Shimano SL-M660-A Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
Esimene käiguvahetaja
Vöö tüüp Toendi tüüp
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu näidatud
joonisel. Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud joondusplokki.
FC-M665
Ketikaitsme välisserv
peab olema selles
ulatuses
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Normaaltüüp Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Tõmba
FD-M660
FD-M661
Kett
Ketijuhi
välisplaat
Ülemine
reguleerimiskruvi
A
B
Kett
Ketijuhi
sisemine plaat
A
B
Väliskatte reguleerimissilinder
Keti asend
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend
Suurim ketiratas Keskmine
hammasratas
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi
välimise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba
ruumi.
4. Keskmise hammasratta
reguleerimine
Kui teostad reguleerimist, aseta kett
taga suurimale ketirattale ning ees aseta
kett keskmisele hammasrattale.
Reguleerimiseks kasuta väliskatte
reguleerimissilindrit keerates seda nii,
et ketijuhi sisemise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Eelseadistatud joondusplokk
68 mm
2.5 mm 1
Vaherõngas
68 mm
E-tüüpi toend
73 mm 73 mm
A
A
A
A A
A
Lülitumine väikeselt hammasrattalt suuremale
hammasrattale
Kui heeblit (A) on vajutatud korra, toimub väiksemalt suuremale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
keskmiselt hammasrattalt
suurimale hammasrattale.
Lülitumine suuremalt hammasrattalt väiksemale
hammasrattale
Kui heeblit (B) on vajutatud korra, toimub suuremalt väiksemale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
suurimalt hammasrattalt
keskmisele hammasrattale.
Käiguvahetus
See päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas heeblit lükates või tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Heebli (A) algasend Heebel (B)
Kahepidine päästik
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse
kontrollimiseks käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui
kasutamise ajal on käiguvahetus raskendatud.)
Esimese hammasratta ja esimese käiguvahetaja paigaldamine
Järgi joonisel olevaid protseduure.
Vaherõnga paigaldamise meetod
Kontrolli, kas keskjooksu pesa laius on 68 mm või (1)
73 mm.
Järgmiseks paigalda, vastavalt alumistele joonistele, (2)
adapter.
Pane tähele:
Aseta kinnitusplaat
õigesse asendisse nagu
näidatud joonisel.
Spetsifikatsioonid
Kinnitusklambrite diameetrid:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Kui kasutad S, M suurust, kasuta
kinnitusklambrit diameetriga 28,6 mm,
31,8 mm ja kinnita see L- suuruse
adapteri külge.
Ketitoe nurk
Ketiratas
Indikaatori asendamiseks ja paigaldamiseks vaata
tagumise ülekandesüsteemi hooldusjuhendeid.
X = Saadaval
< Normaaltüüp >
• FD-M660
< Ülalt suunatud tüüp >
5 mm kuuskantvõti
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
Kinnitusmoment: 6 - 7 Nm
< Normaaltüüp >
• FD-M661
< Ülalt suunatud tüüp >
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
6
2
1
3
Lai soontega ala
TL-FC16
Kinnitusplaat
Plaadi
nõel
Lükka üles
5
4
(A)
TL-FC32
Eelseadistatud mõõdik
FC-M660
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses
Eelseadistatud mõõdik
A
Sisekate
FC-M660
Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks
olema otse suurima hammasratta kohal
ja sellega paralleelne. Kinnita kasutades
5 mm kuuskantvõtit.
FC-M665
Ketikaitsme sisepind peaks olema
ketijuhi välimise plaadi kohal lame.
SIS reguleerimine (kolmekordne)
Väliskatte lõikamine
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks
nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Ketiratas (suurim
hammasratas)
Ketijuht
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka suurimal
hammasrattal)
Suurim ketiratas
Suurim
hammasratas
Kett
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
A
B
B
A
FD-M661
FD-M660
Alumine
regulaatorkruvi
Kett
Eelseadistatud
joondusplokk
Ketijuhi sisemine
plaat
Keti asend
Suurim ketiratas Väikseim
hammasratas
Lisa sama katte otsakork
väliskesta lõikekohale.
Otsakork
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) kaks või enam
korda ning kontrolli indikaatorilt,
et heebel oleks oma madalaimal
positsioonil. Seejärel eemalda
otsakork ning ühenda sisemine tross.
Otsakork
Sisemine tross
Paigalda otsakork, keerates seda joonisel
näidatud viisil, kuni see peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel juhul
võivad kahjustuda kruvi keermed.
Otsakork
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Pane tähele
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks,
et vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
Esimene ülekandesüsteem
Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks
pidurite ega käiguvahetuse tööd.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
Heebli paigaldamine
Kasuta juhtraua klambrit, mille
maksimaalne välisdiameeter on
36 mm.
Kinnitusmoment: 5 Nm
4 mm kuuskantvõti
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel: http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Üldine ohutusinfo
SI-6PZFB-001-04
Toendi tüübile
Paigalda vastavalt joonisele.
Polt
Adapter Adapter
Esimene käiguvahetaja
Esimene ketiratas
1 , 2 Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
3 Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
HOIATUS
ETTEVAATUST
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti regulaarselt sobiva ketipuhastajaga.
Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui neid lahuseid kasutatakse, võib kett
puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid,
kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse
tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv,
võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada
keti katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik kohandada
keti pikkust, tee lõige, mõnes teises kohas kui kohas, kus kett juba on
ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti
lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid sa jalgrattalt maha kukkuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk või kett on kahjustunud,
tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
Kasuta eesmist ketiratast, mis on ühilduv 9-käigulise ketiga, koos Shimano CN-7701, CN-HG93 ja CN-HG73 kettidega.
Kui kasutada ketiratast, mis on mõeldud 8-käigulise või vähema keti jaoks, võivad ilmneda probleemid eesmise
ketiratta käiguvahetusel või keti tihvtid võivad kukkuda välja ning põhjustada keti katkemist.
Vasaku vända kinnituspolte tuleks ühe kaupa korraga kinnitamise asemel kinnitada vaheldumisi sammhaaval. Kontrolli
momendimõõtevõtmega, et kinnitused oleksid vahemikus 12 - 14 Nm. Lisaks kasuta pärast umbes 100 km läbimist uuesti momendimõõtevõtit, et kontrollida
kinnituste tugevust. Samuti on vajalik perioodiline kinnituste kontrollimine. Kui kinnitused on liiga nõrgad või kui kinnituspolte pole kinnitatud vaheldumisi
sammhaaval, võib vasak vänt lahti tulla ning jalgratas võib ümber kukkuda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et väntades ei oleks pragusid. Kui vändas on pragu võib vänt murduda ja sa võid kukkuda jalgrattalt maha.
Kui sisekate ei ole paigaldatud korralikult, võib telg roostetama hakata ning saada kahjustatud ning jalgratas võib kukkuda ümber ja põhjustada tõsiseid
vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber
kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada
jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Kui kett on väikseimal või keskmisel hammasrattal, on oht, et suurima hammasratta hammaste tipud võivad põhjustada vigastusi.
Pane tähele
Lisaks, kui pedaalimine ei tundu olevat tavapärane, kontrolli seda veel korra.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et ühendustes ei oleks lõtku ega lõtvust. Samuti kinnita teatud aja tagant uuesti väntade ja pedaalide kinnituspoldid.
Pedaale paigaldades kanna keermetele väikeses koguses määret, et takistada nende kinni kleepumist. Pedaalide turvaliseks kinnitamiseks kasuta
momendimõõtevõtit. Kinnitusmoment: 35 - 55 Nm. Parempoolsel vända õlal on paremkeere ja vasakpoolsel vända õlal vasakkeere.
Kui keskjooksu telje ja vända ühendus tekitab kriuksuvat heli, kasuta ühenduses määret ning kinnita see kindla momendini.
Kasuta vända õla ja keskjooksu puhastamiseks neutraalset pesuvahendit. Leeliseliste ja happeliste pesuvahendite kasutamine võib põhjustada värvi luitumist.
Ära pese keskjooksu kõrgsurvepihustiga ega veega.
Kui sa tunned laagrites olevat lõtvust, tuleks keskjooks välja vahetada.
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja
määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda kokku esimese käiguvahetaja esimeste hammasratastega ning tekitada heli. Kui heli on probleemiks,
nihuta ketti suuruselt järgmisele või ülejärgmisele tagumisele ketirattale.
Amortisaatoriga raamide korral sõltub ketitoe nurk sellest, kas jalgrattaga sõidetakse või mitte. Kui jalgrattaga ei
sõideta ja kett asub suurimal/suurel hammasrattal ja väikseimal ketirattal, võib eesmise käiguvahetaja ketijuhiku
välimine plaat puudutada ketti.
Sõitmise ajal võib ketilt sattuda sinu püksisäärtele pori.
Enne vasaku ja parema adapteri kinnitamist kanna neile määret.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
SIS reguleerimise meetodi täpsustuste kohta kahekordse hammasratta jaoks, vaata esimese käiguvahetaja
FD-M665/667 hooldusjuhendeid.
Kui paigaldad ülalt suunatud tüüpi, kasuta raami, millel on kolm väliskatte hoidikut, nagu näidatud parempoolsel joonisel.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses.
Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Käiguvahetustrosside jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret ega mõnda muud määret, sest need
võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli plastikosade külge,
võib see põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt veenduma, et pidurivedelik ei
kinnituks plastikosade külge. SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega muuda plastikosade külge kleepudes neid
plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada võõrosakeste külge kleepumist.
Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
Esimesed
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
Väliskatte hoidjad
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
9-käiguline superkitsas kett
nagu CN-7701 / CN-HG93
6.5mm
Hõbedane TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas kett
nagu CN-HG50 / CN-HG40
7.1mm
Must TL-CN32 / TL-CN27
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
Tehnilise hoolduse juhised
SI-6PZFB-001
Seeria SLX
Käiguvahetusheebel SL-M660-A
Väliskate OT-SP41
Tüüp Kolmekordne Kahekordne
Esimene käiguvahetaja FD-M660 / FD-M661 / FD-M660-E FD-M665 / FD-M667 / FD-M665-E
Esimene ketiratas FC-M660 FC-M665
Kett CN-HG73
Keskjooksu trossijuht SM-SP17
Mudeli number FD-M660-E FD-M660 FD-M661 FD-M665/M667 FD-M665-E
Normaaltüüp X X X X X
Ülalt suunatud tüüp X X X X X
Esimese hammasratta hamba vahe 22T 22T 22T 14T 14T
Min. erinevus ülemise ja keskmise vahel 12T 12T 12T - -
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri diameeter - S, M, L S, M, L S, M, L -
Ketitoe nurk (
a
)
66° - 69° 66° - 69° 66° - 69° 66° - 71° 66° - 71°
Sobiv ketiliin 50 mm 50 mm 50 mm 50 mm 50 mm
Sobiv esimene hammasratas 44T 44T/48T 44T 36T 36T
Mudeli number FC-M660 FC-M665
Sobiv esimene käiguvahetaja Kolmekordne (FD-M660-E/M600/M661) Kahekordne (FD-M665/M667)
Ketiratta hambakombinatsioon 44 - 32 - 22T / 48 - 36 - 26T 36 - 22T
Poldiringjoone diameeter 104 mm / 64 mm 104 mm / 64 mm
Vända pikkus 170 mm, 175 mm 170 mm, 175 mm
Ketiliin 50 mm 50 mm
Keskjooksu pesa laius 68, 73 mm 68, 73 mm
Keermete mõõdud BC1,37 (68, 73 mm) BC1,37 (68, 73 mm)
Heebel (B)
1, 2
Kasuta parema adapteri (vastupäeva keermed) ja vasaku
adapteri (päripäeva keermed) kinnitamiseks spetsiaalset
TL-FC32/33/36 tööriista.
Kinnitusmoment: 35 - 50 Nm
Pane tähele: Sõltuvalt keskjooksu pesa laiusest võivad
vaherõngad olla vajalikud. Täpsemaid detaile vaata
peatükist "Vaherõnga paigaldamise meetod".
3
Sisesta parem vändaosa.
4
Aseta vasaku vända osa A parema vända teljele kohas kus on
lai soontega ala.
5
Kasuta laagri kinnitamiseks TL-FC16/18 tööriista.
Kinnitusmoment: 0,7 - 1,5 Nm
6
Lükka sisse kinnitusplaat ja kontrolli, et plaadi nõel oleks
kindlalt õiges kohas, seejärel kinnita vasaku vända polt.
(5 mm kuuskantvõti)
Pane tähele: Iga polt peaks olema kinnitatud ühtlaselt ja
võrdselt kuni 12 - 14 Nm.
Kui kett kukub vända poole. Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on
keeruline.
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on
keeruline.
Vabasta vastupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja suurima
hammasratta sisemine plaat
puutuvad kokku.
Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja suurima
hammasratta välimine plaat
puutuvad kokku.
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt
hammasrattalt ning keskmine
hammasratas jääb vahele.
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit vastupäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja sisemine plaat
puutuvad kokku ajal, kui lülitud
taga ümber suurimale
ketirattale, samal ajal kui kett
on keskmisel hammasrattal.
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit päripäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu
poole.
Kinnita päripäeva keerates
alumist reguleerimiskruvi
(umbes 1/2 pööret).
Kui heebel on käiguvahetusel
keskmiselt suurimale
hammasrattale kange.
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
6,5 mm
7,1 mm
2,5 mm
68 mm
73 mm
  • Page 1 1

Shimano SL-M660-A Service Instructions

Tüüp
Service Instructions