Shimano SL-M980 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
Pane tähele:
Ära paigalda tagurpidi.
Tagurpidi paigaldamise korral ei
ole võimalik kinnitada piduriheeblit
juhtraua külge ning seadmel
võivad esineda kahjustused.
Tehnilise hoolduse juhised
SI-6T70A-001
Tagumine ülekanne
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu, kui
keti pikkus on liiga lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda
ülemäärane koormus. Kohanda keti pikkust lisades ketile kaks lüli,
kui tagumine amortisaator on asendis, kus mõõde "A" on pikim,
ning kett on suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal. Kui
tagumise amortisaatori liikumisulatus on suur, ei pruugi keti lõtvus
kaduda korrektselt, kui kett on väikseimal hammasrattal ja
väikseimal ketirattal.
A
A'
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka suurimal
hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Kett
Suurim
hammasratas
Paigalda otsakork keerates seda, nagu
näidatud joonisel, kuni see peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel juhul
võivad kahjustuda kruvi keermed.
Enne heebli kõrgeimasse asendisse
seadmist vajuta heeblit (B) 9 korda.
Seejärel eemalda otsakork ning
ühenda sisemine tross.
Otsakork
Otsakork
Heebel (B)
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda
markeeritud otsa vastasotsast. Peale
väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et
augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Kinnine sulundiga kork
ja kummist kaitse
peaksid olema
kinnitatud raami
väliskatte kinnituse
külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
* Kui tagumine käiguvahetaja liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada kork
alumiiniumkorgi vastu. Väliskatte
ots, millel on alumiiniumkork,
peaks olema käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
SI-6T70A-001-04
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Pane tähele
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja litter).
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross
oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendents kahjustada SIS
käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta kombinatsiooni erineva
grupitähisega ketiratta laagriga.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale
poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga
ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Käiguvahetustrosside jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret ega mõnda
muud määret, sest need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene
hammasratas pöörleb.
Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli plastikosade külge,
võib see põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt veenduma, et
pidurivedelik ei kinnituks plastikosade külge.
SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega muuda plastikosade külge kleepudes neid
plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada võõrosakeste külge kleepumist.
Ära demonteeri käiguvahetusheeblit, sest see võib kahjustada seda või põhjustada häireid selle töötamises.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
Loe nende hooldusjuhenditega koos ka FH-M985 / M988 hooldusjuhendeid.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti regulaarselt sobiva
ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui
neid lahuseid kasutatakse, võib kett puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
Parima käiguvahetuse saavutamiseks on sellel ketil olemas esikülg ja tagakülg ning küljed on märgistatud
nii, et kett asetseks paigaldamise ajal õigesti. Sobiv töötamine saavutatakse, kui kett on paigaldatud nii, et
ta asetseks õigesti. Kui see paigaldatakse nii, et ta asetseb vastupidises suunas, võib kett maha tulla ning
jalgrattas ümber kukkuda,tuues kaasa tõsiseid vigastusi.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga nõrgalt kinnitatud, võivad need
jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud
ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud
ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv,
võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda
võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige mõnes teises
kohas kui seal, kus kett on ühendatud tugevdatud
ühendustihvti kasutades. Kui ketti lõigata kohast, kus ta
on ühendatud tugevdatud ühendustihvtiga, võib kett kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised,
kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me
soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib
kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Tugevdatud ühendustihvt
Lüli tihvt Lüli tihvt
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Ketirataste paigaldamine
Uure on lai vaid
ühes kohas.
Lai osa
A
a
c
-
1
4
T
HG ketirataste paigaldamisel kasuta kinnitusrõnga kinnitamiseks spetsiaalset
tööriista (TL-LR15/LR10).
Kinnitusmoment: 30 - 50 Nm
Iga ketiratta jaoks, pind, millel on grupitähis, peaks asetsema
väljaspoole ning olema asetatud nii, et iga ketiratta laiem osa ja
vabajooksu A-osa (kus uure on lai), oleksid joondatud.
Kinnitusrõngas
TL-LR15 /
LR10
Tööriist
(TL-SR21)
Lahti ühendamine
Tagumise käiguvahetaja paigaldamise detailide jaoks ja SIS
reguleerimise kohta loe RD-M980 (Tagumine käiguvahetaja)
hooldusjuhiseid.
Sisemise trossi ühendamine ja
kinnitamine
5 mm kuuskantvõti
Vabajooksu põhiosa asendamine
(FH-M985)
Esmalt tõmba välja rummu võll vastavalt joonisel näidatud
tegevustele.
Vabajooksu poolset kahekordset lukustust ei saa lahti ühendada.
17 mm mutrivõti
Lahti
ühendamine
(2)
Ümbrisega sisevõru (Ei saa
lahti ühendada)
Eend on välispoolel.
Tihend
Rootori kinnitushammastus
(FH-M985)
Vasaku poole kinnitusmoment:
15 - 20 Nm
Rummu võll
(3)
Pane tähele:
Kui eemaldad või paigaldad tihendit, tee seda ettevaatlikult, et
tihend ei väänduks. Kui paigaldad tihendit tagasi, veendu, et see
oleks õiges asendis, ning sisesta see nii kaugele kui see läheb.
Ära ühenda lahti ümbrisele pressitud tolmukatet.
(1)
(4) Peale rummu võlli eemaldamist, eemalda vabajooksu põhiosa
kinnituspolt (vabajooksu põhiosa sees) ning seejärel asenda
vabajooksu põhiosa.
Märkus:
Kui vahetad vabajooksu põhiosa, asenda ka samal ajal
vabajooksu põhiosa kinnituspolt. Kindlasti kasuta vabajooksu
põhiosa kinnituspoldi keermetel määret, vastasel juhul võib see
jääda lahtiseks või kleepuda.
Ära ürita lahti ühendada vabajooksu põhiosa, sest see võib
põhjustada häireid selle töötamises.
Vabajooksu põhiosa
kinnituspolt
Vabajooksu põhiosa
Vabajooksu põhiosa seib
DURA-ACE määre
(Y-04110000)
Ära eemalda tihendit.
Kasuta määret
Kinnitusmoment: 45 - 50 Nm
14 mm kuuskantvõti
Käiguvahetus
INSTANT RELEASE päästiku mehhanism võimaldab kiiret vabastamist, sest trossi pinge vabastatakse kohe peale heebli vajutamist.
Heeblid on vastustatud KAHEPIDISE PÄÄSTIKU ja MULTI RELEASE päästiku mehhanismiga, et sa saaksid nüüd heeblit lükates või
tõmmates liigutada ketti ühe lülitusega kahe ketiratta võrra.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse. Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb
liigutada vänta.
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale ketirattale
(heebel A)
Samuti on võimalik valida, mitme ketiratta võrra kett liigub, kui
soovid vahetada vaid ühe ketiratta jagu, liiguta heebel asendisse
(1), ning kahe ketiratta võrra vahetamiseks liiguta heebel asendisse
(2). Sedasi saab maksimaalselt vahetuda kahe ketiratta võrra.
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale
(heebel B)
Samuti on võimalik valida, mitme ketiratta võrra kett liigub, kui
soovid vahetada vaid ühe ketiratta jagu, liiguta heebel asendisse
(1), ning kahe ketiratta võrra vahetamiseks liiguta heebel asendisse
(2). Sedasi saab maksimaalselt vahetuda kahe ketiratta võrra.
Heebli (A) algasend
Kinnitusmoment: 3 Nm
4 mm kuuskantvõti
Kasuta juhtraua klambrit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 32 mm.
Käiguvahetusheebli paigaldamine
(SL-M980-R)
SL-M980-I ja BL-M985/M988
paigaldamine
Loe neid hooldusjuhiseid koos BR-M985 (SI-8J70A)
hooldusjuhistega.
Käiguvahetusheebli seadme asendamiseks ja
paigaldamiseks vaata tagumise ülekandesüsteemi
hooldujuhendeid.
Heebel (B)
• KAHEPIDINE PÄÄSTIK
• MULTI RELEASE päästik
Kinnitusmoment: 2,5 Nm
Käiguvahetusheebli asendit saab muuta
libistades seda vasakule või paremale.
Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks
pidurite ega käiguvahetuse tööd.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
Pane tähele:
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks, et
vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
<CS-M980>
(bJ) 11 - 34T
(bk) 11 - 36T
<CS-M771-10>
(bL) 11 - 32T
Kinnitusrõngas
Kinnitusrõnga eraldaja
Ketiratta eraldaja
Kinnitusrõngas
Kinnitusrõnga eraldaja
Ketiratta eraldaja
Sisemine tross
Pane tähele:
Rummu koonus on
valmistatud kergmetallist.
Kasuta rummu pöörlemise
reguleerimisel sobivat
tööriista, mis ei oleks
kulunud või muude
vigastustega.
3. Kasuta käiguvahetusheebli
kinnitamiseks piduriheebli
külge 4 mm kuuskantvõtit.
Haak
Polt (M5 x 12,5 mm)
Mutter
1
2
Kinnitusmoment: 3 Nm
1. Kasuta piduriheebli klambri
avamiseks 2 mm kuuskantvõtit
nagu näidatud joonisel.
2. Sisesta käiguvahetusheebli haak
piduriheebli kronsteini auku ja
seejärel kinnita juhtraua
paigaldamiseks ajutiselt
spetsiaalne mutter ja polt.
Lükka
Klamber
1
2
HG ketirataste asendamiseks kasuta spetsiaalset tööriista (TL-LR15/LR10) ja
kinnitusrõnga eemaldamiseks TL-SR21.
Seeria XTR
RAPIDFIRE (Käiguvahetusheebel) SL-M980-R / SL-M980-IR
Väliskate OT-SP41 (SIS-SP41)
Tagumine käiguvaheti RD-M980
Tüüp SGS / GS
Vabajooks FH-M985 / FH-M988
Käike 10
Kasseti ketiratas CS-M980 / CS-M771-10
Kett CN-M980
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17
Tagumine käiguvaheti
Mudeli number RD-M980
Tüüp SGS GS
Käike 10
Kogukapatsiteet 41 T 35 T
Suurim ketiratas 36 T 36 T
Väikseim ketiratas 11 T 11 T
Esimese hammasratta hamba vahe 18 T 18 T
Vabajooks
Mudeli number FH-M985 / FH-M988
Käike
10
Kodara aukude nr. 32
Käiguvahetusheebel
Piduriheeblid
SL-M980-I
BL-M985 / M988 Õige
Muud piduriheeblite mudelid Ei ühildu
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
10-kiiruseline superkitsas
MTB kett
soonestikuga (3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
soonestikuga (2)
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon
Mudeli number Grupinimi Käike Hammaste kombinatsioon
CS-M980
bJ 10 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 26, 30, 34 T
bk 10 11, 13, 15, 17, 19, 21, 24, 28, 32, 36 T
CS-M771-10 bL 10 11, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 25, 28, 32 T
  • Page 1 1

Shimano SL-M980 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions