Lülitumine väikeselt hammasrattalt suuremale hammasrattale
Kui heeblit (A) on vajutatud korra, toimub väiksemalt suuremale hammasrattale üks
lülituse aste.
Näiteks:
keskmiselt hammasrattalt suurimale
hammasrattale.
Lülitumine suuremalt hammasrattalt väiksemale hammasrattale
Kui heeblit (B) on vajutatud korra, toimub suuremalt väiksemale hammasrattale üks
lülituse aste.
Näiteks:
suurimalt hammasrattalt keskmisele
hammasrattale.
Heebel (B)
Kahepidine päästik
Heebli (A) algasend
Tehnilise hoolduse juhised SI-6RHFA-002
Esimene ülekandesüsteem
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Kinnitusklambrite diameetrid:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Kui kasutad S, M suurust, kasuta
kinnitusklambrit diameetriga 28,6 mm,
31,8 mm ja kinnita see L- suuruse
adapteri külge.
Ketitoe nurk
Ketiratas
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Normaaltüüp Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Tõmba
Keti asend
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketij uhi
välimise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm
vaba ruumi.
FD-T660
FD-T661
Kett
Ketij uhi
välisplaat
Ülemine
reguleerimiskruvi
A
B
Kett
Ketij uhi
sisemine plaat
A
B
Väliskatte reguleerimissilinder
Keti asend
Suurim
ketiratas
Keskmine
hammasratas
4. Keskmise hammasratta
reguleerimine
Kui teostad reguleerimist, aseta kett
taga suurimale ketirattale ning ees
aseta kett keskmisele hammasrattale.
Reguleerimiseks kasuta väliskatte
reguleerimissilindrit keerates seda nii, et
ketij uhi sisemise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Käiguvahetus
See päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas heeblit lükates või tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse. Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb
liigutada vänta.
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse
kontrollimiseks käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui
kasutamise ajal on käiguvahetus raskendatud.)
Esimene käiguvahetaja
X = Saadaval
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka suurimal
hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Kett
SIS reguleerimine
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketij uhi sisemise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Eelseadistatud
joondusplokk
A
B
B
A
FD-T661
FD-T660
Alumine
regulaatorkruvi
Kett
Ketij uhi sisemine
plaat
Keti asend
Suurim
ketiratas
Väikseim
hammasratas
Heebli paigaldamine
Kasuta juhtraua klambit, mille maksimaalne välisdiameeter on 32 mm.
Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
4 mm kuuskantvõti
Lisa sama katte otsakork
väliskesta lõikekohale.
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud
otsa vastasotsast. Peale väliskatte
lõikamist tee ots ümaraks nii, et augul oleks
ühesuurune diameeter.
Otsakork
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) 2 või enam korda
ning kontrolli indikaatorit, et madal
asend oleks õige, ning seejärel
kinnita sisemine tross.
Heebel (B)
Paigalda otsakork keerates seda,
nagu näidatud joonisel, kuni see
peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel
juhul võivad kahjustuda kruvi
keermed.
Seadme kaas
Otsakork
Toiteheebel
Lõika maha sisemise trossi liigne pikkus ning paigalda otsakork.
< Normaaltüüp >
• FD-T660
< Ülalt suunatud tüüp >
5 mm kuuskantvõti
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnitus-
polt
■ Indikaatori asendamiseks ja paigaldamiseks vaata
esimese ülekandesüsteemi hooldujuhendeid.
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
“ Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti regulaarselt sobiva
ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui neid
lahuseid kasutatakse, võib kett puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi.”
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste
ketitüüpide ühendamiseks.
• Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud
ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata
allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse
muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul
kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis
pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla
ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti
katkemist või maha tulemist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes teises kohas kui kohas, kus kett juba on
ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti või ots atihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta
juba on ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
• Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid sa jalgrattalt
maha kukkuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk või kett on kahjustunud, tuleks
see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Kasuta eesmist ketiratast, mis on ühilduv 9-käigulise ketiga, koos Shimano CN-7701, CN-HG93 ja CN-HG73 kettidega.
Kui kasutada ketiratast, mis on mõeldud 8-käigulise või vähema keti jaoks, võivad ilmneda probleemid eesmise ketiratta
käiguvahetusel või keti tihvtid võivad kukkuda välja ning põhjustada keti katkemist.
• Vasaku vända kinnituspolte tuleks ühe kaupa korraga kinnitamise asemel kinnitada vaheldumisi sammhaaval.
Kasuta momendimõõtevõtit, et kontrollida, kas lõplikud kinnitusmomendid jäävad vahemikku 12 - 15 Nm.
Veelgi enam, pärast ligi 100 km (60 miili) läbimist kasuta uuesti momendimõõtevõtit, et kontrollida kinnituste tugevust.
Samuti on vajalik perioodiline kinnituste kontrollimine.
Kui kinnitused on liiga nõrgad või kui kinnituspolte pole kinnitatud vaheldumisi sammhaaval, võib vasak vänt lahti tulla ning
jalgratas võib ümber kukkuda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
•
Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et väntades ei oleks pragusid. Kui vändas on pragu võib vänt murduda ja sa võid kukkuda jalgrattalt maha.
• Kui sisekate ei ole paigaldatud korralikult, võib telg roostetama hakata ning saada kahjustatud ning jalgratas võib kukkuda
ümber ja põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib
kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümer kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
•
Kui kett on väikseimal või keskmisel hammasrattal, on oht, et suurima hammasratta hammaste otsad võivad põhjustada vigastusi.
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
Pane tähele
• Lisaks, kui pedaalimine ei tundu olevat tavapärane, kontrolli seda veel korra.
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et ühendustes ei oleks lõtku ega lõtvust. Samuti kinnita teatud aja tagant uuesti väntade ja
pedaalide kinnituspoldid.
• Kui keskjooksu telje ja vända ühendus tekitab kriuksuvat heli, kasuta ühenduses määret ning kinnita see kindla momendini.
• Kasuta vända õla ja keskjooksu puhastamiseks neutraalset pesuvahendit. Leeliseliste ja happeliste pesuvahendite kasutamine
võib põhjustada värvi luitumist.
• Ära pese keskjooksu kõrgsurvepihustiga ega veega.
• Kui sa tunned laagrites olevat lõtvust, tuleks keskjooks välja vahetada.
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa
käiguvaheti välja vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti
määrima. Lisaks on keti puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne
moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
• Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda kokku esimese käiguvahetaja
esimeste hammasratastega ning tekitada heli. Kui heli on probleemiks, nihuta ketti
suuruselt järgmisele või ülejärgmisele tagumisele ketirattale.
• Amortisaatoriga raamide korral sõltub ketitoe nurk sellest, kas jalgrattaga sõidetakse või mitte. Kui
jalgrattaga ei sõideta ja kett asub suurimal/suurel hammasrattal ja väikseimal ketirattal, võib eesmise
käiguvahetaja ketijuhiku välimine plaat puudutada ketti.
• Sõitmise ajal võib ketilt sattuda sinu püksisäärtele pori.
• Enne vasaku ja parema adapteri kinnitamist kanna neile määret.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele esimesele hammasrattale. Seda ei saa kasutatda
kahekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid ei ühti.
• Kui paigaldad ülalt suunatud tüüpi, kasuta raami, millel on kolm väliskatte hoidikut, nagu näidatud
paremaloleval joonisel.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses.
Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
• Käiguvahetustrosside jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret ega mõnda muud määret, sest
need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
• Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
•
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
Väliskatte hoidjad
Esimesed
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
■ Pane tähele
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks, et vältida liiga
tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud komponentide nõrka
kinnitumist.
Kinnitusmoment:
6 - 7 Nm
< Normaaltüüp >
• FD-T661
< Ülalt suunatud tüüp >
Pane tähele:
Lükka tross
läbi nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnitus-
polt
Tõmba tugevalt sisemist trossi ning kinnita 5 mm kuuskantvõtmega
kinnituspolt.
Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks
olema otse suurima hammasratta
kohal ja sellega paralleelne. Kinnita
kasutades 5 mm kuuskantvõtit.
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Ketiratas (suurim
hammasratas)
Ketij uhi
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu näidatud
joonisel. Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud joondusplokki.
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses.
Eelseadistatud mõõdik
Eelseadistatud joondusplokk
Esimese hammasratta ja esimese käiguvahetaja paigaldamine
Järgi joonisel olevaid protseduure.
1, 2 Kasuta parema adapteri (vastupäeva keermed) ja vasaku
adapteri (päripäeva keermed) kinnitamiseks spetsiaalset
TL-FC32 / 36 tööriista.
Kinnitusmoment: 35 - 50 Nm
Pane tähele: Sõltuvalt keskjooksu pesa laiusest võivad
vaherõngad olla vajalikud. Täpsemaid detaile
vaata peatükist „Vaherõnga paigaldamise
meetod”.
3 Sisesta parem vändaosa.
4 Aseta vasaku vända osa A parema vända teljele kohas kus on
lai soontega ala.
5 Kasuta laagri kinnitamiseks TL-FC16 tööriista.
Kinnitusmoment: 0,7 - 1,5 Nm
6 Lükka sisse kinnitusplaat ja kontrolli, et plaadi nõel oleks
kindlalt õiges kohas, seejärel kinnita vasaku vända polt.
(5 mm kuuskantvõti)
Pane tähele: Iga polt peaks olema kinnitatud ühtlaselt
ja võrdselt kuni 12 - 14 Nm.
■ Vaherõnga paigaldamise meetod
(1) Kontrolli, kas keskjooksu pesa laius on 68 mm või 73 mm.
(2) Järgmiseks paigalda, vastavalt alumistele joonistele, adapter.
Vaherõngas
A
B C
Band Type Chaincase Stay Type
73 mm
C
73 mm
A
68 mm
Ketikarbi tugi
A C A
68 mm
C B
A A
A
B
Haarde laiuse reguleerimine
Heeblite haarde laiuse reguleerimine on
soovitatav, et saavutada mugavaim
käiguvahetus ja pidurdamine.
A: Muutub kitsamaks
B: Muutub laiemaks
2,5 mm 1,8 mm 0,7 mm
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Must
Hõbedane
Seeria LX
RAPIDFIRE-Plus (Käiguvahetus- ja piduriheebel) ST-T660
Väliskate OT-SP41 (SIS-SP41)
Esimene käiguvahetaja FD-T660 / FD-T661
Esimene ketiratas FC-T661
Kett CN-HG73
Keskjooksu trossijuht SM-SP17
Kui kett kukub vända poole. Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on
keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on
keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta sisemine
plaat puutuvad kokku.
Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta välimine
plaat puutuvad kokku
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt
hammasrattalt ning keskmine
hammasratas jääb vahele.
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit vastupäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
sisemine plaat puutuvad kokku
ajal, kui lülitud taga ümber
suurimale ketirattale, samal
ajal kui kett on keskmisel
hammasrattal.
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit päripäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu poole. Kinnita päripäeva keerates
alumist reguleerimiskruvi
(umbes 1/2 pööret).
Kui heebel on käiguvahetusel
keskmiselt suurimale
hammasrattale kange.
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Mudeli number FD-T660 / FD-T661
Sobib nii normaaltüübile kui ka ülalt suunatud tüübile. X
Esimese hammasratta hamba vahe 22T
Min. erinevus ülemise ja keskmise vahel 12T
Esimese käiguvaheti kinnitusklabri diameeter S, M, L
Ketitoe nurk ( ) 63° - 66°, 66° - 69°
Sobiv ketiliin 50 mm
Sobiv esimene hammasratas 44T/48T
α
Mudeli number FC-T661
Ketiratta hambakombinatsioon 44-32-22T 48-36-26T
Poldiringjoone diameeter 104 mm / 64 mm
Vända pikkus 170 mm, 175 mm
Ketiliin 50 mm
Keskjooksu pesa laius 68, 73 mm
Keermete mõõdud BC1,37 (68, 73 mm)
6,5 mm
7,1 mm
SI-6RHFA-002-04
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel: http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifi katsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
ETTEVAATUST
5
6
2
4
1
3
Lai soontega ala
TL-FC16
TL-FC32
Kinnitusplaat
Plaadi
nõel
Lükka üles
Sisekate
Pane tähele:
Aseta kinnitusplaat
õigesse asendisse nagu
näidatud joonisel.