Shimano SL-M770 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
ETTEVAATUST
Pane tähele: Sõltuvalt keskjooksu pesa laiusest võivad
vaherõngad olla vajalikud. Täpsemaid detaile
vaata peatükist „Vaherõnga paigaldamise
meetod”.
Kasuta juhtme kinnituspoldi kinnitamiseks 8 mm mutrivõtit või
4 mm kuuskantvõtit.
(5 mm kuuskantvõti)
• Kui kett on väikseimal või keskmisel hammasrattal, on oht, et suurima hammasratta hammaste otsad võivad põhjustada vigastusi.
(1) Kontrolli, kas keskjooksu pesa laius on
68 mm või 73 mm.
(2) Järgmiseks paigalda, vastavalt alumistele
joonistele, adapter.
Kui indikaatorit ei kasutata, saab käiguvahetusheebli kinnitada
kas piduriheeblil sissepoole või väljaspoole.
Kui reguleerid asendit, eemalda indikaator ja seejärel kinnita uue
asendi tagamiseks see kahe kinnituspoldiga.
• FD-M771-10
Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks
pidurite ega käiguvahetuse tööd.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks
olema otse suurima hammasratta
kohal ja sellega paralleelne. Kinnita
kasutades 5 mm kuuskantvõtit.
Tehnilise hoolduse juhised
SI-5KA0A-002
Esimene ülekandesüsteem
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
SIS reguleerimine
Heebli paigaldamine
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu
näidatud joonisel. Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud
joondusplokki.
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses.
Eelseadistatud mõõdik
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Ketiratas (suurim
hammasratas)
Ketijuht
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka suurimal
hammasrattal)
Suurim ketiratas
Suurim
hammasratas
Kett
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
A
B
B
A
FD-M771-10
FD-M770-10
Alumine
regulaatorkruvi
Kett
Eelseadistatud
joondusplokk
Ketijuhi sisemine
plaat
Keti asend
Suurim ketiratas Väikseim
hammasratas
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Normaaltüüp
< Normaaltüüp >
• FD-M770-10
< Ülalt suunatud tüüp >
Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Tõmba
FD-M770-10
FD-M771-10
Kett
Ketijuhi
välisplaat
Ülemine
reguleerimiskruvi
A
B
Kett
Ketijuhi
sisemine plaat
A
B
Väliskatte reguleerimissilinder
Keti asend
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend
Suurim ketiratas Keskmine
hammasratas
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi
välimise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba
ruumi.
4. Keskmise hammasratta
reguleerimine
Kui teostad reguleerimist, aseta kett
taga suurimale ketirattale ning ees aseta
kett keskmisele hammasrattale.
Reguleerimiseks kasuta väliskatte
reguleerimissilindrit keerates seda nii, et
ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
Eelseadistatud joondusplokk
Polt
Adapter Adapter
Esimene käiguvahetaja
Esimene ketiratas
1 , 2 Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
3 Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Lülitumine väikeselt hammasrattalt suuremale
hammasrattale
Kui heeblit (A) on vajutatud korra,
toimub väiksemalt suuremale
hammasrattale üks lülituse aste.
Lülitumine suuremalt hammasrattalt väiksemale
hammasrattale
Kui heeblit (B) on vajutatud korra,
toimub suuremalt väiksemale
hammasrattale üks
lülituse aste.
Näiteks:
suurimalt hammasrattalt
keskmisele hammasrattale.
Käiguvahetus
See päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas heeblit lükates või tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Heebli (A) algasend Heebel (B)
Kahepidine päästik
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) kaks või enam
korda ning kontrolli indikaatorilt, et
heebel oleks oma madalaimal
positsioonil. Seejärel eemalda
otsakork ning ühenda sisemine
tross.
Otsakork
Heebel (B)
Sisemine tross
Paigalda otsakork keerates seda, nagu
näidatud joonisel, kuni see peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel juhul
võivad kahjustuda kruvi keermed.
Otsakork
Kasuta juhtraua klambrit, mille
maksimaalne välisdiameeter on
36 mm.
Kinnitusmoment: 5 Nm
4 mm kuuskantvõti
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse
kontrollimiseks käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui
kasutamise ajal on käiguvahetus raskendatud.)
Kinnitusmoment: 6 - 7 Nm
Spetsifikatsioonid
X = Saadaval
Esimene käiguvahetaja
Kinnitusklambrite diameetrid:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Kui kasutad S, M suurust, kasuta
kinnitusklambrit diameetriga 28,6 mm,
31,8 mm ja kinnita see L- suuruse
adapteri külge.
Ketitoe nurk
Ketiratas
Indikaatori asendamiseks ja paigaldamiseks vaata
esimese ülekandesüsteemi hooldujuhendeid.
Kinnitusmoment: 2,5 Nm
3 mm kuuskantvõti
Pane tähele:
Lükka tross läbi nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
Väljaspool Seespool
3 mm kuuskantvõti
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti regulaarselt sobiva
ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui
neid lahuseid kasutatakse, võib kett puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
Parima käiguvahetuse saavutamiseks on sellel ketil olemas esikülg ja tagakülg ning küljed on märgistatud nii,
et kett asetseks paigaldamise ajal õigesti. Sobiv töötamine saavutatakse, kui kett on paigaldatud nii, et ta
asetseks õigesti. Kui see paigaldatakse nii, et ta asetseb vastupidises suunas, võib kett maha tulla ning
jalgrattas ümber kukkuda,tuues kaasa tõsiseid vigastusi.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti
või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse
tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada
keti katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik
kohandada keti pikkust, tee lõige mõnes teises kohas kui
seal, kus kett on ühendatud tugevdatud ühendustihvti
kasutades. Kui ketti lõigata kohast, kus ta on ühendatud
tugevdatud ühendustihvtiga, võib kett kahjustuda.
Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti
vahele, vastasel juhul võid sa jalgrattalt maha kukkuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
Vasaku vända kinnituspolte tuleks ühe kaupa korraga kinnitamise asemel kinnitada vaheldumisi
sammhaaval. Kontrolli momendimõõtevõtmega, et kinnitused oleksid vahemikus 12 - 14 Nm.
Veelgi enam, pärast ligi 100 km läbimist kasuta uuesti momendimõõtevõtit, et kontrollida kinnituste tugevust. Samuti on vajalik
perioodiline kinnituste kontrollimine. Kui kinnitused on liiga nõrgad või kui kinnituspolte pole kinnitatud vaheldumisi
sammhaaval, võib vasak vänt lahti tulla ning jalgratas võib ümber kukkuda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et väntades ei oleks pragusid. Kui vändas on pragu võib vänt murduda ja sa võid kukkuda
jalgrattalt maha.
Kui sisekate ei ole paigaldatud korralikult, võib telg roostetama hakata ning saada kahjustatud ning jalgratas võib kukkuda
ümber ja põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib
kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
Lisaks, kui pedaalimine ei tundu olevat tavapärane, kontrolli seda veel korra.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et ühendustes ei oleks lõtku ega lõtvust. Samuti kinnita teatud aja tagant uuesti väntade ja
pedaalide kinnituspoldid.
Kui keskjooksu telje ja vända ühendus tekitab kriuksuvat heli, kasuta ühenduses määret ning kinnita see kindla momendini.
Kasuta vända õla ja keskjooksu puhastamiseks neutraalset pesuvahendit. Leeliseliste ja happeliste pesuvahendite kasutamine
võib põhjustada värvi luitumist.
Ära pese keskjooksu kõrgsurvepihustiga ega veega.
Kui sa tunned laagrites olevat lõtvust, tuleks keskjooks välja vahetada.
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda kokku esimese käiguvahetaja esimeste hammasratastega ning tekitada
heli. Kui heli on probleemiks, nihuta ketti suuruselt järgmisele või ülejärgmisele tagumisele ketirattale.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea
pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Amortisaatoriga raamide korral sõltub ketitoe nurk sellest, kas jalgrattaga sõidetakse või
mitte. Kui jalgrattaga ei sõideta ja kett asub suurimal/suurel hammasrattal ja väikseimal
ketirattal, võib eesmise käiguvahetaja ketijuhiku välimine plaat puudutada ketti.
Sõitmise ajal võib ketilt sattuda sinu püksisäärtele pori.
Enne vasaku ja parema adapteri kinnitamist kanna neile määret.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele esimesele hammasrattale. Seda ei
saa kasutada kahekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid ei ühti.
Kui paigaldad ülalt suunatud tüüpi, kasuta raami, millel on kolm väliskatte hoidikut, nagu näidatud
paremaloleval joonisel.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale
poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga
ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Käiguvahetustrosside jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret ega mõnda
muud määret, sest need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli plastikosade külge, võib
see põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt veenduma, et pidurivedelik ei
kinnituks plastikosade külge.
SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega muuda plastikosade külge kleepudes neid
plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada võõrosakeste külge kleepumist.
Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
Väliskatte hoidjad
Esimesed
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
Pane tähele
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks, et
vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii,
et augul oleks ühesuurune diameeter.
SI-5KA0A-002-04
Vöö tüüp Toendi tüüp
68 mm
2.5 mm
1
Vaherõngas
68 mm
BB
paigaldustüüpi
toend
73 mm 73 mm
A
A A A A
A
Esimese hammasratta ja esimese käiguvahetaja paigaldamine
Järgi joonisel olevaid protseduure.
1, 2 Kasuta parema adapteri (vastupäeva keermed) ja vasaku
adapteri (päripäeva keermed) kinnitamiseks spetsiaalset
TL-FC32 / 36 tööriista.
Kinnitusmoment: 35 - 50 Nm
3 Sisesta parem vändaosa.
4 Aseta vasaku vända osa A parema vända teljele kohas kus on
lai soontega ala.
Vaherõnga paigaldamise meetod
Pane tähele:
Aseta kinnitusplaat
õigesse asendisse nagu
näidatud joonisel.
6
2
1
3
Lai soontega ala
TL-FC16
Kinnitusplaat
Plaadi
nõel
Lükka üles
5
4
TL-FC32
A
Sisekate
< FC-M770-10 >
Tugevdatud ühendustihvt
Lüli tihvt Lüli tihvt
* Kui kasutad 68 mm laiust klambertüüpi keskjooksu pesa, saab 2,5 mm vaherõnga asemel kasutada 1,8 mm vaherõngast ja 0,7 mm vaherõngast.
Seeria XT
Rapidfire (Käiguvahetusheebel) SL-M770
Väliskate OT-SP41 (SIS-SP41)
Esimene käiguvahetaja FD-M770-10 / FD-M771-10 / FD-M770-10E / FD-M771-10D
Esimene ketiratas FC-M770-10
Kett CN-HG94
Keskjooksu trossijuht SM-SP17 / SM-BT17
Mudeli number FD-M770-10E FD-M770-10 FD-M771-10
Normaaltüüp X
Ülalt suunatud tüüp X
Esimese hammasratta hamba vahe 18T
Min. erinevus ülemise ja keskmise vahel 10T
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri diameeter - S, M, L S, M, L
Ketitoe nurk (
)
66° - 69°
Sobiv ketiliin 50 mm
Sobiv esimene hammasratas 42T
Mudeli number FC-M770-10
Ketiratta hambakombinatsioon 42-32-24T
Poldiringjoone diameeter 104 mm / 64 mm
Vända pikkus 165 mm, 170 mm, 175 mm, 180 mm
Ketiliin 50 mm
Keskjooksu pesa laius 68, 73 mm
Keermete mõõdud BC1.37 (68, 73 mm)
Sobiv keskjooks SM-BB70
Kui kett kukub vända poole. Kinnita päripäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi(umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on
keeruline.
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on
keeruline.
Vabasta vastupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta sisemine
plaat puutuvad kokku.
Kinnita päripäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta välimine
plaat puutuvad kokku
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt
hammasrattalt ning keskmine
hammasratas jääb vahele.
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit vastupäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
sisemine plaat puutuvad kokku
ajal, kui lülitud taga ümber
suurimale ketirattale, samal ajal kui
kett on keskmisel hammasrattal.
Kinnita väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu poole. Kinnita päripäeva keerates alumist
reguleerimiskruvi
(umbes 1/2 pööret).
Kui heebel on käiguvahetusel
keskmiselt suurimale
hammasrattale kange.
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
5 Kasuta laagri kinnitamiseks TL-FC16 / 18 tööriista.
Kinnitusmoment: 0,7 - 1,5 Nm
6 Lükka sisse kinnitusplaat ja kontrolli, et plaadi nõel oleks
kindlalt õiges kohas, seejärel kinnita vasaku vända polt.
(5 mm kuuskantvõti)
Pane tähele: Iga polt peaks olema kinnitatud ühtlaselt ja
võrdselt kuni 12 - 14 Nm.
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
10-kiiruseline superkitsas
MTB kett
soonestikuga
(3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
soonestikuga
(2)
Näiteks:
keskmiselt hammasrattalt
suurimale hammasrattale.
Toendi tüübile
Paigalda vastavalt
joonisele.
  • Page 1 1

Shimano SL-M770 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions