ühe ketiratta jagu, liiguta heebel asendisse (1), ning kahe
ketiratta võrra vahetamiseks liiguta heebel asendisse (2). Sedasi saab
maksimaalselt vahetuda kahe ketiratta võrra.
Heeblite kasutamine
Haarde laiuse reguleerimine
Heeblite haarde laiuse reguleerimine on soovitatav, et saavutada
mugavaim käiguvahetus ja pidurdamine.
QKäiguvahetus
Peale vajutamist lahti lastud heebel naaseb alati oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada
vänta.
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale
Samuti on võimalik valida, mitme ketiratta võrra kett liigub, kui
soovid vahetada vaid ühe ketiratta jagu, liiguta heebel asendisse
(1), ning kahe ketiratta võrra vahetamiseks liiguta heebel asendisse
(2). Sedasi saab maksimaalselt vahetuda kahe ketiratta võrra.
INSTANT RELEASE päästiku
mehhanism muudab
võimalikuks kiire
käiguvahetuse, sest trossi
pinge vabastatakse koheselt,
kui alla on vajutatud kas
peaheebel või abipäästik.
Heeblid on varustatud
MULTI RELEASE päästiku
mehhanismiga, seega saad
sa nüüd liigutada ketti ühe
liigutusega kahe hammasratta
võrra.
Heebli algasend
Heebli algasend
Muutub
kitsamaks
Muutub
laiemaks
1. liige
Heebli ots
2 mm kuuskantvõti
ST-M775 ST-M770
Umbes
2 mm
Abipäästik
QPiduriheebli
kasutamine
Muutub
kitsamaks
Muutub
laiemaks
SI-6MSRA-001-04
Kummist kaitse
HOIATUS
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline
kitsas kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Tagumine käiguvaheti
Mudeli number RD-M770
Tüüp SGS GS
Käike 9
Kogukapatsiteet 45T 33T
Suurim ketiratas 34T 34T
Väikseim ketiratas 11T 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 22T 22T
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon
Mudeli number Grupinimi Käike Hammaste kombinatsioon
CS-M770
a
Q
9 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
as 9 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
Vabajooks
Mudeli number FH-M770 / FH-M775
Käike 9
Kodara aukude nr. 36 / 32 / 28
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
QLoe nende hooldusjuhenditega koos ka
FH-M770/M775 hooldusjuhendeid.
Seeria XT
DUAL CONTROL heebel ST-M770 / ST-M775
Väliskate SIS-SP41
Tagumine käiguvaheti RD-M770
Tüüp SGS / GS
Vabajooks FH-M770 / FH-M775
Käike 9
Kasseti ketiratas CS-M770
Kett CN-HG93
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17
6.5mm
7.1mm
Hõbedane
Must
6,5 mm
7,1 mm
  • Page 1 1

Shimano ST-M770 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See käsiraamat sobib ka