Tehnilise hoolduse juhised SI-6S80A-003
Esimene ülekandesüsteem
Spetsifikatsioonid
Kinnitusklambrite diameetrid:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Kui kasutad S, M suurust, kasuta
kinnitusklambrit diameetriga 28,6 mm,
31,8 mm ja kinnita see L- suuruse
adapteri külge.
Ketitoe nurk
Heebel (B)
Kahepidine päästik
Heebli (A) algasend
Lülitumine väikeselt hammasrattalt suuremale
hammasrattale
Kui heeblit (A) on vajutatud korra, toimub väiksemalt suuremale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
keskmiselt hammasrattalt
suurimale hammasrattale.
Lülitumine suuremalt hammasrattalt väiksemale
hammasrattale
Kui heeblit (B) on vajutatud korra, toimub suuremalt
väiksemale hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
suurimalt hammasrattalt
keskmisele hammasrattale.
Käiguvahetus
See päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas heeblit lükates või tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse. Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb
liigutada vänta.
Esimene käiguvahetaja
X = Saadaval
Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks
olema otse suurima hammasratta
kohal ja sellega paralleelne. Kinnita
kasutades 5 mm kuuskantvõtit.
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Ketiratas (suurim
hammasratas)
Ketijuht
■ Pane tähele
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks, et
vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale.
Otsakork
• Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks
pidurite ega käiguvahetuse tööd.
• Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
SIS reguleerimine
Heebli paigaldamine
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka suurimal
hammasrattal)
Suurim ketiratas
Suurim
hammasratas
Kett
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
FD-M591
FD-M590
Alumine
regulaatorkruvi
Kett
Eelseadistatud
joondusplokk
Ketijuhi sisemine
plaat
Keti asend
Suurim
ketiratas
Väikseim
hammasratas
Kasuta juhtraua klambrit, mille maksimaalne
välisdiameeter on 36 mm.
Kinnitusmoment:
5 Nm
4 mm kuuskantvõti
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii,
et augul oleks ühesuurune diameeter.
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) 2 või enam korda
ning kontrolli indikaatorit, et madal
asend oleks õige, ning seejärel
kinnita sisemine tross.
Heebel (B)
Paigalda otsakork keerates seda,
nagu näidatud joonisel, kuni see
peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel
juhul võivad kahjustuda kruvi
keermed.
Seadme kaas
Otsakork
Toiteheebel
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Normaaltüüp Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Tõmba
FD-M590
FD-M591
Kett
Ketijuhi välisplaat
Ülemine
reguleerimiskruvi
A
B
Kett
Ketijuhi
sisemine plaat
A
B
Väliskatte reguleerimissilinder
Keti asend
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend
Suurim
ketiratas
Keskmine
hammasratas
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi
välimise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm
vaba ruumi.
4. Keskmise hammasratta
reguleerimine
Kui teostad reguleerimist, aseta kett taga
suurimale ketirattale ning ees aseta kett
keskmisele hammasrattale.
Reguleerimiseks kasuta väliskatte
reguleerimissilindrit keerates seda nii, et
ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Kui kett kukub vända poole. Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on
keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on
keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta sisemine
plaat puutuvad kokku.
Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta välimine
plaat puutuvad kokku
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt
hammasrattalt ning keskmine
hammasratas jääb vahele.
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit vastupäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
sisemine plaat puutuvad kokku
ajal, kui lülitud taga ümber
suurimale ketirattale, samal ajal
kui kett on keskmisel
hammasrattal.
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit päripäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu poole. Kinnita päripäeva keerates
alumist reguleerimiskruvi
(umbes 1/2 pööret).
Kui heebel on käiguvahetusel
keskmiselt suurimale
hammasrattale kange.
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse
kontrollimiseks käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui
kasutamise ajal on käiguvahetus raskendatud.)
< Normaaltüüp >
• FD-M590
< Ülalt suunatud tüüp >
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
< Normaaltüüp >
• FD-M591
< Ülalt suunatud tüüp >
5 mm kuuskantvõti
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
■ Indikaatori asendamiseks ja paigaldamiseks vaata esimese ülekandesüsteemi hooldujuhendeid.
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
• Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi pesuvahendeid nagu rooste-
eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
• Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata allolevat tabelit. Kui
ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud
ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse
tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele
ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis
omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha
tulemist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes teises
kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud kasutades
tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
• Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid sa jalgrattalt
maha kukkuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Kasuta eesmist ketiratast, mis on ühilduv 9-käigulise ketiga, koos Shimano CN-7701, CN-HG93 ja CN-HG73 kettidega. Kui
kasutada ketiratast, mis on mõeldud 8-käigulise või vähema keti jaoks, võivad ilmneda probleemid eesmise ketiratta
käiguvahetusel või keti tihvtid võivad kukkuda välja ning põhjustada keti katkemist.
• Vasaku vända kinnituspolte tuleks ühe kaupa korraga kinnitamise asemel kinnitada vaheldumisi sammhaaval. Kasuta
momendimõõtevõtit, et kontrollida, kas kinnitusmomendid on vahemikus 12 - 14 Nm. Veelgi enam, peale umbes 100 km
läbimist, kasuta uuesti kinnitusmomentide tugevuse mõõtmiseks momendimõõtevõtit. Samuti on tähtis kinnituste kontrollimine
iga teatud aja tagant. Kui kinnitusmomendid on liiga nõrgad või kui kinnituspolte ei ole kinnitatud vaheldumisi samm-haaval,
võib vasak vänt küljest ära kukkuda ning põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et väntades ei oleks pragusid. Kui vändas on pragu võib vänt murduda ja sa võid kukkuda
jalgrattalt maha.
• Kui sisekate ei ole paigaldatud korralikult, võib telg roostetama hakata ning saada kahjustatud ning jalgratas võib kukkuda
ümber ja põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib
kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
Pane tähele
• Lisaks, kui pedaalimine ei tundu olevat tavapärane, kontrolli seda veel korra.
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et ühendustes ei oleks lõtku ega lõtvust. Samuti kinnita teatud aja tagant uuesti väntade ja
pedaalide kinnituspoldid.
• Kui keskjooksu telje ja vända ühendus tekitab kriuksuvat heli, kasuta ühenduses määret ning kinnita see kindla momendini.
• Ära pese keskjooksu kõrgsurvepihustiga ega veega.
• Kui sa tunned laagrites olevat lõtvust, tuleks keskjooks välja vahetada.
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
• Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda kokku esimese käiguvahetaja
esimeste hammasratastega ning tekitada heli. Kui heli on probleemiks, nihuta ketti
suuruselt järgmisele või ülejärgmisele tagumisele ketirattale.
• Enne vasaku ja parema adapteri kinnitamist kanna neile määret.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele esimesele hammasrattale.
Seda ei saa kasutatda kahekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid ei ühti.
• Kui paigaldad ülalt suunatud tüüpi, kasuta raami, millel on kolm väliskatte hoidikut, nagu
näidatud paremaloleval joonisel.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda
keerata mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku
jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
• Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret
ega mõnda muud määret, sest need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene
hammasratas pöörleb.
• Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli
plastikosade külge, võib see põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt
veenduma, et pidurivedelik ei kinnituks plastikosade külge.
SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega muuda plastikosade külge kleepudes neid
plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada võõrosakeste külge kleepumist.
• Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.
• Enne kasutamist loe kindlasti nende hooldusjuhenditega koos ka SM-BB51 hooldusjuhendeid.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
Väliskatte hoidjad
Esimesed
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
SI-6S80A-003-04
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu
näidatud joonisel. Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud
joondusplokki.
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses.
Eelseadistatud mõõdik
Eelseadistatud joondusplokk
Toendi tüübile
Paigalda vastavalt
joonisele.
Polt
Adapter Adapter
Esimene käiguvahetaja
Esimene ketiratas
Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
< FC-M590 > < FC-M591 >
68 mm
2.5 mm 1.8 mm 0.7 mm
Vaherõngas
68 mm
BB
paigaldustüüpi
toend
73 mm 73 mm
68 mm 68 mm
Ketikarbi tugi
73 mm 73 mm
68 mm
BB
paigaldustüüpi
toend
73 mm
Esimese hammasratta ja esimese käiguvahetaja paigaldamine
Järgi joonisel olevaid protseduure.
1, 2 Kasuta parema adapteri (vastupäeva keermed) ja vasaku
adapteri (päripäeva keermed) kinnitamiseks spetsiaalset
TL-FC32 / 36 tööriista.
Kinnitusmoment: 35 - 50 Nm
3 Sisesta parem vändaosa.
4 Aseta vasaku vända osa A parema vända teljele kohas kus on
lai soontega ala.
5 Kasuta laagri kinnitamiseks TL-FC16 tööriista.
Kinnitusmoment: 0,7 - 1,5 Nm
6 Lükka sisse kinnitusplaat ja kontrolli, et plaadi nõel oleks
kindlalt õiges kohas, seejärel kinnita vasaku vända polt.
(5 mm kuuskantvõti)
Pane tähele: Iga polt peaks olema kinnitatud ühtlaselt ja
võrdselt kuni 12 - 14 Nm.
■ Vaherõnga paigaldamise meetod
(1) Kontrolli, kas keskjooksu pesa laius on 68 mm
või 73 mm.
(2) Järgmiseks paigalda, vastavalt alumistele
joonistele, adapter.
*
1 Kui kasutad vöö tüübi korral kolme 2,5 mm vaherõngast ning keskjooksu pesa laius on 68 mm, paigalda kolm vaherõngast nii, et paremal poolel oleks kaks ning
vasakul poolel üks.
*
2 1,8 mm vastab ketikarbi paksusele.
Ketiratas Keskjooks
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Lõika maha sisemise trossi liigne pikkus ning paigalda otsakork.
Tõmba tugevalt sisemist trossi ning kinnita 5 mm kuuskantvõtmega
kinnituspolt.
5
6
2
4
1
3
Lai soontega ala
TL-FC16
TL-FC32
Kinnitusplaat
Plaadi
nõel
Lükka üles
Pane tähele:
Aseta kinnitusplaat
õigesse asendisse nagu
näidatud joonisel.
Sisekate
Toendi tüüp Vöö tüüp Vöö tüüp Ketikarbi toetamise tüüp Toendi tüüp
Seeria Deore
Rapidfire M9 (Käiguvahetusheebel) SL-M590
Väliskate SIS-SP41
Esimene käiguvahetaja FD-M590 / FD-M591
Esimene ketiratas FC-M590 / FC-M591
Keskjooks SM-BB51
Kett CN-HG53
Keskjooksu trossijuht SM-SP17 / SM-BT17
Mudeli number FD-M590 / FD-M591
Sobib nii normaaltüübile kui ka ülalt suunatud tüübile. X
Esimese hammasratta hamba vahe 22T
Min. erinevus ülemise ja keskmise vahel 12T
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri diameeter S, M, L
Ketitoe nurk (
α
)
63° - 66°, 66° - 69°
Sobiv ketiliin 50 mm
Mudeli number FC-M590 / FC-M591
Ketiratta hambakombinatsioon 44 - 32 - 22T / 48 - 36 - 26T
Poldiringjoone diameeter 104 mm / 64 mm
Vända pikkus 170 mm, 175 mm
Ketiliin 50 mm
Keskjooksu pesa laius 68, 73 mm
Keermete mõõdud BC1,37 (68, 73 mm)
Mudeli number SM-BB51
Keskjooksu pesa laius 68, 73 mm
Keermete mõõdud 1,37 X 24 T.P.I.
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
Hõbedane
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
Must
TL-CN32 / TL-CN27
6,5 mm
7,1 mm
68 mm
73 mm
2,5 mm 1,8 mm 0,7 mm