• Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega
happelisi pesuvahendeid nagu rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada
ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
• Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava
tihvti valimist vaata allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui
tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti
või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav,
mis omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes
teises kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti.
Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti,
võib kett kahjustuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge
on liiga nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta,
võib kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber
kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt
kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks
kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa
käiguvaheti välja vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid
osi (mehhanism ja litter).
• Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa
paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate
poleks liiga pikk ega lühike.
• Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad
ja kett.
• Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on
tendets kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
• Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta
kombinatsiooni erineva grupitähisega ketiratta laagriga.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust
varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies
ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid
ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on
täielikult pööratud.
• Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse
spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret
ega mõnda muud määret, sest need võivad põhjustada
käiguvahetuse halvenemist.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning
väliskatte sisepinda.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes
siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu
halevamaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise
meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline
superkitsas kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline
kitsas kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Üldine ohutusinfo
Hõbedane
Must
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Tehnilise hoolduse juhised SI-5VZ0A-001
RD-M971
Tagumine käiguvaheti
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Tagumine käiguvaheti
Käiguvahetus
INSTANT RELEASE päästiku mehhanism võimaldab kiiret vabastamist, sest trossi pinge vabastatakse kohe peale
heebli vajutamist. Heeblid on vastustatud KAHEPIDISE PÄÄSTIKU ja MULTI RELEASE päästiku mehhanismiga, et sa
saaksid nüüd heeblit lükates või tõmmates liigutada ketti ühe lülitusega kahe ketiratta võrra.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse. Kui töötad heebliga, pea meeles, et
samal ajal tuleb liigutada vänta.
Need hooldusjuhendid kirjeldavad tööprotsesse kasutades RAPIDFIRE SL-M970 koos RD-M971 ülevalt suunatud
normaaltüüpi tagumist käiguvahetit. Kui kasutad koos ümberpööratud vedrutüüpi käiguvahetiga, on tööprotsessid
vastupidised.
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale
ketirattale (heebel A)
Samuti on võimalik valida, mitme ketiratta võrra kett
liigub, kui soovid vahetada vaid ühe ketiratta jagu, liiguta
heebel asendisse (1), ning kahe ketiratta võrra
vahetamiseks liiguta heebel asendisse (2). Sedasi saab
maksimaalselt vahetuda kahe ketiratta võrra.
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale
ketirattale (heebel B)
Samuti on võimalik valida, mitme ketiratta võrra kett
liigub, kui soovid vahetada vaid ühe ketiratta jagu, liiguta
heebel asendisse (1), ning kahe ketiratta võrra
vahetamiseks liiguta heebel asendisse (2). Sedasi saab
maksimaalselt vahetuda kahe ketiratta võrra.
Heebli (A) algasend Heebel (B)
• KAHEPIDINE PÄÄSTIK
• MULTI RELEASE päästik
Väliskatte lõikamine
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et augul oleks
ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
* Kui tagumine käiguvaheti liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada
kork alumiiniumkorgi vastu.
Väliskatte ots, millel on
alumiiniumkork, peaks olema
käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
Kinnine sulundiga
kork ja kummist
kaitse peaksid olema
kinnitatud raami
väliskatte kinnituse
külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale ketirattale
ja keera vänta tagurpidi.
Seejärel keera B-pinge
reguleerimiskruvi, et
reguleerida juhtlitter
ketirattale nii lähedale kui
võimalik ilma, et nad kokku
puutuksid. Järgmiseks aseta
kett väikseimale ketirattale
ja korda ülalmainitut ning
veendu, et litter ei puutuks
ketiratast.
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise
kruvi
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Paigaldamisel jälgi, et B-pinge reguleerimiskruvi ei
puutuks kokku hargi otsa labaga, sest see võib
deformeeruda.
Konsooli kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
5 mm kuuskantvõti
Hargi otsa laba
B-pinge reguleerimise
kruvi
Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest.
Seetõttu, kui keti pikkus on liiga lühike, võib
ülekandesüsteemile asetuda ülemäärane koormus.
Kohanda keti pikkust lisades ketile kaks lüli, kui
tagumine amortisaator on asendis, kus mõõde “A”
on pikim, ning kett on suurimal ketirattal ja suurimal
hammasrattal. Kui tagumise amortisaatori
liikumisulatus on suur, ei pruugi keti lõtvus kaduda
korrektselt, kui kett on väikseimal hammasrattal ja
väikseimal ketirattal.
A
A'
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Kett
Suurim
hammasratas
Kinnitusmoment:
3 Nm
Seespool Väljaspool
Kasuta juhtraua klambit, mille maksimaalne
välisdiameeter on 32 mm.
Käiguvahetusheebli paigaldamine
4 mm kuuskantvõti
Seda käiguvahetusheeblit saab paigaldada
piduriheeblist sissepoole või väljaspoole.
Ühenda tross tagumise käiguvaheti külge ja
peale esmase lõtvuse eemaldamist trossist,
kinnita uuesti tagumise käiguvaheti külge nagu
näidatud joonisel.
Tõmba
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Soon
Pane tähele: Veendu, et tross
oleks kindlalt
soone sees.
SIS reguleerimine
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi, et reguleerida
juhtlitrit nii, et see oleks tagant vaadates samal
joonel väikseima ketiratta välispinnaga.
Ülemine
reguleerimiskruvi
Väikseima ketiratta
välispind
Juhtlitter
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Enne heebli kõrgeimasse asendisse seadmist vajuta heeblit (B) kaheksa korda.
Seejärel eemalda otsakork ning ühenda sisemine tross.
Otsakork Sisemine tross
Heebel (B)
Paigalda otsakork keerates seda, nagu näidatud
joonisel, kuni see peatub. Ära keera seda rohkem,
vastasel juhul võivad kahjustuda korgil olevad
keermed.
Otsakork
Kinnitusmoment:
0,3 - 0,5 Nm
3. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks täpselt samale joonele
suurima ketirattaga.
Juhtlitter
Suurim
ketiratas
Alumine
regulaatorkruvi
5. SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheebrit mitu korda, et viia kett teisele
ketirattale. Seejärel, samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii palju,
et eemaldada heebli lõtvust, pööra vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli. (vastupäeva)
Kui heli ei ole
kuulda
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit
vajutatakse vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning
kett puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus
heebel on teise ketriratta seadistuste asendis, ja see on
vabastatud) ning keera vänta päripäeva. Kui kett puutub
kolmandat ketiratast ja tekitab heli, keera väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva, et seda kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb
sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu
asendis ei tekiks ühtegi heli.
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
Reguleerimispolt Reguleerimispolt
Kinnitusmoment:
2,5 Nm
Käiguvahetusheebli asendit saab muuta
libistades seda vasakule või paremale.
• Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks pidurite ega
käiguvahetuse tööd.
• Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
• Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri süsinikraami/lisade
tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks, et vältida liiga tugevat kinnitust,
mis võib põhjustada kahjustusi süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis
põhjustab lisatud komponentide nõrka kinnitumist.
HOIATUS
Seeria XTR
RAPIDFIRE (Käiguvahetusheebel) SL-M970
Väliskate SIS-SP41
Tagumine käiguvaheti RD-M971
Tüüp SGS / GS
Vabajooks FH-M975 / FH-M970
Käike 9
Kassetti ketirattas CS-M970
Kett CN-7701
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17
Mudeli number RD-M971
Tüüp SGS GS
Käike 9 9
Kogukapatsiteet 43T 33T
Suurim ketiratas 34T 34T
Väikseim ketiratas 11T 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 22T 22T
6,5 mm
7,1 mm
est_280404_5VZ0A_001.indd 1
est_280404_5VZ0A_001.indd 1
10-06-2008 18:56:49