3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi
välimise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
• Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi pesuvahendeid nagu
rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
• Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata allolevat tabelit.
Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui
tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul
kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista,
mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus
olla ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti
katkemist või maha tulemist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes teises
kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud kasutades
tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
• Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid sa jalgrattalt
maha kukkuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Kasuta eesmist ketiratast, mis on ühilduv 9-käigulise ketiga, koos Shimano CN-7701, CN-HG93 ja CN-HG73 kettidega.
Kui kasutada ketiratast, mis on mõeldud 8-käigulise või vähema keti jaoks, võivad ilmneda probleemid eesmise ketiratta
käiguvahetusel või keti tihvtid võivad kukkuda välja ning põhjustada keti katkemist.
• Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et väntades ei oleks pragusid. Kui vändas on pragu võib vänt murduda ja sa võid kukkuda
jalgrattalt maha.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib
kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümer kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline
superkitsas kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline
kitsas kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua
külge, konsulteeri süsinikraami/lisade
tootjaga, et saada soovitusi kinnituse
jaoks, et vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada
kahjustusi süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis
põhjustab lisatud komponentide nõrka kinnitumist.
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Hõbe-
dane
Must
Tehnilise hoolduse juhised SI-6M30B-002
Esimene ülekandesüsteem
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
SIS reguleerimine
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka suurimal
hammasrattal)
Suurim ketiratas
Suurim ham-
masratas
Kett
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Eelseadistatud
joondusplokk
FD-M970 FD-M971
Alumine regulaa-
torkruvi
Kett
Ketijuhi sisemine
plaat
Keti asend
Suurim ketiratas Väikseim ham-
masratas
Kett
Ketijuhi sisem-
ine plaat
Väliskatte reguleerimissilinder
Keti asend
Suurim
ketiratas
Keskmine
hammasratas
4. Keskmise hammasratta
reguleerimine
Kui teostad reguleerimist, aseta kett
taga suurimale ketirattale ning ees
aseta kett keskmisele hammasrattale.
Reguleerimiseks kasuta väliskatte
reguleerimissilindrit keerates seda nii, et
ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Toendi tüübile
Paigalda vastavalt
joonisele.
Polt
Adapter Adapter
Esimene käiguvahetaja
Esimene ketiratas
Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
Väliskatte lõikamine
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks
nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte otsakork
väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
Pane tähele
• Lisaks, kui pedaalimine ei tundu olevat tavapärane, kontrolli seda veel korra.
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et ühendustes ei oleks lõtku ega lõtvust. Samuti kinnita teatud aja tagant uuesti vända
kinnituspoldid. (BB-FC, FC-PD)
• Ära pese keskjooksu kõrgsurvepihustiga ega veega.
• Kui sa tunned laagrites olevat lõtvust, tuleks keskjooks välja vahetada.
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
• Enne vasaku ja parema adapteri kinnitamist kanna neile määret.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele esimesele hammasrattale. Seda ei saa kasutatda
kahekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid ei ühti.
• Kui paigaldad ülalt suunatud tüüpi, kasuta raami, millel on kolm väliskatte hoidikut, nagu näidatud
paremaloleval joonisel.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale
poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga
ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
• Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret
ega mõnda muud määret, sest need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
• Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli plastikosade
külge, võib see põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt veenduma, et
pidurivedelik ei kinnituks plastikosade külge.
SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega muuda plastikosade külge kleepudes neid
plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada võõrosakeste külge kleepumist.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
Väliskatte hoidjad
Lülitumine väiksemalt hammasrattalt suuremale
hammasrattale (heebel A)
Kui heeblit (A) on vajutatud korra, toimub väiksemalt suuremale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
keskmiselt hammasrattalt suurimale hammasrattale.
Lülitumine suuremalt hammasrattalt väiksemale
hammasrattale (heebel B)
Kui heeblit (B) on vajutatud korra, toimub suuremalt väiksemale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
suurimalt hammasrattalt keskmisele hammasrattale.
Käiguvahetus
INSTANT RELEASE päästiku mehhanism võimaldab kiiret vabastamist, sest kaabli pinge vabastatakse kohe peale heebli vajutamist.
See päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas heeblit lükates või
tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse. Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb
liigutada vänta.
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse
kontrollimiseks käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui
kasutamise ajal on käiguvahetus raskendatud.)
Esimese käiguvahetaja paigaldamine
Spetsifikatsioonid
X = Saadaval
Esimene käiguvahetaja
Kinnitusklambrite diameetrid:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
S (w/Adapter S)
M (w/Adapter M)
Ketitoe nurk
Ketiratas
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu
näidatud joonisel. Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud
joondusplokki.
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses.
Eelseadistatud mõõdik
Eelseadistatud joondusplokk
Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks
olema otse suurima hammasratta
kohal ja sellega paralleelne. Kinnita
kasutades 5 mm kuuskantvõtit.
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Ketiratas (suurim
hammasratas)
Ketijuht
Heebli (A) algasend Heebel (B)
• KAHEPIDINE PÄÄSTIK
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Enne heebli madalaimasse asendisse seadmist vajuta heeblit (B)
kaks korda. Seejärel eemalda otsakork ning ühenda sisemine
tross.
Otsakork Sisemine tross
Heebel (B)
Paigalda otsakork keerates seda, nagu
näidatud joonisel, kuni see peatub. Ära
keera seda rohkem, vastasel juhul võivad
kahjustuda korgil olevad keermed.
Otsakork
Kinnitusmoment:
0,3 - 0,5 Nm
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Normaaltüüp Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Tõmba
< Normaaltüüp >
• FD-M970
< Ülalt suunatud tüüp >
5 mm kuuskantvõti
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
< Normaaltüüp >
• FD-M971
< Ülalt suunatud tüüp >
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
■ Tutvu nende juhenditega koos ka FC-M970 esimese
hammasratta hooldusjuhenditega.
Kinnitusmoment:
3 Nm
Seespool Väljaspool
Kasuta juhtraua klambit, mille maksi-
maalne välisdiameeter on 32 mm.
Käiguvahetusheebli paigaldamine
4 mm kuuskantvõti
Seda käiguvahetusheeblit saab
paigaldada piduriheeblist sissepoole või
väljaspoole.
Kinnitusmoment:
2,5 Nm
Käiguvahetusheebli asendit saab muuta
libistades seda vasakule või paremale.
• Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks
pidurite ega käiguvahetuse tööd.
• Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
Käiguvahetusheebli seadme vahetamine
Lahti ühendamist ja kokku panemist tuleks teostada üknes
käiguvahetusheebli seadme asendamisel.
1. Vabasta esimese käiguvaheti
trossi kinnituspolt (mutter) ning
tõmba sisemine tross välja
käiguvahetusheebli seadmest
sama moodi nagu sisemist trossi
paigaldades.
2. Esmalt eemalda seadme
kinnituspolt.
3. Eemalda kolm käiguvahetusheebli
kinnituskruvi ning seejärel eemalda
seade nagu on näidatud joonisel.
4. Kokku panemiseks joonda käiguvahetusheebli seade ning muhv
ja seejärel kinnita käiguvahetusheebli kinnituskruvid.
5. Kinnita kindlasti vedruseib ja seejärel kinnita seadme kinnituspolt.
Kinnitusmoment:
2,5 Nm
Kinnitusmoment:
0,5 - 0,8 Nm
Käiguvahetusheebli kinnituskruvid
Vedruseib
Seadme kinnituspolt
Keti asend
Väikseim keti-
ratas
Suurim ham-
masratas
FD-M970
FD-M971
Kett
Ketijuhi
välisplaat
Ülemine
reguleerimiskruvi
Seeria XTR
Rapidfire (Käiguvahetusheebel) SL-M970
Väliskate SIS-SP41
Esimene käiguvahetaja FD-M970 / FD-M971
Esimene ketiratas FC-M970
Kett CN-7701
Keskjooksu trossijuht SM-SP17 / SM-BT17
Mudeli number FD-M970 / FD-M970-E FD-M971
Normaaltüüp X X
Ülalt suunatud tüüp X X
Esimese hammasratta hamba vahe 20T / 22T 20T / 22T
Min. erinevus ülemise ja keskmise vahel 12T 12T
Esimese käiguvaheti kinnitusklabri diameeter S, M, L S, M, L
Ketitoe nurk (α)
66° - 69° 66° - 69°
Sobiv ketiliin 50 mm 50 mm
Mudeli number FC-M970
Ketiratta hambakombinatsioon 44 - 32 - 22T / 44 - 32 - 26T
Poldiringjoone diameeter 104 mm / 64 mm
Vända pikkus 165 mm, 167,5 mm, 170 mm, 172,5 mm, 175 mm, 177,5 mm, 180 mm
Ketiliin 50 mm
Keskjooksu pesa laius 68, 73 mm
Keermete mõõdud BC1,37 (68, 73 mm)
Kui kett kukub vända poole. Kinnita päripäeva keerates ülem-
ist reguleerimiskruvi (umbes 1/4
pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on
keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi (umbes
1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on
keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi (umbes
1/4 pööret).
Kui kett ja esimese käiguva-
hetaja suurima hammasratta
sisemine plaat puutuvad kokku.
Kinnita päripäeva keerates ülem-
ist reguleerimiskruvi (umbes 1/8
pööret).
Kui kett ja esimese käiguvaheta-
ja suurima hammasratta välimine
plaat puutuvad kokku
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi (umbes
1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt ham-
masrattalt ning keskmine ham-
masratas jääb vahele.
Vabasta väliskatte reguleerimis-
silindrit vastupäeva keerates
(1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese käiguva-
hetaja sisemine plaat puutuvad
kokku ajal, kui lülitud taga ümber
suurimale ketirattale, samal ajal
kui kett on keskmisel hammas-
rattal.
Kinnita väliskatte reguleerimissil-
indrit päripäeva keerates
(1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu
poole.
Kinnita päripäeva keerates alu-
mist reguleerimiskruvi (umbes
1/2 pööret).
Kui heebel on käiguvahetusel
keskmiselt suurimale hammas-
rattale kange.
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi (umbes
1/4 pööret).
6,5 mm
7,1 mm
est_280404_6M30B_002.indd 1est_280404_6M30B_002.indd 1 15-05-2008 15:00:5215-05-2008 15:00:52
SI-6M30B-002-04