[Paigaldamine]
3. Opereeri heebliga B kaheksa või
enam korda, et seada heebel oma
ülemisse asendisse.
4. Veendu, et indikaatori nõel osutaks
vasakule ning seejärel sisesta tihvt
indikaatori põhjas oleva soone
auku. Järgmisena sisesta kaks
indikaatori sakki
käiguvahetusheeblisse nii, et nad
oleksid joondatud o märgistustega,
ning seejärel keera indikaatorit oma
kohale seadmiseks vastupäeva.
5. Keera indikaatorit vastupäeva ning seejärel
kinnita kaks indikaatori kinnituskruvi.
6. Kontrolli indikaatori töötamist. Kui see ei tööta
korralikult, paigalda uuesti pöörates erilist
tähelepanu puntkidele 3 ja 4.
Pane tähele
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja litter).
• Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross
oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
• Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
• Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
• Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
• Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
• Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendets kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni
oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
•
Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta kombinatsiooni erineva grupitähisega
ketiratta laagriga.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale
poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal,
mil juhtrauda on täielikult pööratud.
• Käiguvahetustrosside jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret ega mõnda
muud määret, sest need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene
hammasratas pöörleb.
• Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli plastikosade külge, võib
see põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt veenduma, et pidurivedelik ei
kinnituks plastikosade külge.
SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega muuda plastikosade külge kleepudes neid
plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada võõrosakeste külge kleepumist.
• Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik jooksud oleksid kindlalt kinnitatud.
Kui jooksud on kinnitatud liiga nõrgalt, võivad need jalgratta küljest lahti tulla ning tuua kaasa tõsiseid vigastusi.
• Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi pesuvahendeid nagu rooste-eemalda-
jad, sest need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada
tõrkeid keti töötamises.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste keti-
tüüpide ühendamiseks. Saadaval on kahte erinevat
tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti
valimist vaata allolevat tabelit. Kuiühendustihvtidena
kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või
kui keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või
tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse
tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada
keti katkemist või maha tulemist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige,
mõnes teises kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud kasutades tugevdatud ühendus-
tihvti või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Kasuta eesmist ketiratast, mis on ühilduv 9-käigulise ketiga, koos Shimano CN-7701, CN-HG93 ja CN-HG73 kettidega. Kui
kasutada ketiratast, mis on mõeldud 8-käigulise või vähema keti jaoks, võivad ilmneda probleemid eesmise ketiratta käiguvahe-
tusel või keti tihvtid võivad kukkuda välja ning põhjustada keti katkemist.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi
tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Tagumine ülekanne
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Indikaatori asendamine ja paigaldamine
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Lahti ühendamist ja kokkupanekut tuleks teostada üknes
indikaatorit eemaldades või asendades. Ette, pöörlemise suund, kui
eemaldad või paigaldad, on vastupidine nõela asendile.
Tagaamortisaatoriga jalgratta
keti pikkus
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu, kui
keti pikkus on liiga lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda
ülemäärane koormus. Kohanda keti pikkust lisades ketile kaks lüli,
kui tagumine amortisaator on asendis, kus mõõde "A" on pikim,
ning kett on suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal. Kui
tagumise amortisaatori liikumisulatus on suur, ei pruugi keti lõtvus
kaduda korrektselt, kui kett on väikseimal hammasrattal ja
väikseimal ketirattal.
A
A'
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Kett
Suurim
hammasratas
Ketirataste paigaldamine
[Eemaldamine]
1. Eemalda kaks indikaatorit kinnitavat
indikaatori kinnituskruvi.
2. Keera indikaatorit selle eemaldamiseks
päripäeva, nagu näidatud joonisel.
<Kui ei paigalda indikaatorit>
1. Eemalda indikaatori konsooli kaitsev kaas, mis on kinnitatud
indikaatori külge, alustades lühemast sakist nagu on näidatud
joonisel.
2. Esmalt sisesta indikaatori konsooli kaitsekaane sakk nagu
näidatud joonisel ja seejärel sea see käiguvahetusheeblile ning
kinnita see indikaatori kinnituskruvidega.
32T
ba
ba
28T
ba
24T
ba
21T
ap ba
18T
11T
a
Q
a
r
ba
12T
a
Q
ar
ba
9S
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
ap
a
Q
ba
ar
16T
ap
a
Q
ar
ba
14T
ap
as
34T
ap
as
30T
ap
as
26T
ap
as
23T
as
2
0T
as
17T
as
au
11T
as
au
13T
as
au
15T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
Iga ketiratta jaoks, pind,
millel on grupitähis, peaks
asetsema väljaspoole ning
olema asetatud nii, et iga
ketiratta laiem osa ja
vabajooksu A-osa (kus
uure on lai), oleksid
joondatud.
CS-M770 (aQ)
CS-M770 (as)
Uure on lai vaid
ühes kohas.
a
c
-
1
4
T
A
Lai osa
Ketiratta eraldaja
Kinnitusrõnga eraldaja
Kinnitusrõnga eraldaja
Kinnitusrõngas
Kinnitusrõngas
• Ketirataste vahetamisel kasuta
kinnitusrõnga kinnitamiseks
spetsiaalset tööriista (TL-LR15/LR10).
Kinnitusmoment: 30 - 50 Nm
Käiguvahetus
See päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas heeblit lükates või tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B) naasevad alati oma algasendisse kui nad on peale käiguvahetust vabastatud. Kui töötad heebliga, pea
meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Need hooldusjuhendid kirjeldavad tööprotsesse, kus kasutatakse SL-M770 koos RD-M771 ülevalt suunatud normaaltüüpi tagumise
käiguvahetajaga. Kui kasutatakse koos RD-M770 ümberpööratud vedrutüüpi käiguvahetajaga, on tööprotsessid ja indikaatori kuvad
vastupidised.
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale ketirattale
(heebel A)
Ühe astme võrra lülitumiseks vajuta heeblel (A) asendisse (1).
Korraga kahe või enama astme lülitumiseks vajuta asendisse (2).
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale
(heebel B)
Vajuta heeblit (B), et teha üks lülituse aste suuremalt ketirattalt
väiksemale ketirattale.
Kinnitusrõngas
Tööriist
(TL-SR21)
Lahti ühendamine
5. SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheebrit mitu korda, et viia kett teisele
ketirattale. Seejärel, samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii palju,
et eemaldada heebli lõtvust, pööra vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli. (vastupäeva)
Kui heli ei ole
kuulda
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit
vajutatakse vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning
kett puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus
heebel on teise ketriratta seadistuste asendis, ja see on
vabastatud) ning keera vänta päripäeva. Kui kett puutub
kolmandat ketiratast ja tekitab heli, keera väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva, et seda kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb
sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu
asendis ei tekiks ühtegi heli.
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
Reguleerimispolt Reguleerimispolt
Heebli (A) algasend
Kahepidise päästikmehhanismiga
heebel (B)
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Paigaldamisel jälgi, et B-pinge reguleerimiskruvi ei puutuks kokku hargi
otsa labaga, sest see võib deformeeruda.
Konsooli kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
5 mm kuuskantvõti
Hargi otsa laba
B-pinge reguleerimise
kruvi
Paigalda otsakork keerates seda, nagu
näidatud joonisel, kuni see peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel juhul
võivad kahjustuda kruvi keermed.
1
1 2
2
Suurim
ketiratas
Juhtlitter
Alumine
regulaatorkruvi
3. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks täpselt
samale joonele suurima ketirattaga.
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale ketirattale
ja keera vänta tagurpidi. Seejärel keera B-pinge
reguleerimiskruvi, et reguleerida juhtlitter ketirattale nii lähedale
kui võimalik ilma, et nad kokku puutuksid. Järgmiseks aseta kett
väikseimale ketirattale ja korda ülalmainitut ning veendu, et litter
ei puutuks ketiratast.
1
2
1 2
2
1
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise
kruvi
Ühenda tross tagumise
käiguvaheti külge ja peale
esmase lõtvuse eemaldamist
trossist, kinnita uuesti
tagumise käiguvaheti külge
nagu näidatud joonisel.
Tõmba
Kinnitusmoment: 6 - 7 Nm
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi,
et reguleerida juhtlitrit nii, et
see oleks tagant vaadates
samal joonel väikseima
ketiratta välispinnaga.
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) kaheksa või enam
korda ning kontrolli indikaatorilt, et
heebel oleks oma kõrgeimal
positsioonil. Seejärel eemalda
otsakork ning ühenda sisemine
tross.
1
2
1 2
Väikseima ketiratta
välispind
Juhtlitter
Ülemine
reguleerimiskruvi
Heebel (B)
Otsakork
SIS reguleerimine
Soon
Pane tähele : Veendu, et tross
oleks kindlalt
soone sees.
Otsakork
Sisemine tross
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda
markeeritud otsa vastasotsast. Peale
väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et
augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Kinnine sulundiga kork
ja kummist kaitse
peaksid olema
kinnitatud raami
väliskatte kinnituse
külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
* Kui tagumine käiguvahetaja liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada
kork alumiiniumkorgi vastu.
Väliskatte ots, millel on
alumiiniumkork, peaks olema
käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
■ Loe nende hooldusjuhenditega koos ka FH-M770/M775
hooldusjuhendeid.
Indikaator
Lühem sakk
Indikaatori konsooli
kaitsev kaas.
Käiguvahetusseade
Indikaatori konsooli
kaitsev kaas.
Kinnitusmoment: 0,2 Nm
Kinnitusmoment: 0,2 Nm
Sakid
Indikaatori kinnituskruvid
Indikaator
Neet
Soone auk
• Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks
pidurite ega käiguvahetuse tööd.
• Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
• Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks, et
vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
Heebli paigaldamine
Kasuta juhtraua klambit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 36 mm.
Kinnitusmoment: 5 Nm
4 mm kuuskantvõti
HOIATUS
Tehnilise hoolduse juhised SI-6MPRB-001
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
6.5mm
7.1mm
Hõbe-
dane
Must
SI-6MPRB-001-04
Üldine ohutusinfo
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
Tagumine käiguvaheti
Mudeli number RD-M771
Tüüp SGS GS
Käike 9
Kogukapatsiteet 45T 33T
Suurim ketiratas 34T 34T
Väikseim ketiratas 11T 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 22T 22T
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon
Mudeli number Grupinimi Käike Hammaste kombinatsioon
CS-M770
a
Q
9 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
as 9 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
Vabajooks
Mudeli number FH-M770 / FH-M775
Käike 9
Kodara aukude nr. 36 / 32
Seeria XT
Käiguvahetusheebel SL-M770 -A
Väliskate OT -SP41
Tagumine käiguvaheti RD-M771
Tüüp SGS / GS
Vabajooks FH-M770 / FH-M775
Käike 9
Kasseti ketiratas CS-M770
Kett CN-HG93
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17
6,5 mm
7,1 mm
• Ketirataste asendamiseks kasuta
spetsiaalset tööriista (TL-LR15/LR10)
ja kinnitusrõnga eemaldamiseks
TL-SR21.
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti regulaarselt sobiva
ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi lahuseid, nagu rooste-eemaldajad. Kui neid
lahuseid kasutatakse, võib kett puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
TL-LR15 /LR10
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel: http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
1mm
Ära vajuta piduriheeblit vastu indikaatori katet, vastasel juhul võib
see põhjustada probleeme nõela töös.