Shimano SL-M410 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See käsiraamat sobib ka

SL-M410
Paigalda piduriheebel asendisse, kus see ei takistaks pidurdamist.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii suurimal
ketirattal kui ka suurimal hammasrattal)
Kett
Suurim hammasratasSuurim ketiratas
Heebli paigaldamine
Kasuta juhtraua klambit, mille maksimaalne välisdiameeter on 32 mm.
Kinnitusmoment:
5 Nm
Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
5 mm kuuskantvõti
SL-M410 ST-M410
Paigalda otsakork keerates seda,
nagu näidatud joonisel, kuni see peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel juhul
võivad kahjustuda kruvi keermed.
Kinnitusmoment:
0,3 - 0,5 Nm
Otsakork
Peale rummu võlli eemaldamist,
eemalda vabajooksu põhiosa kinnituspolt
(vabajooksu põhiosa sees) ning seejärel
asenda vabajooksu põhiosa.
Pane tähele:
Ära ürita lahti ühendada vabajooksu
põhiosa, sest see võib põhjustada
häireid selle töötamises.
Vabajooksu põhiosa asendamine
Vabajooksu põhiosa
kinnituspolt
10 mm kuuskantvõti (TL-WR37)
Vabajooksu
põhiosa
Lahti ühendamine
Kokkupanek
Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
Vabajooksu põhiosa seib
FH-MC18 / FH-RM40-8
SIS reguleerimine
1
1 2
2
Suurim
ketiratas
Juhtlitter
Alumine
regulaatorkruvi
1. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii,
et juhtlitter liiguks täpselt samale
joonele suurima ketirattaga.
2. Ülemine regulaator
Käiguvaheti ülemisse asendisse liigutamiseks
tõmba käiguvahetit käega enda poole ja samal
ajal keeruta vänta, seejärel keera ülemist
reguleerimiskruvi, et reguleerida juhtlitter nii,
et see oleks tagant vaadates ühel joonel
väikseima ketiratta välispinnaga.
Keera vänta, et seada käiguvaheti madalale
positsioonile.
1
2
1 2
Väikseima ketiratta
välispind
Juhtlitter
Ülemine
reguleerimiskruvi
Eelseadistatud
joondusplokk
Keti paigaldamine
Paigalda kett kinnitatud eelseadistatud joondusplokiga.
Peale paigaldamist eemalda eelseadistatud
joondusplokk.
Keera vänta, et seada käiguvaheti
madalale positsioonile.
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et augul oleks
ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
5. SIS reguleerimine
Käiguvaheti suurimale ketirattale liigutamiseks vajuta vänta keerutades heeblit (B).
Seejärel vajuta heeblit (A) üks kord, et liigutada käiguvaheti teisele ketirattale. Seejärel
vajuta heebel (A) nii alla kui lõtvus trossis võimaldab ning keera vänta.
Kui lülitud kolmandale
Keera trossi reguleerimispolti selle
kinnitamiseks päripäeva seni, kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
* Keera reguleerimispolti koos väliskatte
reguleerimissilindiga.
Keera trossi reguleerimispoldi
vabastamiseks seda vastupäeva seni,
kuni kett puutub ketiratast ja tekitab
heli.
* Keera reguleerimispolti koos väliskatte
reguleerimissilindiga.
Kui mingit heli
ei ole kuulda
Reguleerimispolt Reguleerimispolt
Parim seadistus
Parima seadistuse saamiseks tuleks trossi reguleerimispolti
kinnitada (keerates päripäeva) nii palju, kuni kõlab heli ilma heeblit (A)
kasutamata ja seejärel vabastada polti sellest asendist
(keerates vastupäeva) 90 - 180 kraadi.
Vajuta heeblit (A), et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu asendis ei tekiks
ühtegi heli.
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale
ja suurimale ketirattale ja keera vänta
tagurpidi. Seejärel keera B-pinge
reguleerimiskruvi, et reguleerida juhtlitter
ketirattale nii lähedale kui võimalik ilma,
et nad kokku puutuksid. Järgmiseks aseta
kett väikseimale ketirattale ja korda
ülalmainitut ning veendu, et litter ei
puutuks ketiratast.
1
2
1 2
2
1
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise
kruvi
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Ühenda tross tagumise käiguvaheti külge ja peale esmase
lõtvuse eemaldamist trossist, kinnita uuesti tagumise
käiguvaheti külge nagu näidatud joonisel.
Tõmba
Otsakork
Sisemine tross
Heebel (B)
3. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) seitse või enam korda ning kontrolli
indikaatorilt, et heebel oleks oma madalaimal
positsioonil. Seejärel eemalda otsakork ning ühenda
sisemine tross.
Soon
Ühenda sisemine tross
käiguvahetiga nii nagu
on näidatud joonisel.
Pane tähele: Veendu, et tross oleks
kindlalt soone sees.
Sisemise trossi sisestamine
Sisesta sisemine tross väliskattesse märgistusega otsast.
Trossi efektiivseks töötamiseks kasuta
märgistusega otsal määret.
Märgistus
Tehnilise hoolduse juhised SI-0026B
Tagumine ülekanne
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
t&OOFKBMHSBUUBHBTÜJUNJTUWFFOEVFULÜJLSBUUBEPMFLTJELJOEMBMULJOOJUBUVE,VJSBUUBEPOMJJHBOÜSHBMU
kinnitatud, võivad need jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
t,FUJQVIBTUBNJTFLTLBTVUBOFVUSBBMTFUQFTVWBIFOEJUSBLBTVUBMFFMJTFMJTJFHBIBQQFMJTJ
pesuvahendeid nagu rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada tõrkeid
keti töötamises.
t,BTVUBUVHFWEBUVEàIFOEVTUJIWUJàLTOFTLJUTBTUFLFUJUààQJEFàIFOEBNJTFLT
t4BBEBWBMPOLBIUFFSJOFWBUUààQJUVHFWEBUVEàIFOEVTUJIWUF&OOFLBTVUBUBWBUJIWUJWBMJNJTUWBBUB
allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti
puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib
ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
t,VJLFUJSBUBTUFIBNNBTUFBSWVNVVUVNJTFUÜUUVPOWBKBMJL
kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes teises kohas kui kohas,
kus kett juba on ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti
või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib kett
kahjustuda.
t7FFOEVFULFUJQJOHFPMFLTÜJHFOJOHFULFUUFJPMFLTLBIKVTUVOVE
Kui keti pinge on liiga nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta,
võib kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
t&OOFMJTBTFBENFUFLJOOJUBNJTUMPFQÜIKBMJLVMUKBTBBBSVIPPMEVTKVIFOEJUFTU-BIUJTFELVMVOVEWÜJ
kahjustunud osad võivad põhjustada sõitjale vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes
ehtsaid Shimano varuosasid.
t-PFOFJEUFIOJMJTFIPPMEVTFKVIJTFJEQÜIKBMJLVMUOJOHIPJBBMBUJFEBTJQJEJTFLTLBTVUBNJTFLTLJOEMBT
kohas.
Pane tähele
t3FHVMFFSJ3%.àNCFSQÚÚSBUVEWFESVUààQJLÊJHVWBIFUJUBMUQPPMU
t,VJLÊJHVWBIFUVTFJPMFTVKVWQFTFLÊJHVWBIFUJOJOHNÊÊSJLÜJLMJJLVWBEPTBE
t,VJàIFOEVTFEPOOJJMBIUJTFEFUOFOEFSFHVMFFSJNJOFFJPMFWÜJNBMJLQFBLTJETBLÊJHVWBIFUJ
välja vahetama.
t4BQFBLTJEQFSJPPEJMJTFMUQVIBTUBNBLÊJHVWBIFUJUKBNÊÊSJNBLÜJLJTFMMFMJJLVWBJEPTJNFIIBOJTN
ja litter).
t,VJLÊJHVWBIFUVTFSFHVMFFSJNJTUFJTBBUFPTUBEBLPOUSPMMJKBMHSBUUBUBHBIBSHJPUTBQBSBMMFFMTVTF
nurka. Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
t,VJLÊJHVWBIFUBKBMJUSJMÜUWVTQÜIKVTUBCFCBUBWBMJTUIFMJQFBLTJETBMJUSJBTFOEBNB
t,VJSBUBTNVVUVCKÊJHBLTOJOHQÚÚSBNJOFPOSBTLFOEBUVEQFBLTJETBLBOENBTFMMFMFNÊÊSFU
tSBLBTVUBSVNNVTFFTàIUFHJÜMJWBTUBTFMKVIVMUVMFCNÊÊSFWÊMKB
t4BQFBLTJEQFSJPPEJMJTFMUQFTFNBLFUJSBUUBJEOFVUSBBMTFQFTVWBIFOEJHBOJOH
uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja
määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
t,VJLFUUUVMFCLBTVUBNJTFBKBMLPSEVWBMULFUJSBUBTUFMUNBIBWBIFUBWÊMKBLFUJSBUUBEKBLFUU
t"MBUJLBTVUBTBNBHSVQJUÊIJTFHBLFUJSBUUBLPNQMFLUJMBBHSJU
Ära iial kasuta kombinatsiooni erineva grupitähisega ketiratta laagriga.
t4FFTNJTFUSPTTJTVVOBNJTFHBSBBNJLBTVUBNJOFFJPMFTPPWJUBUBW
sest sellel on tendets kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni oma
kõrge trossi vastuseisu tõttu.
t,BTVUBWÊMJTLBUFUNJMMFMPMFLTFOEJTFMUOBUVLFOFQJLLVTUWBSVLTJTFHJTJJT
kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et
käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda
on täielikult pööratud.
t,PSSBMJLVMJCJTFNJTFUBHBNJTFLTNÊÊSJFOOFLBTVUBNJTUTJTFNJTUUSPTTJOJOH
väliskatte sisepinda.
t4VKVWBLTPQFSFFSJNJTFLTLBTVUBLJOEMBUWÊMJTLFTUBOJOHLFTLKPPLTVUSPTTJKVIUJ
t0QFSBUTJPPOFNJTPOTFPUVELÊJHVWBIFUVTFIFFCMJUFHBUVMFLTUFPTUBEBàLTOFTTJJTLVJFTJNFOF
hammasratas pöörleb.
t%FUBJMJEFJPMFLBJUTUVEMPPNVMJLVLVMVNJTFWÜJUBWBQÊSBTFLBTVUBNJTFUÜUUVIBMFWBNBLTNVVUVNJTF
eest.
t0NBLàTJNVTUFHBQBJHBMEBNJTFSFHVMFFSJNJTFIPPMEVTFWÜJLBTVUBNJTFNFFUPEJUFLPIUBQÚÚSEV
professionaalse jalgratta müüja poole.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
Heebel (B)
a
b
1
Kinnitusrõngas
6 ketiratast on kinnitatud
neetidega.
Spetsifikatsioonid
Tagumine käiguvaheti
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon
Rapidfire Plus
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Paigaldamisel jälgi,
et B-pinge reguleerimiskruvi ei
puutuks kokku hargi otsa labaga,
sest see võib deformeeruda.
Ära eemalda sellel hetkel
eelseadistatud joondusplokki.
5 mm kuuskantvõti
Hargi otsa laba
B-pinge
reguleerimise
kruvi
Iga ketiratta puhul, pind, millel on grupitähis,
peaks asetsema väljaspoole ning olema asetatud nii,
et iga ketiratta kolmnurgakujuline (Ⱦ) märgistus ja
vabajooksu A-osa (kus uure on lai), oleksid joondatud.
Ketirataste paigaldamine
Käiguvahetus
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Lülitumine väiksemalt ketirattalt
suuremale ketirattale (heebel B)
Vajuta heeblit (B) üks kord, et teha üks lülituse
aste väiksemalt ketirattalt suuremale
ketirattale.
Lülitumine suuremalt ketirattalt
väiksemale ketirattale (heebel A)
Ühe astme võrra lülitumiseks vajuta heeblel (A)
asendisse (1). Korraga kahe või enama astme
lülitumiseks vajuta asendisse (2).
1
2
Heebli (A) algasend
HG ketirataste vahetamisel kasuta kinnitusrõnga
kinnitamiseks spetsiaalset tööriista (TL-LR15).
HG ketirataste asendamiseks kasuta spetsiaalset tööriista
(TL-LR15) ja kinnitusrõnga eemaldamiseks TL-SR21.
Kinnitusmoment:
30 - 50 Nm
Uure on lai vaid
ühes kohas.
a
c
-
1
4
T
Ⱦ märgistus
Konsooli kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
Kinnitusrõngas
Tööriist
(TL-SR21)
Lahti ühendamine
TL-LR15
5 mm kuuskantvõti
Kinnine sulundiga kork ja kummist
kaitse peaksid olema kinnitatud
raami väliskatte kinnituse külge.
Hõbedane
Must
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN23
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-IG51
TL-CN32 / TL-CN23
6,5 mm
7,1 mm
Seeria Alivio
Rapidfire Plus ST-M410 / SL-M410
Väliskate SP40
Tagumine käiguvaheti RD-M530
Tüüp SGS
Vabajooks FH-MC18 / FH-RM40-8
Käike 8
Kassetti ketirattas CS-HG50-8I
Kett CN-HG50 / CN-HG40
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
Mudeli number 3%.
Tüüp SGS
Käike 8
Kogukapatsiteet 45T
Suurim ketiratas 34T
Väikseim ketiratas 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 22T
Käike Grupinimi Hammaste kombinatsioon
8
an 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30T
ao 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 34T
aw 11, 13, 15, 18, 21, 24, 28, 32T
Mudeli number ST-M410 / SL-M410
Käike 8
Vabajooks
Mudeli number FH-MC18 / FH-RM40-8
Ketirattad 8
Kodara aukude nr. 36 / 32
SI-0026B-001-04
  • Page 1 1

Shimano SL-M410 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See käsiraamat sobib ka