MS 291 C-Q
eesti
6
lõikemehhanism ei tohi muid esemeid
ega maapinda puudutada – liikuva
saeketi tõttu valitseb vigastusoht.
Mootorsaagi käsitseb ainult üks
inimene. Ärge lubage teistel inimestel
tööpiirkonnas viibida – ka mitte
käivitamise ajal.
Ärge käivitage mootorsaagi, kui saekett
paikneb lõikesoones.
Käivitage mootorit tankimiskohast
vähemalt 3 m eemal ja mitte suletud
ruumides.
Blokeerige enne käivitamist ketipidur –
liikuva saeketi tõttu valitseb vigastusoht!
Ärge tõmmake mootorit käes käima –
käivitage kasutusjuhendis kirjeldatud
viisil.
Töö ajal
Hoolitsege alati kindla ja stabiilse
seisuasendi eest. Ettevaatust, kui
puukoor on märg – libastumisoht!
Hoidke mootorsaagi alati mõlema käega
kinni: parem käsi tagumisel käepidemel
– ka vasakukäeliste puhul. Haarake
kindlaks juhtimiseks pöialdega
hoidetorust ja käepidemest tugevasti
ümbert kinni.
Ähvardava ohu või hädajuhtumi korral
seisake kohe mootor – suruge
universaalhooba/stopplülitit STOP, 0 või
† suunas.
Ärge laske mootorsael kunagi
järelevalveta töötada.
Ettevaatust libeda, niiskuse, lume ja jää
puhul ning kallakutel, ebatasasel
maastikul, värskelt kooritud puidul või
puukoorel – libastumisoht!
Ettevaatust kändude, juurte ja kraavide
puhul – komistamisoht!
Ärge töötage üksinda – olge alati teiste
isikute hüüdekaugusel, kes omavad
esmaabi andmise väljaõpet ning
saaksid avariijuhtumi korral abistada.
Kui töökohas viibivad abitöölised, siis
peavad ka nemad kaitseriietust (kiivrit!)
kandma ega tohi vahetult saetavate
okste all seista.
Kuulmekaitsme kandmisel peab olema
eriti tähelepanelik ja hoolas – ohu eest
hoiatavate helide (karjed, signaalhelid
jms) tajumine on piiratud.
Tehke õigeaegselt töövaheaegu, et
ennetada väsimust ja kurnatust –
õnnetusoht!
Saagimisel tekkivad tolmud (nt
puidutolm), vine ja suits võivad olla
tervistkahjustava toimega. Kandke
tolmuemissiooni korral
tolmukaitsemaski.
Kui mootor töötab: Saekett jookseb veel
lühikest aega edasi pärast seda, kui
gaasihoob lahti lasti – järeljooksuefekt.
Ärge suitsetage mootorsae kasutamise
ajal või selle vahetus läheduses –
tuleoht! Kütusesüsteemist võivad
lenduda kergestisüttivad bensiiniaurud.
Kontrollige saekett regulaarselt,
lühikeste ajavahemike tagant ning
tuntavate muutuste korral kohe üle:
– seisake mootor, oodake, kuni
saekett on seiskunud
– kontrollige seisundit ja tugevat
kinnitust
– pöörake tähelepanu
teritusseisundile
Ärge puudutage töötava mootori puhul
saeketti. Kui saekett on mingi esemega
blokeeritud, siis seisake kohe mootor –
alles siis kõrvaldage ese – vigastusoht!
Seisake enne mootorsae juurest
lahkumist mootor.
Seisake saeketi vahetamiseks mootor.
Mootori ettekavatsematu käivitumise
tõttu – vigastusoht!
Hoidke kergesti süttivad materjalid (nt
saepuru, puukoor, kuiv rohi, kütus)
kuumast heitgaasijoast ja tulisest
summutist eemal – tuleoht!
Katalüsaatoriga summutid võivad eriti
tuliseks minna.
Ärge töötage kunagi keti määrimiseta,
jälgige selleks õli taset õlipaagis. Kui
õlitase on õlipaagis liiga madal, siis
lõpetage kohe töötamine ja valage
ketimäärdeõli juurde – vt ka
"Ketimäärdeõli sissevalamine" ja "Keti
määrimise kontrollimine".
Kui mootorsaag sattus mitte
sihtotstarbekohase koormuse alla (nt
jõu mõju löögi või kukkumise tõttu), siis
kontrollige enne edasist käitamist
tingimata selle töökindlat seisundit – vt
ka "Enne tööd".