Shimano ST-M770 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See käsiraamat sobib ka

3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi
välimise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba
ruumi.
4. Keskmise hammasratta reguleerimine
Kui teostad reguleerimist, aseta kett taga
suurimale ketirattale ning ees aseta kett
keskmisele hammasrattale.
Reguleerimiseks kasuta väliskatte
reguleerimissilindrit keerates seda nii, et
ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Esimese käiguvahetaja paigaldamine
Polt
Adapter Adapter
Esimene
käiguvahetaja
Esimene ketiratas
SIS reguleerimine
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda
markeeritud otsa vastasotsast. Peale
väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii,
et augul oleks ühesuurune diameeter.
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Enne heebli madalaimasse asendisse seadmist vajuta heeblit 2
või enam korda. Peale otsakorgi eemaldamist ja kaane avamist
lükka tross läbi väliskatte reguleerimispoldi. Lükka tross lõpuni
läbi nii, et sisemise trossi ots asetuks haagile, ning seejärel sulge
kaas.
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Eelseadistatud
joondusplokk
Keti asend
Suurim
ketiratas
Väikseim
hammasratas
Kinnitusmoment: 35 - 50 Nm
Kett
Ketijuhi
sisemine plaat
Väliskatte
reguleerimissilinder
Keti asend
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend
Suurim
ketiratas
Keskmine
hammasratas
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse
kontrollimiseks heeblit (See kehtib ka juhul, kui käiguvahetus
muutub kasutamise ajal keeruliseks.)
Otsakork
Haak
Otsakork
Lisa sama katte otsakork
väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Heeblite kasutamine
Käiguvahetus
INSTANT RELEASE päästiku
mehhanism muudab
võimalikuks kiire
käiguvahetuse, sest trossi
pinge vabastatakse koheselt,
kui alla on vajutatud kas
peaheebel või abipäästik.
Heebli algasend
Muutub laiemaks
Muutub
kitsamaks
2 mm kuuskantvõti
ST-M770 ST-M775
Abipäästik
Piduriheebli
kasutamine
1. liige
Heebli ots
Umbes
2 mm
Heebli algasend
Peale vajutamist lahti lastud heebel naaseb alati oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada
vänta.
Lülitumine väikeselt hammasrattalt suuremale hammasrattale
Kui heeblit on vajutatud korra, toimub väiksemalt suuremale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näide: keskmiselt hammasrattalt suurimale hammasrattale.
Lülitumine suuremalt hammasrattalt väiksemale hammasrattale
Kui heeblit on vajutatud korra, toimub suuremalt väiksemale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näide: suurimalt hammasrattalt keskmisele hammasrattale.
Haarde laiuse reguleerimine
Heeblite haarde laiuse reguleerimine on soovitatav, et saavutada
mugavaim käiguvahetus ja pidurdamine.
Paigalda otsakork keerates seda, nagu
näidatud joonisel, kuni see peatub. Ära
keera seda rohkem, vastasel juhul
võivad kahjustuda korgil olevad
keermed.
Alumine
regulaatorkruvi
Kett
Ketijuhi sisemine
plaat
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka suurimal
hammasrattal)
Suurim ketiratas
Suurim
hammasratas
Kett
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
4 mm kuuskantvõti
Kasuta juhtraua klambit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 32 mm.
Heebli paigaldamine
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Normaaltüüp
< Normaaltüüp >
• FD-M770 / M772 / M772A
< Ülalt suunatud tüüp >
Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Tõmba
5 mm kuuskantvõti
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
Tutvu nende juhenditega koos ka FC-M770/M771-K esimese hammasratta hooldusjuhenditega.
Kaas
FD-M770 / M772 / M772A
FD-M771 / M773
Kett
Ketijuhi
välisplaat
Ülemine
reguleerimiskruvi
Muutub
kitsamaks
Muutub
laiemaks
“Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti regulaarselt sobiva
ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui
neid lahuseid kasutatakse, võib kett puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi.”
ST-M770 / ST-M775 DUAL CONTROL heeblit kasutatakse nii käiguvahetuseks kui ka pidurdamiseks.
Õpi kindlasti tundma oma jalgratta käiguvahetust ja pidurdamist. Töötamismeetodeid vaata jooniselt.
Pidurdada saab üksnes DUAL CONTROL heebliga. Kui sa kasutad pidurdamiseks käiguvahetuse vabastuspäästikut
(abipäästikut) võib see kahjustuda ning sa võid kaotada kontrolli oma jalgratta üle, mis omakorda võib viia tõsise õnnetuseni.
Kui DUAL CONTROL heebli sisemine seade saab kahjustatud, liigub heebel oma algasendist allapoole, ning mõningates
asendites võib pidurdamine olla raskendatud. Kui see juhtub, tuleb jalgrattaga sõitmine koheselt lõpetada.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud
ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata
allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse
muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul
kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis
pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla
ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti katkemist
või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes teises
kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti või
otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid sa jalgrattalt
maha kukkuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
Kasuta eesmist ketiratast, mis on ühilduv 9-käigulise ketiga, koos Shimano CN-7701, CN-HG93 ja CN-HG73 kettidega. Kui
kasutada ketiratast, mis on mõeldud 8-käigulise või vähema keti jaoks, võivad ilmneda probleemid eesmise ketiratta
käiguvahetusel või keti tihvtid võivad kukkuda välja ning põhjustada keti katkemist.
Vasaku vända kinnituspolte tuleks ühe kaupa korraga kinnitamise asemel kinnitada vaheldumisi sammhaaval. Kasuta
momendimõõtevõtit, et kontrollida, kas lõplikud kinnitusmomendid jäävad vahemikku 12 - 14 Nm.
Veelgi enam, pärast ligi 100 km läbimist kasuta uuesti momendimõõtevõtit, et kontrollida kinnituste tugevust.
Samuti on vajalik perioodiline kinnituste kontrollimine. Kui kinnitused on liiga nõrgad või kui kinnituspolte pole kinnitatud
vaheldumisi sammhaaval, võib vasak vänt lahti tulla ning jalgratas võib ümber kukkuda.
Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et väntades ei oleks pragusid. Kui vändas on pragu võib vänt murduda ja sa võid kukkuda
jalgrattalt maha.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi
tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
Lisaks, kui pedaalimine ei tundu olevat tavapärane, kontrolli seda veel korra.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et ühendustes ei oleks lõtku ega lõtvust. Samuti kinnita teatud aja tagant uuesti väntade ja
pedaalide kinnituspoldid.
Ära pese keskjooksu kõrgsurvepihustiga ega veega.
Kui sa tunned laagrites olevat lõtvust, tuleks keskjooks välja vahetada.
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda kokku esimese käiguvahetaja esimeste hammasratastega ning tekitada
heli. Kui heli on probleemiks, nihuta ketti suuruselt järgmisele või ülejärgmisele tagumisele
ketirattale.
Enne vasaku ja parema adapteri kinnitamist kanna neile määret.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele esimesele hammasrattale. Seda ei
saa kasutatda kahekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid ei ühti.
Kui paigaldad ülalt suunatud tüüpi, kasuta raami, millel on kolm väliskatte hoidikut, nagu
näidatud paremaloleval joonisel.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda
keerata mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku
jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Veendu, et käiguvahetustross ja piduritross ei takistaks pidurdamise ajal teineteist. Kui nad takistavad,
võib see segada pidurdamist.
Paigalda trossid nii, et neis oleks natukene lõtvust isegi siis, kui juhtraud on täielikult keeratud.
Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret
ega mõnda muud määret, sest need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene
hammasratas pöörleb.
Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli plastikosade külge, võib
see põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt veenduma, et pidurivedelik ei
kinnituks plastikosade külge.
SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega muuda plastikosade külge kleepudes neid
plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada võõrosakeste külge kleepumist.
Ära kasuta abipäästiku kinnitamisel selle korgil kinnituspolti (valmistatud alumiiniumist).
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
Tehnilise hoolduse juhised SI-6MSFA-002
Esimene ülekandesüsteem
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
X = Saadaval
Väliskatte hoidjad
Kinnitusklambrite diameetrid:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Kui kasutad S, M suurust, kasuta
kinnitusklambrit diameetriga 28,6 mm,
31,8 mm ja kinnita see L- suuruse
adapteri külge.
Ketitoe nurk
Esimesed
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks
olema otse suurima hammasratta
kohal ja sellega paralleelne. Kinnita
kasutades 5 mm kuuskantvõtit.
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu
näidatud joonisel. Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud
joondusplokki.
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses.
Eelseadistatud
mõõdik
Ketiratas (suurim
hammasratas)
Ketijuht
Eelseadistatud joondusplokk
• FD-M771 / FD-M773
Kinnitusmoment: 6 - 7 Nm
Pane tähele:
Lükka tross läbi nii nagu on
näidatud joonisel.
FD-M771 FD-M773
Kinnituspolt
Toendi tüübile
Paigalda vastavalt
joonisele.
SI-6MSFA-002-04
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline superkitsas kett
nagu CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu CN-HG50 /
CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
6.5mm
7.1mm
Hõbedane
Must
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
Üldine ohutusinfo
Esimene käiguvahetaja
Mudeli number FD-M770-E FD-M770 FD-M771
FD-M772/
M772A/ FD-M773
Normaaltüüp X X X X
Ülalt suunatud tüüp X X X X
Esimese hammasratta hamba vahe 22T 22T 22T 22T
Min. erinevus ülemise ja keskmise vahel 12T 12T 12T 12T
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri diameeter - S, M, L S, M, L S, M, L
Ketitoe nurk (
a
) 66° - 69° 66° - 69° 66° - 69° 63° - 66°
Sobiv ketiliin 50 mm 50 mm 50 mm 50 mm
Sobiv esimene hammasratas 44T 44T/48T 44T 44T/48T
Ketiratas
Mudeli number FC-M770 FC-M771-K
Ketiratta hambakombinatsioon 44-32-22T 48-36-26T
Poldiringjoone diameeter 104 mm / 64 mm 104 mm / 64 mm
Vända pikkus 165 mm, 170 mm, 175 mm, 180 mm 165 mm, 170 mm, 175 mm, 180 mm
Ketiliin 50 mm 50 mm
Keskjooksu pesa laius 68, 73 mm 68, 73 mm
Keermete mõõdud BC1,37 (68, 73 mm) BC1,37 (68, 73 mm)
Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
HOIATUS
Seeria XT
DUAL CONTROL heebel ST-M770 / ST-M775
Väliskate SIS-SP41
Esimene käiguvahetaja FD-M770 / FD-M771 / FD-M772 / FD-M773 / FD-M772A
Esimene ketiratas FC-M770 / FC-M771-K
Kett CN-HG93
Keskjooksu trossijuht SM-SP17 / SM-BT17
6,5 mm
7,1 mm
Kui kett kukub vända poole. Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on
keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on
keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja suurima
hammasratta sisemine plaat
puutuvad kokku.
Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja suurima
hammasratta välimine plaat
puutuvad kokku
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt
hammasrattalt ning keskmine
hammasratas jääb vahele.
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit vastupäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja sisemine plaat
puutuvad kokku ajal, kui lülitud
taga ümber suurimale ketirattale,
samal ajal kui kett on keskmisel
hammasrattal.
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit päripäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu
poole.
Kinnita päripäeva keerates
alumist reguleerimiskruvi
(umbes 1/2 pööret).
Kui heebel on käiguvahetusel
keskmiselt suurimale
hammasrattale kange.
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
FD-M770/M772/M772A
FD-M771/M773
$ Pane tähele
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks, et vältida liiga
tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud komponentide nõrka
kinnitumist.
  • Page 1 1

Shimano ST-M770 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See käsiraamat sobib ka