Shimano SL-M591 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
Iga ketiratta korral peab pind, millel
on grupitähis, jääma väljapoole ning
olema asetatud nii, et iga ketiratta
laiem osa ja vabajooksu A-osa (kus
uure on lai), oleksid joondatud.
[Paigaldamine]
1. Vajuta heeblit (B) 9 või enam korda,
et seada see õlemisse asendisse.
2. Kontrolli, et indikaatori nõel osutaks
vasakule, ning joonda indikaatori
põhjas olev tihvt ja indikaatori muhv
käiguvahetusheebli seadmel oleva
o märgistusega. Sisesta indikaator
käiguvahetusheebli seadmesse,
nagu näidatud joonisel, alustades
muhvist ja seejärel nõel,
vastupidiselt eemaldamise
järjekorrale.
3. Kinnita kaks indikaatori kinnituskruvi.
4. Kontrolli indikaatori töötamist. Kui see ei tööta korralikult,
paigalda uuesti, pöörates erilist tähelepanu punktidele 1 ja 2.
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Tehnilise hoolduse juhised SI-6V7RA-001
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid Indikaatori asendamine ja paigaldamine
Tagumine käiguvaheti
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon Vabajooks
Lahti ühendamist ja kokkupanekut tuleks teostada ainult indikaatorit
asendades. Ees asub nõel vastassuunas.
[Eemaldamine]
1. Vajuta heeblit (B) 9 või enam korda, et seada see õlemisse
asendisse.
2. Eemalda kaks indikaatorit kinnitavat indikaatori kinnituskruvi.
3. Nagu näidatud joonisel, tõsta üles lääts ja päästa lahti kinnitatud
osa ja eemalda indikaatorseade.
Käiguvahetus
See päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas heeblit lükates või tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B) naasevad alati oma algasendisse kui nad on peale käiguvahetust vabastatud. Kui töötad heebliga, pea
meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Need hooldusjuhendid kirjeldavad tööprotsesse, kui SL-M591 kasutatakse koos RD-M593 ülevalt suunatud normaaltüüpi tagumise
käiguvahetajaga.
Tagumise käiguvahetaja paigaldamise detailide ja SISi
reguleerimise kohta loe RD-M593 (Tagumine käiguvahetaja)
hooldusjuhendeid.
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale ketirattale
(heebel A)
Ühe astme võrra lülitumiseks vajuta heebel (A) asendisse (1).
Korraga kahe või enama astme lülitumiseks vajuta asendisse (2).
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale
(heebel B)
Vajuta heeblit (B), et teha üks lülituse aste suuremalt ketirattalt
väiksemale ketirattale.
Heebli (A) algasend
Heebel (B)
Kahepidine päästik
Paigalda otsakork, keerates seda
joonisel näidatud viisil, kuni see
peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel juhul
võivad kahjustuda kruvi keermed.
Vajuta heeblit (B) 9 või enam
korda ning kontrolli indikaatorilt, et
heebel oleks oma kõrgeimal
positsioonil. Seejärel eemalda
otsakork ning ühenda sisemine
tross.
Heebel (B)
Otsakork
Sisemise trossi ühendamine ja
kinnitamine
Otsakork
Sisemine tross
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks
nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Kinnine sulundiga kork
ja kummist kaitse
peaksid olema
kinnitatud raami
väliskatte kinnituse
külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
* Kui tagumine käiguvahetaja liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel,
on soovitatav asendada kork
alumiiniumkorgi vastu. Väliskatte
ots, millel on alumiiniumkork,
peaks olema käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti
poolne
Kinnitusmoment: 0,2 Nm
Indikaatori kinnituskruvid
Indikaator
Kinnitatud osa
Lääts
Tihvt
Peale vabajooksu põhiosa
asendamist paigalda viimase
detailina kummitihend ning
veendu, et see ei jääks
veekindla korgi külge kinni.
Vabajooksu põhiosa asendamine
Peale rummu võlli
eemaldamist, eemalda
vabajooksu põhiosa
kinnituspolt (vabajooksu
põhiosa sees) ning
seejärel asenda
vabajooksu põhiosa.
Pane tähele: Ära ürita lahti
ühendada
vabajooksu
põhiosa, sest see
võib põhjustada
häireid selle
töötamises.
Vabajooksu
põhiosa
Vabajooksu põhiosa
kinnituspolt
10 mm kuuskantvõti
(TL-WR37)
Lahti ühendamine
Kokkupanek
Kinnitusmoment: 35 - 50 Nm
Kummitihend
SI-6V7RA-001-04
Tagumine ülekanne
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti
regulaarselt sobiva ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi
lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui neid lahuseid kasutatakse, võib kett
puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
Parima käiguvahetuse saavutamiseks on sellel ketil olemas esikülg ja tagakülg ning küljed
on märgistatud nii, et kett asetseks paigaldamise ajal õigesti. Sobiv töötamine
saavutatakse, kui kett on paigaldatud nii, et ta asetseks õigesti. Kui see paigaldatakse nii,
et ta asetseb vastupidises suunas, võib kett maha tulla ning jalgrattas ümber
kukkuda,tuues kaasa tõsiseid vigastusi.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga nõrgalt
kinnitatud, võivad need jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Kui ühendustihvtidena kasutatakse
muid, kui tugevdatud
ühendustihvte, või kui keti puhul
kasutatakse tugevdatud
ühendustihvti või tööriista, mis
pole sellele ketile sobiv, võib
ühenduse tugevus olla ebapiisav,
mis omakorda võib põhjustada
keti katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik kohandada keti
pikkust, tee lõige mõnes teises kohas kui seal, kus kett on ühendatud
tugevdatud ühendustihvti kasutades. Kui ketti lõigata kohast, kus ta on
ühendatud tugevdatud ühendustihvtiga, võib kett kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui
keti pinge on liiga nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett
katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või
kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole
teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi
tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja
vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja litter).
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka.
Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti
puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea
pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendents kahjustada SIS
käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta
kombinatsiooni erineva grupitähisega ketiratta laagriga.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui
juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et
käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on
täielikult pööratud.
Käiguvahetustrosside jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE
määret ega mõnda muud määret, sest need võivad põhjustada käiguvahetuse
halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte
sisepinda.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene
hammasratas pöörleb.
Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli
plastikosade külge, võib see põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu
peaksid sa esmalt veenduma, et pidurivedelik ei kinnituks plastikosade külge.
SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega muuda plastikosade
külge kleepudes neid plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada
võõrosakeste külge kleepumist.
Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib kahjustada neid või põhjustada
häireid nende töötamises.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu
professionaalse jalgratta müüja poole.
Tugevdatud ühendustihvt
Lüli tihvt Lüli tihvt
Ketirataste paigaldamine
Uure on lai vaid ühes
kohas.
(bJ) 11 - 34T
(bk) 11 - 36T
A
a
c
-
1
4
T
HG ketirataste paigaldamisel kasuta kinnitusrõnga
kinnitamiseks spetsiaalset tööriista (TL-LR15/LR10).
HG-ketirataste asendamiseks kasuta spetsiaalset
tööriista (TL-LR15/LR10) ja kinnitusrõnga
eemaldamiseks TL-SR21.
Kinnitusmoment: 30 - 50 Nm
Kinnitusrõngas
TL-LR15/LR10
Tööriist
(TL-SR21)
Lahti ühendamine
Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu, kui keti pikkus on liiga
lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda ülemäärane koormus. Kohanda keti pikkust
lisades ketile kaks lüli, kui tagumine amortisaator on asendis, kus mõõde "A" on pikim,
ning kett on suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal. Kui tagumise amortisaatori
liikumisulatus on suur, ei pruugi keti lõtvus kaduda korrektselt, kui kett on väikseimal
hammasrattal ja väikseimal ketirattal.
A
A'
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Kett
Suurim
hammasratas
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks
pidurite ega käiguvahetuse tööd.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks, et
vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
Heebli paigaldamine
Kasuta juhtraua klambrit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 36 mm.
Kinnitusmoment: 5 Nm
4 mm kuuskantvõti
Lai osa
Kinnitusrõngas
Kinnitusrõnga eraldaja
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
10-kiiruseline
superkitsas
MTB kett
soonestikuga (3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
soonestikuga (2)
Seeria Deore
Käiguvahetusheebel SL-M591
Väliskate OT-SP41
Tagumine käiguvaheti RD-M593
Tüüp SGS
Vabajooks FH-M590 / FH-M595
Käike 10
Kasseti ketiratas CS-HG62-10
Kett CN-HG54
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17
Mudeli number RD-M593
üp SGS
Käike 10
Kogukapatsiteet 43T
Suurim ketiratas 36T
Väikseim ketiratas 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 18T
Mudeli number Grupinimi Käike Hammaste kombinatsioon
CS-HG62-10
bJ 10 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 26, 30, 34T
bk 10 11, 13, 15, 17, 19, 21, 24, 28, 32, 36T
Mudeli number FH-M590 / FH-M595
Käike 10
Kodara aukude nr. 36 / 32
  • Page 1 1

Shimano SL-M591 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions