Üldine ohutusinfo
Pane tähele
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.•
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.•
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja litter).•
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross •
oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.•
Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.•
Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.•
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine •
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.•
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendents kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni •
oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta kombinatsiooni erineva grupitähisega ketiratta •
laagriga.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale •
poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga
ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Käiguvahetustrosside jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret ega mõnda •
muud määret, sest need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.•
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.•
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene •
hammasratas pöörleb.
Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli •
plastikosade külge, võib see põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt
veenduma, et pidurivedelik ei kinnituks plastikosade külge. SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta
murdumist ega muuda plastikosade külge kleepudes neid plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga,
et ennetada võõrosakeste külge kleepumist.
Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.•
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.•
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta •
müüja poole.
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti regulaarselt sobiva
ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi lahuseid, nagu roosteemaldajad.
Kui neid lahuseid kasutatakse, võib kett puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga nõrgalt kinnitatud, võivad need •
jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.•
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata allolevat tabelit.•
Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud
ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud
ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv,
võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda
võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik •
kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes teises kohas kui
kohas, kus kett juba on ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus
ta juba on ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk •
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
Kasuta eesmist ketiratast, mis on ühilduv 9-käigulise ketiga, koos Shimano CN-7701, •
CN-HG93 ja CN-HG73 kettidega. Kui kasutada ketiratast, mis on mõeldud 8-käigulise või
vähema keti jaoks, võivad ilmneda probleemid eesmise ketiratta käiguvahetusel või keti tihvtid võivad kukkuda välja ning
põhjustada keti katkemist.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt,
võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas. •
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
[Paigaldamine]
3. Opereeri heebliga B kaheksa või
enam korda, et seada heebel oma
ülemisse asendisse.
4. Kontrolli, et indikaatori nõel
osutaks vasakule, ning joonda
indikaatori põhjas olev tihvt ja
indikaatori muhv
käiguvahetusheebli seadmel oleva
U märgistusega. Sisesta indikaator
käiguvahetusheebli seadmesse,
nagu näidatud joonisel, alustades
muhvist ja seejärel nõel,
vastupidiselt eemaldamise järjekorrale.
5. Kinnita kaks indikaatori kinnituskruvi.
6. Kontrolli indikaatori töötamist. Kui see ei tööta korralikult,
paigalda uuesti, pöörates erilist tähelepanu punktidele 3 ja 4.
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Indikaatori asendamine ja paigaldamine
Tagumine käiguvaheti
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon Vabajooks
Lahti ühendamist ja kokkupanekut tuleks teostada üksnes indikaatorit
eemaldades või asendades. Ette, pöörlemise suund, kui eemaldad või
paigaldad, on vastupidine nõela asendile.
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel: http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
[Eemaldamine]
1. Eemalda kaks indikaatorit kinnitavat indikaatori kinnituskruvi.
2. Nagu näidatud joonisel, tõsta üles lääts ja päästa lahti kinnitatud
osa ja eemalda indikaatorseade.
<Kui ei paigalda indikaatorit>
1. Eemalda indikaatori konsooli kaitsev kaas, mis on kinnitatud
indikaatori külge, alustades lühemast sakist nagu on näidatud
joonisel.
2. Esmalt sisesta indikaatori konsooli kaitsva kaane sakk avasse,
millel ei ole U tähist, ning seejärel aseta see käiguvahetusheebli
seadme peale ja kinnita see indikaatori kinnituskruvidega.
Käiguvahetus
See päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas heeblit lükates või tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse. Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb
liigutada vänta.
Need hooldusjuhendid kirjeldavad tööprotsesse, kus kasutatakse SL-M660 koos RD-M662 ülevalt suunatud normaaltüüpi tagumise
käiguvahetajaga. Kui kasutad koos ümberpööratud vedrutüüpi käiguvahetiga, on tööprotsessid ja indikaatori kuvandid vastupidised.
Tagumise käiguvahetaja paigaldamise detailide jaoks ja SIS
reguleerimise kohta loe RD-M662 (Tagumine käiguvahetaja)
hooldusjuhendeid.
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale ketirattale
(heebel A)
Ühe astme võrra lülitumiseks vajuta heebel (A) asendisse (1).
Korraga kahe või enama astme lülitumiseks vajuta asendisse (2).
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale
(heebel B)
Vajuta heeblit (B), et teha üks lülituse aste suuremalt ketirattalt
väiksemale ketirattale.
Heebli (A) algasend
Heebel (B)
Kahepidine päästik
Paigalda otsakork, keerates seda joonisel näidatud viisil,
kuni see peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel juhul
võivad kahjustuda kruvi keermed.
Vajuta heeblit (B) kaheksa või enam
korda ning kontrolli indikaatorilt,
et heebel oleks oma kõrgeimal
positsioonil. Seejärel eemalda
otsakork ning ühenda sisemine
tross.
Heebel (B)
Otsakork
Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Otsakork
Sisemine tross
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud
otsa vastasotsast. Peale väliskatte lõikamist
tee ots ümaraks nii, et augul oleks
ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Kinnine sulundiga kork
ja kummist kaitse
peaksid olema
kinnitatud raami
väliskatte kinnituse
külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
Kui tagumine käiguvahetaja liigub suures ulatuses, nagu *
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada kork
alumiiniumkorgi vastu. Väliskatte
ots, millel on alumiiniumkork,
peaks olema käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
Indikaator
Lühem sakk
Indikaatori konsooli
kaitsev kaas
Käiguvahetusseade
Indikaatori
konsooli kaitsev
kaas
Kinnitusmoment: 0,2 Nm
Kinnitusmoment: 0,2 Nm
Indikaatori kinnituskruvid
Indikaator
Kinnitatud osa
Lääts
Tihvt
Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu,
kui keti pikkus on liiga lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda
ülemäärane koormus. Kohanda keti pikkust lisades ketile kaks lüli,
kui tagumine amortisaator on asendis, kus mõõde "A" on pikim,
ning kett on suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal.
Kui tagumise amortisaatori liikumisulatus on suur, ei pruugi keti
lõtvus kaduda korrektselt, kui kett on väikseimal hammasrattal ja
väikseimal ketirattal.
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Kett
Suurim
hammasratas
Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks •
pidurite ega käiguvahetuse tööd.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.•
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri •
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks,
et vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
Heebli paigaldamine
Kasuta juhtraua klambrit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 36 mm.
Kinnitusmoment: 5 Nm
4 mm kuuskantvõti
Peale vabajooksu
põhiosa asendamist
paigalda viimase
detailina kummitihend ning
veendu, et see ei jääks
veekindla korgi külge kinni.
Vabajooksu põhiosa asendamine
Peale rummu võlli
eemaldamist, eemalda
vabajooksu põhiosa
kinnituspolt (vabajooksu
põhiosa sees) ning
seejärel asenda
vabajooksu põhiosa.
Pane tähele: Ära ürita lahti
ühendada
vabajooksu põhiosa,
sest see võib
põhjustada häireid
selle töötamises.
Lahti ühendamine
Kokkupanek
Kinnitusmoment: 35 - 50 Nm
Kummitihend
32T
ba
ba
28
T
ba
24T
ba
21T
ap ba
1
8T
ap
a
Q
ba
ar
16T
a
p
a
Q
ar
ba
14T
12T
a
Q
ar
ba
11
T
a
Q
a
r
ba
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
3
4T
ap
as
3
0
T
ap
as
2
6
T
9S
ap
as
2
3
T
20T
as
as
17T
as
au
1
5
T
as
au
13T
as
a
u
1
1
T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
Ketirataste paigaldamine
CS-HG80 (ar)
CS-HG80 (au)
Ketiratta eraldaja
Kinnitusrõnga eraldaja
Kinnitusrõnga eraldaja
Kinnitusrõngas
Kinnitusrõngas
Iga ketiratta korral peab pind, millel on grupitähis, jääma väljapoole ning olema asetatud nii,
et iga ketiratta laiem osa ja vabajooksu A-osa (kus uure on lai), oleksid joondatud.
Uure on lai vaid
ühes kohas.
Lai osa
SI-6PZRB-001-04
Tagumine ülekanne
1mm
PANE TÄHELE:
Ära vajuta piduriheeblit vastu indikaatori katet, vastasel juhul
võib see põhjustada probleeme nõela töös.
Ketirataste vahetamisel kasuta •
kinnitusrõnga kinnitamiseks
spetsiaalset tööriista (TL-LR15/LR10).
Ketirataste asendamiseks kasuta •
spetsiaalset tööriista (TL-LR15/LR10)
ja kinnitusrõnga eemaldamiseks
TL-SR21.
Kinnitusmoment: 30 - 50 Nm
Kinnitusrõngas
Tööriist
(TL-SR21)
Lahti ühendamine
TL-LR15/LR10
HOIATUS
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
9-käiguline superkitsas kett
nagu CN-7701 / CN-HG93
Hõbedane TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas kett
nagu CN-HG50 / CN-HG40
Must TL-CN32 / TL-CN27
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
Tehnilise hoolduse juhised
SI-6PZRB-001
Seeria SLX
Käiguvahetusheebel SL-M660-A
Väliskate OT-SP41
Tagumine käiguvaheti RD-M662
Tüüp SGS / GS
Vabajooks FH-M665
Käike 9
Kasseti ketiratas CS-HG80
Kett CN-HG73
Keskjooksu juht SM-SP17
Mudeli number RD-M662
Tüüp SGS GS
Käike 9
Kogukapatsiteet 45T 35T
Suurim ketiratas 34T 34T
Väikseim ketiratas 11T 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 22T 22T
Mudeli number Grupinimi Käike Hammaste kombinatsioon
CS-HG80
ar 9 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
au 9 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
Mudeli number FH-M665
Käike 9
Kodara aukude nr. 36 / 32
Vabajooksu
põhiosa
Vabajooksu põhiosa
kinnituspolt
10 mm kuuskantvõti
(TL-WR37)
6,5 mm
7,1 mm
1 mm