Shimano ST-M310 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
Kinnitusrõngas
5 mm kuuskantvõti
Hargi otsa laba
B-pinge reguleerimise kruvi
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik
kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes teises kohas kui
kohas, kus kett juba on ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta
juba on ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti
või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga
nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda
ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning
tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Kui
reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber
kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks
kindlas kohas.
Pane tähele
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa
käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi
(mehhanism ja litter).
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa
paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks
liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele
määret.
Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti
määrima. Lisaks on keti puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne
moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta kombinatsiooni
erineva grupitähisega ketiratta laagriga.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav,
sest sellel on tendents kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni oma
kõrge trossi vastuseisu tõttu.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi
siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi
enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta
raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist
trossi ning väliskatte sisepinda.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks
teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks
muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta
pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonia)
Tehnilise hoolduse juhised
SI-6UH0A-001
Tagumine ülekanne
Spetsifikatsioonid
Tagumine käiguvaheti
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Kui paigaldad, jälgi, et B-pinge reguleerimise kruvi ei puutuks kokku hargi otsaga
ega põhjustaks seeläbi deformatsiooni.
Konsooli kruvi kinnitusmoment: 8 -
10 Nm
Vabajooksu põhiosa asendamine
Peale rummu võlli eemaldamist,
eemalda vabajooksu põhiosa
kinnituspolt (vabajooksu põhiosa
sees) ning seejärel asenda
vabajooksu põhiosa.
Pane tähele:
Ära ürita lahti ühendada
vabajooksu põhiosa, sest see
võib põhjustada häireid selle
töötamises.
Vabajooksu
põhiosa
Vabajooksu põhiosa
kinnituspolt
Vabajooksu põhiosa seib
10 mm kuuskantvõti
(TL-WR37)
Lahti
ühendamine
Kokkupanek
Kinnitusmoment: 35 - 50 Nm
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
5. SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheeblit mitu korda, et viia kett teisele ketirattale. Seejärel,
samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii palju, et eemaldada heebli lõtvust, pööra
vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli. (vastupäeva)
Väliskatte
reguleerimis-
silinder
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit vajutatakse
vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning kett puutub
kolmandat ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus heebel
on teise ketiratta seadistuste asendis, ja see on vabastatud)
ning keera vänta päripäeva. Kui kett puutub kolmandat
ketiratast ja tekitab heli, keera väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva, et seda kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb
sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu asendis ei
tekiks ühtegi heli.
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Soon
Ühenda tross tagumise
käiguvaheti külge ja peale
esmase lõtvuse
eemaldamist trossist,
kinnita uuesti tagumise
käiguvaheti külge nagu
näidatud joonisel.
Tõmba
Pane tähele: Veendu, et tross
oleks kindlalt soone sees.
Kuuskantvõtme kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
5 mm kuuskantvõti
Kasuta juhtraua klambrit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 36 mm.
Käiguvahetusheebli paigaldamine
1
2
1 2
Väikseima ketiratta
välispind
Juhtlitter
Ülemine
reguleerimiskruvi
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi, et
reguleerida juhtlitrit nii, et see oleks
tagant vaadates samal joonel väikseima
ketiratta välispinnaga.
SIS reguleerimine
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa
vastasotsast. Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks
nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Sisemise trossi sisestamine
Sisesta sisemine tross väliskattesse märgistusega otsast. Trossi efektiivseks
töötamiseks kasuta märgistusega otsal
määret.
Märgistus
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale
ketirattale ja keera vänta tagurpidi.
Seejärel keera B-pinge reguleerimiskruvi,
et reguleerida juhtlitter ketirattale nii
lähedale kui võimalik ilma, et nad kokku
puutuksid. Järgmiseks aseta kett
väikseimale ketirattale ja korda
ülalmainitut ning veendu, et litter ei
puutuks ketiratast.
1
2
1 2
2
1
Suurim ketiratas
Väikseim ketiratas
Kett
Suurim hammasratas Suurim hammasratas
Käiguvahetus
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma
algasendisse. Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada
vänta.
Lülitumine väiksemalt ketirattalt
suuremale ketirattale (heebel A)
Ühe astme võrra lülitumiseks vajuta
heebel (A) asendisse (1). Korraga kahe
või enama astme lülitumiseks vajuta
asendisse (2).
Heebli (A) algasend
Lülitumine suuremalt ketirattalt
väiksemale ketirattale (heebel B)
Vajuta heeblit (B), et teha üks lülituse
aste suuremalt ketirattalt väiksemale
ketirattale.
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii suurimal
ketirattal kui ka suurimal hammasrattal)
Keti pikkus
3. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii,
et juhtlitter liiguks täpselt samale
joonele suurima ketirattaga.
1
1 2
2
Suurim ketiratas
Juhtlitter
Alumine regulaator
kruvi
B-pinge reguleerimise
kruvi
Kui heli ei ole
kuulda
Väliskatte regu-
leerimissilinder
SI-6UH0A-001-04
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti
regulaarselt sobiva ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi
lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui neid lahuseid kasutatakse, võib kett
puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on
liiga nõrgalt kinnitatud, võivad need jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada
tõsiseid vigastusi.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist
vaata allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud
ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis
pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib
põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
Paigalda otsakork keerates seda, nagu näidatud
joonisel, kuni see peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel juhul võivad
kahjustuda kruvi keermed.
Heebel (B)
Sisemine tross
Otsakork
Otsakork
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) 7 või enam korda ning kontrolli
indikaatorilt, et heebel oleks oma kõrgeimal
positsioonil. Seejärel eemalda otsakork ning
ühenda sisemine tross.
Iga ketiratta puhul, pind,
millel on grupitähis, peaks
asetsema väljaspoole ning
olema asetatud nii, et iga
ketiratta kolmnurgakujuline
( ) märgistus ja vabajooksu
A-osa (kus uure on lai),
oleksid joondatud.
HG ketirataste paigaldamisel kasuta
kinnitusrõnga kinnitamiseks spetsiaalset
tööriista (TL-
LR15/LR10).
HG ketirataste asendamiseks kasuta
spetsiaalset tööriista (TL-LR15/LR10) ja
kinnitusrõnga
eemaldamiseks
TL-SR21.
Uure on lai vaid
ühes kohas.
a
c
-
1
4
T
märgistus
Kinnitusmoment: 30 - 50 Nm
Kinnitusrõngas
Tööriist
(TL-SR21)
Lahti ühendamine
TL-LR15/LR10
Ketirataste paigaldamine
Heebel (B)
Haarde laiuse reguleerimine
Heeblite haarde laiuse reguleerimine on
soovitatav, et saavutada mugavaim
käiguvahetus ja pidurdamine.
A
: Muutub kitsamaks
B
: Muutub laiemaks
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat
kombinatsiooni.
Rapidfire Plus ST-M310-8R
Väliskate SP40
Tagumine käiguvaheti RD-M310
Tüüp Smart Cage
Vabajooks FH-RM30-8
Käike 8
Kasseti ketiratas CS-HG31-8
Kett CN-HG50 / CN-HG40
Keskjooksu juht SM-SP18 / SM-BT18
Mudeli number
RD-M310
Tüüp
Smart Cage
Kogukapatsiteet
43T
Suurim ketiratas
34T
Väikseim ketiratas
11T
Esimese hammasratta hamba vahe
20T
Sobiv esimene hammasratas
(hammasratta hammaste konfi guratsioon)
FC-M361/M311 (48-38-28T/42-32-22T)
FC-M361-8/M311-8 (42-32-22T)
Mudeli number Ketirattad Grupinimi Hammaste kombinatsioon
CS-HG31-8
8 an 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30T
8 aw 11, 13, 15, 18, 21, 24, 28, 32T
8 ao 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 34T
6.5mm
7.1mm
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline superkitsas kett
nagu CN-7701 / CN-HG93
Hõbedane
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
Must
TL-CN32 / TL-CN27
6,5 mm
7,1 mm
A
  • Page 1 1

Shimano ST-M310 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions