Shimano SL-M530 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) 8 või enam
korda, et seada see kõrgeimasse
asendisse, kontrolli indikaatorilt,
et kõrgeim asend oleks korrektne,
ning seejärel paigalda ning reguleeri
sisemine tross.
Paigalda otsakork keerates seda, nagu näidatud joonisel, kuni
see peatub. Ära keera seda rohkem, vastasel juhul võivad
kahjustuda kruvi keermed. Lisaks võib seadme kaas painduda
ning paindunud kaas võib jääda ette toiteheeblile ning takistada
selle korrektset töötamist. Kui toiteheebel ei tule tagasi
korrektselt, vabasta piisavalt kaant ning
seejärel liiguta toiteheebel ja seadme
kaas lahku ning kontrolli, kas see aitab
toiteheeblil tagasi tulla.
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
ap
as
34T
ap
as
30T
ap
as
26T
ap
as
23T
as
20T
as
17T
as
au
11
T
as
au
13T
as
au
15T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
CS-HG50-9 (ar)
CS-HG50-9 (au)
Kinnitusrõnga eraldaja
Kinnitusrõngas
Kinnitusrõnga eraldaja
Kinnitusrõngas
5 mm kuuskantvõti
Tehnilise hoolduse juhised
Tagumine ülekanne
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Vabajooksu põhiosa asendamine
Tagumine käiguvaheti
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon Vabajooks
Paigaldamisel jälgi, et B-pinge reguleerimiskruvi ei puutuks kokku hargi
otsa labaga, sest see võib deformeeruda.
Konsooli kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
5 mm kuuskantvõti
Hargi otsa laba
B-pinge reguleerimise
kruvi
Väliskatte lõikamine
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et augul oleks
ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Kinnine sulundiga kork ja
kummist kaitse peaksid
olema kinnitatud raami
väliskatte kinnituse külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
Peale rummu võlli
eemaldamist,
eemalda vabajooksu
põhiosa kinnituspolt
(vabajooksu põhiosa
sees) ning seejärel
asenda vabajooksu
põhiosa.
Pane tähele: Ära ürita
lahti ühendada
vabajooksu põhiosa,
sest see võib põhjustada häireid selle
töötamises.
Vabajooksu
põhiosa
Vabajooksu põhiosa
kinnituspolt
10 mm kuuskantvõti
(TL-WR37)
Lahti ühendamine
Kokkupanek
Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
* Kui tagumine käiguvaheti liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada
kork alumiiniumkorgi vastu.
Väliskatte ots, millel on
alumiiniumkork, peaks olema
käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
• Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks
pidurite ega käiguvahetuse tööd.
• Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
• Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks,
et vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
Tagaamortisaatoriga
jalgratta keti pikkus
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu, kui keti
pikkus on liiga lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda ülemäärane
koormus. Kohanda keti pikkust lisades ketile kaks lüli, kui tagumine
amortisaator on asendis, kus mõõde "A" on pikim, ning kett on
suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal. Kui tagumise
amortisaatori liikumisulatus on suur, ei pruugi keti lõtvus kaduda
korrektselt, kui kett on väikseimal hammasrattal ja väikseimal
ketirattal.
A
A'
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Kett
Suurim
hammasratas
Kinnitusmoment:
5 Nm
Kasuta juhtraua klambit, mille maksimaalne välisdiameeter
on 36 mm.
Heebli paigaldamine
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
Ketirataste paigaldamine
Iga ketiratta jaoks, pind,
millel on grupitähis, peaks
asetsema väljaspoole ning
olema asetatud nii, et iga
ketiratta laiem osa ja
vabajooksu A-osa (kus
uure on lai), oleksid
joondatud.
Uure on lai vaid
ühes kohas.
a
c
-
1
4
T
A
Lai osa
• Ketirataste vahetamisel kasuta
kinnitusrõnga kinnitamiseks
spetsiaalset tööriista (TL-LR15).
• Ketirataste asendamiseks kasuta
spetsiaalset tööriista (TL-LR15)
ja kinnitusrõnga eemaldamiseks
TL-SR21.
Kinnitusmoment:
30 - 50 Nm
Käiguvahetus
See päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas heeblit lükates või tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B) naasevad alati oma algasendisse kui nad on peale käiguvahetust vabastatud. Kui töötad heebliga, pea
meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Need hooldusjuhised kirjeldavad töömeetodeid kui kasutatakse RAPIDFIRE SL-M530 koos RD-M531 ülemise normaaltüüpi tagumise
käiguvahetiga. Kui kasutatakse koos RD-M530 ümberpööratud vedrutüüpi käiguvahetiga on tööprotsessid ja indikaatori kuvandid
vastupidised.
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale ketirattale
(heebel A)
Ühe astme võrra lülitumiseks vajuta heeblel (A) asendisse (1).
Korraga kahe või enama astme lülitumiseks vajuta asendisse (2).
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale
(heebel B)
Vajuta heeblit (B), et teha üks lülituse aste suuremalt ketirattalt
väiksemale ketirattale.
Heebli (A) algasend
Heebel (B)
Kahepidine päästik
Kinnitusrõngas
Tööriist
(TL-SR21)
Lahti ühendamine
TL-LR15
1
1 2
2
Suurim
ketiratas
Juhtlitter
Alumine
regulaatorkruvi
3. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks täpselt
samale joonele suurima ketirattaga.
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale
ketirattale ja keera vänta tagurpidi. Seejärel keera B-pinge
reguleerimiskruvi, et reguleerida juhtlitter ketirattale nii lähedale
kui võimalik ilma, et nad kokku puutuksid. Järgmiseks aseta kett
väikseimale ketirattale ja korda ülalmainitut ning veendu, et litter
ei puutuks ketiratast.
1
2
1 2
2
1
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise
kruvi
Ühenda tross tagumise
käiguvaheti külge ja peale
esmase lõtvuse eemaldamist
trossist, kinnita uuesti
tagumise käiguvaheti külge
nagu näidatud joonisel.
Tõmba
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi,
et reguleerida juhtlitrit nii, et
see oleks tagant vaadates
samal joonel väikseima
ketiratta välispinnaga.
1
2
1 2
Väikseima ketiratta
välispind
Juhtlitter
Ülemine
reguleerimiskruvi
SIS reguleerimine
5. SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheebrit mitu korda, et viia kett teisele
ketirattale. Seejärel, samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii palju,
et eemaldada heebli lõtvust, pööra vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli. (vastupäeva)
Kui heli ei ole
kuulda
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit
vajutatakse vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning
kett puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus heebel on
teise ketriratta seadistuste asendis, ja see on vabastatud) ning
keera vänta päripäeva. Kui kett puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli, keera väliskatte reguleerimissilindrit päripäeva, et
seda kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu
asendis ei tekiks ühtegi heli.
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
Heebel (B)
Toiteheebel
Seadme kaas
Otsakork
Kinnitusmoment:
0,3 - 0,5 Nm
Soon
Indikaatori asendamine
Lahti ühendamist ja kokkupanekut tuleks teostada üknes
indikaatorit asendades.
1. Eemalda kaks indikaatorit kinnitavat indikaatori seadistuskruvi.
2. Eemalda indikaatorseade nagu
näidatud joonisel.
3. Vajuta heeblit (B) vähemalt
kaheksa korda, et seada see
kõrgeimasse asendisse.
4. Veendu, et indikaatori nõel oleks vasakus servas, ning paigalda
indikaator otse selle kohale.
5. Kontrolli indikaatori töötamist. Kui see ei tööta korralikult,
paigalda indikaator uuesti pöörates erilist tähelepanu sammudele
3 kuni 4.
Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib
kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.
Kinnitusmoment: 0,3 - 0,5 Nm
Indikaatori seadistuskruvid
Heebel (B)
Indikaator
Reguleerimispolt
Reguleerimispolt
Üldine ohutusinfo
Pane tähele
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja litter).
• Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross
oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
• Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
• Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
• Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
• Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
• Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendets kahjustada SIS
käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
• Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta kombinatsiooni erineva grupitähisega ketiratta
laagriga.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale
poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga
ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
• Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret
ega mõnda muud määret, sest need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene
hammasratas pöörleb.
• Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli plastikosade
külge, võib see põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt veenduma, et
pidurivedelik ei kinnituks plastikosade külge.
SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega muuda plastikosade külge kleepudes neid
plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada võõrosakeste külge kleepumist.
• Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga nõrgalt kinnitatud, võivad need
jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi pesuvahendeid nagu rooste-
eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
• Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud
ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata
allolevat tabelit.
Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui
tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul
kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis
pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla
ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti katkemist
või maha tulemist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes
teises kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti
või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga
nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Kasuta eesmist ketiratast, mis on ühilduv 9-käigulise ketiga, koos Shimano CN-7701, CN-HG93 ja CN-HG73 kettidega.
Kui kasutada ketiratast, mis on mõeldud 8-käigulise või vähema keti jaoks, võivad ilmneda probleemid eesmise ketiratta
käiguvahetusel või keti tihvtid võivad kukkuda välja ning põhjustada keti katkemist.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett
tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
6.5mm
7.1mm
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
HOIATUS
Grupitähised
Seeria Deore
RAPIDFIRE M9 (Käiguvahetusheebel) SL-M530
Väliskate SIS-SP41
Tagumine käiguvaheti RD-M531
Tüüp SGS
Vabajooks FH-M530 / FH-M535
Käike 9
Kasseti ketiratas CS-HG50-9
Kett CN-HG53
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline
kitsas kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Hõbedane
Must
SI-6N1RA-002
Mudeli number RD-M531
Tüüp SGS
Käike 9
Kogukapatsiteet 45T
Suurim ketiratas 34T
Väikseim ketiratas 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 22T
Mudeli number Grupinimi Käike Hammaste kombinatsioon
CS-HG50-9
ar 9 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
au 9 11, 13, 16, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
Mudeli number FH-M530 / FH-M535
Käike 9
Kodara aukude nr. 36 / 32
Pane tähele: Veendu, et tross
oleks kindlalt
soone sees.
  • Page 1 1

Shimano SL-M530 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions