• Jalgrattaga allamägesõidud ning maastikusõit on oma olemuselt ohtlikud tegevused. Nende puhul
on risk sattuda õnnetusse, mis võib põhjustada tõsiseid vigastusi või isegi surma. Me soovitame
tungivalt kanda sõitjatel kiirvrit ning kaitsmeid ja veenduda enne jalgrattaga sõitmist selle ohutuses.
Pane tähele, et sa sõidad omal vastutusel ning sa pead arvestama oma kogemusi ja oskusi väga
täpselt.
• Kui jooksu paigaldamine on keeruline, paigalda rootori poolele kiirkinniti heebel. Kui teed seda, veendu,
et kiirikinniti heebel ei puutuks kokku rootoriga ega tekiks põletust.
• Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi pesuvahendeid
nagu rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks. Saadaval on kahte
erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata allolevat tabelit. Kui
ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse
tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav,
mis omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik kohandada
keti pikkust, tee lõige, mõnes teises kohas kui kohas, kus kett juba
on ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti. Kui
ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti
pinge on liiga nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda
ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või
kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me
soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole
teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümer kukkumise ning tekitada seeläbi
tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Sõltuvalt raami tüübist võib tagumine käiguvahetaja puutuda kokku ketitoega.
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja
vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja litter).
• Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka.
Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
• Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
• Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendets kahjustada SIS
käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
• Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta
kombinatsiooni erineva grupitähisega ketiratta laagriga.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis,
kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et
käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult
pööratud.
• Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära
kasuta DURA-ACE määret ega mõnda muud määret, sest need võivad põhjustada
käiguvahetuse halvenemist.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte
sisepinda.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene
hammasratas pöörleb.
• Selle toote garantii ei laiene kahjustustele, mida on põhjustanud sõitmise ajal hüppamine või
jalgratta kukkumine, välja arvatud juhud, kui häired on põhjustatud ebareeglipäraste materjalide või
tootmismeetodite kasutamisest.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu
professionaalse jalgratta müüja poole.
3. Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu,
kui keti pikkus on liiga lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda
ülemäärane koormus. Kohanda keti pikkust lisades ketile kaks
lüli, kui tagumine amortisaator on asendis, kus mõõde "A" on
pikim, ning kett on suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal.
Kui tagumise amortisaatori liikumisulatus on suur, ei pruugi keti
lõtvus kaduda korrektselt, kui kett on väikseimal hammasrattal ja
väikseimal ketirattal.
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii suurimal
ketirattal kui ka suurimal hammasrattal)
Suurim ketiratas
Kett
Suurim
hammasratas
Tehnilise hoolduse juhised SI-5WN0A-002
RD-M810
Tagumine käiguvaheti
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat
kombinatsiooni.
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
5 mm kuuskantvõti
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Grupitähised
Ühenda tross tagumise
käiguvaheti külge ja peale
esmase lõtvuse eemaldamist
trossist, kinnita uuesti
tagumise käiguvaheti külge
nagu näidatud joonisel.
Tõmba
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Soon
Pane tähele: Veendu, et tross
oleks kindlalt
soone sees.
* Kui tagumine käiguvaheti liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada
kork alumiiniumkorgi vastu.
Väliskatte ots, millel on
alumiiniumkork, peaks olema
käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
Väliskatte lõikamine
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et augul oleks
ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Kinnine sulundiga
kork ja kummist
kaitse peaksid olema
kinnitatud raami
väliskatte kinnituse
külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
<Kauguse kontrollimine suurima ketiratta ja juhtlitri
vahel>
Aseta tagumine käiguvaheti madalaimale positsioonile, peata
ratta pöörlemine ja kontrolli, et kaugus juhtlitri servast kuni
suurima ketiratta servani oleks 5 - 6 mm. Pööra vänta, et
vahetada käike ja veendu, et selles ei oleks karedat tunnet.
Kui kassetti ketirataste hammaste arv on muutunud, teosta see
seadistus uuesti.
5. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale ketirattale
ja keera käigu vahetamiseks vänta. Seejärel keera B-pinge
reguleerimise kruvi nii, et
juhtlitter ei puutuks kokku
ketirattaga, aga mitte nii
lähedale, et see puutuks
ketti. Järgmiseks aseta
kett väikseimale ketirattale
ja korda ülalmainitut ning
veendu, et litter ei puutuks
ketiratast.
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise kruvi
6. SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheebrit mitu korda, et viia kett teisele
ketirattale. Seejärel, samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii palju,
et eemaldada heebli lõtvust, pööra vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli. (vastupäeva)
Kui heli ei ole
kuulda
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit vajutatakse
vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning kett puutub kolmandat
ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus heebel on teise
ketriratta seadistuste asendis, ja see on vabastatud) ning keera vänta
päripäeva. Kui kett puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli, keera
väliskatte reguleerimissilindrit päripäeva, et seda kinnitada, seni, kuni
lõppeb heli ja kett jookseb sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu
asendis ei tekiks ühtegi heli.
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
Vähem kui 30 mm
Pane tähele:
Aseta sisemine tross nii, et see oleks väljaspool
vähem kui 30 mm, ning kontrolli, et sisemine
tross ei puutuks kokku ratta kodaratega. Peata
selle sammu ajaks ratta pöörlemine.
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
2. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter
liiguks täpselt samale joonele suurima
ketirattaga.
Alumine
regulaatorkruvi
Juhtlitter
Suurim ketiratas
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi, et reguleerida
juhtlitrit nii, et see oleks tagant vaadates samal
joonel väikseima ketiratta välispinnaga.
SIS reguleerimine
Ülemine
reguleerimiskruvi
Juhtlitter
Väikseima ketiratta
välispind
Pane tähele:
Kui tagaamortisaator liigub, võib kaugus välimise kinniti ja
tagumise käiguvaheti väliskatte hoidiku vahel muutuda, seega
selgita välja väliskatte pikkus punktis, kus selle pikkus on suurim.
Kui muudad laadimuunduri seadistusi, eriti muutes jalgratta
mägisõidu seadistused allamäge seadistusteks, võib väliskatte
pikkus väheneda. Kui see juhtub, võib see mõjutada
käiguvahetust, seega lihtsalt reguleeri väliskatte pikkus uuesti.
4. Väliskatte pikkus
(1) Vabasta B-pinge reguleerimise kruvi kuni see on joonisel
näidatud positsioonis.
(2) Kontrolli, et väliskattes oleks piisavalt lõtvust. Järgmiseks
joonda väliskate tagumise käiguvaheti
väliskatte hoidiku alumise servaga ning
lõika ära üleliigne väliskatte pikkus.
Väliskate
Väliskatte hoidik
(2)
(1)
■ Tagumise käiguvahetaja asendamine
Pane tähele: Kui eemaldad tagumise
käiguvaheti asendamisel
pingelitrit, eemalda esmalt
lõhiskinniti.
Lõhiskinniti
Pingelitter
Juhtlitri / pingelitri kinnitusmoment:
2,45 - 4,9 Nm
2 mm kuuskantvõti
Laadimuundur
Spetsifikatsioonid
Tagumine käiguvaheti
* kehtib laadimuundurit kasutades
Vajuta käega laadimuundurit, et kontrollida,
kas seda saab vajutada vastu hargi otsa.
Pane tähele: Peale keti pingutamist, veendu,
et laadimuundurit saaks
vajutada vastu hargi otsa.
Laadimuunduri eemaldamine
Laadimuundurist
See käiguvaheti ühildub kahte tüüpi ketiratastega: mägisõidu laad (11 - 32T / 11 - 34T)
ning allamägesõidu laad (11 - 23T / 12 - 25T / 11 - 28T). Kui kasutad mägisõidu
ketirattaid, pead sa samuti kasutama laadimuundurit.
Väliskatte
reguleerimissilinder
Väliskatte
reguleerimissilinder
Kinnitusmoment:
1 - 1,5 Nm
Konsooli kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
Mägisõidu laad Allamägesõidu laad
Jalgratta tüüp Mägisõidu Allamägesõidu
Laadimuundur X –
Sobiv ketirataste kombinatsioon 11 - 32T / 11 - 34T 11 - 23T / 12 -25T / 11 - 28T
Seeria SAINT
RAPIDFIRE (Käiguvahetusheebel) SL-M810
Väliskate SIS-SP41
Tagumine käiguvaheti RD-M810
Tüüp SS / GS
Vabajooks FH-M810 / FH-M815
Käike 9
Kassetti ketirattas CS-M770 / CS-HG80 / CS-6500
Kett CN-HG93
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17
Mudeli number RD-M810
Tüüp SS GS
Käike 9 9
Kogukapatsiteet 17T / 23T* 31T / 37T*
Sobiv ketirataste kombinatsioon 11 - 32T / 11 - 34T / 11 - 28T / 11 - 23T / 12 - 25T
Väikseim ketiratas 11T 11T
Esimese hammasratta hamba vahe Ühekordne 14T
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline
superkitsas kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline
kitsas kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Hõbedane
Must
6,5 mm
7,1 mm
5~6 mm
5~6 mm
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
est_280579_5WN0A_002.indd 1
est_280579_5WN0A_002.indd 1
10-06-2008 16:41:51