Shimano RD-C201 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See käsiraamat sobib ka

Üldine ohutusinfo
Pane tähele
Reguleeri RD-C201 ümberpööratud vedrutüüpi käiguvahetit altpoolt.
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa
käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi
(mehhanism ja litter).
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa
paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate
poleks liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele
määret.
Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti
määrima. Lisaks on keti puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne
moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja
kett.
Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta
kombinatsiooni erineva grupitähisega ketiratta laagriga.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav,
sest sellel on tendets kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni
oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks,
isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses.
Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku
jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist
trossi ning väliskatte sisepinda.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui
esimene hammasratas pöörleb.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halevamaks
muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite
kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad
on liiga nõrgalt kinnitatud, võivad need jalgratta küljest lahti tulla ning see võib
põhjustada tõsiseid vigastusi.
Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega
happelisi pesuvahendeid nagu rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti
ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti
valimist vaata allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud
ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista,
mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib
põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes
teises kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti.
Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti,
võib kett kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on
liiga nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib
kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised,
kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada sõitjale vigastusi. Me soovitame
tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks
kasutamiseks kindlas kohas.
Tehnilise hoolduse juhised
SI-0027B
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Spetsifikatsioonid
Tagumine käiguvaheti
Tagumine ülekanne
D
U
R
A
-
A
C
E
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
Käiguvahetus
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale
(heebel A)
Ühe astme võrra lülitumiseks vajuta heeblel (A) asendisse (1).
Korraga kahe või enama astme lülitumiseks vajuta asendisse (2).
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale ketirattale
(heebel B)
Vajuta heeblit (B) üks kord, et teha üks lülituse aste väiksemalt
ketirattalt suuremale ketirattale.
Käiguvahetusheebli paigaldamine
Kasuta juhtraua klambit, mille maksimaalne
välisdiameeter on 32 mm.
5 mm kuuskantvõti
Kuuskantvõtme kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
Vabajooksu põhiosa asendamine
Peale rummu võlli eemaldamist, eemalda
vabajooksu põhiosa kinnituspolt
(vabajooksu põhiosa sees) ning seejärel
asenda vabajooksu põhiosa.
Pane tähele:
Ära ürita lahti ühendada vabajooksu
põhiosa, sest see võib põhjustada
häireid selle töötamises.
Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
Vabajooksu
põhiosa
Vabajooksu põhiosa seib
Vabajooksu põhiosa
kinnituspolt
Lahti ühendamine
Kokkupanek
10 mm kuuskantvõti
(TL-WR37)
Ketirataste paigaldamine
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon
Heebel (B)
1
2
Heebli (A) algasend
SIS reguleerimine
Keti paigaldamine
Paigalda kett kinnitatud eelseadistatud joondusplokiga.
Peale paigaldamist eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Keera vänta, et seada käiguvaheti madalale positsioonile.
Pane tähele:
Veendu, et tross oleks kindlalt soone
sees.
Groove
Ühenda tross tagumise käiguvaheti külge ja peale esmase lõtvuse
eemaldamist trossist, kinnita uuesti tagumise käiguvaheti külge
nagu näidatud joonisel.
Tõmba
4. SIS reguleerimine
Käiguvaheti suurimale ketirattale liigutamiseks vajuta vänta keerutades heeblit
(B). Seejärel vajuta heeblit (A) üks kord, et liigutada käiguvaheti teisele ketirattale.
Seejärel vajuta heebel (A) nii alla kui lõtvus trossis võimaldab ning keera vänta.
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Kui lülitud kolmandale
Keera trossi reguleerimispolti selle
kinnitamiseks päripäeva seni, kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
Parim seadistus
Parima seadistuse saamiseks tuleks trossi reguleerimispolti kinnitada (keerates
päripäeva) nii palju, kuni kõlab heli ilma heeblit (A) kasutamata ja seejärel
vabastada polti sellest asendist (keerates vastupäeva) 90 - 180 kraadi.
Vajuta heeblit (A), et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu asendis ei tekiks
ühtegi heli.
Kui mingit heli ei ole kuulda
Keera trossi reguleerimispoldi
vabastamiseks seda vastupäeva seni, kuni
kett puutub ketiratast ja tekitab heli.
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
1
1 2
2
2. Ülemine regulaator
Käiguvaheti ülemisse asendisse liigutamiseks tõmba
käiguvahetit käega enda poole ja samal ajal keeruta
vänta, seejärel keera ülemist reguleerimiskruvi, et
reguleerida juhtlitter nii, et see oleks tagant vaadates
ühel joonel väikseima ketiratta välispinnaga.
Keera vänta, et seada käiguvaheti madalale
positsioonile.
3. Välimise trossi ja sisemise trossi kinnitamine
Vajuta heeblit (B) vähemalt 7 korda, et seada see
madalaimasse asendisse. Eemalda kruvi ning
seejärel kaas.
Tõmba välja sisemine tross nagu näidatud joonisel
ning seejärel paigalda uus sisemine tross.
1. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks
täpselt samale joonele suurima ketirattaga.
Juhtlitter
Alumine
regulaatorkruvi
Suurim
ketiratas
Sisemise trossi sisestamine
Sisesta sisemine tross väliskattesse märgistusega otsast. Trossi
efektiivseks töötamiseks kasuta märgistusega otsal määret.
Märgistus
1
2
1 2
Juht-
litter
Väikseima ketiratta
välispind
Ülemine
reguleeri-
miskruvi
Kinnitusmoment:
0,3 - 0,5 Nm
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et augul oleks
ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Aseta väliskest nii, et see ei puutuks korvi ega porilauda, sest see võib põhjustada probleeme
käiguvahetaja töös.
Seadista väliskest nii, et selle pikkus oleks järgnev:
Lisa väliskestale 10 mm pikkust alates otsast, mis on
sisestatud väliskesta hoidikusse, kuni otsani, mis on ühendatud
lingiga.
•Kui suunad väliskatte ülalt:
(Kett peaks olema suurimal hammasrattal ja suurimal ketirattal.)
Seadista väliskesta pikkus nii, et tekiks sujuv kaar ning link
peatuks asendis, kus lingi ja lingi sulguri vahel oleks väike
tühimik.
•Kui suunad väliskatte alt:
(Kett peaks olema suurimal hammasrattal ja suurimal ketirattal.)
Väliskatte
hoidik
Lisa 10 mm
Link
Link
Lingi
sulgur
Suurim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Chain position
Suurim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend
Ühenda sisemine tross käiguvahetiga nii
nagu on näidatud joonisel.
Eelseadistatud joondusplokk
Sisemine tross
Heebel (B)
Kaas
Kruvi
Raam
Konsooli polt
Konsooli mutter
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Otsekinnitusega tüüp
Lükka ja kinnita
Kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
5 mm kuuskantvõti
Konsool-tüüp
Kinnitusmoment:
3 - 4 Nm
Konsool
Sisemine tross
Reguleerimispolt Reguleerimispolt
23
23
23
23
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Kett
Suurim ketiratas Suurim hammasratas
Iga ketiratta puhul, pind,
millel on grupitähis, peaks
asetsema väljaspoole ning
olema asetatud nii, et iga
ketiratta kolmnurgakujuline
(
V ) märgistus ja vabajooksu
A-osa (kus uure on lai),
oleksid joondatud.
a
b
1
1
T
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
Uure on lai vaid
ühes kohas.
a
c
-
1
4
T
A
Kinnitusrõngas
6 ketiratast on kinnitatud
neetidega.
Kinnitusmoment:
30 - 50 Nm
Kinnitusrõngas
Tööriist
(TL-SR21)
Lahti ühendamine
TL-LR15
HOIATUS
Seeria Altus
Rapidfire Plus ST-EF50-8RT
Väliskate SIS
Tagumine käiguvaheti RD-C201
Tüüp MGS
Vabajooks FH-RM30-8
Käike 8
Kassetti ketirattas CS-HG50-8I / CS-HG40-8I
Kett CN-HG50 / CN-HG40
Keskjooksu juht SM-SP18 / SM-BT18
Mudeli number RD-C201
Tüüp MGS
Kogukapatsiteet 43T
Suurim ketiratas 34T
Väikseim ketiratas 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 20T
Mudeli number Ketirattad Grupinimi Hammaste kombinatsioon
CS-HG50-8I 8
an
11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30T
CS-HG40-8I 8
ao
11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 34T
märgistus
V
HG ketirataste vahetamisel kasuta
kinnitusrõnga kinnitamiseks spetsiaalset
tööriista (TL-LR15).
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
Hõbedane
TL-CN32 / TL-CN23
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-IG51
Must
TL-CN32 / TL-CN23
6,5 mm
7,1 mm
HG ketirataste asendamiseks kasuta
spetsiaalset tööriista
(TL-LR15) ja
kinnitusrõnga
eemaldamiseks
TL-SR21.
SI-0027B-04
  • Page 1 1

Shimano RD-C201 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See käsiraamat sobib ka