1
1 2
2
1
2
1 2
5 mm kuuskantvõti
Tehnilise hoolduse juhised
SI-6TF0A-003
Tagumine ülekanne
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
Kasuta juhtraua klambrit, mille maksimaalne välisdiameeter on
36 mm.
Heebli paigaldamine
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Käiguvahetus
See päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas heeblit lükates või tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse. Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb
liigutada vänta.
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale ketirattale
(heebel A)
Ühe astme võrra lülitumiseks vajuta heebel (A) asendisse (1).
Korraga kahe või enama astme lülitumiseks vajuta asendisse (2).
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale
(heebel B)
Vajuta heeblit (B), et teha üks lülituse aste suuremalt ketirattalt
väiksemale ketirattale.
Heebli (A) algasend
Heebel (B)
Kahepidine päästik
SIS reguleerimine
5. SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheeblit mitu korda, et viia kett teisele
ketirattale. Seejärel, samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii palju,
et eemaldada heebli lõtvust, pööra vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli. (vastupäeva)
Kui heli ei ole
kuulda
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit
vajutatakse vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning
kett puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus
heebel on teise ketiratta seadistuste asendis, ja see on
vabastatud) ning keera vänta päripäeva. Kui kett puutub
kolmandat ketiratast ja tekitab heli, keera väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva, et seda kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb
sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu
asendis ei tekiks ühtegi heli.
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) 8 või enam
korda, et seada see kõrgeimasse
asendisse, kontrolli indikaatorilt,
et kõrgeim asend oleks korrektne,
ning seejärel paigalda ning
reguleeri sisemine tross.
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks
nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte otsakork
väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Suurim
ketiratas
Juhtlitter
Alumine
regulaatorkruvi
3. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks täpselt
samale joonele suurima ketirattaga.
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale ketirattale
ja keera vänta tagurpidi. Seejärel keera B-pinge
reguleerimiskruvi, et reguleerida juhtlitter ketirattale nii lähedale
kui võimalik ilma, et nad kokku puutuksid. Järgmiseks aseta kett
väikseimale ketirattale ja korda ülalmainitut ning veendu, et litter
ei puutuks ketiratast.
1
2
1 2
2
1
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise
kruvi
Ühenda tross tagumise
käiguvaheti külge ja peale
esmase lõtvuse eemaldamist
trossist, kinnita uuesti
tagumise käiguvaheti külge
nagu näidatud joonisel.
Tõmba
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi,
et reguleerida juhtlitrit nii, et
see oleks tagant vaadates
samal joonel väikseima
ketiratta välispinnaga.
Väikseima ketiratta
välispind
Juhtlitter
Ülemine
reguleerimiskruvi
Heebel (B)
Soon
Pane tähele: Veendu, et tross oleks
kindlalt soone
sees.
Reguleerimispolt
Reguleerimispolt
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Pane tähele
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja litter).
• Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross
oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
• Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
• Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
• Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
• Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
• Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendents kahjustada SIS
käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
• Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta kombinatsiooni erineva
grupitähisega ketiratta laagriga.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale
poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga
ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene
hammasratas pöörleb.
• Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti regulaarselt sobiva
ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui neid
lahuseid kasutatakse, võib kett puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga nõrgalt kinnitatud, võivad need
jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
• Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud
ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata
allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse
muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul
kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis
pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla
ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti katkemist
või maha tulemist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes teises kohas kui kohas, kus kett juba on
ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta
juba on ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Kasuta eesmist ketiratast, mis on ühilduv 9-käigulise ketiga, koos Shimano CN-HG73 ja CN-HG53 kettidega. Kui kasutada
ketiratast, mis on mõeldud 8-käigulise või vähema keti jaoks, võivad ilmneda probleemid eesmise ketiratta käiguvahetusel või
keti tihvtid võivad kukkuda välja ning põhjustada keti katkemist.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib
kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
SI-6TF0A-003-04
Haarde laiuse reguleerimine
Heeblite haarde laiuse reguleerimine on soovitatav, et
saavutada mugavaim käiguvahetus ja pidurdamine.
4. Veendu, et indikaatori nõel oleks vasakus servas, ning paigalda
indikaator otse selle kohale. Vajuta indikaator otse alla kuni see
on joondatud asendisoonega.
Indikaatori asendamine
Lahti ühendamist ja kokkupanekut tuleks teostada üknes
indikaatorit asendades.
1. Eemalda tõmbe reguleerimispolt ja kaks indikaatori kinnituskruvi,
mis kinnitavad vedru ja indikaatorit.
2. Eemalda indikaatorseade nagu näidatud joonisel.
3. Vajuta heeblit (B) vähemalt kaheksa korda, et seada see
kõrgeimasse asendisse.
5. Kontrolli indikaatori töötamist. Kui see ei tööta korralikult,
paigalda indikaator uuesti pöörates erilist tähelepanu sammudele
3 kuni 4.
Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib
kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.
Kinnitusmoment: 0,3 - 0,5 Nm
Indikaatori seadistuskruvid
Heebel (B)
Asendisoon
Indikaator
Vedru
Tõmbe
reguleerimispolt
Paigalda otsakork keerates seda, nagu
näidatud joonisel, kuni see peatub. Ära
keera seda rohkem, vastasel juhul
võivad kahjustuda kruvi keermed.
Toiteheebel
Seadme kaas
Otsakork
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Paigaldamisel jälgi, et B-pinge reguleerimiskruvi ei puutuks kokku
hargi otsa labaga, sest see võib deformeeruda.
Konsooli kruvi kinnitusmoment: 8 - 10 Nm
5 mm kuuskantvõti
Hargi otsa laba
B-pinge reguleerimise
kruvi
Vabajooksu põhiosa asendamine
Peale rummu võlli eemaldamist, eemalda vabajooksu põhiosa
kinnituspolt (vabajooksu põhiosa sees) ning seejärel asenda
vabajooksu põhiosa.
Pane tähele:
Ära ürita lahti
ühendada
vabajooksu põhiosa,
sest see võib
põhjustada häireid
selle töötamises.
Vabajooksu põhiosa
Vabajooksu põhiosa
kinnituspolt
Vabajooksu põhiosa seib
10 mm kuuskantvõti
(TL-WR37)
Lahti ühendamine
Kokkupanek
Kinnitusmoment: 35 - 50 Nm
Sisemise trossi sisestamine
Sisesta sisemine tross väliskattesse märgistusega otsast. Trossi
efektiivseks töötamiseks kasuta märgistusega otsal määret.
Märgistus
Kett
Suurim hammasratas Suurim hammasratas
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal
nii suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Keti pikkus
Ketirataste paigaldamine
Seeria Alivio
RAPIDFIRE-Plus ST-M430
Väliskate SIS-SP40
Tagumine käiguvaheti RD-M430
Tüüp SGS
Vabajooks FH-M430 / FH-M435
Käike 9
Kasseti ketiratas CS-HG61 / CS-HG50-9 / CS-HG30-9
Kett CN-HG53
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu CN-7701 /
CN-HG93
Hõbedane
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu CN-HG50 /
CN-HG40
Must
TL-CN32 / TL-CN27
Tagumine käiguvaheti
Mudeli number RD-M430
Tüüp SGS
Käike 9
Kogukapatsiteet 45T
Sobiv ketirataste kombinatsioon 11 - 32T, 11 - 34T, 11 - 28T
Väikseim ketiratas 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 22T
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon
Mudeli number Grupinimi Käike Hammaste kombinatsioon
CS-HG50-9 /
CS-HG30-9
ar 9 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
au 9 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
CS-HG61 bg 9 11, 12, 13, 14, 16, 18, 21, 24, 28T
Vabajooks
Mudeli number FH-M430 / FH-M435
Käike 9
Kodara aukude nr. 36 / 32
A
: Muutub kitsamaks
B
: Muutub laiemaks
6.5mm
7.1mm
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
ap
as
34T
ap
as
30T
ap
as
26T
ap
as
23T
as
20T
17T
as
au
11T
as
au
13T
as
au
1
5
T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
1
6T
14T
9S
9S
9S
13T
12T
a
Q
ar
ba
11T
a
Q
a
r
ba
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
14T
CS-HG50-9 / CS-HG30-9 (ar)
CS-HG50-9 / CS-HG30-9 (au)
CS-HG61 (bg)
Kinnitusrõngas
Kinnitusrõngas
Ketirataste eraldajad
Kinnitusrõngas
Iga ketiratta jaoks, pind, millel on grupitähis,
peaks asetsema väljaspoole ning olema asetatud
nii, et iga ketiratta laiem osa ja vabajooksu A-osa
(kus uure on lai), oleksid joondatud.
Uure on lai vaid ühes
kohas.
a
c
-
1
4
T
A
Lai osa
• Ketirataste vahetamisel kasuta
kinnitusrõnga kinnitamiseks
spetsiaalset tööriista (TL-LR15/
LR10).
• Ketirataste asendamiseks
kasuta spetsiaalset tööriista
(TL-LR15/LR10) ja
kinnitusrõnga eemaldamiseks
TL-SR21.
Kinnitusmoment:
30 - 50 Nm
Kinnitusrõngas
Tööriist
(TL-SR21)
Lahti ühendamine
TL-LR15/LR10