Shimano SL-M591 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti regulaarselt sobiva ketipuhastajaga. Ära
kasuta kunagi leeliselisi või happelisi lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui neid lahuseid kasutatakse, võib kett puruneda
ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
Parima käiguvahetuse saavutamiseks on sellel ketil olemas esikülg ja tagakülg ning küljed on märgistatud nii, et kett asetseks
paigaldamise ajal õigesti. Sobiv töötamine saavutatakse, kui kett on paigaldatud nii, et ta asetseks õigesti. Kui see paigaldatakse nii,
et ta asetseb vastupidises suunas, võib kett maha tulla ning jalgrattas ümber kukkuda,tuues kaasa tõsiseid vigastusi.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis pole
sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis
omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik kohandada
keti pikkust, tee lõige mõnes teises kohas kui seal, kus kett on
ühendatud tugevdatud ühendustihvti kasutades. Kui ketti lõigata
kohast, kus ta on ühendatud tugevdatud ühendustihvtiga, võib kett
kahjustuda.
Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele,
vastasel juhul võid sa jalgrattalt maha kukkuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk või kett on
kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
Vasaku vända kinnituspolte tuleks ühe kaupa korraga kinnitamise asemel kinnitada vaheldumisi sammhaaval.
Kontrolli momendimõõtevõtmega, et kinnitused oleksid vahemikus 12 - 14 Nm. Veelgi enam, pärast ligi 100 km (60
miili) läbimist kasuta uuesti momendimõõtevõtit, et kontrollida kinnituste tugevust. Samuti on vajalik perioodiline
kinnituste kontrollimine. Kui kinnitused on liiga nõrgad või kui kinnituspolte pole kinnitatud vaheldumisi sammhaaval, võib vasak vänt lahti tulla ning jalgratas
võib ümber kukkuda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et väntades ei oleks pragusid. Kui vändas on pragu võib vänt murduda ja sa võid kukkuda jalgrattalt maha.
Kui sisekate ei ole paigaldatud korralikult, võib telg roostetama hakata ning saada kahjustatud ning jalgratas võib kukkuda ümber ja põhjustada tõsiseid
vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber
kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning
põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Kui kett on väikseimal või keskmisel hammasrattal, on oht, et suurima hammasratta hammaste otsad võivad põhjustada vigastusi.
Pane tähele
Lisaks, kui pedaalimine ei tundu olevat tavapärane, kontrolli seda veel korra.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et ühendustes ei oleks lõtku ega lõtvust. Samuti kinnita teatud aja tagant uuesti väntade ja pedaalide kinnituspoldid.
Pedaale paigaldades kanna keermetele väikeses koguses määret, et takistada nende kinni kleepumist. Pedaalide turvaliseks kinnitamiseks kasuta
momendimõõtevõtit. Kinnitusmoment: 35 - 55 Nm Parempoolsel vända õlal on paremkeere ja vasakpoolsel vända õlal vasakkeere.
Kui keskjooksu telje ja vända ühendus tekitab kriuksuvat heli, kasuta ühenduses määret ning kinnita see kindla momendini.
Kasuta vända õla ja keskjooksu puhastamiseks neutraalset pesuvahendit. Leeliseliste ja happeliste pesuvahendite kasutamine võib põhjustada värvi
luitumist.
Ära pese keskjooksu kõrgsurvepihustiga ega veega.
Kui sa tunned laagrites olevat lõtvust, tuleks keskjooks välja vahetada.
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja
määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda kokku esimese käiguvahetaja esimeste
hammasratastega ning tekitada heli. Kui kett on joonisel 1 näidatud asendis ja heli on probleemiks,
nihuta ketti suuruselt järgmisele või ülejärgmisele tagumisele ketirattale. Kui kett on joonisel 2
näidatud asendis, nihuta ketti järgmisele või ülejärgmisele väiksemale ketirattale.
Amortisaatoriga raamide korral sõltub ketitoe nurk sellest, kas jalgrattaga sõidetakse või mitte. Kui
jalgrattaga ei sõideta ja kett asub suurimal/suurel hammasrattal ja väikseimal ketirattal, võib
eesmise käiguvahetaja ketijuhiku välimine plaat puudutada ketti.
Sõitmise ajal võib ketilt sattuda sinu püksisäärtele pori.
Enne vasaku ja parema adapteri kinnitamist kanna neile määret.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele esimesele hammasrattale. Seda ei saa kasutada kahekordse
esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid ei ühti.
Kui paigaldad ülalt suunatud tüüpi, kasuta raami, millel on kolm väliskatte hoidikut, nagu näidatud parempoolsel joonisel.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses.
Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Käiguvahetustrosside jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret ega mõnda muud määret, sest need
võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli plastikosade külge, võib see põhjustada
plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt veenduma, et pidurivedelik ei kinnituks plastikosade külge. SHIMANO
ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega muuda plastikosade külge kleepudes neid plekiliseks, kuid sellised osad tuleks
eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada võõrosakeste külge kleepumist.
Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
Esimene käiguvahetaja
Tehnilise hoolduse juhised SI-5NB0A-001
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Normaaltüüp Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Tõmba
FD-M590-10
FD-M591-10
Kett
Ketijuhi
välisplaat
Ülemine
reguleerimiskruvi
A
B
Kett
Ketijuhi
sisemine plaat
A
B
Väliskatte reguleerimissilinder
Keti asend
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend
Suurim ketiratas Keskmine
hammasratas
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi
välimise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm
vaba ruumi.
4. Keskmise hammasratta
reguleerimine
Kui teostad reguleerimist, aseta kett taga
suurimale ketirattale ning ees aseta kett
keskmisele hammasrattale.
Reguleerimiseks kasuta väliskatte
reguleerimissilindrit keerates seda nii, et
ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Lülitumine väikeselt hammasrattalt suuremale
hammasrattale
Kui heeblit (A) on vajutatud korra, toimub väiksemalt suuremale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
keskmiselt hammasrattalt
suurimale hammasrattale.
Lülitumine suuremalt hammasrattalt väiksemale
hammasrattale
Kui heeblit (B) on vajutatud korra, toimub suuremalt väiksemale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
suurimalt hammasrattalt
keskmisele hammasrattale.
Käiguvahetus
See päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas heeblit lükates või tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Heebli (A) algasend Heebel (B)
Kahepidine päästik
Spetsifikatsioonid
X = Saadaval
Kinnitusklambrite diameetrid:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Kui kasutad S, M suurust, kasuta
kinnitusklambrit diameetriga 28,6 mm,
31,8 mm ja kinnita see L- suuruse
adapteri külge.
Ketitoe nurk
Ketiratas
Indikaatori asendamiseks ja paigaldamiseks vaata
tagumise ülekandesüsteemi hooldusjuhendeid.
Kinnitusmoment:
6 - 7 Nm
• FD-M591-10
Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks
olema otse suurima hammasratta kohal ja
sellega paralleelne. Kinnita kasutades 5
mm kuuskantvõtit.
SIS reguleerimine
Heebli paigaldamine
Ketiratas (suurim
hammasratas)
Ketijuht
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka suurimal
hammasrattal)
Suurim ketiratas
Suurim
hammasratas
Kett
A
B
B
A
FD-M591-10
FD-M590-10
Alumine
regulaatorkruvi
Kett
Eelseadistatud
joondusplokk
Ketijuhi sisemine
plaat
Keti asend
Suurim ketiratas Väikseim
hammasratas
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) kaks või enam
korda ning kontrolli indikaatorilt, et
heebel oleks oma madalaimal
positsioonil. Seejärel eemalda
otsakork ning ühenda sisemine tross.
Otsakork
Heebel (B)
Sisemine tross
Paigalda otsakork, keerates seda joonisel
näidatud viisil, kuni see peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel juhul
võivad kahjustuda kruvi keermed.
Otsakork
Kasuta juhtraua klambrit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 36 mm.
Kinnitusmoment:
5 Nm
4 mm kuuskantvõti
Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks
pidurite ega käiguvahetuse tööd.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Pane tähele
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks, et
vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
SI-5NB0A-001-04
Esimene ülekandesüsteem
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
(1) Kontrolli, kas keskjooksu pesa laius on
68 mm või 73 mm.
(2) Järgmiseks paigalda, vastavalt alumistele
joonistele, adapter.
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu
näidatud joonisel. Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud
joondusplokki.
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses.
Eelseadistatud
mõõdik
Eelseadistatud joondusplokk
Polt
Adapter Adapter
Esimene käiguvahetaja
Esimene ketiratas
68 mm
2.5 mm
1
Vaherõngas
68 mm
BB
paigaldustüüpi
toend
73 mm 73 mm
F
A
F
A
F
A
F
A
F
A
F
A
Esimese hammasratta ja esimese käiguvahetaja paigaldamine
Järgi joonisel olevaid protseduure.
1, 2 Kasuta parema adapteri (vastupäeva keermed) ja vasaku
adapteri (päripäeva keermed) kinnitamiseks spetsiaalset
TL-FC32 / 36 tööriista.
Kinnitusmoment: 35 - 50 Nm
Pane tähele: Sõltuvalt keskjooksu pesa laiusest võivad
vaherõngad olla vajalikud. Täpsemaid detaile
vaata peatükist "Vaherõnga paigaldamise
meetod".
3 Sisesta parem vändaosa.
4 Aseta vasaku vända osa A parema vända teljele kohas kus on
lai soontega ala.
5 Kasuta laagri kinnitamiseks TL-FC16/18 tööriista.
Kinnitusmoment: 0,7 - 1,5 Nm
6 Lükka sisse kinnitusplaat ja kontrolli, et plaadi nõel oleks
kindlalt õiges kohas, seejärel kinnita vasaku vända polt.
(5 mm kuuskantvõti)
Pane tähele: Iga polt peaks olema kinnitatud ühtlaselt ja
võrdselt kuni 12 - 14 Nm.
Vaherõnga paigaldamise meetod
Pane tähele:
Aseta kinnitusplaat õigesse
asendisse nagu näidatud
joonisel.
6
2
1
3
Lai soontega ala
TL-FC16
Kinnitusplaat
Plaadi
nõel
Lükka üles
5
4
TL-FC32
F
A
Sisekate
1 , 2 Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
3 Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Tugevdatud ühendustihvt
Lüli tihvt Lüli tihvt
* Kui kasutad 68 mm laiust klambertüüpi keskjooksu pesa, saab 2,5 mm vaherõnga asemel kasutada 1,8 mm vaherõngast ja 0,7 mm vaherõngast.
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii,
et augul oleks ühesuurune diameeter.
ETTEVAATUST
Pane tähele:
Lükka tross läbi nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
(5 mm kuuskantvõti)
Väliskatte hoidjad
Esimesed
hammasrattad
Joonis 1 Joonis 2
Tagumised
ketirattad
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
* Kui jalgrattal on tagaamortisaator, kontrolli esmalt soovituslikku
segmendi asendit vastavalt jalgratta kasutusjuhendile. Järgmiseks
kasuta kinnitusrihma või muud sarnast, et seadistada
tagaamortisaator sellele soovitatud käigule ja seejärel reguleeri
eesmist käiguvahetajat.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse
kontrollimiseks käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui
kasutamise ajal on käiguvahetus raskendatud.)
< Normaaltüüp >
• FD-M590-10
< Ülalt suunatud tüüp >
Pane tähele:
Lükka tross läbi nii
nagu on näidatud
joonisel.
Kinnituspolt
Kasuta juhtme kinnituspoldi kinnitamiseks 8 mm mutrivõtit või
5 mm kuuskantvõtit.
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
10-kiiruseline
superkitsas MTB kett
soonestikuga
(3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
soonestikuga
(2)
Seeria Deore
Käiguvahetusheebel SL-M591
Väliskate OT-SP41
Esimene käiguvahetaja FD-M590-10 / FD-M591-10
Esimene ketiratas FC-M590-10
Kett CN-HG54
Keskjooksu trossijuht SM-SP17 / SM-BT17
Mudeli number FD-M590-10 FD-M591-10
Normaaltüüp X
Ülalt suunatud tüüp X
Esimese hammasratta hamba vahe 18T
Min. erinevus ülemise ja keskmise vahel 10T
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri diameeter S, M, L
Ketitoe nurk ( α )
66° - 69°
Sobiv ketiliin 50 mm
Sobiv esimene hammasratas 42T
Mudeli number FC-M590-10
Ketiratta hambakombinatsioon 42-32-24T
Poldiringjoone diameeter 104 mm / 64 mm
Vända pikkus 170 mm, 175 mm
Ketiliin 50 mm
Keskjooksu pesa laius 68, 73 mm
Keermete mõõdud BC1.37 (68, 73 mm)
Sobiv keskjooks SM-BB51
2,5 mm
Toendi tüübile
Paigalda vastavalt
joonisele.
Vöö tüüp Toendi tüüp
Kui kett kukub vända poole. Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on
keeruline.
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on
keeruline.
Vabasta vastupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi (umbes
1/4 pööret).
Kui kett ei lülitu sujuvalt
keskmiselt eesmiselt
hammasrattalt suurimale
hammasrattale isegi siis, kui
reguleeritud on ülemist
reguleerimispolti.
Keera kõri reguleerimistrumlit
umbes 1/4 pööret vastupäeva.
Kui kett ei lülitu sujuvalt
keskmiselt eesmiselt
hammasrattalt väikseimale
hammasrattale isegi siis, kui
reguleeritud on alumist
reguleerimispolti.
Keera kõri reguleerimistrumlit
umbes 1/4 pööret päripäeva.
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta sisemine
plaat puutuvad kokku.
Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta välimine
plaat puutuvad kokku
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt
hammasrattalt ning keskmine
hammasratas jääb vahele.
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit vastupäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
sisemine plaat puutuvad kokku
ajal, kui lülitud taga ümber
suurimale ketirattale, samal ajal
kui kett on keskmisel
hammasrattal.
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit päripäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu poole. Kinnita päripäeva keerates
alumist reguleerimiskruvi
(umbes 1/2 pööret).
Kui heebel on käiguvahetusel
keskmiselt suurimale
hammasrattale kange.
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
  • Page 1 1

Shimano SL-M591 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions