Tehnilise hoolduse juhised SI-5VF0A
SI-5VF0A-04
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada
järgnevat kombinatsiooni.
* Üksnes ühekordse eesmise ketiratta jaoks
Spetsifikatsioonid
Trossi kinnitamine ja tõmbe reguleerimine
Aseta väliskest nii, et see ei puutuks korvi ega porilauda, sest see võib
põhjustada probleeme käiguvahetaja töös.
Pane tähele:
Veendu, et tross
oleks kindlalt soone
sees.
Soon
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
• Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta
leeliselisi ega happelisi pesuvahendeid nagu rooste-eemaldajad, sest
need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide
ühendamiseks.
• Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne
kasutatava tihvti valimist vaata allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena
kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul
kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele
ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib
põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik kohandada
keti pikkust, tee lõige, mõnes teises kohas kui kohas, kus kett juba on
ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti. Kui
ketti lõigata kohast, kus ta juba on
ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti, võib kett
kahjustuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige
ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk või kett
on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett
katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada sõitjale vigastusi.
Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati
edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Tugevdatud ühendustihvte ei saa kasutada koos UG ketiga, sest
ühendused ei pruugi liikuda korralikult ning võib tekkida heli.
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, puhasta käiguvaheti ning määri kõik
liikuvad osad.
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik,
peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle
liikuvaid osi (mehhanism ja litter).
• Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta
tagahargi otsa paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross oleks
määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
• Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri
asendama.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi
ning väliskatte sisepinda.
• Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest
sellel on tendets kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge
trossi vastuseisu tõttu.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise
tõttu halevamaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või
kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja
poole.
RD-FT30
Tagumine
käiguvaheti
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
5 mm kuuskantvõti
Lükka ja
kinnita
< Otsekinnitusega tüüp >
Raam
Konsooli mutter
Konsool Konsooli polt
Kinnitusmoment:
3 - 4 Nm
< Konsool-tüüp >
Keti pikkus
Lisa 2 - 4 lüli (kett samal ajal suurimal ketirattal)
Suurim ketiratas
Kett
• Kui suunad väliskatte alt:
Reguleeri väliskesta pikkus nii, et tekiks sujuv kaar.
Keti asend
Suurim ketiratas
Keti asend
Suurim ketiratas
Väliskatte hoidik
Link
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi, et reguleerida juhtlitrit nii, et see oleks
tagant vaadates täpselt väikseima ketiratta välisjoone all.
1
2
Väikseima ketiratta
välispind
Juhtlitter
Ülemine
reguleerimiskruvi
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
3. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks täpselt suurima
ketiratta alla.
Alumine
regulaatorkruvi
1
2
Suurim ketiratas
Juhtlitter
Sisemine tross
Ühenda sisemine tross käiguvahetiga nii nagu
on näidatud joonisel.
SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheebrit mitu korda, et viia kett
teisele ketirattale. Seejärel, samal ajal kui vajutad
heeblit vaid nii palju, et eemaldada heebli lõtvust,
pööra vänta.
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita välistrossi
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
reguleerimissilinder
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli. (vastupäeva)
reguleerimissilinder
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit
vajutatakse vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning
kett puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse,
kus heebel on teise ketriratta seadistuste asendis,
ja see on vabastatud) ning keera vänta päripäeva.
Kui kett puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli, keera väliskatte
reguleerimissilindrit päripäeva, et seda kinnitada, seni, kuni lõppeb
heli ja kett jookseb sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu asendis
ei tekiks ühtegi heli.
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline
superkitsas kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN31 / TL-CN22
8-/7-/6-käiguline
kitsas kett nagu
CN-HG50 / CN-IG51
TL-CN31/TL-CN22 ja
TL-CN30/TL-CN21
Kogukapatsiteet 17 hammast või vähem
Suurim ketiratas 28T
Väikseim ketiratas 11T
Käiguvahetusheebel SL-RS31 / 41
Käike 6 / 7
Väliskate SIS
Tagumine käiguvaheti RD-FT30
Mitmekordne
vabajooks
6 käiku MF-TZ06 (14-28T)
7 käiku
MF-TZ07 (14-28T)
MF-HG50 (11-28T)
Kett CN-HG50 / CN-UG51
• Kui suunad väliskatte ülalt:
Lisa väliskestale 10 mm pikkust alates otsast,
mis on sisestatud väliskesta hoidikusse, kuni
otsani, mis on ühendatud lingiga.
2. Trossi ühendamine ja kinnitamine
Ühenda tross tagumise käiguvaheti külge ja peale esmase lõtvuse
eemaldamist trossist, kinnita uuesti tagumise käiguvaheti külge nagu
näidatud joonisel.
Kinnita tross tõmmates seda näpitstangidega
5 - 10 kg jõuga.
Tõmba
Kui heli ei ole
kuulda
6,5 mm
7,1 mm
Lõtk
Must
Hõbedane
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt