Shimano SL-M770-10 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
Tehnilise hoolduse juhised SI-6TARA-001
Tagumine ülekanne
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Tagumine käiguvaheti
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon Vabajooks
Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu, kui
keti pikkus on liiga lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda
ülemäärane koormus. Kohanda keti pikkust lisades ketile kaks lüli,
kui tagumine amortisaator on asendis, kus mõõde "A" on pikim,
ning kett on suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal. Kui
tagumise amortisaatori liikumisulatus on suur, ei pruugi keti lõtvus
kaduda korrektselt, kui kett on väikseimal hammasrattal ja
väikseimal ketirattal.
A
A'
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Kett
Suurim
hammasratas
Käiguvahetus
See päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas heeblit lükates või tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse. Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb
liigutada vänta.
Need hooldusjuhendid kirjeldavad tööprotsesse kasutades RAPIDFIRE SL-M770 koos RD-M773 ülevalt suunatud normaaltüüpi
tagumise käiguvahetajaga.
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale ketirattale
(heebel A)
Ühe astme võrra lülitumiseks vajuta heebel (A) asendisse (1).
Korraga kahe või enama astme
lülitumiseks vajuta asendisse (2).
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale
(heebel B)
Vajuta heeblit (B), et teha üks lülituse aste suuremalt ketirattalt
väiksemale ketirattale.
Heebli (A) algasend
Heebel (B)
Kahepidine päästik
Paigalda otsakork keerates seda, nagu
näidatud joonisel, kuni see peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel juhul
võivad kahjustuda kruvi keermed.
Vajuta heeblit (B) 9 või enam korda
ning kontrolli indikaatorilt, et heebel
oleks oma kõrgeimal positsioonil.
Seejärel eemalda otsakork ning
ühenda sisemine tross.
Heebel (B)
Otsakork
Otsakork
Sisemine tross
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda
markeeritud otsa vastasotsast. Peale
väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et
augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Kinnine sulundiga kork
ja kummist kaitse
peaksid olema
kinnitatud raami
väliskatte kinnituse
külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
* Kui tagumine käiguvahetaja liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada kork
alumiiniumkorgi vastu. Väliskatte
ots, millel on alumiiniumkork,
peaks olema käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
Kui indikaatorit ei kasutata, saab käiguvahetusheebli kinnitada
kas piduriheeblil sissepoole või väljaspoole.
Kui reguleerid asendit, eemalda indikaator ja seejärel kinnita uue
asendi tagamiseks see kahe kinnituspoldiga.
Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks
pidurite ega käiguvahetuse tööd.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks, et
vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
Heebli paigaldamine
Kasuta juhtraua klambrit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 36 mm.
Kinnitusmoment:
5 Nm
4 mm kuuskantvõti
Kinnitusmoment:
2,5 Nm
3 mm kuuskantvõti
Seespool Väljaspool
3 mm kuuskantvõti
SI-6TARA-001-04
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Pane tähele
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja litter).
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross
oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendents kahjustada SIS
käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta kombinatsiooni erineva
grupitähisega ketiratta laagriga.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale
poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal,
mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Käiguvahetustrosside jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret ega mõnda
muud määret, sest need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene
hammasratas pöörleb.
Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli plastikosade külge, võib
see põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt veenduma, et pidurivedelik ei
kinnituks plastikosade külge.
SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega muuda plastikosade külge kleepudes neid
plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada võõrosakeste külge kleepumist.
Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti regulaarselt sobiva
ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui
neid lahuseid kasutatakse, võib kett puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
Parima käiguvahetuse saavutamiseks on sellel ketil olemas esikülg ja tagakülg ning küljed on märgistatud
nii, et kett asetseks paigaldamise ajal õigesti. Sobiv töötamine saavutatakse, kui kett on paigaldatud nii, et
ta asetseks õigesti. Kui see paigaldatakse nii, et ta asetseb vastupidises suunas, võib kett maha tulla ning
jalgrattas ümber kukkuda,tuues kaasa tõsiseid vigastusi.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga nõrgalt kinnitatud, võivad need
jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud
ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud
ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv,
võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib
põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik
kohandada keti pikkust, tee lõige mõnes teises kohas kui
seal, kus kett on ühendatud tugevdatud ühendustihvti
kasutades. Kui ketti lõigata kohast, kus ta on ühendatud
tugevdatud ühendustihvtiga, võib kett kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised,
kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me
soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib
kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Tugevdatud ühendustihvt
Lüli tihvt Lüli tihvt
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Ketirataste paigaldamine
Uure on lai vaid
ühes kohas.
(bL) 11 - 32T
(bJ) 11 - 34T
(bk) 11 - 36T
Lai osa
A
a
c
-
1
4
T
HG ketirataste paigaldamisel kasuta kinnitusrõnga kinnitamiseks spetsiaalset tööriista
(TL-LR15/LR10).
HG ketirataste asendamiseks kasuta spetsiaalset tööriista (TL-LR15/LR10) ja
kinnitusrõnga eemaldamiseks TL-SR21.
Kinnitusmoment:
30 - 50 Nm
Iga ketiratta jaoks, pind, millel on grupitähis, peaks asetsema
väljaspoole ning olema asetatud nii, et iga ketiratta laiem osa ja
vabajooksu A-osa (kus uure on lai), oleksid joondatud.
Kinnitusrõngas
Kinnitusrõnga eraldaja
Ketiratta eraldaja
Kinnitusrõngas
TL-LR15/LR10
Tööriist
(TL-SR21)
Lahti ühendamine
Tagumise käiguvahetaja paigaldamise detailide jaoks ja SIS reguleerimise
kohta loe RD-M773 (Tagumine käiguvahetaja) hooldusjuhendeid.
Sisemise trossi ühendamine ja
kinnitamine
Indikaatori asendamine ja paigaldamine
Lahti ühendamist ja kokkupanekut tuleks teostada üknes indikaatorit
eemaldades või asendades. Ees asub nõel vastassuunas.
[Eemaldamine]
1.
Vajuta heeblit (B) 9 või enam korda, et seada see õlemisse
asendisse.
2. Eemalda kaks indikaatorit kinnitavat indikaatori kinnituskruvi.
3. Nagu näidatud joonisel, tõsta üles lääts ja päästa lahti kinnitatud
osa ja eemalda indikaatorseade.
Indikaatori kinnituskruvid
Indikaator
Kinnitatud osa
Lääts
[Paigaldamine]
1.
Vajuta heeblit (B) 9 või enam korda,
et seada see õlemisse asendisse.
2. Kontrolli, et indikaatori nõel osutaks
vasakule, ning joonda indikaatori
põhjas olev nõel ja indikaatori muhv
o märgistusega
käiguvahetusheebli seadmel.
Sisesta indikaator
käiguvahetusheebli seadmesse,
nagu näidatud joonisel, alustades
muhvist ja seejärel nõel,
vastupidiselt eemaldamise
järjekorrale.
3. Kinnita kaks indikaatori kinnituskruvi.
4. Kontrolli indikaatori töötamist. Kui see ei tööta korralikult,
paigalda uuesti pöörates erilist
tähelepanu puntkidele 1 ja 2.
Kinnitusmoment:
0,2 Nm
Tihvt
<Kui ei paigalda indikaatorit>
1.
Eemalda indikaatori konsooli kaitsev kaas, mis on kinnitatud
indikaatori külge, alustades lühemast sakist nagu on näidatud
joonisel.
2. Esmalt sisesta indikaatori konsooli kaitsva kaane sakk avasse,
millel ei ole
o sümbolit, ning seejärel aseta see käiguvahetuse
heebli seadme peale ning kinnita see indikaatori
kinnituskruvidega.
Indikaator
Lühem sakk
Indikaatori konsooli
kaitsev kaas.
Käiguvahetusseade
Indikaatori
konsooli kaitsev
kaas.
Kinnitusmoment:
0,2 Nm
5 mm kuuskantvõti
Vabajooksu põhiosa asendamine
Esmalt tõmba välja rummu võll vastavalt joonisel näidatud
tegevustele.
Vabajooksu poolset kahekordset lukustust ei saa lahti ühendada.
17 mm mutrivõti
Lahti ühendamine
Ümbrisega sisevõru (Ei saa
lahti ühendada)
Eend on välispoolel.
Tihend
Rootori kinnitushammastus
(FH-M775)
Vasaku poole kinnitusmoment
15 - 20 Nm
Rummu võll
Pane tähele:
Kui eemaldad või paigaldad tihendit, tee seda ettevaatlikult, et
tihend ei väänduks.
Kui paigaldad tihendit tagasi, veendu, et see oleks õiges asendis
ning sisesta see nii kaugele kui see läheb.
Ära ühenda lahti ümbrisele pressitud tolmukatet.
Kui FH-M775 mudelile ei ole paigaldatud ketaspiduri rootorit, võib
rootori kinnitushammastus saada kahjustatud, seega paigalda
rootori asenduskork.
Peale rummu võlli eemaldamist, eemalda vabajooksu põhiosa
kinnituspolt (vabajooksu põhiosa sees) ning seejärel asenda
vabajooksu põhiosa.
Pane tähele:
Kui vahetad vabajooksu põhiosa, asenda ka samal ajal
vabajooksu põhiosa kinnituspolt. Kindlasti kasuta vabajooksu
põhiosa kinnituspoldi keermetel määret, vastasel juhul võib see
jääda lahtiseks või kleepuda.
Ära ürita lahti ühendada vabajooksu põhiosa, sest see võib
põhjustada häireid selle töötamises.
Vabajooksu
põhiosa
kinnituspolt
Vabajooksu põhiosa
Vabajooksu põhiosa seib
DURA-ACE määre
(Y-04110000)
Ära eemalda tihendit.
Kasuta määret
Kinnitusmoment:
45 - 50 Nm
14 mm kuuskantvõti
Seeria XT
RAPIDFIRE (Käiguvahetusheebel) SL-M770-10
Väliskate OT-SP41 (SIS-SP41)
Tagumine käiguvaheti RD-M773
Tüüp SGS / GS
Vabajooks FH-M770 / FH-M775
Käike 10
Kasseti ketiratas CS-M771-10
Kett CN-HG94
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
10-kiiruseline
superkitsas MTB kett
soonestikuga (3)
TL-CN32 TL-CN23
TL-CN27
soonestikuga (2)
Mudeli number RD-M773
Tüüp SGS GS
Käike 10
Kogukapatsiteet 43 T 35 T
Suurim ketiratas 36 T 36 T
Väikseim ketiratas 11 T 11 T
Esimese hammasratta hamba vahe 18 T 18 T
Mudeli number FH-M770 / FH-M775
Käike 10
Kodara aukude nr. 36 / 32
Mudeli number Grupinimi Käike Hammaste kombinatsioon
CS-M771-10
bL 10 11, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 25, 28, 32 T
bJ 10 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 26, 30, 34 T
bk 10 11, 13, 15, 17, 19, 21, 24, 28, 32, 36 T
  • Page 1 1

Shimano SL-M770-10 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions