Shimano SL-M660-10 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
[Paigaldamine]
1.
Vajuta heeblit (B) 9 või enam
korda, et seada see õlemisse
asendisse.
2. Kontrolli, et indikaatori nõel
osutaks vasakule, ning joonda
indikaatori põhjas olev nõel ja
indikaatori muhv Δ
käiguvahetusheebli seadmel oleva
o-märgistusega. Sisesta indikaator
käiguvahetusheebli seadmesse,
nagu näidatud joonisel, alustades
muhvist ja seejärel nõel,
vastupidiselt eemaldamise järjekorrale.
3. Kinnita kaks indikaatori kinnituskruvi.
4. Kontrolli indikaatori töötamist. Kui see ei tööta korralikult,
paigalda uuesti pöörates erilist
tähelepanu puntkidele 1 ja 2.
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Pane tähele
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja litter).
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross
oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendents kahjustada SIS
käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta kombinatsiooni erineva
grupitähisega ketiratta laagriga.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale
poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal,
mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Käiguvahetustrosside jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret ega mõnda
muud määret, sest need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene
hammasratas pöörleb.
Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli plastikosade külge, võib
see põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt veenduma, et pidurivedelik ei
kinnituks plastikosade külge.
SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega muuda plastikosade külge kleepudes neid
plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada võõrosakeste külge kleepumist.
Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
Tehnilise hoolduse juhised SI-6T9RB-001
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Indikaatori asendamine ja paigaldamine
Tagumine käiguvaheti
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon Vabajooks
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Lahti ühendamist ja kokkupanekut tuleks teostada üknes indikaatorit
eemaldades või asendades. Ees asub nõel vastassuunas.
[Eemaldamine]
1.
Vajuta heeblit (B) 9 või enam korda, et seada see õlemisse
asendisse.
2. Eemalda kaks indikaatorit kinnitavat indikaatori kinnituskruvi.
3. Nagu näidatud joonisel, tõsta üles lääts ja päästa lahti kinnitatud
osa ja eemalda indikaatorseade.
<Kui ei paigalda indikaatorit>
1.
Eemalda indikaatori konsooli kaitsev kaas, mis on kinnitatud
indikaatori külge, alustades lühemast sakist nagu on näidatud
joonisel.
2. Esmalt sisesta indikaatori konsooli kaitsva kaane sakk avasse,
millel ei ole o sümbolit, ning seejärel aseta see käiguvahetuse
heebli seadme peale ning kinnita see indikaatori
kinnituskruvidega.
Käiguvahetus
See päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas heeblit lükates või tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B) naasevad alati oma algasendisse kui nad on peale käiguvahetust vabastatud. Kui töötad heebliga, pea
meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Need hooldusjuhendid kirjeldavad tööprotsesse, kus kasutatakse SL-M660 koos RD-M663 ülevalt suunatud normaaltüüpi tagumise
käiguvahetajaga.
Tagumise käiguvahetaja paigaldamise detailide jaoks ja SIS reguleerimise
kohta loe RD-M663 (Tagumine käiguvahetaja) hooldusjuhendeid.
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale ketirattale
(heebel A)
Ühe astme võrra lülitumiseks vajuta heebel (A) asendisse (1).
Korraga kahe või enama astme lülitumiseks vajuta asendisse (2).
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale
(heebel B)
Vajuta heeblit (B), et teha üks lülituse aste suuremalt ketirattalt
väiksemale ketirattale.
Heebli (A) algasend
Heebel (B)
Kahepidine päästik
Paigalda otsakork keerates seda,
nagu näidatud joonisel, kuni see
peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel juhul
võivad kahjustuda kruvi keermed.
Vajuta heeblit (B) 9 või enam
korda ning kontrolli indikaatorilt, et
heebel oleks oma kõrgeimal
positsioonil. Seejärel eemalda
otsakork ning ühenda sisemine
tross.
Heebel (B)
Otsakork
Sisemise trossi ühendamine ja
kinnitamine
Otsakork
Sisemine tross
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks
nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Kinnine sulundiga kork
ja kummist kaitse
peaksid olema
kinnitatud raami
väliskatte kinnituse
külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
* Kui tagumine käiguvahetaja liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada
kork alumiiniumkorgi vastu.
Väliskatte ots, millel on
alumiiniumkork, peaks olema
käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti
poolne
Indikaator
Lühem sakk
Indikaatori konsooli
kaitsev kaas.
Käiguvahetusseade
Indikaatori
konsooli kaitsev
kaas.
Kinnitusmoment:
0,2 Nm
Kinnitusmoment:
0,2 Nm
Indikaatori kinnituskruvid
Indikaator
Kinnitatud osa
Lääts
Pin
Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks
pidurite ega käiguvahetuse tööd.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks, et
vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
Heebli paigaldamine
Kasuta juhtraua klambrit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 36 mm.
Kinnitusmoment:
5 Nm
4 mm kuuskantvõti
Peale vabajooksu
põhiosa asendamist
paigalda viimase
detailina kummitihend ning
veendu, et see ei jääks veekindla
korgi külge kinni.
Vabajooksu põhiosa asendamine
Peale rummu võlli
eemaldamist, eemalda
vabajooksu põhiosa
kinnituspolt (vabajooksu
põhiosa sees) ning
seejärel asenda
vabajooksu põhiosa.
Pane tähele:
Ära ürita lahti ühendada
vabajooksu põhiosa,
sest see võib
põhjustada häireid selle
töötamises.
Vabajooksu
põhiosa
Vabajooksu põhiosa
kinnituspolt
10 mm kuuskantvõti
(TL-WR37)
Lahti
ühendamine
Kokkupanek
Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
Kummitihend
SI-6T9RB-001-04
Tagumine ülekanne
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti regulaarselt sobiva
ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui
neid lahuseid kasutatakse, võib kett puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
Parima käiguvahetuse saavutamiseks on sellel ketil olemas esikülg ja tagakülg ning küljed on märgistatud
nii, et kett asetseks paigaldamise ajal õigesti. Sobiv töötamine saavutatakse, kui kett on paigaldatud nii, et
ta asetseks õigesti. Kui see paigaldatakse nii, et ta asetseb vastupidises suunas, võib kett maha tulla ning
jalgrattas ümber kukkuda,tuues kaasa tõsiseid vigastusi.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga nõrgalt kinnitatud, võivad need
jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui
tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul
kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista,
mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus
olla ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti
katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige mõnes teises
kohas kui seal, kus kett on ühendatud tugevdatud ühendustihvti kasutades. Kui ketti lõigata
kohast, kus ta on ühendatud tugevdatud ühendustihvtiga, võib kett kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised,
kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me
soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib
kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Tugevdatud ühendustihvt
Lüli tihvt Lüli tihvt
Ketirataste paigaldamine
Uure on lai vaid
ühes kohas.
(bJ) 11 - 34T
(bk) 11 - 36T
Lai osa
A
a
c
-
1
4
T
HG ketirataste paigaldamisel kasuta kinnitusrõnga kinnitamiseks spetsiaalset tööriista
(TL-LR15/LR10).
HG ketirataste asendamiseks kasuta spetsiaalset tööriista (TL-LR15/LR10) ja
kinnitusrõnga eemaldamiseks TL-SR21.
Kinnitusmoment:
30 - 50 Nm
Iga ketiratta jaoks, pind, millel on grupitähis, peaks asetsema
väljaspoole ning olema asetatud nii, et iga ketiratta laiem osa ja
vabajooksu A-osa (kus uure on lai), oleksid joondatud.
Kinnitusrõngas
Kinnitusrõnga eraldaja
Kinnitusrõngas
TL-LR15/LR10
Tööriist
(TL-SR21)
Lahti ühendamine
Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu, kui
keti pikkus on liiga lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda
ülemäärane koormus. Kohanda keti pikkust lisades ketile kaks lüli,
kui tagumine amortisaator on asendis, kus mõõde "A" on pikim,
ning kett on suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal. Kui
tagumise amortisaatori liikumisulatus on suur, ei pruugi keti lõtvus
kaduda korrektselt, kui kett on väikseimal hammasrattal ja
väikseimal ketirattal.
A
A'
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Kett
Suurim
hammasratas
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
10-kiiruseline
superkitsas MTB kett
soonestikuga (3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
soonestikuga (2)
Seeria SLX
Käiguvahetusheebel SL-M660-10 A
Väliskate OT-SP41
Tagumine käiguvaheti RD-M663
Tüüp SGS
Vabajooks FH-M665
Käike 10
Kasseti ketiratas CS-HG81-10
Kett CN-HG74
Keskjooksu juht SM-SP17
Mudeli number RD-M663
Tüüp SGS
Käike 10
Kogukapatsiteet 43T
Suurim ketiratas 36T
Väikseim ketiratas 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 18T
Mudeli number Grupinimi Käike Hammaste kombinatsioon
CS-HG81-10
bJ 10
11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 26, 30, 34T
bk 10
11, 13, 15, 17, 19, 21, 24, 28, 32, 36T
Mudeli number FH-M665
Käike
10
Kodara aukude nr.
36 / 32
  • Page 1 1

Shimano SL-M660-10 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions