5. Trimmimismehhanismi reguleerimine ja kontrollimine
Vänta liigutades vajuta hellalt heeblit (b) ning kontrolli, et eesmine
käiguvaheti liiguks silmnähtavalt väikseima hammasratta poole.
Kui eesmine käiguvaheti liigub liiga palju ja kett on seatud sellel ajal
väikseimale hammasrattale, vabasta ülemist reguleerimispolti
1/8 pööret. Seejärel vii kett tagasi
oma originaalasendisse, reguleeri ja
kontrolli trimmimismehhanismi.
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud
osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning
tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt
kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud
kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta
ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti
vahele, vastasel juhul võid sa jalgrattalt maha kukkuda.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia
alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, puhasta käiguvaheti ning
määri kõik liikuvad osad.
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei
ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
• Kasuta CN-7801 / CN-6600 / CN-5600 koos FD-6703 /
FD-5703-ga.
• Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda
kokku esimese käiguvahetaja esimeste hammasratastega
ning tekitada heli. Kui heli on probleemiks, nihuta ketti
suuruselt järgmisele või ülejärgmisele tagumisele
ketirattale.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning
keskjooksu trossijuhti.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist
sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
• See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele
esimesele hammasrattale. Seda ei saa kasutada
kahekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid
ei ühti.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase
kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse
või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse
jalgratta müüja poole.
Esimesed
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada
järgnevat kombinatsiooni.
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Spetsifikatsioonid
Esimese käiguvahetaja paigaldamine
Eesmine käiguvahetus
Ketitoe nurk
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu näidatud joonisel.
Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud joondusplokki.
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses.
Eelseadistatud mõõdik
Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks olema otse suurima
hammasratta kohal ja sellega paralleelne.
Kinnita kasutades 5 mm kuuskantvõtit.
Ketiratas
(suurim
hammasratas)
Ketijuht
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
SIS reguleerimine
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi
ning keti vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
2. Trossi ühendamine ja kinnitamine
Trossi kinnitamiseks kinnita kinnituspolt 5 mm
kuuskantvõtmega samal ajal sisemist trossi tõmmates.
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi välimise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Suurim
ketiratas
Väikseim
hammasratas
Keti asend
Eelseadistatud
joondusplokk
Tõmba
Kinnitusmoment:
6 - 7 Nm
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see
esimese käiguvahetaja külge nagu on näidatud
joonisel.
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend
4. Trossi reguleerimine keskmist hammasratast kasutades
Trossi reguleerides aseta kett taga suurimale ketirattale ja ees
keskmisele hammasrattale.
Pane tähele: Keskmisel hammasrattal on 2 käiguvahetusasendit. Trossi
reguleerimiseks veendu, et käiguvaheti oleks oma kahest
asendist sisemisel küljel (väikse hammasratta suunas).
Vii käiguvaheti sellesse asendisse viies keti suurimalt
hammasrattalt keskmisele hammasrattale (soovitatav) või viies
keti väikeselt keskmisele hammasrattale; seejärel vajuta hellalt
heeblit (b) kuni tunned väikest klõpsu (et viia käiguvaheti
keskmise hammasratta siseküljele).
Reguleeri trossi pinget kasutades väliskatte reguleerimissilindrit
keerates seda nii, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele jääks
0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Suurim
ketiratas
Keskmine
hammasratas
Väliskatte reguleerimispolt
Keti asend
Ketijuhi sisemine
plaat
Ülemine
reguleerimiskruvi
Ketijuhi
välisplaat
Kett
Kett
Heebel b
Suurelt hammasrattalt
väiksemale
hammasrattale
Heebel a
Väikeselt hammasrattalt
suuremale
hammasrattale
Heebel a
Heebel b
Enne kasutamist loe kindlasti nende hooldusjuhistega koos ka ST-6703/
ST-5703 hooldusjuhiseid.
Eelseadistatud joondusplokk
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend
Alumine
regulaatorkruvi
Ketijuhi sisemine plaat
Kett
Ülemine
reguleerimiskruvi
Ketijuhi välisplaat
Kett
6. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 5 lõpetamist liiguta käiguvahetuse kontrollimiseks
käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui kasutamise ajal
on käiguvahetus raskendatud.)
Süsinikust raami korral võib olla vajalik vähendada kinnitusmomenti, et vältida raami
kahjustamist. Kontakteeru jalgratta või raami tootjaga, et saada teada sobivat süsinikust
raami kinnitusmomenti.
SI-5LX0B-001-04
FD-6703 / FD-5703
Tehnilise hoolduse juhised SI-5LX0B-001
Seeria ULTEGRA 105
Käiguvahetusheebel ST-6703 ST-5703
Väliskate SP41 SP41
Käike 30 30
Esimene käiguvahetaja FD-6703 FD-5703
Esimene ketiratas FC-6703 FC-5703
Tagumine käiguvaheti RD-6700 RD-5700
Vabajooks FH-6700 FH-5700
Kasseti ketiratas CS-6700 CS-5700
Kett CN-7801 / CN-6600 / CN-5600
Keskjooksu trossijuht SM-SP17 SM-SP17
Seeria
ULTEGRA 105
Tüüp
Rihma tüüp / Kõvastatud tüüp
Esimese hammasratta hamba vahe
22 hammast või
vähem
20 hammast või
vähem
Min. erinevus ülemise ja keskmise
vahel
13T 11T
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri
diameeter
S (ø28,6 mm), M (ø31,8 mm),
L (ø34,9 mm)
Ketitoe nurk (
a )
63° - 66°
Ketiliin
45 mm
Kui kett kukub vända poole Kinnita päripäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on keeruline
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on keeruline
Vabasta vastupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta välimine plaat
puutuvad kokku
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt hammasrattalt
ning keskmine hammasratas jääb vahele
Vabasta väliskatte reguleerimispolti
vastupäeva keerates
(1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
sisemine plaat puutuvad kokku ajal, kui
lülitud taga ümber suurimale ketirattale,
samal ajal kui kett on keskmisel
hammasrattal.
Kinnita väliskatte reguleerimispolti
päripäeva keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu poole. Kinnita päripäeva keerates alumist
reguleerimiskruvi (umbes 1/2 pööret).