Shimano RD-M662 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See käsiraamat sobib ka

[Paigaldamine]
3. Opereeri heebliga B kaheksa või
enam korda, et seada heebel oma
ülemisse asendisse.
4. Kontrolli, et indikaatori nõel
osutaks vasakule, ning
joonda indikaatori põhjas olev
nõel ja indikaatori muhv U
märgistusega käiguvahetusheebli
seadmel. Sisesta indikaator
käiguvahetusheebli seadmesse,
nagu näidatud joonisel, alustades
muhvist ja seejärel nõel,
vastupidiselt eemaldamise järjekorrale.
5. Kinnita kaks indikaatori kinnituskruvi.
6. Kontrolli indikaatori töötamist. Kui see ei tööta korralikult,
paigalda uuesti pöörates erilist tähelepanu puntkidele 3 ja 4.
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Pane tähele
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja litter).
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross
oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendets kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni
oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta kombinatsiooni erineva grupitähisega ketiratta laagriga.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale
poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal,
mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret
ega mõnda muud määret, sest need need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene
hammasratas pöörleb.
Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli
plastikosade külge, võib see põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt
veenduma, et pidurivedelik ei kinnituks plastikosade külge.
SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega muuda plastikosade külge kleepudes neid
plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada võõrosakeste külge kleepumist.
Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga nõrgalt kinnitatud, võivad need
jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi pesuvahendeid nagu rooste-eemaldajad,
sest need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata allolevat tabelit.
Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui
tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul
kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista,
mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus
olla ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti
katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes
teises kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on
ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
Kasuta eesmist ketiratast, mis on ühilduv 9-käigulise ketiga, koos Shimano CN-7701, CN-HG93
ja CN-HG73 kettidega. Kui kasutada ketiratast, mis on mõeldud 8-käigulise või vähema keti jaoks, võivad ilmneda probleemid
eesmise ketiratta käiguvahetusel või keti tihvtid võivad kukkuda välja ning põhjustada keti katkemist.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib
kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümer kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Seeria SLX
RAPIDFIRE (Käiguvahetusheebel) SL-M660
Väliskate SIS-SP41
Tagumine käiguvaheti RD-M662
Tüüp SGS / GS
Vabajooks FH-M665
Käike 9
Kassetti ketirattas CS-HG80
Kett CN-HG73
Keskjooksu juht SM-SP17
Tehnilise hoolduse juhised SI-6PZRA-003
Tagumine ülekanne
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Indikaatori asendamine ja paigaldamine
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Lahti ühendamist ja kokkupanekut tuleks teostada üknes
indikaatorit eemaldades või asendades. Ette, pöörlemise suund, kui
eemaldad või paigaldad, on vastupidine nõela asendile.
[Eemaldamine]
1. Eemalda kaks indikaatorit kinnitavat indikaatori kinnituskruvi.
2. Nagu näidatud joonisel, tõsta üles lääts ja päästa lahti kinnitatud
osa ja eemalda indikaatorseade.
<Kui ei paigalda indikaatorit>
1. Eemalda indikaatori konsooli kaitsev kaas, mis on kinnitatud
indikaatori külge, alustades lühemast sakist nagu on
näidatud joonisel.
2. Esmalt sisesta indikaatori konsooli kaitsva kaane sakk
avasse, millel ei ole U sümbolit, ning seejärel aseta see
käiguvahetuse heebli seadme peale ning kinnita see indikaatori
kinnituskruvidega.
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
Tagumise käiguvaheti paigaldamise detailide jaoks ja SIS reguleerimise
kohta loe RD-M662 (Tagumine käiguvaheti) hooldusjuhendeid.
Käiguvahetus
See päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas heeblit lükates või tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse. Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb
liigutada vänta.
Need hooldusjuhendid kirjeldavad tööprotsesse kasutades RAPIDFIRE SL-M660 koos RD-M662 ülevalt suunatud normaaltüüpi
tagumist käiguvahetit. Kui kasutad koos ümberpööratud vedrutüüpi käiguvahetiga, on tööprotsessid ja indikaatori kuvandid
vastupidised.
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale ketirattale
(heebel A)
Ühe astme võrra lülitumiseks vajuta heeblel (A) asendisse (1).
Korraga kahe või enama astme lülitumiseks vajuta asendisse (2).
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale
(heebel B)
Vajuta heeblit (B), et teha üks lülituse aste suuremalt ketirattalt
väiksemale ketirattale.
Heebli (A) algasend
Heebel (B)
Kahepidine päästik
Paigalda otsakork keerates seda, nagu näidatud joonisel, kuni
see peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel juhul
võivad kahjustuda kruvi keermed.
Otsakork
Sisemise trossi ühendamine
ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) kaheksa
või enam korda ning kontrolli
indikaatorilt, et heebel oleks oma
kõrgeimal positsioonil. Seejärel
eemalda otsakork ning ühenda
sisemine tross.
Heebel (B)
Otsakork
Sisemine tross
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks
nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Kinnine sulundiga
kork ja kummist
kaitse peaksid
olema kinnitatud
raami väliskatte
kinnituse külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
* Kui tagumine käiguvaheti liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada
kork alumiiniumkorgi vastu.
Väliskatte ots, millel on
alumiiniumkork, peaks olema
käiguvaheti poolel.
Indikaator
Lühem sakk
Indikaatori konsooli
kaitsev kaas.
Käiguvahetusseade
Indikaatori
konsooli
kaitsev kaas.
Kinnitusmoment:
0,2 Nm
Kinnitusmoment:
0,2 Nm
Indikaatori kinnituskruvid
Indikaator
Kinnitatud osa
Lääts
Nõel
Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu, kui
keti pikkus on liiga lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda
ülemäärane koormus. Kohanda keti pikkust lisades ketile kaks lüli,
kui tagumine amortisaator on asendis, kus mõõde “A” on pikim,
ning kett on suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal. Kui
tagumise amortisaatori liikumisulatus on suur, ei pruugi keti lõtvus
kaduda korrektselt, kui kett on väikseimal hammasrattal ja
väikseimal ketirattal.
Kett
Suurim
hammasratas
Kui indikaatorit ei kasutata, saab käiguvahetusheebli kinnitada
kas piduriheeblil sissepoole või väljaspoole.
Kui reguleerid asendit, eemalda indikaator ja seejärel kinnita uue
asendi tagamiseks see kahe kinnituspoldiga.
Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks
pidurite ega käiguvahetuse tööd.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks,
et vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
Heebli paigaldamine
Kasuta juhtraua klambit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 36 mm.
Kinnitusmoment:
5 Nm
Kinnitusmoment:
2,5 Nm
3 mm kuuskantvõti
Seespool Väljaspool
3 mm kuuskantvõti
4 mm kuuskantvõti
Peale vabajooksu põhiosa
asendamist paigalda
viimase detailina kummitihend
ning veendu, et see ei jääks
veekindla korgi külge kinni.
Vabajooksu põhiosa asendamine
Peale rummu võlli eemaldamist,
eemalda vabajooksu põhiosa
kinnituspolt (vabajooksu
põhiosa sees) ning seejärel
asenda vabajooksu
põhiosa.
Pane tähele:
Ära ürita lahti
ühendada
vabajooksu põhiosa,
sest see võib
põhjustada häireid
selle töötamises.
Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
Kummitihend
32T
ba
ba
28T
ba
24T
ba
21T
ap ba
18T
ap
a
Q
ba
ar
16T
ap
a
Q
ar
ba
14T
12T
a
Q
ar
ba
11T
a
Q
a
r
ba
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
34T
ap
as
30T
ap
as
26T
9S
ap
as
23T
20T
as
as
17T
as
au
15T
as
a
u
13T
as
au
11T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
Ketirataste paigaldamine
CS-HG80 (ar)
CS-HG80 (au)
Ketiratta eraldaja
Kinnitusrõnga eraldaja
Kinnitusrõnga eraldaja
Kinnitusrõngas
Kinnitusrõngas
Iga ketiratta jaoks, pind, millel on grupitähis, peaks asetsema väljaspoole ning
olema asetatud nii, et iga ketiratta laiem osa ja vabajooksu A-osa (kus uure on lai),
oleksid joondatud.
Uure on lai vaid
ühes kohas.
A
a
c
-
1
4
T
Lai osa
Ketirataste vahetamisel kasuta
kinnitusrõnga kinnitamiseks
spetsiaalset tööriista (TL-LR15).
Ketirataste asendamiseks kasuta
spetsiaalset tööriista (TL-LR15)
ja kinnitusrõnga eemaldamiseks
TL-SR21.
Kinnitusmoment:
30 - 50 Nm
Kinnitusrõngas
Tööriist
(TL-SR21)
Lahti ühendamine
TL-LR15
Lahti ühendamine
Kokkupanek
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
A
A'
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
6.5mm
Hõbedane
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
7.1mm
Must
TL-CN32 / TL-CN27
6,5 mm
7,1 mm
Tagumine käiguvaheti
Mudeli number RD-M662
Tüüp SGS GS
Käike 9
Kogukapatsiteet 45T 35T
Suurim ketiratas 34T 34T
Väikseim ketiratas 11T 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 22T 22T
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon
Mudeli number Grupinimi Käike Hammaste kombinatsioon
CS-HG80
ar 9 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
au 9 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
Vabajooks
Mudeli number FH-M665
Käike 9
Kodara aukude nr. 36 / 32
10 mm kuuskantvõti
(TL-WR37)
Vabajooksu
põhiosa
Vabajooksu põhiosa
kinnituspolt
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel : http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
SI-6PZRA-003-04
1mm
NOTE:
Ära vajuta piduriheeblit vastu indikaatori katet, vastasel juhul
võib see põhjustada probleeme nõela töös.
  • Page 1 1

Shimano RD-M662 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See käsiraamat sobib ka