19
EESTI KEEL
• Ärge asetage laadija peale ühtegi eset ega
laadijat pehmele pinnale, et mitte blokeerida
ventilatsiooniasid ega põhjustada laadija
ülekuumenemist. Paigutage laadija nii, et
see on eemal kõigist soojaallikatest. Laadija
ventilatsioon on tagatud korpuse pealmisel ja
alumisel küljel olevate avade kaudu.
• Ärge kasutage laadijat koos kahjustunud
juhtme või pistikuga.
• Ärge kasutage laadijat, mis on saanud
kõva löögi, maha kukkunud või muul
viisil kahjustunud. Viige see volitatud
teeninduskeskusse.
• Ärge võtke laadijat lahti; kui seda on vaja
hooldada või remontida, viige see volitatud
teeninduskeskusse. Vale kokkupanemine
võib põhjustada (surmava) elektrilöögi või
tulekahju ohtu.
• Eemaldage laadija pistikupesast enne
puhastamisega alustamist. See vähendab
elektrilöögi ohtu. Aku eemaldamine ei
vähenda seda ohtu.
• MITTE KUNAGI ärge püüdke 2 laadijat kokku
ühendada.
• Laadija on mõeldud kasutamiseks tavalises
120 V/220 V koduses elektrivõrgus.
Ärge püüdke kasutada seda teistsuguse pingega.
See ei kehti autolaadija puhul.
Laadimisprotseduur (joonis 1)
1. Ühendage laadija enne aku sisestamist
sobivasse pistikupessa.
2. Sisestage akupatarei (C) laadijasse, nagu
näidatud joonisel 1, veendumaks, et aku
asetseb täielikult laadijal. Punane tuli
(laadimine) vilgub pidevalt, mis tähendab, et
laadimine on alanud.
3. Laadimine on lõpetatud, kui punane tuli jääb
püsivalt põlema. Aku on täielikult laetud ja
seda võib kasutada või laadijasse jätta.
Laadimise indikaatorid
Mõned laadijad on mõeldud teatud
probleemide tuvastamiseks, mis võivad tekkida
akupatareidega. Probleemidele viitab punase
tule kiire vilkumine. Muidugi sisestage akupatarei
uuesti laadijasse. Kui probleem ei kao, proovige
muud akupatareid, et määrata, kas laadija on
korras. Kui uus akupatarei laadimine on korras,
siis on originaalakupatarei vigane ning tuleb viia
teeninduskeskusesse või muude kogumiskohta
ümbertöötlemiseks. Kui näit on sama uue
akupatareiga nagu originaalse akupatareiga,
laske laadijat volitatud teeninduskeskuses
kontrollida.
KUUMA/KÜLMA AKU VIIVITUS
Mõned akulaadijad on kuuma/külma aku viivituse
funktsiooniga: kui laadija tuvastab, et patarei
on kuum, lülitub see automaatselt kuuma aku
viivitusele, peatades laadimise hetkeni, mil patarei
on jahtunud. Kui patarei on jahtunud, lülitub
laadija automaatselt aku laadimisrežiimile. See
funktsioon tagab akude maksimaalse tööea.
Punane tuli vilgub pikalt ja siis lühikeselt, kui see
on kuuma/külma aku viivitusrežiimil.
AKUPATAREI JÄTMINE AKULAADIJASSE
Kui punane tuli põleb pidevalt, võib aku jätta
laadijasse. Akulaadija hoiab aku laetuna ja
kasutusvalmina.
MÄRKUS: Akupatarei hakkab aeglaselt
tühjenema, kui see pole akulaadijaga ühendatud.
Kui akupatareid pole hoitud hoolduslaengul, tuleb
seda enne kasutamist laadida. Akupatarei võib
samuti aeglaselt tühjeneda, kui see jäetakse
akulaadijasse, mis pole sobiva AC-allikaga
ühendatud.
NÕRGAD AKUPATAREID: Akulaadijad suudavad
tuvastada ka nõrga akupatarei. Taolised patareid
on veel kasutuskõlblikud, kuid nendelt ei tuleks
oodata, et need suudavad täisvõimsusel töötada.
Akulaadija viitab sellele, et akupatarei tuleb välja
vahetada.
Olulised laadimisalased märkused
1. Pikima eluea ja parima jõudluse saab
saavutada, kui akupatareid laaditakse, kui
õhutemperatuur jääb vahemikku 65 °F ja
75 °F (18°- 24 °C). ÄRGE laadige akupatareid
õhutemperatuuril alla +40 °F (+4,5 °C) või üle
+105 °F (+40,5 °C). See on oluline ja vajalik
akupatareide tõsise kahjustuse vältimiseks.
2. Akulaadija ja akupatarei võib muutuda
laadimise ajal kuumaks. See on normaalne
ja ei viita probleemile. Akupatarei jahtumise
lihtsustamiseks vältige akulaadija või
akupatarei asetamist sooja keskkonda, nagu
metallkuurid või isoleerimata haagised.
3. Kui akupatarei laadimine ei õnnestu:
a. kontrollige võrguvoolu pistikupesas,
ühendades sellega valgusti või muu
seadme;
b. veenduge, et pistikupesa ei ole ühendatud
valgustilülitiga, mis võimaldab valgustit
süüdata ja välja lülitada;
c. viige akulaadija ja akupatarei kohta, mille
temperatuur on ligikaudu vahemikus 65 °F
- 75 °F (18°- 24 °C);