STIHL BT 130 Kasutusjuhend

Tüüp
Kasutusjuhend
{
STIHL BT 130
Kasutusjuhend
OriginaalkasutusjuhendTrükitud kloorivabalt pleegitatud paberile.
Trükivärvid sisaldavad taimseid õlisid, paber on
taaskasutuseks ümbertöödeldav.
© ANDREAS STIHL AG & Co. KG, 2014
0458-429-5221-A. VA0.M13.
0000006464_004_EST
BT 130
eesti
1
{
Käesolev kasutusjuhend on autoriõigusega kaitstud. Kõik õigused on registreeritud, eriti paljundamise, tõlkimise ja elektrooni-
liste süsteemidega töötlemise õigused.
Sisukord
Austatud klient!
Täname Teid, et otsustasite firma STIHL
kvaliteettoote kasuks.
Käesolev toode töötati välja
kaasaegseid valmistamismeetodeid ja
ulatuslikke kvaliteeditagamismeetmeid
kohaldades. Me anname endast parima,
et Te oleksite seadmega rahul ja
saaksite sellega probleemideta töötada.
Kui Teil on seadme kohta küsimusi, siis
pöörduge palun esinduse või otse meie
müügiettevõtte poole.
Teie
dr Nikolas Stihl
Käesoleva kasutusjuhendi kohta 2
Ohutusjuhised ja töötamistehnika 2
Seadme komplekteerimine 7
Gaasitrossi reguleerimine 7
4-MIX mootor 8
Kütus 8
Kütuse tankimine 9
Puuripidur 10
Puurimistööriista paigaldamine 11
Mootori käivitamine / seiskamine 11
Kasutusjuhised 13
Kinnijäänud puuri vabastamine 14
Õhufiltri vahetamine 14
Karburaatori seadistamine 15
Süüteküünal 15
Mootori töö 16
Reduktori määrimine 17
Käivitusseadis 17
Seadme säilitamine 17
Müügiesindaja poolt teostatav
kontrollimine ja hooldus 18
Hooldus- ja korrashoiujuhised 19
Kulumise minimeerimine ja
kahjustuste vältimine 21
Tähtsad koostedetailid 22
Tehnilised andmed 23
Eritarvikud 24
Remondijuhised 24
Utiliseerimine 24
EÜ vastavusdeklaratsioon 25
BT 130
eesti
2
Piltsümbolid
Seadmele paigaldatud piltsümboleid
kirjeldatakse käesolevas
kasutusjuhendis.
Seadmest ja varustusest sõltuvalt
võivad olla seadmele paigaldatud
järgmised piltsümbolid.
Tekstilõikude tähistus
HOIATUS
Hoiatus õnnetusjuhtumite ja vigastuste
ohu ning suure materiaalse kahju ohu
eest.
JUHIS
Hoiatus seadme või selle üksikute
osade kahjustamise ohu eest.
Tehniline edasiarendus
STIHL teeb pidevalt tööd kõigi masinate
ja seadmete edasiseks täiustamiseks,
seetõttu jätame endale õiguse teha
muudatusi tarnemahus vormi, tehnika ja
varustuse osas.
Käesoleva kasutamisjuhendi andmed ja
joonised ei anna seetõttu alust nõuete
esitamiseks.
Järgige riigisiseseid ohutuseeskirju, nt
erialaliitude, sotsiaalkassade,
tööohutus- ja muude ametite
ettekirjutusi.
Kes töötab esimest korda
mootorseadmega: Laske müüjal või
mõnel teisel asjatundjal endale
selgitada, kuidas sellega ohutult ümber
käia – või võtke osa vastavatest
kursustest.
Alaealised ei tohi mootorseadmega
töötada – välja arvatud üle 16 aasta
vanused noored, kes viibivad
järelevalve all kutseõppes.
Hoidke lapsed, loomad ja pealtvaatajad
eemal.
Käesoleva kasutusjuhendi
kohta
Kütusepaak; bensiinist ja
mootoriõlist koosnev
kütusesegu
Kütusepumba
rakendamine
Puuripidur
Ohutusjuhised ja
töötamistehnika
Mootorseadmega
töötamisel tuleb järgida
erilisi ohutusmeetmeid,
sest töötatakse kõrge
pöördemomendi ja osali-
selt puuri kõrge
joonkiirusega, samuti
teravaservaliste
puurimistööriistadega.
Lugege kogu kasutusju-
hend enne esmakordset
käikuvõtmist
tähelepanelikult läbi ja
hoidke hilisemaks kasu-
tamiseks kindlalt alal.
Kasutusjuhendi eiramine
võib olla eluohtlik.
BT 130
eesti
3
Kui mootorseadet ei kasutata, siis tuleb
see ära panna nii, et kedagi ohtu ei
seataks. Kaitske mootorseadet
ebapädevate isikute juurdepääsu eest.
Kasutaja vastutab teistele isikutele või
nende omandile põhjustatud õnnetuste
või ohtude eest.
Andke mootorseadet kasutada või
laenutage seda ainult isikutele, kes
tunnevad antud mudelit ja selle
käsitsemist – andke seadmega alati
kasutusjuhend kaasa.
Müraemissiooniga mootorseadmete
kasutamine võib olla nii riiklike kui ka
kohalike eeskirjadega ajaliselt piiratud.
Mootorseadmega töötaja peab olema
välja puhanud, terve ja heas vormis.
Isikud, kellel on füüsiline pingutus
tervise tõttu vastunäidustatud, peavad
enne mootorseadme kasutamist
konsulteerima arstiga.
Ainult südamestimulaatori kandjatele:
Antud seadme süütesüsteem tekitab
väga nõrga elektromagnetvälja.
Üksikutele südamestimulaatoritüüpidele
pole siiski võimalik mõju täielikult
välistada. Terviseriskide vältimiseks
soovitab STIHL konsulteerida
raviarstiga ning küsida järgi
südamestimulaatori tootjalt.
Pärast alkoholi, reaktsioonivõimet
pärssivate ravimite või uimastite
tarvitamist ei tohi mootorseadmega
töötada.
Kasutage mootorseadet
juurdekuuluvatest puurimistööriistadest
sõltuvalt ainult pinnasesse ja puitu
avade puurimiseks. Valige puurimistelg
nii, et puuripiduri hoob saab puurimise
ajal alati kasutaja reiele toetuda.
Muudel eesmärkidel ei tohi
mootorseadet kasutada.
Tehke enne puurimistööde alustamist
kindlaks, et puurimiskohas ei paikne
juhtmeid ega torustikke (nt gaas, vesi,
elekter):
Hankige kohalikelt
varustusettevõtetelt informatsiooni
Kahtluse korral kontrollige juhtmete
või torustike olemasolu detektorite
või proovikaevamistega
Kasutage üksnes puurimistööriistu ja
tarvikuid, mis on STIHLi poolt antud
mootorseadme jaoks heaks kiidetud või
tehniliselt samaväärseid osi. Küsimuste
korral pöörduge esinduse poole.
Kasutage ainult kõrgkvaliteetseid
tööriistu või tarvikuid. Vastasel juhul
valitseb õnnetuste või mootorseadme
kahjustuste oht.
STIHL soovitab kasutada STIHLi
originaaltööriistu ja tarvikuid. Need on
oma omaduste poolest optimaalselt
toote ja selle kasutaja vajadustele
kohandatud.
Ärge tehke seadme ehituses muudatusi
– see võib halvendada ohutust. STIHL
välistab igasuguse vastutuse isiku- ja
materiaalsele kahjude eest, mis on
põhjustatud mittelubatud
haakeseadmete kasutamisest.
Ärge kasutage seadme puhastamiseks
survepesurit. Tugev veejuga võib
kahjustada seadme osi.
Riietus ja varustus
Kandke nõuetekohast riietust ja
varustust.
Ärge kandke riietust, mis võib puude,
okste või liikuvate seadmeosade külge
kinni jääda. Vältige ka salli, lipsu ja
ehete kandmist.
Kandke kaitsekiivrit kui esemed võivad
alla kukkuda.
STIHL pakub ulatusliku
tooteprogrammiga suures valikus
isikukaitsevahendeid.
Mootorseadme transportimine
Seisake alati mootor.
Riietus peab olema ots-
tarbekohane ega tohi
takistada liikumist.
Kandke liibuvat riietust –
kombinesooni, mitte
töökitlit.
Siduge pikad juuksed
kokku ja kindlustage
(pearätik, müts, kiiver,
jne).
Kandke haarduva, libise-
miskindla tallaga
tugevaid jalatseid.
Kandke kaitseprille või
muud silmakaitset.
Kandke "isiklikku"
mürakaitset – nagu nt
kõrvatroppe.
Kandke vastupidavast
materjalist (nt nahk) tuge-
vaid töökindaid.
BT 130
eesti
4
Võtke pikemate vahemaade taha
transportimiseks puur maha ja kandke
seadet hoideraamist – kuumad
masinaosad (nt reduktor) kehast eemal
põletusoht!
Sõidukites: kindlustage mootorseade
ümberkukkumise, kahjustumise ja
kütuse väljavoolamise vastu.
Tankimine
Enne tankimist seisake mootor.
Ärge tankige, kuni mootor on veel tuline
– kütus võib üle voolata – tuleoht!
Avage ettevaatlikult paagikork, et
valitsev ülerõhk saaks aeglaselt
haihtuda ning kütus välja ei pritsiks.
Tankige ainult hästi ventileeritud
kohtades. Kui kütus loksus üle,
puhastage kohe mootorseade – vältige
kütuse sattumist riietele, vastasel juhul
vahetage need kohe ära.
Sellega vähendatakse mootori
vibreerimisest tingitud paagikorgi
avanemise ja kütuse väljatungimise
riski.
Enne käivitamist
Kontrollige mootorseadme tööohutut
seisukorda – järgige kasutusjuhendis
vastavaid peatükke:
Kontrollige kütusesüsteemi
tihedust, eriti nähtavatel osadel
nagu nt paagikork,
voolikühendused, kütuse käsipump
(ainult kütuse käsipumbaga
mootorseadmete puhul). Ärge
käivitage ebatiheduste või
kahjustuste korral mootorit –
tuleoht! Laske seade enne
käikuvõtmist edasimüüjal
parandada.
Universaallülitit / stopplülitit saab
kergesti STOP või 0 peale seada
Talitlusvõimeline puuripidur
Gaasihoob ja gaasihoova riiv
liiguvad kergelt – gaasihoob peab
iseseisvalt tühikäiguasendisse
tagasi vetruma
Kontrollige süütejuhtme pistiku
tugevat kinnitust – lahtise pistiku
puhul võivad tekkida sädemed, mis
võivad väljatungiva kütuse-õhu
segu põlema süüdata – tuleoht!
Ärge tehke käsitsemis- ja
ohutusseadiste kallal mingeid
muudatusi
Käepidemed peavad olema puhtad
ja kuivad, õli- ning mustusevabad –
oluline mootorseadme ohutuks
juhtimiseks
Mootorseadet tohib kasutada üksnes
töökindlas seisundis – õnnetusoht!
Mootori käivitamine
Vähemalt 3 m tankimiskohast eemal –
mitte suletud ruumides.
Käivitage ainult tasasel pinnal, stabiilses
ja kindlas seisuasendis, mootorseadet
kindlalt kinni hoides. Puurimistööriist ei
tohi esemeid ega maapinda puudutada,
sest ta võib käivitamisel kaasa pöörelda.
Mootorseadet käsitseb ainult üks isik –
ärge lubage teistel isikutel öpiirkonnas
viibida ka mitte käivitamise ajal. Vältige
kokkupuudet puurimistööriistaga –
vigastusoht!
Ärge tõmmake mootorit "käes" käima –
käivitage kasutusjuhendis kirjeldatud
viisil.
Mootori tühikäigu kontrollimine:
Puurimistööriist peab tühikäigul –
lahtilastud gaasihoova puhul – paigal
seisma.
Hoidke kergestisüttivad materjalid (nt
saepuru, puukoor, kuiv rohi, kütus)
kuumast heitgaasivoolust ja summuti
kuumadest pealispindadest eemale –
tuleoht!
Bensiin on äärmiselt ker-
gesti süttiv – hoidke
lahtisest tulest eemale –
ärge loksutage kütust üle
– ärge suitsetage.
Pingutage pärast tanki-
mist keeratav paagikork
nii tugevasti kinni kui
võimalik.
Pöörake tähelepanu eba-
tihedustele! Kui kütust
välja voolab, siis ärge
käivitage mootorit – elu-
ohtlike põletuste oht!
BT 130
eesti
5
Seadme hoidmine ja juhtimine
Hoidke mootorseadet alati tugevasti
mõlema käega käepidemetest kinni.
Hoolitsege alati kindla ja stabiilse
seisuasendi eest – puuripidur vastu
vasakut reit.
Haarake käepidemete ümbert pöialdega
tugevasti kinni, vasak käsi
juhtkäepidemel.
Töö ajal
Seisake ähvardava ohu või hädajuhtumi
korral kohe mootor – seadke
universaallüliti / stopplüliti 0 või STOP
peale.
Ärge lubage teistel inimestel
tööpiirkonnas viibida. Hoidke teiste
isikute suhtes piisavat vahemaad –
õnnetusoht!
Pöörake tähelepanu mootori laitmatule
tühikäigule, et puurimistööriist pärast
gaasihoova lahtilaskmist edasi ei
pöörleks. Kui puurimistööriist pöörleb
sellest hoolimata tühikäigul kaasa, siis
laske seade edasimüüjal ära
parandada. Kontrollige regulaarselt
tühikäiguseadistust, vajadusel
korrigeerige.
Ettevaatust töötamisel libeduse,
niiskuse ja lumega, kallakutel,
ebatasasel maastikul jne –
libastumisoht!
Pöörake tähelepanu takistustele:
puutüved, juured – komistamisoht!
Hoolitsege alati kindla ja stabiilse
seisuasendi eest.
Kuulmekaitsme kandmisel tuleb olla eriti
hoolikas ja tähelepanelik – ohu eest
hoiatavate helide (karjed, signaalhelid
jms) kuulmine on piiratud.
Tehke õigeaegselt töövaheaegu, et
ennetada väsimust ja kurnatust –
õnnetusoht!
Töötage rahulikult ja läbimõeldult –
ainult heades valgus- ning
nähtavustingimustes. Töötage
ettevaatlikult, teisi ohustamata.
Hoolitsege kraavides, nõgudes või
kitsastes tingimustes töötamisel alati
piisava õhuvahetuse eest. Eluohtlik
mürgistuse tõttu!
Lõpetage halva enesetunde, peavalude,
nägemishäirete (nt vähenenud
vaateväli), kuulmishäirete, peapöörituse
ja vähenenud kontsentratsioonivõime
korral kohe töö – nende sümptomite
põhjuseks võib olla mh liiga kõrge
heitgaasikontsentratsioon – õnnetusoht!
Käitage mootorseadet müra- ja
heitgaasivaeselt – ärge laske mootoril
asjatult käia, andke gaasi ainult
töötamise ajal.
Töötamisel tekkivad tolmud (nt
puidutolm), vine ja suits võivad olla
tervistkahjustava toimega. Kandke
tolmuemissiooni korral
tolmukaitsemaski.
Ärge suitsetage mootorseadme
kasutamise ajal või selle vahetus
läheduses – tuleoht! Kütusesüsteemist
võivad lenduda kergestisüttivad
bensiiniaurud.
Kui mootorseadmele on mõjunud mitte
sihtotstarbekohane koormus (nt jõu
mõju löögi i kukkumise tagajärjel), siis
kontrollige tingimata enne edasist
kasutamist selle töökindlat seisundit vt
ka "Enne käivitamist". Kontrollige eriti
kütusesüsteemi tihedust ja
ohutusseadiste talitluskõlblikkust. Ärge
kasutage mitte mingil juhul
ebatöökindlaid mootorseadmeid edasi.
Kahtluse korral pöörduge esinduse
poole.
Ärge töötage startgaasiseadistusega –
mootori pööretearv pole gaasihoova
selles asendis reguleeritav.
9912BA000 KN
Mootorseade toodab
mootori töötamisel
mürgiseid heitgaase.
Need gaasid võivad olla
lõhnatud ja värvitud ning
sisaldada põlemata
süsivesinikke ja ben-
sooli. Ärge töötage
mootorseadmega kunagi
suletud või halvasti venti-
leeritud ruumides – ka
mitte katalüsaatoriga
varustatud masinatega.
BT 130
eesti
6
Puudutage puurimistööriista ja
puurimisspindlit ainult siis, kui mootor on
seisatud ning puur seisab vigastusoht!
Hoidke mootorseadet kindlalt kinni, et
äkiliselt tekkivaid tõukeid oleks võimalik
kinni püüda – puurige üksnes vähese
etteandesurvega.
Katke puuravad kinni ja kindlustage.
Seisake puurimistööriista vahetamiseks
mootor ja pange puuripidur peale –
vigastusoht!
Ärge puudutage kuumi masinaosi, eriti
summutit – põletusoht.
Enne seadme juurest lahkumist:
Seisake mootor.
Kontrollige regulaarselt puurimistööriistu
laitmatu seisukorra suhtes! Vahetage
kahjustatud või nürid puurid kohe välja.
Vibratsioon
Pikemaajaline seadme kasutamine võib
põhjustada vibratsioonist tingitud käte
verevarustuse häireid ("valged
sõrmed").
Üldkehtivat sobivat kasutamiskestust ei
ole võimalik kindlaks määrata, kuna see
sõltub paljudest teguritest.
Kasutamiskestust pikendavad:
käte kaitsmine (soojad kindad)
vaheajad
Kasutamiskestust lühendavad:
individuaalne kalduvus halvale
verevarustusele (tunnused: tihti
külmad sõrmed, kihelemine)
madalad välistemperatuurid
haardejõudude tugevus (tugev
haare halvendab verevarustust)
Seadme regulaarsel pikaajalisel
kasutamisel ja vastavate nähtude
(näiteks sõrmede kihelemine)
ilmnemisel on soovitatav konsulteerida
arstiga.
Hooldus ja remont
Hooldage mootorseadet regulaarselt.
Teostage ainult kasutusjuhendis
kirjeldatud hooldus- ja remonditöid.
Kõikide muude töödega pöörduge
müügiesinduse poole.
STIHL soovitab hooldus- ja remonditöid
lasta teostada ainult STIHLi
müügiesinduses. STIHLi
edasimüüjatele korraldatakse
perioodilisi koolitusi ning neid
varustatakse pidevalt tehnilise
informatsiooniga.
Kasutage ainult kõrgekvaliteedilisi
tagavaraosi. Vastasel korral on oht
põhjustada õnnetus või tekitada
seadmel kahjustusi. Küsimuste korral
pöörduge müügiesinduse poole.
STIHL soovitab kasutada STIHLi
varuosi. Originaalvaruosad on oma
omaduste poolest optimaalselt
kohandatud seadme ja selle kasutaja
vajadustele.
Seadme parandamisel, hooldamisel ja
puhastamisel tuleb alati seisata mootor
–vigastusoht! – Erand: karburaatori ja
tühikäigu seadistamine.
Kui süütejuhe või -küünal on maha
võetud, tohib mootorit
käivitusseadeldisest käivitada üksnes
eeldusel, et universaallüliti/stopplüliti on
asendis STOPi 0 tuleoht väljaspool
silindrit tekkiva sädeme tõttu.
Vältida masina hooldamist ja hoidmist
avatud tulekolde läheduses – kütuse
tõttu tuleoht!
Kontrollige regulaarselt kütusepaagi
korgi tihedust.
Kasutage ainult nõuetele vastavaid ja
täiesti korras, STIHLi poolt lubatud
süüteküünlaid – vaata peatükk
"Tehnilised andmed".
Kontrollige süütejuhtmeid (korras
isolatsioon, kindel ühendus).
Kontrollige summuti korrasolekut.
Vältige töötamist vigase või puuduva
summuti korral – tuleoht!
kuulmiskahjustuse oht!
Ärge puudutage kuuma summutit –
põletusoht!
Antivibratsioonielementide seisukord
mõjutab vibratsiooni iseloomu –
seepärast kontrollige
antivibratsioonielemendid regulaarselt
üle.
Vältige kokkupuudet
voolu juhtivate juhtme-
tega – elektrilöögi oht!
Töötage kivise või juur-
tega käbikasvanud
pinnase puhul eriti
ettevaatlikult.
BT 130
eesti
7
Puuripiduri vallandushoova
paigaldamine
N Pange vallandushoob (1)
pingutusdetaili sisse
N Pange hoidik (2) vallandushoova
peale
N Keerake kinnituskruvid (3) sisse ja
pingutage kinni
Toetuspolstri paigaldamine
N Pange toetuspolster (1)
aasadega (2) pikiavade kaudu
hoideraami külge
N Pöörake toetuspolster üles
N Fikseerige toetuspolster
takjalintidega (3) hoidetoru külge –
ärge kiiluge gaasitrossi kinni
Gaasitrossi korrektne seadistus on
käivitusgaasi, tühikäigu ja täisgaasi õige
talitluse eelduseks.
Seadistage gaasitrossi ainult tervikuna
kokkumonteeritud seadmel –
juhtkäepide peab paiknema tööasendis.
N Suruge juhtkäepideme fiksaator
tööriistaga soone lõppu
N Vajutage gaasihoova riiv (1) ja
gaasihoob (2) täiesti sisse
(täisgaasiasend) – seeläbi
seadistatakse gaasitross õigesti
Seadme komplekteerimine
3
2
3
1
9912BA001 KN
9912BA002 KN
3
3
9912BA003 KN
Gaasitrossi reguleerimine
9912BA004 KN
2
1
9912BA005 KN
BT 130
eesti
8
STIHL 4-MIX mootor on määrdeseguga
määritud ja töötab bensiinist ja
mootoriõlist koosneva kütusesegu abil.
Mootor on 4-taktilise tööpõhimõttega.
Mootorit tuleb käitada bensiinist ja
mootoriõlist koosneva kütuseseguga.
HOIATUS
Vältige kütuse vahetut kokkupuudet
nahaga ja kütuseaurude sissehingamist.
STIHL MotoMix
STIHL soovitab kasutada STIHLi
MotoMix-i. See valmissegatud kütus on
bensoolivaba, pliivaba, kõrge
oktaanarvuga ning alati õiges
seguvahekorras.
STIHLi MotoMix on segatud mootorite
pikima eluea tagamiseks STIHLi
kahetaktiõliga HP Ultra.
MotoMix pole kõigil turgudel saadaval.
Kütuse segamine
JUHIS
Sobimatud kütused või eeskirjast
kõrvalekalduv seguvahekord võivad
põhjustada mootoril tõsiseid kahjustusi.
Madala kvaliteediga bensiin või
mootoriõli võib kahjustada mootorit,
rõngastihendeid, torustikke ja
kütusepaaki.
Bensiin
Kasutage ainult margibensiini
oktaaniarvuga vähemalt 90 ROZ –
pliivaba või etüleeritud.
Katalüsaatoriga masinaid tuleb käitada
ainult pliivaba bensiiniga.
JUHIS
Pärast mitme paagitäie pliisisaldusega
bensiini kasutamist võib katalüsaatori
toime oluliselt väheneda.
Bensiin, mille alkoholisisaldus on üle
10%, võib käsitsi seadistatava
karburaatoriga mootorite puhul
põhjustada talitlushäireid ja seepärast ei
tohiks seda nende mootorite
käitamiseks kasutada.
M-Tronicuga mootorid annavad
täisvõimsust kuni 25%
alkoholisisaldusega (E25) bensiiniga.
Mootoriõli
Kasutage ainult kvaliteetset kahetakti-
mootoriõli – kõige parem STIHLi
kahetakti-mootoriõli HP, HP Super või
HP Ultra, mis on optimaalselt STIHLi
mootoritele kohandatud. Kõrgeima
võimsuse ja mootori pikima kasutusea
tagab HP Ultra.
Need mootoriõlid pole kõigil turgudel
saadaval.
4-MIX mootor Kütus
BT 130
eesti
9
Heitgaasikatalüsaatoriga
mootorseadmete puhul tohib
kütusesegu valmistamiseks kasutada
ainult STIHLi kahetakti-mootoriõli 1:50.
Seguvahekord
STIHLi kahetakti-mootoriõli 1:50 puhul;
1:50 = 1 osa õli + 50 osa bensiini
Näited
N Valage kütuse jaoks ettenähtud
kanistrisse esmalt mootoriõli, siis
bensiin ja segage hoolikalt läbi
Kütusesegu säilitamine
Ladustage ainult kütuse jaoks lubatud
anumates kindlas, kuivas ja jahedas
kohas, kaitske valguse ning päikese
eest.
Kütusesegu vananeb – segage valmis
ainult mõne nädala vajadus. Ärge
ladustage kütusesegu kauem kui
30 päeva. Valguse, päikese, madalate
või kõrgete temperatuuride toimel võib
kütusesegu kiiremini
kasutuskõlbmatuks muutuda.
STIHLi MotoMix-i võib siiski kuni
2 aastat probleemideta ladustada.
N Loksutage enne tankimist jõuliselt
kütuseseguga kanistrit
HOIATUS
Kanistrisse võib tekkida rõhk – avage
ettevaatlikult.
N Puhastage aegajalt kütusepaak ja
kanister põhjalikult ära.
Utiliseerige kütusejääk ja
puhastamiseks kasutatud vedelik
eeskirjadekohaselt ning
keskkonnasõbralikult!
Seadme ettevalmistamine
N Puhastage enne tankimist
paagikork ja selle ümbrus, et paaki
ei satuks mustust
N Positsioneerige seade nii, et
paagikork on ülespoole suunatud.
Bensiini kogus STIHLi kahetaktiõli 1:50
liiter liiter (ml)
10,02(20)
5 0,10 (100)
10 0,20 (200)
15 0,30 (300)
20 0,40 (400)
25 0,50 (500)
Kütuse tankimine
9912BA006 KN
BT 130
eesti
10
Kütuse sissevalamine
Ärge loksutage tankimisel kütust maha
ega täitke paaki ääreni. STIHL soovitab
STIHLi kütuse täitmissüsteemi
(eritarvikud).
N Avage kork
N Valage kütus sisse
N Sulgege kork
HOIATUS
Pingutage pärast tankimist paagikork
käega nii tugevasti kinni kui võimalik.
Puuripiduri vallandamine
N Seadke vallandushoob asendisse A
käivitamisel
tühikäigul
kinnijäänud puuri väljakeeramiseks
Kui puur haakub puuravas kinni (nt
vastu juuri või kive), siis liigub
puurseade vastupäeva vallandushoob
surutakse vastu operaatori reit ja
vallandatakse puuripidur.
Puuripiduri vabastamine
N Seadke vallandushoob asendisse B
Puuripiduri talitluse kontrollimine
Puuripiduril esineb loomulikku kulumist.
Enne töö algust ja pärast kinnikiilunud
puuri vabastamist tuleb regulaarselt üle
kontrollida, kas ta täidab oma
funktsiooni.
Iga kord enne töö algust ja pärast
kinnikiilunud puuri vabastamist
N Vallandage mootori tühikäigul
puuripidur ja andke korraks
(max 3 sekundit) täisgaasi – puur ei
tohi kaasa joosta
Puuripiduri rivist väljalangemise korral
tuleb see lasta viivitamatult esinduses
korda teha – STIHL soovitab STIHLi
esindust.
Puuripidur
9912BA008 KN
A
9912BA009 KN
B
BT 130
eesti
11
N Seisake mootor ja vallandage
puuripidur – vt "Puuripidur"
N Pange puurseade ära –
puurimisspindel ülespoole
N Tõmmake lukustuspistik (1)
puurisabast välja
N Lükake puuri (2) puurimisspindlile,
kuni avad (3) paiknevad kohakuti
N Pistke lukustuspistik avasse
N Klappige lukustuspistiku vedrulook
nii ümber, et ta hoiab ümber
puurisaba kinni
Puuripiduri vallandamine
N Seadke vallandushoob asendisse A
Käivitamine
N Vajutage üksteise järel gaasihoova
riivi (1) ja gaasihooba (2)
N Hoidke mõlemat hooba vajutatult
N Lükake universaallüliti (3) START
peale ja hoidke samuti kinni
N Laske gaasihoob, universaallüliti ja
gaasihoova riiv üksteise järel lahti =
käivitusgaasi asend
N Seadistage käivitusklapi
pöördnupp (4)
Puurimistööriista
paigaldamine
9912BA010 KN
1
2
3
3
Mootori käivitamine /
seiskamine
9912BA008 KN
A
9912BA011 KN
START
4
5
9912BA012 KN
BT 130
eesti
12
N Vajutage vähemalt 5 korda kütuse
käsipumba lõõtsa (5)
Käimatõmbamine
N Asetage seade kindlalt maapinnale
N Vasak jalg hoideraamil
N Vasak käsi hoideraamil
N Tõmmake käivituskäepide parema
käega aeglaselt kuni esimese
tuntava takistuseni välja ja siis
kiiresti ning tugevasti lõpuni
JUHIS
Ärge tõmmake nööri lõpuni välja –
purunemisoht!
N Ärge laske käivituskäepidemel
hooga tagasi joosta – juhtige see
vastu väljatõmbamise suunda
tagasi, et käivitusnöör õigesti peale
keriks
N Jätkake käimatõmbamist
Pärast esimest süütamist
N Keerake käivitusklapi pöördnupp e
peale
N Jätkake käimatõmbamist, kuni
mootor töötab
Kui mootor töötab
N Vajutage kohe hetkeks
gaasihooba (2) – universaallüliti (3)
hüppab käitusasendisse F mootor
läheb tühikäigule
JUHIS
Mootor tuleb kohe tühikäigule lülitada –
vastasel juhul võivad vallandatud
puuripiduri korral siduri piirkonnas
kahjustused tekkida.
N Asetage seade puuritipule
N Seadke vallandushoob asendisse B
– puuripidur on vabastatud
puurseade on kasutusvalmis
Õigest seadistatud karburaatori puhul ei
tohi puur mootori tühikäigul kaasa
pöörelda.
Mootori seiskamine
N Seadke universaallüliti STOP-0
peale
g külma mootoriga
e sooja mootoriga – ka siis, kui moo-
tor on juba töötanud, aga on veel
külm
9912BA013 KN
9912BA014 KN
9912BA009 KN
B
BT 130
eesti
13
Väga madalal temperatuuril
N Vajutage pärast mootori käivitumist
hetkeks gaasihooba = vabastage
käivitusgaasi asend lukustusest –
universaallüliti hüppab
käitusasendisse F – mootor läheb
tühikäigule
N Andke vähe gaasi
N Laske mootoril veidi aega soojaks
töötada
Kui mootor ei käivitu
Kui pärast esimest süütamist ei
pööratud käivitusklapi pöördnuppu
õigeaegselt e peale, siis on mootor end
täis tõmmanud.
N Keerake käivitusklapi pöördnupp e
peale
N Seadke universaallüliti, gaasihoova
riiv ja gaasihoob käivitusgaasi
asendisse
N Käivitage mootorit – tõmmake
selleks tugevasti käivitusnöörist –
vajadusel 10 kuni 20 nööritõmmet
Kui mootor ei käivitu sellest hoolimata
N Seadke universaallüliti STOP-0
peale
N Võtke süüteküünal maha – vt
"Süüteküünal"
N Kuivatage süüteküünal
N Tõmmake mitu korda käivitusnööri
põlemiskambri ventileerimiseks
N Paigaldage süüteküünal tagasi – vt
"Süüteküünal"
N Lükake universaallüliti START
peale
N Keerake käivitusklapi pöördnupp e
peale – ka külma mootoriga
N Tõmmake mootorit uuesti käima
Gaasitrossi seadistus
N Kontrollige gaasitrossi seadistust –
vt "Gaasitrossi seadistamine"
Kui paak sai töötades jäägitult tühjaks ja
tangiti uuesti täis
N Vajutage pärast tankimist vähemalt
5 korda kütuse käsipumba lõõtsa –
ka siis, kui lõõts on kütusega
täidetud
N Seadistage käivitusklapi
pöördnuppu mootori temperatuurist
olenevalt
N Tõmmake mootorit uuesti käima
Esimestel kasutuskordadel
Laske uuel seadmel kuni kolmanda
paagitäieni kerge koormusega kõrgetel
pööretel töötada, et sissetöötamise
perioodil mootorit mitte liigselt koormata.
Sissetöötamise ajal sobituvad seadme
liikuvad osad üksteisega –
ülekandemehhanismis tekib tavalisest
suurem hõõrdetakistus. Mootor
saavutab maksimumvõimsuse peale
seda, kui on läbi töötatud 5 kuni
15 paagitäit kütust.
Töö ajal
Laske mootoril peale pikemaajalist
täiskoormusel kasutamist veel veidi
aega tühikäigul töötada, kuni jahutusõhk
on suurema kuumuse maha jahutanud,
et ülekandemehhanismiga
kokkupuutuvatesse osadesse
(süütesüsteemi, karburaatorisse) ei
salvestuks ülemäärast soojust.
Pärast töö lõpetamist
Lühiajalisel seismapanekul: Laske
mootoril maha jahtuda. Hoidke täidetud
kütusepaagiga seadet kuivas kohas,
eemal lahtisest tulest kuni järgmise
kasutamiseni. Masina pikemaks ajaks
seismajätmisel – vt "Seadme
hoiustamine".
Kasutusjuhised
BT 130
eesti
14
Varrepikenduse kasutamine
(lisavarustus)
Paigaldage varrepikendus alles siis, kui
puur on juba pooles pikkuses
puuraugus.
HOIATUS
Varrepikenduse paigaldamine varem on
ohtlik, sest pinnasepuur paikneb siis teie
rinnakõrgusel ja seda ei ole võimalik
kindlalt juhtida. Samal põhjusel tuleb
varrepikendus seadmelt maha võtta
enne, kui te puuri puuraugust täielikult
välja tõmbate.
Tehniline ülevaatus
Professionaalselt kasutatavatele
pinnasepuuridele tuleb vähemalt kord
aastas teha tehniline ülevaatus.
Ülevaatust peavad tegema eksperdid,
kelle erialane väljaõpe ja kogemused
lubavad hinnata pinnasepuuri
töökindlust.
Kui puur kiilub puuravasse kinni
N Seisake kohe mootor.
N Seadke universaallüliti STOP-0
peale
N Seadke vallandushoob asendisse A
– puuripidur on rakendatud
N Keerake kogu puurseadet
vastupäeva vasakule, kuni puur on
taas vaba
N Kontrollige pärast kinnikiilunud
puuri vabastamist puuripiduri
talitlust – vt "Puuripidur"
Kui mootori võimsus tuntavalt langeb
N Võtke toetuspolster hoideraamilt
maha
N Keerake kruvi (1) välja ja võtke
filtrikaas (2) maha – kruvi on
kadumiskindlalt filtrikaande
kinnitatud
N Puhastage filtrikaane (2) sisekülg ja
õhufiltri (3) ümbrus suuremast
mustusest
N Võtke õhufilter (3) maha ja
kontrollige üle – asendage
määrdumise või kahjustumise korral
N Pange õhufilter (3) sisse
N Pange filtrikaas (2) sisse
N Keerake kruvi (1) sisse ja pingutage
kinni
N Paigaldage toetuspolster – vt
"Seadme komplekteerimine"
Kinnijäänud puuri
vabastamine
9912BA008 KN
A
Õhufiltri vahetamine
9912BA017 KN
1
BT 130
eesti
15
Seadme karburaator on häälestatud
tehases nii, et mootorit varustatakse
kõigis tööseisundites optimaalse
kütuse-õhu seguga.
Tühikäigupöörete seadistamine
Mootor jääb tühikäigul seisma
N Keerake tühikäigu piirdekruvi (LA)
aeglaselt päripäeva, kuni mootor
töötab ühtlaselt
Puur pöörleb tühikäigul kaasa
N Keerake tühikäigu piirdekruvi (LA)
aeglaselt vastupäeva, kuni puur ei
pöörle enam kaasa
HOIATUS
Kui puur ei jää pärast seadistamist
tühikäigul seisma, siis laske
mootorseade esinduses parandada.
N mootori võimsuse vähenemisel, kui
mootor halvasti käivitub või kui
tühikäigul esineb häireid, kontrollige
kõigepealt süüteküünalt
N umbes 100 töötunni järel tuleb
süüteküünal välja vahetada – kui
elektroodid on tugevasti põlenud,
juba varem kasutage ainult STIHLi
poolt lubatud, raadiohäireid mitte
tekitavaid süüteküünlaid – vt
"Tehnilised andmed"
Süüteküünla mahavõtmine
N Seadke universaallüliti STOP-0
peale
N Tõmmake süüteküünla pistik (1)
maha
N Keerake süüteküünal välja
Karburaatori seadistamine
9912BA018 KN
Süüteküünal
9912BA015 KN
BT 130
eesti
16
Süüteküünla kontrollimine
N Puhastage määrdunud süüteküünal
N Kontrollige elektroodide vahet (A) ja
vajadusel reguleerige, vahe väärtus
– vt "Tehnilised andmed".
N Kõrvaldage süüteküünla
määrdumise põhjused
Võimalikud põhjused on:
liiga palju mootoriõli kütuses
määrdunud õhufilter
ebasoodsad käitustingimused
HOIATUS
Eraldi ühendusmutriga (1) süüteküünla
puhul keerake kinnitusmutter tingimata
keermele ja pingutage tugevasti
sädemete tekkimise tõttu tuleoht!
Süüteküünla paigaldamine
N Kruvige süüteküünal (3) sisse ja
vajutage süüteküünla piip (2)
kindlalt süüteküünla (3) peale
Kui pärast õhufiltri hooldamist,
karburaatori ja gaasitrossi korrektset
seadistamist on mootori töökäitumine
ebarahuldav, siis võib olla põhjus ka
summutis.
Laske summuti edasimüüjal
määrdumise (nõega kattumine) suhtes
üle kontrollida!
STIHL soovitab hooldus- ja remonditöid
lasta teostada ainult STIHLi
müügiesinduses.
000BA039 KN
A
1
000BA045 KN
3
002BA178 KN
2
Mootori töö
BT 130
eesti
17
N Kontrollige regulaarselt
määrdeainetäidist – u iga
50 töötunni järel
N Keerake sulgurpolt (1) välja
Kui sulgurpoldi siseküljel pole määret
näha:
N Pange STIHLi reduktorimäärde
tuub (2) kohale
N Suruge reduktorikorpusse määret –
u5 kuni 10g
N Ärge täitke reduktorikorpust
täielikult määrdega
N Keerake sulgurpolt sisse tagasi ja
pingutage kinni
Käivitusnööri tööea pikendamiseks
järgige palun järgmisi juhiseid:
N Tõmmake nööri ainult ettenähtud
suunas
N Ärge laske nööril selle juhiku ava
vastu hõõrdudes kuluda
N Ärge tõmmake nööri välja rohkem
kui juhistes näidatud
N Ärge laske käivituskäepidet hooga
tagasi, vaid juhtige see
vastassuunas tagasi, et see saaks
ennast õigesti paika kerida – vt
"Mootori käivitamine / seiskamine".
Kahjustatud käivitusnöör tuleks
esinduses õigeagselt välja vahetada
lasta. STIHL soovitab hooldus- ja
remonditöid lasta teostada ainult STIHLi
müügiesinduses.
Kui te ei kasuta seadet u. 3 kuu jooksul
N Võtke maha puurimistööriist
N Tühjendage ja puhastage
kütusepaak hästiõhutatavas kohas
N Utiliseerige kütus nõuetekohaselt ja
keskkonda säästes
N Töötage karburaator tühjaks, sest
muidu võivad karburaatori
membraanid kokku kleepuda
N Puhastage masin põhjalikult, eriti
silindriribid ja õhufilter
N Hoidke seadet alal kuivas ja
turvalises kohas. Kaitske seadet
omavolilise kasutamise eest
(nt. laste poolt)
Reduktori määrimine
1
9912BA019 KN
9912BA020 KN
Käivitusseadis Seadme säilitamine
BT 130
eesti
18
Hooldustööd
STIHL soovitab hooldus- ja remonditöid
lasta teostada ainult STIHLi
müügiesinduses.
Kütuse imipea paagis
N Laske kütusepaagis asuv kütuse
imipea kord aastas vahetada
Sädemepüüdur summutis
N Laske väheneva mootorivõimsuse
korral summuti sädemepüüdur üle
kontrollida
Müügiesindaja poolt
teostatav kontrollimine ja
hooldus
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28

STIHL BT 130 Kasutusjuhend

Tüüp
Kasutusjuhend