1. Alumine regulaator
Keera alumist
regulaatorkruvi nii, et
juhtlitter liiguks täpselt
samale joonele
suurima ketirattaga.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu
on vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige,
mõnes teises kohas kui kohas, kus kett juba on
ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti
või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba
on ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti
või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge
on liiga nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta,
võib kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada sõitjale vigastusi. Me
soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks
kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa
käiguvaheti välja vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid
osi (mehhanism ja litter).
• Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa
paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate
poleks liiga pikk ega lühike.
• Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad
ja kett.
• Reguleeri RD-M530 ümberpööratud vedrutüüpi käiguvahetit altpoolt.
• Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on
tendets kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
• Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta
kombinatsiooni erineva grupitähisega ketiratta laagriga.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust
varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies
ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid
ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on
täielikult pööratud.
• Veendu, et käiguvahetustross ja piduritross ei takistaks
pidurdamise ajal teineteist. Kui nad takistavad teineteist, võib
see takistada pidurdamist. Paigalda trossid nii, et neis oleks
natukene lõtvust ka siis kui juhtraud on täielikult pööratud.
• Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära
kasuta DURA-ACE määret ega mõnda muud määret, sest need võivad põhjustada
käiguvahetuse halvenemist.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning
väliskatte sisepinda.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes
siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu
halevamaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise
meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu CN-7701 /
CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN23
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu CN-HG50 /
CN-IG51
TL-CN32 / TL-CN23
3. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit kaheksa või enam korda ning kontrolli indikaatorilt,
et heebel oleks oma madalaimal positsioonil. Seejärel eemalda
kork ning ühenda sisemine tross.
Süsinikust juhtraua korral võib olla
vajalik vähendada kinnitusmomenti, et
vältida juhtraua kahjustamist.
Kontakteeru jalgratta või juhtraua
tootjaga, et saada teada sobivat süsinikust juhtraua
kinnitusmomenti.
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
• Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega
happelisi pesuvahendeid nagu rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada
ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
• Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava
tihvti valimist vaata allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid,
kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud
ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus
olla ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
Hõbedane
Must
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
Tehnilise hoolduse juhised
RD-M530
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada
järgnevat kombinatsiooni.
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
SIS reguleerimine
Paigaldamisel jälgi, et B-pinge reguleerimiskruvi ei puutuks kokku hargi
otsa labaga, sest see võib deformeeruda.
Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud joondusplokki.
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu,
kui keti pikkus on liiga lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda
ülemäärane koormus. Kohanda keti pikkust lisades ketile kaks
lüli, kui tagumine amortisaator on asendis, kus mõõde "A" on
pikim, ning kett on suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal.
Kui tagumise amortisaatori liikumisulatus on suur, ei pruugi keti
lõtvus kaduda korrektselt, kui kett on väikseimal hammasrattal
ja väikseimal ketirattal.
Konsooli kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii suurimal
ketirattal kui ka suurimal hammasrattal)
5 mm kuuskantvõti
Hargi otsa laba
B-pinge reguleerimise
kruvi
Suurim
ketiratas
Kett
Suurim
hammasratas
1
1 2
2
Suurim
ketiratas
Juhtlitter
Alumine
regulaatorkruvi
Soon
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks
nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
2. Ülemine regulaator
Käiguvaheti ülemisse asendisse
liigutamiseks tõmba
käiguvahetit käega enda
poole ja samal ajal keeruta
vänta, seejärel keera
ülemist reguleerimiskruvi, et
reguleerida juhtlitter nii, et
see oleks tagant vaadates
ühel joonel väikseima ketiratta
välispinnaga.
Keera vänta, et seada
käiguvaheti madalale
positsioonile.
Ühenda tross tagumise käiguvaheti külge ja
peale esmase lõtvuse eemaldamist trossist,
kinnita uuesti tagumise käiguvaheti külge
nagu näidatud joonisel.
Ühenda sisemine tross
käiguvahetiga nii nagu on
näidatud joonisel.
Väikseima ketiratta
välispind
Juhtlitter
Ülemine
reguleerimiskruvi
Tõmba
Kinnine sulundiga kork ja
kummist kaitse peaksid
olema kinnitatud raami
väliskatte kinnituse külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
5 mm kuuskantvõti
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
5. SIS reguleerimine
Ketivaheti suurimale ketirattale liigutamiseks vajuta vänta
keerutades heeblit. Seejärel vajuta heeblit üks kord, et liigutada
käiguvaheti teisele ketirattale. Seejärel vajuta heebel nii alla kui
lõtvus trossis võimaldab ning keera vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Keera trossi reguleerimispolti
selle kinnitamiseks päripäeva
seni, kuni kett naaseb teisele
ketirattale.
* Keera reguleerimispolti koos
väliskatte reguleerimissilindiga.
Keera trossi reguleerimispoldi
vabastamiseks seda vastupäeva
seni, kuni kett puutub ketiratast ja
tekitab heli.
* Keera reguleerimispolti koos
väliskatte reguleerimissilindiga.
Kui mingit
heli ei ole
kuulda
Reguleerimispolt Reguleerimispolt
Parim seadistus
Parima seadistuse saamiseks tuleks trossi reguleerimispolti
kinnitada (keerates päripäeva) nii palju, kuni kõlab heli ilma
heeblit kasutamata ja seejärel vabastada polti sellest asendist
(keerates vastupäeva) 90 - 180 kraadi.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu
asendis ei tekiks ühtegi heli.
Eelseadistatud joondusplokk
Keti paigaldamine
Paigalda kett kinnitatud
eelseadistatud joondusplokiga.
Peale paigaldamist eemalda
eelseadistatud joondusplokk.
Keera vänta, et seada käiguvaheti
madalale positsioonile.
Kasuta juhtraua klambit, mille
maksimaalne välisdiameeter on
32 mm.
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale ketirattale
ja keera vänta tagurpidi. Seejärel keera B-pinge reguleerimiskruvi,
et reguleerida juhtlitter
ketirattale nii lähedale kui
võimalik ilma, et nad kokku
puutuksid. Järgmiseks
aseta kett väikseimale
ketirattale ja korda
ülalmainitut ning veendu, et
litter ei puutuks ketiratast.
1
2
1 2
2
1
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise
kruvi
Heebli paigaldamine Spetsifikatsioonid
Tagumine käiguvaheti
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Heeblite kasutamine
■ Piduriheebli kasutamine
Haarde laiuse reguleerimine
Heeblite haarde laiuse reguleerimine on soovitatav, et saavutada
mugavaim käiguvahetus ja pidurdamine.
■ Käiguvahetus
Peale vajutamist lahti lastud heebel naaseb alati oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale.
Ühe astme võrra lülitumiseks vajuta heebel asendisse (1). Korraga
kahe või enama astme lülitumiseks vajuta asendisse (2). Sedasi
saab lülituda maksimaalselt kahe astme võrra.
Lülitumine väikeselt ketirattalt suuremale ketirattale
Vajuta heeblit üks kord, et teha üks lülituse aste väiksemalt
ketirattalt suuremale ketirattale.
Heebli algasend
Muutub
laiemaks
Muutub
kitsamaks
1. liige
Heebli ots
2 mm
kuuskantvõti
Heebli algasend
Abipäästik
Umbes
2 mm
Need hooldusjuhised kirjeldavad töömeetodeid kui kasutatakse ST-M530 / M535 DUAL CONTROL heeblit koos RD-M530
ümberpööratud vedrutüüpi tagumise käiguvahetiga. Kui kasutatakse koos RD-M511 ülemise normaaltüüpi käiguvahetiga on
tööprotsessid ja indikaatori kuvandid vastupidised.
Muutub
kitsamaks
Muutub
laiemaks
ST-M535 ST-M530
Tagumine käiguvaheti
Heebel
Kaas
Sisemine tross
SI-5VM0B
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
Mudeli number RD-M530
Tüüp SGS
Käike 9
Kogukapatsiteet 45T
Suurim ketiratas 34T
Väikseim ketiratas 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 22T
Seeria Deore
DUAL CONTROL heebel ST-M530 / ST-M535
Väliskate SIS-SP41
Tagumine käiguvaheti RD-M530
Tüüp SGS
Vabajooks FH-M530 / FH-M535
Käike 9
Kasseti ketiratas CS-HG50-9
Kett CN-HG73
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17
Pane tähele: Veendu, et tross
oleks kindlalt
soone sees.
est_280739_5VM0B.indd 1est_280739_5VM0B.indd 1 27/06/08 8:48:08 AM27/06/08 8:48:08 AM