Polt
Adapter
Esimene
Esimene ketiratas
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
• Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi pesuvahendeid nagu rooste-eemaldajad,
sest need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
• Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata allolevat tabelit. Kui
ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud
ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud
ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv,
võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib
põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik
kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes teises kohas kui
kohas, kus kett juba on ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta
juba on ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
• Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid sa jalgrattalt
maha kukkuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Kasuta eesmist ketiratast, mis on ühilduv 9-käigulise ketiga, koos Shimano CN-7701, CN-HG93
ja CN-HG73 kettidega. Kui kasutada ketiratast, mis on mõeldud 8-käigulise või vähema keti jaoks, võivad ilmneda probleemid
eesmise ketiratta käiguvahetusel või keti tihvtid võivad kukkuda välja ning põhjustada keti katkemist.
• Vasaku vända kinnituspolte tuleks ühe kaupa korraga kinnitamise asemel kinnitada vaheldumisi sammhaaval. Kasuta
momendimõõtevõtit, et kontrollida, kas kinnitusmomendid on vahemikus 12 - 15 Nm. Veelgi enam, peale umbes 100 km läbimist
(60 miili), kasuta uuesti kinnitusmomentide tugevuse mõõtmiseks momendimõõtevõtit. Samuti on tähtis kinnituste kontrollimine
iga teatud aja tagant. Kui kinnitusmomendid on liiga nõrgad või kui kinnituspolte ei ole kinnitatud vaheldumisi samm-haaval, võib
vasak vänt küljest ära kukkuda ning põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et väntades ei oleks pragusid. Kui vändas on pragu võib vänt murduda ja sa võid kukkuda
jalgrattalt maha.
• Kui sisekate ei ole paigaldatud korralikult, võib telg roostetama hakata ning saada kahjustatud ning jalgratas võib kukkuda ümber
ja põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi
tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Seeria SLX
Rapidfire (Käiguvahetusheebel) SL-M660
Väliskate SIS-SP41
Tüüp Kolmekordne Kahekordne
Esimene käiguvahetaja FD-M660 / FD-M661 / FD-M660-E FD-M665 / FD-M667
Esimene ketiratas FC-M660 FC-M665
Kett CN-HG73
Keskjooksu trossijuht SM-SP17
Tehnilise hoolduse juhised SI-6PZFA-002
Esimene ülekandesüsteem
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Normaaltüüp Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Tõmba
Keti asend
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi
välimise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
FD-M660
FD-M661
Kett
Ketijuhi
välisplaat
Ülemine
reguleerimiskruvi
A
B
Kett
Ketijuhi
sisemine plaat
A
B
Väliskatte reguleerimissilinder
Keti asend
Suurim ketiratas Keskmine
hammasratas
4. Keskmise hammasratta
reguleerimine
Kui teostad reguleerimist, aseta kett
taga suurimale ketirattale ning ees
aseta kett keskmisele hammasrattale.
Reguleerimiseks kasuta väliskatte
reguleerimissilindrit keerates seda nii, et
ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Toendi tüübile
Paigalda vastavalt joonisele.
Adapter
Kinnitusmoment:
35 - 50 N·m
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
Pane tähele
• Lisaks, kui pedaalimine ei tundu olevat tavapärane, kontrolli seda veel korra.
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et ühendustes ei oleks lõtku ega lõtvust. Samuti kinnita teatud aja tagant uuesti vända
kinnituspoldid. (BB-FC, FC-PD)
• Kui keskjooksu telje ja vända ühendus tekitab kriuksuvat heli, kasuta ühenduses määret ning kinnita see kindla momendini.
• Ära pese keskjooksu kõrgsurvepihustiga ega veega.
• Kui sa tunned laagrites olevat lõtvust, tuleks keskjooks välja vahetada.
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
• Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda kokku esimese käiguvahetaja
esimeste hammasratastega ning tekitada heli. Kui heli on probleemiks, nihuta ketti
suuruselt järgmisele või ülejärgmisele tagumisele ketirattale.
• Enne vasaku ja parema adapteri kinnitamist kanna neile määret.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• SIS reguleerimise meetodi täpsustuste kohta kahekordse hammasratta jaoks, vaata
esimese käiguvahetaja FD-M665/667 hooldujuhendeid.
• Kui paigaldad ülalt suunatud tüüpi, kasuta raami, millel on kolm väliskatte hoidikut, nagu
näidatud paremaloleval joonisel.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda
keerata mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku
jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
• Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret ega
mõnda muud määret, sest need need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene
hammasratas pöörleb.
• Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli
plastikosade külge, võib see põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt
veenduma, et pidurivedelik ei kinnituks plastikosade külge.
SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega muuda plastikosade külge kleepudes neid
plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada võõrosakeste külge kleepumist.
• Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
Väliskatte hoidjad
Esimesed
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
Lülitumine väikeselt hammasrattalt suuremale hammasrattale
Kui heeblit (A) on vajutatud korra, toimub väiksemalt suuremale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
keskmiselt hammasrattalt
suurimale hammasrattale.
Lülitumine suuremalt hammasrattalt väiksemale hammasrattale
Kui heeblit (B) on vajutatud korra, toimub suuremalt väiksemale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
suurimalt hammasrattalt
keskmisele hammasrattale.
Käiguvahetus
See päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas heeblit lükates või tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Heebli (A) algasend Heebel (B)
Kahepidine päästik
Kui kett kukub vända poole. Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on
keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on
keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja suurima
hammasratta sisemine plaat
puutuvad kokku.
Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta välimine
plaat puutuvad kokku
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt
hammasrattalt ning keskmine
hammasratas jääb vahele.
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit vastupäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja sisemine plaat
puutuvad kokku ajal, kui
lülitud taga ümber suurimale
ketirattale, samal ajal kui kett on
keskmisel hammasrattal.
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit päripäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu
poole.
Kinnita päripäeva keerates
alumist reguleerimiskruvi
(umbes1/2 pööret).
Kui heebel on käiguvahetusel
keskmiselt suurimale
hammasrattale kange.
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse kontrollimiseks
käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui kasutamise ajal on
käiguvahetus raskendatud.)
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
Spetsifikatsioonid
Kinnitusklambrite diameetrid:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Kui kasutad S, M suurust, kasuta
kinnitusklambrit diameetriga 28,6 mm,
31,8 mm ja kinnita see L- suuruse
adapteri külge.
Ketitoe nurk
■ Indikaatori asendamiseks ja paigaldamiseks vaata
esimese ülekandesüsteemi hooldujuhendeid.
< Normaaltüüp >
• FD-M660
< Ülalt suunatud tüüp >
5 mm kuuskantvõti
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnitusmoment:
5 - 7 N·m
< Normaaltüüp >
• FD-M661
< Ülalt suunatud tüüp >
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu näidatud joonisel.
Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud joondusplokki.
Eelseadistatud joondusplokk
FC-M665
Ketikaitsme välisserv
peab olema selles
ulatuses.
Eelseadistatud mõõdik
FC-M660
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses.
Eelseadistatud mõõdik
Esimese hammasratta ja esimese käiguvahetaja paigaldamine
Pane tähele:
Aseta kinnitusplaat
õigesse asendisse nagu
näidatud joonisel.
6
2
1
3
Lai soontega ala
TL-FC16
Kinnitusplaat
Plaadi
nõel
Lükka üles
5
4
(A)
TL-FC32
68 mm 68 mm
E-tüüpi toend
73 mm 73 mm
Järgi joonisel olevaid protseduure.
1, 2 Kasuta parema adapteri (vastupäeva keermed) ja vasaku
adapteri (päripäeva keermed) kinnitamiseks spetsiaalset
TL-FC32 tööriista.
Kinnitusmoment: 35 - 50 N·m
3 Sisesta parem vändaosa.
4 Aseta vasaku vända osa A parema vända teljele kohas kus on
lai soontega ala.
5 Kasuta laagri kinnitamiseks TL-FC16 tööriista.
Kinnitusmoment: 0,7 - 1,5 N·m
6 Lükka sisse kinnitusplaat ja kontrolli, et plaadi nõel oleks kindlalt
õiges kohas, seejärel kinnita vasaku vända polt.
Pane tähele: Iga polt peaks olema kinnitatud ühtlaselt ja
võrdselt kuni 12 - 15 N·m.
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka suurimal
hammasrattal)
Suurim ketiratas
Suurim
hammasratas
Kett
SIS reguleerimine (kolmekordne)
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Eelseadistatud
joondusplokk
A
B
B
A
FD-M661
FD-M660
Alumine
regulaatorkruvi
Kett
Ketijuhi
sisemine plaat
Keti asend
Suurim
ketiratas
Väikseim
hammasratas
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda
markeeritud otsa vastasotsast. Peale
väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et
augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte otsakork
väliskesta lõikekohale.
Otsakork
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) kaks või enam
korda ning kontrolli indikaatorilt,
et heebel oleks oma madalaimal
positsioonil. Seejärel eemalda
otsakork ning ühenda sisemine tross.
Paigalda otsakork keerates seda, nagu
näidatud joonisel, kuni see peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel juhul
võivad kahjustuda kruvi keermed.
Otsakork
Heebel (B)
Sisemine tross
Otsakork
Kinnitusmoment:
0,3 - 0,5 N·m
Kui indikaatorit ei kasutata, saab käiguvahetusheebli kinnitada
kas piduriheeblil sissepoole või väljaspoole.
Kui reguleerid asendit, eemalda indikaator ja seejärel kinnita uue
asendi tagamiseks see kahe kinnituspoldiga.
• Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks
pidurite ega käiguvahetuse tööd.
• Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
Heebli paigaldamine
Kasuta juhtraua klambit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 36 mm.
Kinnitusmoment:
5 N·m
4 mm kuuskantvõti
Kinnitusmoment:
2,5 N·m
3 mm kuuskantvõti
Väljaspool Seespool
3 mm kuuskantvõti
FC-M660
Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks
olema otse suurima hammasratta kohal
ja sellega paralleelne. Kinnita kasutades
5 mm kuuskantvõtit.
FC-M665
Ketikaitsme sisepind peaks olema
ketijuhi välimise plaadi kohal lame.
Ketiratas
(suurim hammasratas)
Ketijuht
Kinnitusmoment:
5 - 7 N·m
Sisekate
■ Pane tähele
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks,
etvältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab
lisatud komponentide nõrka kinnitumist.
A
A
A
A
A
A
Esimene käiguvahetaja
X = Saadaval
Mudeli number FD-M660-E FD-M660 FD-M661
FD-M665/M667
Normaaltüüp X X X X
Ülalt suunatud tüüp X X X X
Esimese hammasratta hamba vahe 22T 22T 22T 14T
Min. erinevus ülemise ja keskmise vahel 12T 12T 12T –
Esimese käiguvaheti kinnitusklabri diameeter – S, M, L S, M, L S, M, L
Ketitoe nurk (
α
)
66° - 69° 66° - 69° 66° - 69° 65° - 71°
Sobiv ketiliin 50 mm 50 mm 50 mm 50 mm
Sobiv esimene hammasratas 44T 44T/48T 44T 36T
Ketiratas
Mudeli number FC-M660 FC-M665
Sobiv esimene käiguvahetaja Kolmekordne (FD-M660-E/M600/M661) Kahekordne (FD-M665/M667)
Ketiratta hambakombinatsioon 44-32-22T / 48-36-26T 36-22T
Poldiringjoone diameeter 104 mm / 64 mm 104 mm / 64 mm
Vända pikkus 170 mm, 175 mm 170 mm, 175 mm
Ketiliin 50 mm 50 mm
Keskjooksu pesa laius 68, 73 mm 68, 73 mm
Keermete mõõdud BC1.37 (68, 73 mm) BC1.37 (68, 73 mm)
Vöö tüüp-
Toendi tüüp
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
Hõbedane
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
Must
TL-CN32 / TL-CN27
6,5 mm
7,1 mm
■ Vaherõnga paigaldamise meetod
(1) Kontrolli, kas keskjooksu pesa laius on 68 mm
või 73 mm.
(2)
Järgmiseks paigalda, vastavalt alumistele joonistele, adapter.
A
Vaherõngas
2,5 mm
est_280403_6PZFA_002.indd 1est_280403_6PZFA_002.indd 1 16-05-2008 08:34:3516-05-2008 08:34:35
SI-6PZFA-002-04