STIHL BT 360 Kasutusjuhend

Tüüp
Kasutusjuhend
{
STIHL BT 360
Kasutusjuhend
OriginaalkasutusjuhendTrükitud kloorivabalt pleegitatud paberile.
Trükivärvid sisaldavad taimseid õlisid, paber on
taaskasutuseks ümbertöödeldav.
© ANDREAS STIHL AG & Co. KG, 2012
0458-441-5221-B. VA0.A12.
0000001283_004_EST
BT 360
eesti
1
{
Sisukord
Austatud klient,
täname Teid, et otsustasite firma STIHL
kvaliteettoote kasuks.
Antud toode on valmistatud moodsaimat
valmistamistehnikat ning ulatuslikke
kvaliteeditagamismeetmeid
rakendades. Teeme selle heaks kõik, et
Te oleksite antud seadmega rahul ning
saaksite sellega ilma probleemideta
töötada.
Kui Teil tekib seadme kohta küsimusi,
siis pöörduge palun edasimüüja või
vahetult meie müügiettevõtte poole.
Teie
Hans Peter Stihl
Käesoleva kasutusjuhendi kohta 2
Ohutusjuhised ja töötamistehnika 2
Seadme komplekteerimine 7
Kütus 9
Kütuse tankimine 10
Mootori käivitamine / seiskamine 11
Puurimistööriista paigaldamine 13
Kasutusjuhised 13
Kinnijäänud puuri vabastamine 14
Õhufiltri puhastamine 14
Karburaatori seadistamine 15
Süüteküünal 15
Mootori töö 16
Reduktori määrimine 17
Käivitusnööri / tagasitõmbevedru
väljavahetamine 17
Seadme säilitamine 19
Hooldus- ja korrashoiujuhised 20
Kulumise minimeerimine ja
kahjustuste vältimine 22
Tähtsad koostedetailid 23
Tehnilised andmed 24
Eritarvikud 25
Remondijuhised 25
EÜ vastavusdeklaratsioon 25
Kvaliteedisertifikaat 26
BT 360
eesti
2
Piltsümbolid
Enamiku seadmele paigaldatud
piltsümbolite kohta leiate käesolevast
kasutusjuhendist vastava selgituse.
Tekstilõikude tähistus
Hoiatus inimeste õnnetus- ja
vigastusohu ning raskekujuliste
materiaalsete kahjude eest.
Hoiatus seadme või üksikute
koostedetailide kahjustamise eest.
Tehniline edasiarendus
STIHL töötab pidevalt enamike
masinate ja seadmete edasiarenduse
kallal; seetõttu jätame endale õiguse
teha tarnekomplektis kuju, tehnika ja
varustuse osas muudatusi.
Samuti ei saa sellepärast käesolevas
kasutusjuhendis esitatud andmetest ja
joonistest tuletada nõudeõigust.
Järgige riigisiseseid ohutuseeskirju,
nt erialaliitude, sotsiaalkassade,
tööohutus- ja muude ametite
ettekirjutusi.
Kes töötab esimest korda
mootorseadmega: Laske müüjal või
mõnel teisel asjatundjal endale
selgitada, kuidas sellega ohutult ümber
käia – või võtke osa vastavatest
kursustest.
Alaealistel ei tohi mootorseadmega
töötada.
Hoidke lapsed, loomad ja pealtvaatajad
eemal.
Kui mootorseadet ei kasutata, siis tuleb
see ära panna nii, et kedagi ohtu ei
seataks. Kaitske mootorseadet
ebapädevate isikute juurdepääsu eest.
Kasutaja vastutab teistele isikutele või
nende omandile põhjustatud õnnetuste
või ohtude eest.
Andke mootorseadet kasutada või
laenutage seda ainult isikutele, kes
tunnevad antud mudelit ja selle
käsitsemist – andke seadmega alati
kasutusjuhend kaasa.
Müraemissiooniga mootorseadmete
kasutamine võib olla nii riiklike kui ka
kohalike eeskirjadega ajaliselt piiratud.
Mootorseadmega töötaja peab olema
välja puhanud, terve ja heas vormis.
Isikud, kellel on füüsiline pingutus
tervise tõttu vastunäidustatud, peavad
enne mootorseadme kasutamist
konsulteerima arstiga.
Ainult südamestimulaatori kandjatele:
Antud seadme süütesüsteem tekitab
väga nõrga elektromagnetvälja.
Üksikutele südamestimulaatoritüüpidele
pole siiski võimalik mõju täielikult
välistada. Terviseriskide vältimiseks
soovitab STIHL konsulteerida
raviarstiga ning küsida järgi
südamestimulaatori tootjalt.
Pärast alkoholi, reaktsioonivõimet
pärssivate ravimite või uimastite
tarvitamist ei tohi mootorseadmega
töötada.
Kasutage mootorseadet
juurdekuuluvatest puuristööriistadest
sõltuvalt ainult pinnaseavade
puurimiseks.
Mootorseadme kasutamine muudel
eesmärkidel on keelatud ning võib
põhjustada õnnetusi või tekitada
mootorseadmel kahjustusi.
Käesoleva kasutusjuhendi
kohta
Ohutusjuhised ja
töötamistehnika
Mootorseadmega
töötamisel tuleb järgida
erilisi ohutusmeetmeid,
sest töötatakse kõrge
pöördemomendi ja osali
-
selt puuri kõrge
joonkiirusega, samuti
teravaservaliste
puurimistööriistadega.
Lugege kogu kasutusju
-
hend enne esmakordset
käikuvõtmist
tähelepanelikult läbi ja
hoidke hilisemaks kasu
-
tamiseks kindlalt alal.
Kasutusjuhendi eiramine
võib olla eluohtlik.
BT 360
eesti
3
Tehke enne puurimistööde alustamist
kindlaks, et puurimiskohas ei paikne
juhtmeid ega torustikke (nt gaas, vesi,
elekter):
Hankige kohalikelt
varustusettevõtetelt informatsiooni
Kahtluse korral kontrollige juhtmete
või torustike olemasolu detektorite
või proovikaevamistega
Kasutage üksnes puurimistööriistu ja
tarvikuid, mis on STIHLi poolt antud
mootorseadme jaoks heaks kiidetud või
tehniliselt samaväärseid osi. Küsimuste
korral pöörduge esinduse poole.
Kasutage ainult kõrgkvaliteetseid
tööriistu või tarvikuid. Vastasel juhul on
valitseb õnnetuste või mootorseadme
kahjustuste oht.
STIHL soovitab kasutada STIHLi
originaaltööriistu ja tarvikuid. Need on
oma omaduste poolest optimaalselt
toote ja selle kasutaja vajadustele
kohandatud.
Ärge tehke seadme ehituses muudatusi
– see võib halvendada ohutust. STIHL
välistab igasuguse vastutuse isiku- ja
materiaalsele kahjude eest, mis on
põhjustatud mittelubatud
haakeseadmete kasutamisest.
Ärge kasutage seadme puhastamiseks
survepesurit. Tugev veejuga võib
kahjustada seadme osi.
Riietus ja varustus
Kandke nõuetekohast riietust ja
varustust.
Ärge kandke riietust, mis võib puude,
okste või liikuvate seadmeosade külge
kinni jääda. Vältige ka salli, lipsu ja
ehete kandmist.
Kandke haakuva, libisemiskindla talla ja
terasninaga turvasaapaid.
Kandke kaitsekiivrit kui esemed võivad
alla kukkuda.
STIHL pakub ulatusliku
tooteprogrammiga suures valikus
isikukaitsevahendeid.
Mootorseadme transportimine
Seisake alati mootor.
Kandke seadet kahekesi kanderaamist.
Võtke pikemate vahemaade taha
transportimiseks puur maha ja kandke
seadet kanderaamist – kuumad
masinaosad (nt reduktor, summuti)
kehast eemal – põletusoht!
Laske seadmel enne sõidukites
transportimist maha jahtuda.
Sõidukites: kindlustage mootorseade
ümberkukkumise, kahjustumise ja
kütuse väljavoolamise vastu.
Tankimine
Enne tankimist seisake mootor.
Ärge tankige, kuni mootor on veel tuline
– kütus võib üle voolata – tuleoht!
Avage ettevaatlikult paagikork, et
valitsev ülerõhk saaks aeglaselt
haihtuda ning kütus välja ei pritsiks.
Tankige ainult hästi ventileeritud
kohtades. Kui kütus loksus üle,
puhastage kohe mootorseade – vältige
kütuse sattumist riietele, vastasel juhul
vahetage need kohe ära.
Sellega vähendatakse mootori
vibreerimisest tingitud paagikorgi
avanemise ja kütuse väljatungimise
riski.
Riietus peab olema ots
-
tarbekohane ega tohi
takistada liikumist.
Kandke liibuvat riietust –
kombinesooni, mitte
töökitlit.
Siduge pikad juuksed
kokku ja kindlustage
(pearätik, müts, kiiver,
jne).
Kandke kaitseprille või
muud silmakaitset.
Kandke "isiklikku"
mürakaitset – nagu
nt kõrvatroppe.
Kandke tugevaid
kaitsekindaid.
Bensiin on äärmiselt ker
-
gesti süttiv – hoidke
lahtisest tulest eemale –
ärge loksutage kütust üle
– ärge suitsetage.
Pingutage pärast tanki
-
mist keeratav paagikork
nii tugevasti kinni kui
võimalik.
BT 360
eesti
4
Pöörake tähelepanu ebatihedustele –
kui kütust välja voolab, siis ärge
käivitage mootorit – eluohtlike põletuste
oht!
Enne käivitamist
Seadke klapitav kanderaam
tööasendisse ja fikseerige, vt "Seadme
komplekteerimine".
Kontrollige mootorseadme tööohutut
seisukorda – järgige kasutusjuhendis
vastavaid peatükke:
Seadmel asuvat stopplülitit peab
saama kergesti STOP peale ja
kanderaamil asuvat stopplülitit
kergesti 0 peale seada
Reguleerimishoob kergesti liikuv –
reguleerimishoob peab iseseisvalt
tühikäiguasendisse tagasi vetruma
Gaasitrossi õigesti veetud – st
"Seadme komplekteerimine", lõik
"Gaasitrossi monteerimine"
Kontrollige süütejuhtme pistiku
tugevat kinnitust – lahtise pistiku
puhul võivad tekkida sädemed, mis
võivad väljatungiva kütuse-õhu
segu põlema süüdata – tuleoht!
Ärge tehke käsitsemis- ja
ohutusseadiste kallal mingeid
muudatusi
Käepidemed peavad olema puhtad
ja kuivad, õli- ning mustusevabad –
oluline mootorseadme ohutuks
juhtimiseks
Kontrollige kanderaami
haardevoolikud ja
reguleerimishoova pinnakatet
laitmatu seisundi suhtes
Mootorseadet tohib kasutada üksnes
töökindlas seisundis – õnnetusoht!
Mootori käivitamine
Vähemalt 3 m tankimiskohast eemal –
mitte suletud ruumides.
Käivitamisel ei tohi olla puurimistööriist
puurimisspindlisse paigaldatud. Seadet
peavad käsitsema 2 isikut ja seda tohib
käima panna ainult siis, kui teenindavad
isikud seda nõutaval viisil kinni hoiavad.
Ärge lubage teistel inimestel
tööpiirkonnas viibida – ka mitte
käivitamise ajal.
Käivitage kasutusjuhendis kirjeldatud
viisil.
Puurimisspindel töötab
reguleerimishoova lahtilaskmisel veel
lühikese aja vältel edasi
järeljooksuefekt!
Puurimistööriistu ja transporditigusid
pikkusega üle 1 m ei tohi kasutada –
õnnetusoht!
Käivitage ainult tasasel pinnal, stabiilses
ja kindlas seisuasendis, mootorseadet
kindlalt kinni hoides.
Mootori tühikäigu kontrollimine:
Puurimistööriist peab tühikäigul
lahtilastud reguleerimishoova puhul –
paigal seisma.
Hoidke kergestisüttivad materjalid
(nt saepuru, puukoor, kuiv rohi, kütus)
kuumast heitgaasivoolust ja summuti
kuumadest pealispindadest eemale –
tuleoht!
Seadme hoidmine ja juhtimine
Hoidke mootorseadet kahekesi ja alati
mõlema käega kanderaamist kinni.
Hoolitsege alati kindla ja stabiilse
seisuasendi eest.
Haarake juhtkäepideme ümbert
pöialdega tugevasti kinni.
Töö ajal
Ohutu töötamine mootorseadmega
eeldab teenindavate isikute vahel
selget, eksimatult arusaadavat ja
tõrgeteta kommunikatsiooni. Korraldusi
tohib jagada ainult isik, kes vajutab
reguleerimishooba.
441BA047 KN
Hoidke tööpiirkond
seadme ümber vaba
vigastusoht!
441BA048 KN
BT 360
eesti
5
Eriti just kivisel või juurtega
läbikasvanud pinnasel võib puur töö ajal
puuravasse kinni kiiluda. Ärge üritage
sellisel juhul seadet koos kinnikiilunud
puuriga pöörata – seisake kohe mootor.
Töötage alati vastavalt kohandatud
etteande ja pööretearvuga ning
puhastage puuri tagasitõmbamisega
sageli puurava.
Seisake ähvardava ohu või hädajuhtumi
korral kohe mootor – seadke stopplüliti
seadmel STOP peale ja stopplüliti
kanderaamil 0 peale.
Puurimisspindel töötab
reguleerimishoova lahtilaskmisel veel
lühikese aja vältel edasi –
järeljooksuefekt!
Ärge puudutage kuuma summutit –
käitage seadet ainult puutekaitsmega.
Ärge lubage teistel inimestel
tööpiirkonnas viibida. Hoidke teiste
isikute suhtes piisavat vahemaad –
õnnetusoht!
Pöörake tähelepanu mootori laitmatule
tühikäigule – puurimistööriist ei tohi
pärast reguleerimishoova lahtilaskmist
ja järgnevat lühikest järeljooksmist
enam edasi ei pöörelda. Kui
puurimistööriist pöörleb sellest
hoolimata tühikäigul kaasa, siis laske
seade edasimüüjal ära parandada.
Kontrollige regulaarselt
tühikäiguseadistust, vajadusel
korrigeerige.
Ettevaatust töötamisel libeduse,
niiskuse, lume ja jääga, kallakutel,
ebatasasel maastikul jne
libastumisoht!
Pöörake tähelepanu takistustele:
puutüved, juured – komistamisoht!
Hoolitsege alati kindla ja stabiilse
seisuasendi eest.
Kuulmekaitsme kandmisel tuleb olla eriti
hoolikas ja tähelepanelik – ohu eest
hoiatavate helide (karjed, signaalhelid
jms) kuulmine on piiratud.
Tehke õigeaegselt töövaheaegu, et
ennetada väsimust ja kurnatust –
õnnetusoht!
Töötage rahulikult ja läbimõeldult –
ainult heades valgus- ning
nähtavustingimustes. Töötage
ettevaatlikult, teisi ohustamata.
Hoolitsege kraavides, nõgudes või
kitsastes tingimustes töötamisel alati
piisava õhuvahetuse eest. Eluohtlik
mürgituse tõttu!
Lõpetage halva enesetunde, peavalude,
nägemishäirete (nt vähenenud
vaateväli), kuulmishäirete, peapöörituse
ja vähenenud kontsentratsioonivõime
korral kohe töö – nende sümptomite
põhjuseks võib olla muuhulgas liiga
kõrge heitgaasikontsentratsioon –
õnnetusoht!
Käitage mootorseadet müra- ja
heitgaasivaeselt – ärge laske mootoril
asjatult käia, andke gaasi ainult
töötamise ajal.
Ärge suitsetage mootorseadme
kasutamise ajal või selle vahetus
läheduses – tuleoht! Kütusesüsteemist
võivad lenduda kergestisüttivad
bensiiniaurud.
Kui mootorseadet kasutati mitte
sihtotstarbekohaselt (nt löögi või
kukkumise tagajärjel), siis kontrollige
tingimata enne edasist kasutamist selle
töökindlat seisundit – vt ka "Enne
käivitamist". Kontrollige eriti
kütusesüsteemi tihedust ja
ohutusseadiste talitluskõlblikkust. Ärge
kasutage mitte mingil juhul
ebatöökindlaid mootorseadmeid edasi.
Kahtluse korral pöörduge esinduse
poole.
Ärge töötage käivitusgaasi asendiga.
Tõstke puurimistööriista väljatõstmise
käigus mootorseadet ühtlaselt ja
vertikaalselt üles – ärge ajage
puurimistööriista viltu.
Puudutage puurimistööriista ja
puurimisspindlit ainult siis, kui mootor on
seisatud ning puur seisab vigastusoht!
Hoidke mootorseadet kindlalt kinni, et
äkiliselt tekkivaid tõukeid oleks võimalik
kinni püüda – puurige üksnes vähese
etteandesurvega.
Katke puuravad kinni ja kindlustage.
Mootorseade toodab
töötamisel mürgiseid heit
-
gaase. Need gaasid
võivad olla lõhnatud ja
värvitud ning sisaldada
põlemata süsivesinikke ja
bensooli. Ärge töötage
mootorseadmega kunagi
suletud või halvasti venti
-
leeritud ruumides – ka
mitte katalüsaatoriga
varustatud masinatega.
Vältige kokkupuudet
voolu juhtivate juhtme
-
tega – elektrilöögi oht!
Töötage kivise või juur
-
tega käbikasvanud
pinnase puhul eriti
ettevaatlikult.
BT 360
eesti
6
Seisake puurimistööriista vahetamiseks
mootor – vigastusoht!
Ärge puudutage kuumi masinaosi, eriti
summutit – põletusoht!
Enne seadme juurest lahkumist:
Seisake mootor.
Kontrollige regulaarselt puurimistööriistu
laitmatu seisukorra suhtes. Vahetage
kahjustatud või nürid puurid kohe välja.
Seade on välja töötatud nii, et kasutaja
saavutab parima tööprogressi, kui ta
tunneb väikseimat vibratsiooni. Kui
kasutaja tunneb töötamise ajal
vibratsiooni suurenemist, siis tuleb
parima tööprogressi saavutamiseks
reguleerimishoova kaudu taas
pööretearvu vähendada.
Vibratsioon
Pikemaajaline seadme kasutamine võib
põhjustada vibratsioonist tingitud käte
verevarustuse häireid ("valged
sõrmed").
Üldkehtivat sobivat kasutamiskestust ei
ole võimalik kindlaks määrata, kuna see
sõltub paljudest teguritest.
Kasutamiskestust pikendavad:
käte kaitsmine (soojad kindad)
vaheajad
Kasutamiskestust lühendavad:
individuaalne kalduvus halvale
verevarustusele (tunnused: tihti
külmad sõrmed, kihelemine)
madalad välistemperatuurid
haardejõudude tugevus (tugev
haare halvendab verevarustust)
Seadme regulaarsel pikaajalisel
kasutamisel ja vastavate nähtude
(näiteks sõrmede kihelemine)
ilmnemisel on soovitatav konsulteerida
arstiga.
Hooldus ja remont
Hooldage mootorseadet regulaarselt.
Teostage ainult hooldus- ja remonditöid,
mida on kasutusjuhendis kirjeldatud.
Kõikide muude töödega pöörduge
müügiesinduse poole.
STIHL soovitab hooldus- ja remonditöid
lasta teostada ainult STIHLi
müügiesinduses. STIHLi
edasimüüjatele korraldatakse
regulaarseid koolitusi ning neid
varustatakse pidevalt tehnilise
informatsiooniga.
Kasutage ainult kõrgkvaliteetseid
varuosi. Vastasel juhul võib valitseda
õnnetuste või seadme kahjustamise oht.
Küsimuste korral pöörduge esinduse
poole.
STIHL soovitab kasutada STIHLi
originaalvaruosi. Need on omaduste
poolest optimaalselt seadme ja selle
kasutaja vajadustele kohandatud.
Remontimiseks, hooldamiseks ja
puhastamiseks tuleb alati seisata
mootor – vigastusoht! – Erand:
karburaatori ja tühikäigu seadistamine.
Ajage mootorit mahatõmmatud
süüteküünlapistiku või väljakeeratud
süüteküünla puhul käivitusseadise abil
ringi üksnes siis, kui seadme stopplüliti
paikneb STOP ja kanderaami stopplüliti
0 peal – tuleoht süütesädeme tõttu
väljaspool silindrit.
Ärge hooldage ega hoidke
mootorseadet lahtise tule läheduses –
kütuse tõttu valitseb tuleoht!
Kontrollige regulaarselt paagikorgi
tihedust.
Kasutage ainult laitmatus seisukorras,
STIHLi poolt lubatud süüteküünalt – vt
"Tehnilise andmed".
Kontrollige süütekaablit (laitmatu
isolatsioon, tugev ühendus).
Kontrollige summuti laitmatut
seisukorda.
Ärge töötage defektse või puuduva
summutiga – tuleoht!
Kuulmekahjustused!
Ärge puudutage kuuma summutit –
põletusoht!
BT 360
eesti
7
Keskosade monteerimine
N Pange mõlemad keskosad (1)
altpoolt vastu puurikorpusel olevaid
kinnituspesi jälgige, et keskkohast
väljaspool külge keevitatud
šarniiraasad (2) paiknevad toru
välisküljel
N Pange survetükid (3) peale – avad
peavad kohakuti paiknema
N Pistke kuuskantpoldid (4) M10x75
altpoolt läbi
N Pange seibid (5) ja vedruseibid (6)
peale
N Keerake mutrid (7) peale ja
pingutage kinni
Lukustuslooga ettevalmistamine
N Pange vastavalt kaks
kuuskantpolti (8) lukustuslooga (9)
sisse – lukustuslook peab täielikult
kuuskantpoldi soonde fikseeruma
Sangade monteerimine
N Monteerige sangad nii, et
sangas (10) olev ava (nool) on
kasutaja poolt vaadates vastavalt
paremale suunatud
N Pange sangade (10)
šarniiraasad (11) vastu
keskosade (1) šarniiraasasid (2) –
avad peavad kohakuti paiknema
N Pange kuuskantpoldid (8) koos
lukustusloogaga (9) peale
N Keerake kuuskantpoldid (8) sisse ja
pingutage kinni
Ainult eelmonteerimata
reguleerimishoova korral
N Asetage seib (12), hoob (13) ja
seib (14) juhikule (15)
N Pange survetükk (16) peale –
survetüki (16) piirdeninad (nooled)
peavad mõlemal küljel vastu
juhiku (15) piirdeninasid (nooled)
paiknema
Seadme komplekteerimine
2
2
441BA049 KN
6
1
3
4
5
7
441BA008 KN
8
9
9
8
8
10
441BA050 KN
2
11
10
9
112
88
9
441BA051 KN
1
13
12
15
14
16
441BA038 KN
18
BT 360
eesti
8
N Pistke süvispeakruvi M6x55 läbi
survetüki (16), seibi (14),
hoova (13), seibi (12) ja juhiku (15)
N Keerake seib (18) peale see hoiab
eelmonteeritud reguleerimishooba
koos
Reguleerimishoova monteerimine
N Pistke süvispeakruvi (17) koos
eelmonteeritud
reguleerimishoovaga läbi
sangas (10) gaasitrossi küljel oleva
ava
N Pange seib (19) peale
N Keerake lukustusmutter (20) peale
ja pingutage kinni hoob (13) peab
ilma jõudu rakendamata liikuma
Gaasitrossi monteerimine
Tuleb kasutada seadmega kaasas
olevat gaasitrossi.
N Juhtige gaasitross avasse – peen
nippel eespool
N Lükake vedru (21) üle gaasitrossi
peene nipli (22)
N Kinnitage nippel (22) gaasi
rakendusmehhanismi hoova (23)
külge
N Lükake vedru (21) vastu hooba (23)
– juhtige gaasitross läbi
kinnituspesa (24) ja suruge
gaasitrossi lõpphülss (25) lõpuni
kinnituspessa (24)
N Pange gaasitrossi nippel (26)
reguleerimishoova alaküljel
asuvasse väljalõikesse (27)
N Pange gaasitross juhtratta (nooled)
N Lükake gaasitrossi lõpphülss (28)
reguleerimishoova
kinnituspessa (29)
N Kinnitage gaasitross (30) kahe
kaablisidemega (31) kaugusel
a = 70 mm ja kaugusel b = 320 mm
sanga külge – vedage gaasitross
toru siseküljelt
13
17
10
441BA052 KN
19
20
441BA053 KN
24
22
21
25
441BA040 KN
23
26
28
441BA054 KN
29
b
a
30
31
31
441BA055 KN
BT 360
eesti
9
Reguleerimishoova talitluse
kontrollimine
1. Rakendage reguleerimishooba
2. Laske reguleerimishoob lahti – ta
peab iseseisvalt tühikäiguasendisse
tagasi vetruma
Stopplüliti monteerimine kanderaamile
N Pange stopplüliti (32) vastu
kanderaami
N Pange pingutusliud (33) peale
N Keerake kruvid (34) sisse ja
pingutage kinni
N Kinnitage kaablikimp kolme
kaablisidemega (35) kaugustel
a = 60 mm, b = 300 mm ja
c = 60 mm sanga külge – vedage
kaablikimp toru siseküljelt
Transportimise ettevalmistamine
N Vabastage gaasitrossi küljel
šarniiraasade alumised
kuuskantpoldid ja vastasküljel
šarniiraasade ülemised
kuuskantpoldid ning keerake need
välja
N Vabastage šarniiraasadel ülejäänud
kuuskantpoldid (u 1/2 pööret)
N Klappige gaasitrossi küljel sanga
ülespoole, vastasküljel sanga
allapoole – gaasitrossi ei tohi kokku
murda
Pärast lahtiklappimist tuleb šarniiril kõik
kuuskantpoldid kinni pingutada.
Mootorit tuleb käitada bensiinist ja
mootoriõlist koosneva kütuseseguga.
Vältige kütuse vahetut kokkupuudet
nahaga ja kütuseaurude sissehingamist.
STIHL MotoMix
STIHL soovitab kasutada STIHLi
MotoMix-i. See valmissegatud kütus on
bensoolivaba, pliivaba, kõrge
oktaanarvuga ning alati õiges
seguvahekorras.
STIHLi MotoMix on segatud mootorite
pikima eluea tagamiseks STIHLi
kahetaktiõliga HP Ultra.
MotoMix pole kõigil turgudel saadaval.
Kütuse segamine
Sobimatud kütused või eeskirjast
kõrvalekalduv seguvahekord võivad
põhjustada mootoril tõsiseid kahjustusi.
Madala kvaliteediga bensiin või
mootoriõli võib kahjustada mootorit,
rõngastihendeid, torustikke ja
kütusepaaki.
Bensiin
Kasutage ainult margibensiini
oktaaniarvuga vähemalt 90 ROZ –
pliivaba või etüleeritud.
Katalüsaatoriga masinaid tuleb käitada
ainult pliivaba bensiiniga.
441BA043 KN
2.
1.
441BA056 KN
32
33
34
35
a
441BA057 KN
b
c
441BA058 KN
Kütus
BT 360
eesti
10
Pärast mitme paagitäie pliisisaldusega
bensiini kasutamist võib katalüsaatori
toime oluliselt väheneda.
Bensiin, mille alkoholisisaldus on üle
10%, võib käsitsi seadistatava
karburaatoriga mootorite puhul
põhjustada talitlushäireid ja seepärast ei
tohiks seda nende mootorite
käitamiseks kasutada.
M-Tronicuga mootorid annavad
täisvõimsust kuni 25%
alkoholisisaldusega (E25) bensiiniga.
Mootoriõli
Kasutage ainult kvaliteetset kahetaktiõli
– kõige parem STIHLi kahetaktilise
mootori mootoriõli HP, HP Super või
HP Ultra, mis on optimaalselt STIHLi
mootoritele kohandatud. Kõrgeima
võimsuse ja mootori pikima kasutusea
tagab HP Ultra.
Need mootoriõlid pole kõigil turgudel
saadaval.
Heitgaasikatalüsaatoriga
mootorseadmete puhul tohib
kütusesegu valmistamiseks kasutada
ainult STIHLi kahetaktilise mootori
mootoriõli 1:50.
Seguvahekord
STIHLi kahetaktiõli 1:50 puhul; 1:50 =
1 osa õli + 50 osa bensiini
Näited
N Valage kütuse jaoks ettenähtud
kanistrisse esmalt mootoriõli, siis
bensiin ja segage hoolikalt läbi
Kütusesegu säilitamine
Ladustage ainult kütuse jaoks
ettenähtud anumates kuivas, jahedas ja
kindlas kohas valguse ning päikese eest
kaitstult.
Kütusesegu vananeb – segage valmis
ainult mõne nädala vajadus. Ärge
ladustage kütusesegu kauem kui
3 kuud. Valguse, päikese, madalate või
kõrgete temperatuuride toimel võib
kütusesegu kiiremini
kasutuskõlbmatuks muutuda.
N Loksutage enne tankimist jõuliselt
kütuseseguga kanistrit
Kanistrisse võib tekkidarõhk – avage
ettevaatlikult.
N Puhastage aegajalt kütusepaak ja
kanister põhjalikult ära.
Utiliseerige kütusejääk ja
puhastamiseks kasutatud vedelik
eeskirjadekohaselt ning
keskkonnasõbralikult!
Seadme ettevalmistamine
N Puhastage enne tankimist
paagikork ja selle ümbrus, et paaki
ei satuks mustust
N Positsioneerige seade nii, et
paagikork on ülespoole suunatud.
N Avage paagikork
Kütuse sissevalamine
Ärge loksutage tankimisel kütust maha
ega täitke paaki ääreni. STIHL soovitab
STIHLi kütuse täitmissüsteemi
(eritarvikud).
Bensiini kogus STIHLi kahetaktiõli 1:50
liiter liiter (ml)
10,02(20)
5 0,10 (100)
10 0,20 (200)
15 0,30 (300)
20 0,40 (400)
25 0,50 (500)
Kütuse tankimine
441BA003 KN
BT 360
eesti
11
Pingutage pärast tankimist paagikork
käega nii tugevasti kinni kui võimalik.
Kütuse imipea iga-aastane vahetamine
N Tühjendage kütusepaak
N Tõmmake kütuse imipea konksuga
paagist välja ja voolikult maha
N Pistke uus kütuse imipea voolikusse
N Asetage kütuse imipea paaki tagasi
Mootori käivitamine
Puurseadme käivitamisel ei tohi olla
ühtki puurimistööriista
puurimisspindlisse paigaldatud –
õnnetusoht!
N Asetage ajamimootor
kanderaamiga reguleerimishoova
vastaskülgedel maapinnale – kaks
teenindavat isikut peavad
kanderaami kinni hoidma ja
vastavalt ühte jalga loogas hoides
kindlustama
N Järgige ohutuseeskirju – vt
"Ohutuseeskirjad ja töövõtted"
N Tõmmake käivitusklapi siiber (1)
külma mootori puhullja, lükake
sooja mootori puhul sisse (ka siis,
kui mootor on juba töötanud, aga on
veel külm)
N Seadke stopplüliti (2) seadmel
STOP suhtes vastassuunda
N Seadke stopplüliti (3) kanderaamil F
peale
441BA004 KN
Mootori käivitamine /
seiskamine
441BA047 KN
441BA059 KN
1
441BA060 KN
2
3
441BA061 KN
BT 360
eesti
12
N Keerake käega niipalju
reguleerimishooba (4), et hoob ja
kanderaami toru paiknevad ühel
joonel (käivitusgaasi asend)
Käimatõmbamine
N Tõmmake parema käega
käivituskäepide aeglaselt kuni
takistuseni välja – ja tõmmake siis
kiiresti ning jõuliselt edasi – ärge
tõmmake nööri lõpuni välja –
purunemisoht!
N Ärge laske käivituskäepidemel
hooga tagasi joosta – juhtige see
vastu väljatõmbamise suunda
tagasi, et käivitusnöör õigesti peale
keriks
Tõmmake uue mootori puhul mitu korda
käivitusnööri, kuni pumbatakse peale
piisavalt kütust.
Pärast esimest süütamist
N Lükake käivitusklapi siiber sisse ja
jätkake käimatõmbamist
Kui mootor töötab
N Laske reguleerimishoob kohe lahti
mootor läheb tühikäigule
Õigest seadistatud karburaatori puhul ei
tohi puurimisspindel mootori tühikäigul
kaasa pöörelda.
Puurseade on kasutusvalmis.
Mootori seiskamine
N Seadke stopplüliti (2) seadmel
STOP peale
N Seadke stopplüliti (3) kanderaamil 0
peale
Edasised juhised käivitamiseks
Väga madalal temperatuuril
N Laske mootoril soojaks töötada
Kui mootor ei käivitu
Pärast esimest süütamist mootoris ei
seatud käivitusklapi siibrit õigeaegselt
sisse, mootor on ennast täis tõmmanud.
N Seadke stopplüliti seadmel STOP
peale
N Seadke stopplüliti kanderaamil 0
peale
N Võtke süüteküünal maha – vt
"Süüteküünal"
N Kuivatage süüteküünal
N Tõmmake mitu korda käivitusnööri
põlemiskambri ventileerimiseks
N Paigaldage süüteküünal tagasi – vt
"Süüteküünal"
N Seadke stopplüliti seadmel STOP
suhtes vastassuunda
N Seadke stopplüliti kanderaamil F
peale
441BA062 KN
441BA063 KN
441BA064 KN
2
441BA065 KN
3
441BA066 KN
BT 360
eesti
13
N Lükake käivitusklapi siiber sisse –
ka külma mootori puhul
N Tõmmake mootorit uuesti käima
Kui paak sai töötades jäägitult tühjaks ja
tangiti uuesti täis
N Tõmmake mitu korda käivitusnööri,
kuni pumbatakse peale piisavalt
kütust
N Laske puurimistööriist u 50 cm
kõrguselt vertikaalselt maapinna
sisse kukkuda – lõikepea tungib
maapinda ja jääb ise seisma
N Asetage tühikäigul töötava
mootoriga puurseade seisvale
puurimistööriistale – võlliotsa
kaasavedaja peab puurimisspindli
sidurisse haakuma
N Keerake pingutusrõngast (1)
1/4 pööret vastupäeva –
puurimistööriist fikseeritakse
puurimisspindlisse
Esimestel kasutuskordadel
Laske uuel seadmel kuni kolmanda
paagitäieni kerge koormusega kõrgetel
pööretel töötada, et sissetöötamise
perioodil mootorit mitte liigselt koormata.
Sissetöötamise ajal sobituvad seadme
liikuvad osad üksteisega –
ülekandemehhanismis tekib tavalisest
suurem hõõrdetakistus. Mootor
saavutab maksimumvõimsuse peale
seda, kui on läbi töötatud 5 kuni
15 paagitäit kütust.
Töö ajal
Laske mootoril peale pikemaajalist
täiskoormusel kasutamist veel veidi
aega tühikäigul töötada, kuni jahutusõhk
on suurema kuumuse maha jahutanud,
et ülekandemehhanismiga
kokkupuutuvatesse osadesse
(süütesüsteemi, karburaatorisse) ei
salvestuks ülemäärast soojust.
Pärast töö lõpetamist
Lühiajalisel seismapanekul: Laske
mootoril maha jahtuda. Hoidke täidetud
kütusepaagiga seadet kuivas kohas,
eemal lahtisest tulest kuni järgmise
kasutamiseni. Masina pikemaks ajaks
seismajätmisel – vt "Seadme
hoiustamine".
Puurimistööriista
paigaldamine
441BA067 KN
441BA068 KN
1
Kasutusjuhised
BT 360
eesti
14
Varrepikenduse kasutamine
(lisavarustus)
Paigaldage varrepikendus alles siis, kui
puur on juba pooles pikkuses
puuraugus.
Varrepikenduse paigaldamine varem on
ohtlik, sest pinnasepuur paikneb siis teie
rinnakõrgusel ja seda ei ole võimalik
kindlalt juhtida. Samal põhjusel tuleb
varrepikendus seadmelt maha võtta
enne, kui te puuri puuraugust täielikult
välja tõmbate.
Tehniline ülevaatus
Professionaalselt kasutatavatele
pinnasepuuridele tuleb vähemalt kord
aastas teha tehniline ülevaatus.
Ülevaatust peavad tegema eksperdid,
kelle erialane väljaõpe ja kogemused
lubavad hinnata pinnasepuuri
töökindlust.
Kui puur kiilub puuravasse kinni –
seisake kohe mootor.
N Seadke stopplüliti kanderaamil 0
peale
N Seadke stopplüliti seadmel STOP
peale
N Pöörake lukustushoob (1) vasakule
– reduktor on fikseeritud
N Keerake kogu puurseadet vasakule
– vastupäeva – kuni puur on taas
vaba
Puurimisreduktori kaitseks purunemise
eest vallandatakse suurima lubatud
tagasisuunalise pöördemomendi
ületamisel lukustushoob.
Kui mootori võimsus tuntavalt langeb
N Tõmmake käivitusklapi siiber (1)
välja
N Vabastage filtrikaane
sulgurkruvi (2)
N Võtke filtrikaas (3) maha
N Puhastage filtri ümbrus ja filtrikaane
sisekülg suuremast mustusest
N Kontrollige peafiltrit (4)
Määrdumise või kahjustuse korral:
N Vabastage äärik (5) tiibmutriga
N Tõmmake peafilter maha ja
asendage uuega
Asendage peafiltri uuendamisel alati
uuega ka lisafilter.
Kinnijäänud puuri
vabastamine
441BA069 KN
441BA070 KN
1
Õhufiltri puhastamine
2
1
3
441BA071 KN
5
441BA072 KN
4
BT 360
eesti
15
N Kontrollige lisafiltrit (6) – kloppige
määrdumisel kergelt läbi –
asendage kahjustuse korral uuega
Ärge laske lisafiltri mahatõmbamisel
mustusel sisselaskepiirkonda pääseda.
N Puhastage filtriruum – monteerige
kõik filtrikomponendid jälle tagasi
N Pange filtrikaas peale
N Pingutage sulgurkruvi kinni
N Lükake käivitusklapi siiber uuesti
sisse
Baasinformatsioon
Karburaator on seadistatud nii, et
mootorit varustatakse kõigis
tööseisundites optimaalse kütuse-õhu
seguga.
Tühikäigu seadistamine
Mootor jääb tühikäigul seisma
N Keerake tühikäigu piirdekruvi (LA)
päripäeva, kuni puurimisspindel
hakkab kaasa pöörlema – seejärel
keerake 1/2 pööret tagasi
Puurimisspindel pöörleb tühikäigul
kaasa
N Keerake tühikäigu piirdekruvi (LA)
vastupäeva kuni puurimisspindel
jääb seisma – seejärel keerake
1/2 pööret samas suunas edasi
N mootori võimsuse vähenemisel, kui
mootor halvasti käivitub või kui
tühikäigul esineb häireid, kontrollige
kõigepealt süüteküünalt
N umbes 100 töötunni järel tuleb
süüteküünal välja vahetada – kui
elektroodid on tugevasti põlenud,
juba varem kasutage ainult STIHLi
poolt lubatud, raadiohäireid mitte
tekitavaid süüteküünlaid – vt
"Tehnilised andmed"
Süüteküünla mahavõtmine
N Seadke stopplüliti seadmel STOP
peale
N Seadke stopplüliti kanderaamil 0
peale
N Tõmmake süüteküünla pistik maha
N Keerake süüteküünal välja
441BA026 KN
6
Karburaatori seadistamine
441BA027 KN
L
A
STOP
Süüteküünal
BT 360
eesti
16
Süüteküünla kontrollimine
N Puhastage määrdunud süüteküünal
N Kontrollige elektroodide vahet (A) ja
vajadusel reguleerige, vahe väärtus
– vt "Tehnilised andmed".
N Kõrvaldage süüteküünla
määrdumise põhjused
Võimalikud põhjused on:
liiga palju mootoriõli kütuses
määrdunud õhufilter
ebasoodsad käitustingimused
Eraldi ühendusmutriga (1) süüteküünla
puhul keerake kinnitusmutter tingimata
keermele ja pingutage tugevasti
sädemete tekkimise tõttu tuleoht!
Süüteküünla paigaldamine
N Keerake süüteküünal (3) sisse ja
vajutage süüteküünla pistik (2)
tugevasti süüteküünla (3) peale
Kui vaatamata puhastatud õhufiltrile ja
karburaatori õigele seadistusele pole
mootori töö rahuldav, võib viga olla ka
summutis.
Laske kontrollida summuti määrdumist
(koksistumist) esinduses!
STIHL soovitab hooldus- ja remonditöid
lasta teostada ainult STIHLi
müügiesinduses.
000BA039 KN
A
1
000BA045 KN
3
000BA050 KN
2
Mootori töö
BT 360
eesti
17
Kasutage reduktori määrimiseks
vähelegeeritud käigukastiõli (vt
"Tehnilised andmed").
Õlitaseme kontrollimine /
juurdevalamine
N Kontrollige regulaarselt õlitaset –
normaalse töökasutuse puhul kord
nädalas
N Võtke puurimistööriist maha
N Asetage reduktor vertikaalselt –
puurimisspindel paikneb
vertikaalselt ja reguleerimishoob on
ülespoole suunatud
N Keerake silinderpeakruvi (1) välja
N Kontrollige õlitaset – õlitase peab
ulatuma keermeava alaservani
Kui õlitase ei ulatu keermeava
alaservani – valage käigukastiõli juurde:
N Avage sulgurkruvi (2)
N Valage käigukastiõli juurde, kuni
õlitase ulatub silinderpeakruvi
keermeava alaservani
N Keerake silinderpea- ja sulgurkruvi
koos juurdekuuluvate
rõngastihenditega sisse tagasi ning
pingutage kinni
Käigukastiõli vahetamine
Käigukastiõli peab olema
väljalaskmiseks töösoe.
N Joondage reduktor nii välja, et
puurimisspindel paikneb
vertikaalselt allapoole
N Keerake silinderpeakruvi (1) välja
N Laske käigukastiõli sobivasse
anumasse välja
N Utiliseerige kasutatud õli vastavalt
seadusega sätestatud eeskirjadele
N Reduktori uuesti täitmiseks vt
"Õlitaseme kontrollimine /
juurdevalamine"
Rebenenud käivitusnööri vahetamine
N Keerake kruvid (1)
ventilaatorikorpusest (2) välja
N Võtke ventilaatorikorpus (2) maha
Reduktori määrimine
2
441BA028 KN
1
Käivitusnööri /
tagasitõmbevedru
väljavahetamine
1
1
1
441BA073 KN
2
BT 360
eesti
18
N Suruge vedruklamber (3)
kruvikeeraja või sobivate tangidega
ettevaatlikult teljelt maha
N Tõmmake nööripool (4) koos
ketta (5) ja lukustuskeelega (6)
ettevaatlikult maha
N Kangutage käivitusnöör (7)
kruvikeerajaga
käivituskäepidemest (8) välja
N Eemaldage nööripoolist ja
käivituskäepidemest nöörijäägid
N Tõmmake uus käivitusnöör
suunaga ülalt allapoole läbi
käivituskäepideme (8) ja
nööripuksi (9)
N Tõmmake käivitusnöör läbi
nööripooli ja kindlustage nööripoolis
lihtsõlmega
N Pistke nööripool telje peale –
keerake veidi edasi-tagasi, kuni
tagasitõmbevedru aas fikseerub
N Pange lukustuskeel (6) nööripooli
sisse tagasi
N Pange ketas (5) teljele
N Suruge vedruklamber (3)
kruvikeeraja või sobivate tangidega
teljele ja vajutage lukustuskeele tapi
peale vedruklamber peab näitama
päripäeva – nagu joonisel
Tagasitõmbevedru pingutamine
N Moodustage mahakeritud
käivitusnöörist silmus ja pöörake
sellega nööripooli kuue pöörde
võrra noole suunas
N Hoidke nööripooli kinni – tõmmake
sasitud nöör välja ja korrastage
N Laske nööripool lahti
N Laske käivitusnööri aeglaselt järele,
et see kerib ümber nööripooli.
Käivituskäepide peab kindlalt
nööripuksi tõmbuma. Kui see
kaldub küljele: pingutage vedrut
veel ühe pöörde võrra
Täielikult väljatõmmatud nööri puhul
peab saama pooli veel vähemalt pool
pööret edasi pöörata. Kui see pole
võimalik, siis on vedru liiga tugevasti
pingutatud purunemisoht! Võtke poolilt
üks nöörikeerd maha.
N Monteerige ventilaatorikorpus
tagasi
441BA030 KN
3
4
5
6
7
8
9
328BA033 KN
3
5
441BA031 KN
6
441BA032 KN
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32

STIHL BT 360 Kasutusjuhend

Tüüp
Kasutusjuhend