• Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega
happelisi pesuvahendeid nagu rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada
ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
• Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava
tihvti valimist vaata allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui
tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti
või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav,
mis omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes
teises kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti.
Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti,
võib kett kahjustuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge
on liiga nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta,
võib kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber
kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt
kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks
kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa
käiguvaheti välja vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid
osi (mehhanism ja litter).
• Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa
paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate
poleks liiga pikk ega lühike.
• Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad
ja kett.
• Reguleeri RD-M970 ümberpööratud vedrutüüpi käiguvahetit altpoolt.
• Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on
tendets kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
• Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta
kombinatsiooni erineva grupitähisega ketiratta laagriga.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust
varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies
ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei
puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult
pööratud.
• Veendu, et käiguvahetustross ja piduritross ei takistaks
pidurdamise ajal teineteist. Kui nad takistavad, võib see
segada pidurdamist.
Paigalda trossid nii, et neis oleks natukene lõtvust isegi siis,
kui juhtraud on täielikult keeratud.
• Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära
kasuta DURA-ACE määret ega mõnda muud määret, sest need võivad põhjustada
käiguvahetuse halvenemist.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning
väliskatte sisepinda.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes
siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu
halevamaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise
meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline
superkitsas kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline
kitsas kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Üldine ohutusinfo
Hõbedane
Must
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada
järgnevat kombinatsiooni.
Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu,
kui keti pikkus on liiga lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda
ülemäärane koormus. Kohanda keti pikkust lisades ketile kaks
lüli, kui tagumine amortisaator on asendis, kus mõõde “A” on
pikim, ning kett on suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal.
Kui tagumise amortisaatori liikumisulatus on suur, ei pruugi keti
lõtvus kaduda korrektselt, kui kett on väikseimal hammasrattal
ja väikseimal ketirattal.
A
A'
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii suurimal
ketirattal kui ka suurimal hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Kett
Suurim
hammasratas
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
Spetsifikatsioonid
Tagumine käiguvaheti
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Tehnilise hoolduse juhised SI-5VW0A-001
RD-M970
Tagumine käiguvaheti
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Paigaldamisel jälgi, et B-pinge reguleerimiskruvi ei puutuks kokku hargi
otsa labaga, sest see võib deformeeruda.
Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud joondusplokki.
Konsooli kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
5 mm kuuskantvõti
Hargi otsa laba
B-pinge reguleerimise
kruvi
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale ketirattale
(MULTI RELEASE päästik)
Samuti on võimalik valida, mitme ketiratta võrra kett liigub, kui
soovid vahetada vaid ühe ketiratta jagu, liiguta heebel asendisse
(1), ning kahe ketiratta võrra vahetamiseks liiguta heebel asendisse
(2). Sedasi saab maksimaalselt vahetuda kahe ketiratta võrra.
Heeblite kasutamine
Need hooldusjuhendid kirjeldavad tööprotsesse kasutades ST-M975 DUAL CONTROL heeblit koos RD-M970 ümberpööratud
vedrutüüpi tagumise käiguvahetiga. Kui kasutad koos RD-M971 ülaltsuunatud normaaltüüpi käiguvahetiga on tegevused vastupidised.
Haarde laiuse reguleerimine
Heeblite haarde laiuse reguleerimine on soovitatav, et saavutada
mugavaim käiguvahetus ja pidurdamine.
■ Käiguvahetus
Peale vajutamist lahti lastud heebel naaseb alati oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale
Samuti on võimalik valida, mitme ketiratta võrra kett liigub, kui
soovid vahetada vaid ühe ketiratta jagu, liiguta heebel asendisse
(1), ning kahe ketiratta võrra vahetamiseks liiguta heebel asendisse
(2). Sedasi saab maksimaalselt vahetuda kahe ketiratta võrra.
INSTANT RELEASE
päästiku mehhanism
muudab võimalikuks kiire
käiguvahetuse, sest trossi
pinge vabastatakse koheselt,
kui alla on vajutatud kas
peaheebel või abipäästik.
Heeblid on varustatud
MULTI RELEASE päästiku
mehhanismiga, seega saad
sa nüüd liigutada ketti ühe
liigutusega kahe hammasratta
võrra.
Heebli algasend
Heebli algasend
Abipäästik
Muutub laiemaks
Muutub kitsa-
maks
1. liige
Heebli ots
2 mm kuuskantvõti
Umbes
2 mm
■ Piduriheebli
kasutamine
Väliskatte lõikamine
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et augul oleks
ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Ühenda tross tagumise käiguvaheti külge ja
peale esmase lõtvuse eemaldamist trossist,
kinnita uuesti tagumise käiguvaheti külge
nagu näidatud joonisel.
Tõmba
Ühenda sisemine tross
käiguvahetiga nii nagu on
näidatud joonisel.
Soon
Pane tähele: Veendu, et tross
oleks kindlalt
soone sees.
Kinnine sulundiga
kork ja kummist
kaitse peaksid olema
kinnitatud raami
väliskatte kinnituse
külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
5. SIS reguleerimine
Ketivaheti suurimale ketirattale liigutamiseks vajuta vänta
keerutades heeblit. Seejärel vajuta heeblit üks kord, et liigutada
käiguvaheti teisele ketirattale. Seejärel vajuta heebel nii alla kui
lõtvus trossis võimaldab ning keera vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Keera trossi reguleerimispolti
selle kinnitamiseks päripäeva
seni, kuni kett naaseb teisele
ketirattale.
* Keera reguleerimispolti koos
väliskatte reguleerimissilindiga.
Keera trossi reguleerimispoldi
vabastamiseks seda vastupäeva
seni, kuni kett puutub ketiratast ja
tekitab heli.
* Keera reguleerimispolti koos
väliskatte reguleerimissilindiga.
Kui mingit
heli ei ole
kuulda
23
23 23
23
Reguleerimispolt Reguleerimispolt
Parim seadistus
Parima seadistuse saamiseks tuleks trossi reguleerimispolti
kinnitada (keerates päripäeva) nii palju, kuni kõlab heli ilma
heeblit kasutamata ja seejärel vabastada polti sellest asendist
(keerates vastupäeva) 90 - 180 kraadi.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu
asendis ei tekiks ühtegi heli.
SIS reguleerimine
Eelseadistatud joondusplokk
Keti paigaldamine
Paigalda kett kinnitatud
eelseadistatud joondusplokiga.
Peale paigaldamist eemalda
eelseadistatud joondusplokk.
Keera vänta, et seada käiguvaheti
madalale positsioonile.
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale
ketirattale ja keera vänta tagurpidi. Seejärel keera B-pinge
reguleerimiskruvi, et reguleerida juhtlitter ketirattale nii lähedale
kui võimalik ilma, et
nad kokku puutuksid.
Järgmiseks aseta kett
väikseimale ketirattale ja
korda ülalmainitut ning
veendu, et litter ei puutuks
ketiratast.
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise
kruvi
* Kui tagumine käiguvaheti liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada
kork alumiiniumkorgi vastu.
Väliskatte ots, millel on
alumiiniumkork, peaks olema
käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
Kasuta juhtraua klambit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 32 mm.
Heebli paigaldamine
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua
külge, konsulteeri süsinikraami/lisade
tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks,
et vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib
põhjustada kahjustusi süsinikmaterjalile, ja/
või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab
lisatud komponentide nõrka kinnitumist.
4 mm kuuskantvõti
1. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks täpselt
samale joonele suurima
ketirattaga.
Juhtlitter
Suurim
ketiratas
Alumine
regulaatorkruvi
2. Ülemine regulaator
Käiguvaheti ülemisse asendisse liigutamiseks tõmba käiguvahetit
käega enda poole ja samal ajal keeruta vänta, seejärel keera
ülemist reguleerimiskruvi, et
reguleerida juhtlitter nii, et
see oleks tagant vaadates
ühel joonel väikseima ketiratta
välispinnaga.
Keera vänta, et seada
käiguvaheti madalale
positsioonile.
Ülemine
reguleerimiskruvi
Väikseima ketiratta
välispind
Juhtlitter
3. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Enne heebli madalaimasse asendisse
seadmist vajuta heeblit kaheksa korda.
Seejärel eemalda otsakork ning ühenda
sisemine tross.
Otsakork
Sisemine tross
Paigalda otsakork keerates seda, nagu
näidatud joonisel, kuni see peatub. Ära keera
seda rohkem, vastasel juhul võivad kahjustuda
korgil olevad keermed.
Otsakork
Kinnitusmoment:
0,3 - 0,5 Nm
HOIATUS
Seeria XTR
DUAL CONTROL heebel ST-M975
Väliskate SIS-SP41
Tagumine käiguvaheti RD-M970
Tüüp SGS / GS
Vabajooks FH-M975 / FH-M970
Käike 9
Kassetti ketirattas CS-M970
Kett CN-7701
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17
Mudeli number RD-M970
Tüüp SGS GS
Käike 9 9
Kogukapatsiteet 43T 33T
Suurim ketiratas 34T 34T
Väikseim ketiratas 11T 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 22T 22T
6,5 mm
7,1 mm
est_280404_5VW0A_001.indd 1est_280404_5VW0A_001.indd 1 15-05-2008 15:02:3815-05-2008 15:02:38