Shimano BR-T665 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
Pidurisadulad
BR-T665
Muud pidurite
mudelid
Piduriheeblid
BL-T665 X Ei!
Muud piduriheeblite
mudelid
Ei! X
Eemalda õhutuskamber (kollane) ning aseta rootoriga ratas raamile.
Paigalda piduriklotsid.
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Pane tähele
Maastikujalgrataste 203 mm ja 180 mm rootoritel on suurem diameeter kui 160
mm ja 140 mm rootoritel ning seega on ka nende rootorite paindlikkus suurem.
Vastasel juhul võivad nad kokku puutuda piduriklotsidega.
Kui pidurisadula kinnitusmuhv ja hargi ots ei ole paralleelsed, võivad rootor ja
pidurisadul kokku puutuda.
Kui jalgratta ratas on eemaldatud, on soovitatav paigaldada ka klotside
eraldajad. Klotside eraldajad välistavad selle, et kolb ei tuleks välja juhul, kui
vajutada piduriheeblit samal ajal kui ratas on eemaldatud.
Kui vajutada piduriheeblit ilma eelnevalt klotside eraldajaid paigaldamata,
tungivad kolvid välja tavapärasest enam. Kasuta lamedaotsalist kruvikeerajat
või mõnda teist sarnast tööriista, et lükata ettevaatlikult piduriklotsid tagasi ilma
piduriklotside pinda kahjustamata. (Kui piduriklotse pole paigaldatud, lükka
kolvid otse sisse tagasi ilma neid kahjustamata.) Kui pidurite või kolbide tagasi
lükkamine on rakse, eemalda õhutuskruvi ja paigalda õlilehter ja proovi seejärel
uuesti. Ka sel korral tuleb teha õhu eemaldamist.
Pidurisüsteemi puhastamisel ja hooldamisel kasuta isopropüülalkoholi, seebist
vett või kuiva riidetükki. Ära kasuta müügilolevaid piduri puhasteid või
summutavaid aineid, sest need võivad kahjustada selliseid detaile nagu
tihendid.
Kui eemaldad pidurisadulat, ära eemalda kolbe.
Kui rootor on kulunud, mõranenud või moondunud, tuleks see välja vahetada.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu
halvemaks muutumise eest.
203 mm ja 180 mm rootorid pakuvad võimsamat pidurdusjõudu kui 160 mm rootorid. Veendu,
et sul oleks enne pidurite kasutamist täielik ülevaade pidurite omadustest.
Kui paigaldad või hooldad ratast jälgi erilise tähelepanelikkusega, et sinu
sõrmed oleksid eemal pöörlevast ketaspiduri rootorist. Rootor on piisavalt
terav, et põhjustada vigastusi sinu sõrmedele, kui need jäävad liikuva rootori
avadesse.
Pidurisadul ning rootor muutuvad pidureid kasutades kuumaks, seega ära
puutu neid sõidu ajal või kohe peale jalgrattalt maha tulekut, vastasel juhul võid saada
põletusi. Enne pidurite reguleerimist veendu, et piduri detailid oleksid piisavalt jahtunud.
Märja ilmaga on vajalik pidurdusmaa pikem. Vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja
sujuvalt.
Kui teepind on märg, satuvad rehvid kergelt libisemisse. Kui rehvid libisevad, võid sa jalgrattalt
kukkuda. Selle vältimiseks vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja sujuvalt.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et esimesed ja tagumised pidurid töötaksid korrektselt.
Jälgi, et rootorile ja piduriklotsidele ei satuks õli ega määret, vastasel juhul ei pruugi pidurid
töötada korrektselt.
Kui klotsidele satub õli või määret, peaksid sa need klotsid välja vahetama.
Kui rootorile peaks sattuma õli või määret, peaksid sa rootorit puhastama.
Kui seda ei tehta, ei pruugi pidurid töötada korrektselt.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et klotside paksus oleks 0,5 mm või enam.
Kui kasutada lakkamatult pidureid võib tekkida aurulukk. Sellise olukorra
leevendamiseks vabasta koheselt piduriheebel.
Shimano ketaspidurite süsteemid ei ühildu tandemratastega. Kuna tandemratastel on suur
üldkaal, suureneb pidurdamise ajal pidurisüsteemi koormus. Kui hüdraulilisi ketaspidureid
kasutatakse tandemratastel, tõuseb õlitemperatuur liiga kõrgeks ning pidurivoolikutes võivad
ilmneda aurulukud või rebenemised, mis põhjustab omakorda pidurite töö lakkamist.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised,
kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada
seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano
varuosasid.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks
kindlas kohas.
Kui ilmneb leke, lõpeta koheselt pidurite kasutamine ning teosta vajalikud remonttööd. Kui sa
jätkad jalgrattaga sõitmist samal ajal kui lekib vedelikku, on oht, et pidurid võivad järsku
lõpetada töötamise.
Kui kiirlukusti heebel on rootoriga samal poolel, on oht, et see võib kokku puutuda rootoriga,
kontrolli, et nad ei puutuks kokku.
On väga tähtis tunda oma jalgratta pidurisüsteemide toimimist. Sinu jalgratta pidurisüsteemi
ebasobiv kasutamine võib põhjustada kontrolli kaotamise või tõsiste vigastustega õnnetuse.
Kuna iga jalgratta juhtimine on erinev, õpi oma jalgrattale sobivat pidurdustehnikat (muu
hulgas surve piduriheeblile ja jalgratta juhtimisomadused) ning juhtimist. Seda saab teha
konsulteerides oma professionaalse jalgrataste edasimüüjaga ja tutvudes jalgratta
kasutusjuhendiga ning harjutades sõitmist ja pidurdamist.
Kui esipidurit rakendatakse liiga jõuliselt, võib jooks blokeeruda ja jalgratas kukkuda ettepoole,
tuues kaasa tõsiseid vigastusi.
Sõltuvalt kasutatavast pidurite ja piduriheebli kombinatsioonist, on piduriheebli sisendi ja
tegeliku pidurdusjõu väljundi suhe väga kergelt mõjutatav. Ole pidureid ja piduriheebleid
kombineerides väga ettevaatlik. Ebasobivad kombinatsioonid võivad põhjustada tänu
ebaõigele pidurite suhtele õnnetusi või ebapiisavat pidurdusjõudu. Uuri põhjalikult allolevat
tabelit ning vali pidur ja sellega sobiv piduriheebel.
Kasuta üksnes ehtsat Shimano mineraalõli. Kui kasutada teist tüüpi õlisid, võib see põhjustada
probleeme pidurite töös ning süsteem võib muutuda kasutuskõlbmatuks.
Kasuta vaid värskelt avatud konteinerist pärit õli, ära kasuta uuesti õli, mis on välja lastud
tühjendusnipli kaudu. Vana või juba korra kasutatud õli võib sisaldada vett, mis või põhjustada
pidurisüsteemis auruluku.
Jälgi, et pidurisüsteemi ei satuks vett ega õhumulle, vastasel juhul võib tekkida aurulukk. Ole
eriti ettevaatlik tühjenduskruvisid eemaldades.
Kui lõikad pidurivoolikut, et reguleerida vooliku pikkust, või vahetad vasakpoolse pidurivooliku
parempoolsega või vastupidi, lase kindlasti pidurivoolikutest õhk välja, järgides samme (5), (8)
kuni (10), mis on antud hooldusjuhiste peatükis „Mineraalõli lisamine ja õhu väljutamine”.
Kui jalgratas keeratakse tagurpidi või asetatakse külili, võivad pidurisüsteemi vedeliku anumas
olla õhumullid, mis jäävadki sinna ka siis, kui tühjenduskruvid tagasi pannakse, või kogunevad
pidurisüsteemi erinevates osades, kui seda kasutada pikemat aega. T665 ketaspidurisüsteem
ei ole mõeldud tagurpidi keeramiseks. Kui jalgratas keeratakse tagurpidi või asetatakse küljele,
võivad vedeliku anumas olevad õhumullid liikuda pidurisadulate suunas. Kui jalgratast
kasutatakse sellistes tingimustes, on oht, et pidurid ei tööta ning see võib põhjustada tõsise
õnnetuse. Kui jalgratas keeratakse tagurpidi või asetatakse küljele, vajuta enne jalgrattaga
sõitmist mõned korrad piduriheeblid, et näha, kas pidurid töötavad korralikult. Kui pidurid ei
tööta korralikult, reguleeri neid vastavalt protseduurile.
A01S piduriklotsid on loodud vähendama heli, mis tekib pidurdamisel
piduriklotside ja rootori vahel. Võrreldes M06 klotsidega vajavad seda tüüpi
klotsid pikemat sissetöötamise aega.
Mineraalõli käsitsemine
Kasutamisel kasuta kaitseprille ning väldi kokkupuudet silmadega. Kokkupuutel silmadega
võib põhjustada ärritust. Kokkupuutel silmaga, pese puhta veega ning otsi koheselt arstiabi.
Kasuta kasutamise ajal kindaid. Kokkupuutel nahaga võib põhjustada löövet või ebamugavust.
Kokkupuutel nahaga, pese hoolikalt seebi ja veega.
ETTEVAATUST
Aurulukk on nähtus, kus pidurisüsteemis olev õli kuumeneb, mis omakorda põhjustab pidu-
risüsteemis olevate vee või õhumullide paisumist. Seda võib põhjustada äkiline piduriheebli
kasutamise tõus.
< Kui pidurid töötavad heeblit vajutades loiult >
Seadista piduriheebel nii, et see oleks maapinnaga paralleelselt ning vajuta mitu korda õrnalt
piduriheeblit ning oota, et mullikesed tuleksid tagasi pidurivedeliku anumasse. On soovitatav,
et sa seejärel kordaksid õhueemaldus protseduure.
Kui pidurid töötavad endiselt loiult, lase pidurisüsteemist välja õhk.
(Vaata "Mineraalõli lisamine ja õhu eemaldamine".)
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifi katsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Pidurisadulate (BR-T665) paigaldamine ja vooliku kinnitamine.
< Ees >
< Ees >
< Taga >
Tehnilise hoolduse juhised
Ketaspidurisüsteem
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
Pidurisadul
Rootor
Adapter
Pidurisadula
kinnituspoldid
Pidurisadula
kinnituspoldid
Adapteri
kinnituspoldid
Adapteri
kinnituspoldid
Piduriklotsi asendamine
Hooldus
Pane tähele: T665 pidurisüsteem on loodud sellisena, et piduriklotsid kuluvad, kolvid
liiguvad samm-sammult väljapoole, et automaatselt reguleerida tühimikku
rootori ja piduriklotside vahel. Seetõttu pead sa piduriklotside asendamisel
lükkama kolvid tagasi nende algasendisse.
Piduriklotsid peaks välja vahetama kui peale õli lisamist
määrduvad piduriklotsid õliga või kui piduriklotsid on
kulunud paksuseni 0,5 mm.
1. Eemalda raami küljest ratas ning eemalda
piduriklotsid nagu on näidatud joonisel.
2. Puhasta kolvid ja ümbritsev piirkond.
Rahvusvahelise standardiga kinnituse jaoks, kasuta posti-tüüpi kinnituse puhul
pidurisadulatega koos adaptereid.
(Saadaval on eraldi esimesed ja tagumised adapterid.)
1. Vabasta pidurisadula kinnituspoldid nii, et pidurisadul saaks liikuda küljele, ning seejärel
paigalda adapter raamile.
2. Vajuta piduriheeblit nii, et klotsid haaraksid rootorist ning seejärel kinnita pidurisadula
kinnituspoldid.
Rahvusvahelise standardiga kinnitustüüp Posti-tüüpi kinnitus
3. Lükka kolb tagasi nii kaugele kui
see läheb, samas ole ettevaatlik,
et sa seda ei keeraks.
4. Paigalda uued piduriklotsid ja seejärel
paigalda klotside eraldajad (punane).
Veendu, et sa ei unustaks paigaldada
klõpsklambreid.
5. Vajuta mõned korrad piduriheeblit ja kontrolli, et vajutamine muutuks jäigemaks.
6. Eemalda klotside eraldajad, paigalda ratas ning kontrolli, et rootor ja pidurisadul ei
puutuks kokku. Kui nad puutuvad kokku, kohanda vastavalt peatükile "Pidurisadula
paigaldamine".
Reguleerimine kui kolvid ei tööta korralikult
Pidurisadula süsteem sisaldab kahte kolbi. Järgi kolbide reguleerimise järgnevaid
protseduure juhul, kui kolvid ei tööta korralikult, kui nad tulevad välja ebaühtlaselt või kui
piduriklotsid puutuvad kokku rootoriga.
1. Eemalda jooks ja piduriklotsid.
Puhasta kolvid ja ümbritsev piirkond.
2. Lükka kolb tagasi sisse ilma seda väänamata.
3. Paigalda piduriklotsid ja klotside eraldajad.
4. Vajuta piduriheebel nii madalale kui see läheb ning korda seda veel mõned korrad nii,
et kaks kolbi liiguksid tagasi oma algasendisse.
5. Eemalda klotside eraldajad, paigalda ratas ning kontrolli, et rootor ja pidurisadul ei
puutuks kokku. Kui nad puutuvad kokku, kohanda vastavalt peatükile "Pidurisadula
paigaldamine".
Mineraalõli vahetamise periood
Soovitatav on vahetada vedeliku anumas olev õli siis kui see muutub tõeliselt
luitunuks. Kasuta üksnes ehtsat Shimano mineraalõli.
Utiliseeri vana õli vastavalt riigi ja/või osariigi utiliseerimisregulatsioonidele.
Loe kindlasti nende hooldusjuhenditega koos juhiseid peatükist
"Mineraalõli lisamine ja õhu väljutamine".
Paigalda esmalt pidurisadul raami
külge (nii, et pidurisadul saaks liikuda
küljele), vajuta piduriheeblit nii, et
piduriklotsid haaraksid rootorist, ning
seejärel kinnita pidurisadula
kinnituspoldid.
Ratta kodarate kinnitamine
Veendu, et kodarad oleksid kinnitatud nii nagu on näidatud joonisel.
Radiaalset paigaldust ei saa kasutada.
Kinnita kodarad, nii nagu on näidatud alloleval joonisel 1, esiratta vasakult poolt
(poolelt kuhu on paigaldatud rootor) ning tagaratta vasakult ja paremalt poolt
ning, nagu on näidatud alloleval joonisel 2, esiratta paremalt poolt.
Rootori (SM-RT64)
paigaldamine
SM-RT64 (160 mm)
SM-RT64M (180 mm)
SM-RT64M saab kasutada ainult ees.
Ratta
pöörlemise
suund
Ees
vasakul
Taga
vasakul
Taga
paremal
Ees paremal
Joon. 2 Joon. 1
Selle toote kokkupanekul on vaja järgnevaid tööriistu.
Kinnitusmoment: 40 - 50 Nm
Piduriheebli paigaldamine
Kinnita piduriheebel nagu on näidatud joonisel. (Veendu, et piduriheebel ei puutuks kasutamise
ajal kokku käiguvahetusheebliga. Vaata ka hooldusjuhiseid käiguvahetusheeblile. Tänu
käiguvahetusheebli kinnituspoltide asukohale nõuavad mõningad tüübid, et käiguvahetusheebel
paigaldataks esimesena.)
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri süsinikraami/lisade tootjaga, et
saada soovitusi kinnituse jaoks, et vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud komponentide nõrka
kinnitumist.
Piduriheebli kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
Rootori
kinnitusrõngas
TL-LR15
Paigaldamine
Vooliku paigaldamine
< Parema heebli jaoks >
Vooliku paigaldamise detailide jaoks loe SM-BH59 pidurivooliku (SI-8H20) teenindusjuhiseid.
Ära lase paigaldamise ajal voolikul väänduda. Veendu, et pidurisadulad ja heeblid oleksid
joonisel näidatud asendites.
BL-T665
BR-T665
< Vasaku heebli jaoks >
Õhutuskamber
(kollane)
Piduriklotsid
Poltide pöörlemise peatamiseks saab kasutada kas klambrite või juhtme meetodit.
Kasuta meetodit, mis on sobivaim esihargile ja raamile.
< Ees > < Taga >
Klambrid
Klambrid
Klambrid
Posti-tüüp
C-kujuliste juhtide ja tavalist
tüüpi trossilukkude jaoks
kasuta spetsiaalset Shimano
trossikinnitit (müügil eraldi), et
kinnitada nagu on näidatud
joonisel.
Liiguta piduriheeblit mitu korda ja jälgi, kas pidurid töötavad korralikult või mitte. Samuti
veendu, et ei oleks lekkeid.
Kinnitusmoment: 0,3 - 0,5 Nm
< C-kujuline juht > < Tavalist tüüpi trossilukk >
Klambri meetod
Juhtme meetod
< Taga >
Juhe
< Ees >
Juhe
Piduriklotsid
Kolb
SI-8G90A-003-04
X: Jah
"Ei!" sümbol
tähendab, et vastavat
kombinatsiooni ei tohi
ühelgi juhul kasutada.
Kui peale piduriklotside asendamist või kolbide reguleerimist, sest nad ei tööta korralikult,
langeb õlitase, võib pidurdusjõud muutuda nõrgemaks. Kui see juhtub, paigalda õlilehter
ja teosta tühjendusprotseduure, et lisada õli.
Kinnitusmoment: 2 - 4 Nm
Kinnitusmoment: 2 - 4 Nm
Klotsi eraldaja (punane)
Lukustusrõngas
SI-8G90A-003
Õli aurude sisse hingamine võib põhjustada iiveldust. Kata nina ja suu
respiraatortüüpi maskiga ning kasuta hästi ventileeritavas kohas. Kui oled sisse
hinganud õli aure, mine koheselt värske õhu kätte. Kata end tekiga. Püsi
soojana ja stabiilsena ning otsi arstiabi.
Ära joo Võib põhjustada oksendamist või kõhulahtisust.
Hoida lastele kättesaamatus kohas.
Ära lõika, kuumuta, keevita ega avalda rõhku õlikonteinerile, see võib
põhjustada plahvatust ja leeke.
Kasutatud õli utiliseerimine: Järgi kohaliku riigi ja/või osariigi utiliseerimise
nõudeid. Valmistudes õli utiliseerimiseks ole hoolikas.
Juhised: Vältimaks võõrkehade ja mustuse sattumist konteinerisse, hoia see
suletuna ning ladusta seda jahedas, pimedas kohas eemal otsesest
päikesevalgusest ja kuumusest.
Sissetöötamise periood
Ketaspiduritel on sissetöötamise periood ning sissetöötamise perioodi ajal
kasvab järkjärgult pidurdusjõud. Kui kasutad pidureid sissetöötamise perioodil,
ole valmis igaks selliseks pidurdusjõu suurenemiseks. Sama asi toimub ka kui
vahetatud on piduriklotsid või rootor.
Kui puhastad kompressoriga
Kui võtad koost lahti pidurisadula, et puhastada kompressoriga selle sisemisi
detaile, pane tähele, et kompressori õhus sisalduv tolm võib jääda pidurisadula
osadele. Lase pidurisadula komponentidel enne kokkuühendamist piisavalt
kuivada.
Pidurisadul BR-T665
Voolik SM-BH59
Rootor SM-RT64/RT64M
Piduriheebel BL-T665
Esimene rumm HB-T665
Vabajooks FH-T665
Trossikinniti SM-HANG
Mineraalõli SM-DB-OIL
Piduriklotsi
seade
Orgaanilised
klotsid
A01S
Metallklotsid M06
Kasutuskoht Tööriist
Rootori kinnitusrõngas TL-LR15
Piduriheebli kinnituspolt 4 mm kuuskantvõti
Pidurisadula kinnituspolt 5 mm kuuskantvõti
Adapteri (posti-tüüp) kinnituspolt 5 mm kuuskantvõti
Piduriklotsi kinnitustelg 3 mm kuuskantvõti
Tühjenduskruvi 2 mm kuuskantvõti
Tühjendamine Õlilehter, õlisulgur
Trossikinniti Phillips kruvikeeraja #2
Pidurivooliku kinnituspolt 8 mm mutrivõti
Tühjendusnippel 7 mm padrunvõti
* Õhutamisel on vajalikud õlilehter ja õlisulgur.
Tühjenduskruvi
Õlilehter
Õlisulgur
est_003874_SI_8G90A_003.indd 1est_003874_SI_8G90A_003.indd 1 13/1/11 10:30:3313/1/11 10:30:33
  • Page 1 1

Shimano BR-T665 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions