Shimano BR-M666 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See käsiraamat sobib ka

Klotsi eraldaja (punane)
Lukustusrõngas
M666
M666
Tihvt
Piduriklotsid
Õhutuskamber
M666
Piduriklotsid
M666
M666
Lukustusrõngas
Tihvt
Rootori paigaldamine
SM-RT81L / RT67L (203 mm)
SM-RT81M / RT67M (180 mm)
SM-RT81S / RT67S (160 mm)
Selle toote kokkupanekul on vaja järgnevaid tööriistu.
Kasutuskoht
Rootori kinnitusrõngas
Piduriheebli kinnituspolt
Pidurisadula kinnituspolt
Piduriklotsi kinnitustelg
Piduriheebli tühjenduskruvi
Trossikinniti
Pidurivooliku kinnituspolt
Tühjendusnippel
Tühjendamine
TL-LR15
4 mm kuuskantvõti
5 mm kuuskantvõti
Adapteri (posti-tüüp) kinnituspolt 5 mm kuuskantvõti
3 mm kuuskantvõti / Näpitstangid
2,5 mm kuuskantvõti
Phillips kruvikeeraja #2
8 mm mutrivõti / 3 mm, 4 mm kuuskantvõti
7 mm padrunvõti
SM-DISC, süstal
Tööriist
Tehnilise hoolduse juhised SI-8JZ0A-004
Ketaspidurisüsteem
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Vooliku paigaldamine
Piduriheebli paigaldamine
Kinnita piduriheebel nagu on näidatud joonisel. (Veendu, et
piduriheebel ei puutuks kasutamise ajal kokku
käiguvahetusheebliga. Vaata ka hooldusjuhiseid
käiguvahetusheeblile. Tänu käiguvahetusheebli
kinnituspoltide asukohale nõuavad mõningad tüübid, et
käiguvahetusheebel paigaldataks esimesena.)
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse
jaoks, et vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada
kahjustusi süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis
põhjustab lisatud komponentide nõrka kinnitumist.
Piduriheebli kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
Rootori
kinnitusrõngas
TL-LR15
C-kujuliste juhtide ja tavalist tüüpi
trossilukkude jaoks kasuta
spetsiaalset Shimano trossikinnitit
(müügil eraldi), et kinnitada nagu on
näidatud joonisel.
Liiguta piduriheeblit mitu korda ja jälgi, kas pidurid töötavad korralikult või mitte. Samuti
veendu, et ei oleks lekkeid.
Kinnitusmoment:
0,3 - 0,5 Nm
< C-kujuline juht > < Tavalist tüüpi trossilukk >
Piduriklotsi asendamine
Hooldus
Pane tähele: See pidurisüsteem on loodud sellisena, et piduriklotside kuludes
liiguvad kolvid samm-sammult väljapoole, reguleerides
automaatselt rootori ja piduriklotside vahele tekkinud tühimikku.
Seetõttu pead sa piduriklotside asendamisel lükkama kolvid tagasi
nende algasendisse.
5. Vajuta mõned korrad piduriheeblit ja kontrolli, et vajutamine muutuks jäigemaks.
6. Eemalda klotside eraldajad, paigalda ratas ning kontrolli, et rootor ja pidurisadul ei
puutuks kokku. Kui nad puutuvad kokku, kohanda vastavalt peatükile "Pidurisadula
paigaldamine".
Reguleerimine kui kolvid ei tööta korralikult
Pidurisadula süsteem sisaldab kahte kolbi. Järgi kolbide reguleerimise järgnevaid
protseduure juhul, kui kolvid ei tööta korralikult, kui nad tulevad välja ebaühtlaselt või kui
piduriklotsid puutuvad kokku rootoriga.
1. Eemalda jooks ja piduriklotsid. Puhasta kolvid ja ümbritsev piirkond.
2. Lükka kolvid otse lameda otsaga tööriistaga sisse tagasi ilma neid kahjustamata nii
kaugele kui nad lähevad. Ära lükka kolbe terava tööriistaga. See võib kahjustada kolbe.
3. Paigalda piduriklotsid ja klotside eraldajad (punane).
4. Vajuta piduriheebel nii madalale kui see läheb ning korda seda veel mõned korrad nii,
et kaks kolbi liiguksid tagasi oma algasendisse.
5. Eemalda klotside eraldaja, paigalda jooks ning kontrolli, et rootor ja piduriklotsid ei
puutuks kokku. Kui nad puutuvad kokku, vabasta kinnituspoldid ja reguleeri nii, et nad
enam kokku ei puutuks.
Mineraalõli vahetamine
Soovitatav on vahetada vedeliku anumas olev õli siis kui see muutub tõeliselt
luitunuks.
Kinnita tühjendusnipli külge toruga kott ning seejärel ava tühjendusnippel ja
lase õli välja. Sa võid samal ajal opereerida piduriheebliga, et kiirendada õli
väljutamist. Peale õli väljutamist, vala sisse uus pidurivedelik vastavalt peatükile
"Mineraalõli lisamine ja õhu väljutamine". Kasuta üksnes ehtsat Shimano
mineraalõli.
Utiliseeri vana õli vastavalt riigi ja/või osariigi utiliseerimisregulatsioonidele.
SL-M780-I ja BL-M785/T785/S700/M666 paigaldamine
1. Kasuta piduriheebli klambri avamiseks 2 mm kuuskantvõtit nagu näidatud
joonisel.
2. Sisesta käiguvahetusheebli haak piduriheebli
kronsteini auku ja seejärel kinnita juhtraua
paigaldamiseks ajutiselt spetsiaalne mutter ja
polt.
3. Kasuta käiguvahetusheebli kinnitamiseks
piduriheebli külge 4 mm kuuskantvõtit.
Vaata koos nende hooldusjuhistega ka hooldusjuhiseid "Mineraalõli
lisamine ja õhu eemaldamine" ja "Mineraalõli lisamine ja õhu eemaldamine
(pidurisadula tühjenduskruvi kasutades)".
Vooliku paigaldamise detailide jaoks loe SM-BH90-SB pidurivooliku (SI-8JA0A) hooldusjuhiseid.
Ära lase paigaldamise ajal voolikul väänduda. Veendu, et pidurisadulad ja heeblid oleksid
joonisel näidatud asendites.
Paigaldamine
Ratta kodarate kinnitamine
Veendu, et kodarad oleksid kinnitatud nii nagu on näidatud joonisel.
Radiaalset paigaldust ei saa kasutada.
Kinnita kodarad, nii nagu on näidatud alloleval joonisel 1, esiratta vasakult poolt
(poolelt kuhu on paigaldatud rootor) ning tagaratta vasakult ja paremalt poolt
ning, nagu on näidatud alloleval joonisel 2, esiratta paremalt poolt.
Rahvusvahelise standardiga kinnituse jaoks, kasuta posti-tüüpi kinnituse puhul pidurisadulatega
koos adaptereid.
(Saadaval on eraldi esimesed ja tagumised adapterid.)
1. Esmalt paigalda adapter ja seejärel kinnita pidurisadulad ajutiselt adapterile. (Pidurisadulad
peaksid saama liikuda külgedele.)
2. Vajuta piduriheeblit nii, et klotsid haaraksid rootorist ning seejärel kinnita pidurisadula
kinnituspoldid.
Tühivajutuse
reguleerimise kruvi
Rootor
Piduriklots
Kokkupuude
Piduriklotsi
kokkupuutepunkt
Tühivajutuse reguleerimine
Kui tühivajutuse reguleerimise kruvi on lahti tulnud, suureneb piduriheebli
tühivajutus,seega sa saad selle reguleerida vastavalt vajadusele.
Reguleerimispolt
Heebli kauguse reguleerimine
Tõmbe suurendamiseks pinguta reguleerimispolti (päripäeva) ja tõmbe
vähendamiseks vabasta seda (vastupäeva).
< BL-M785 >
< BL-M785 / M666 >
Haak
Lükka
Klamber
Polt (M5 x 17,5 mm)
Mutter
1
1
2
2
Kinnitusmoment:
4 Nm
4. Kasuta klambri kinnitamiseks piduriheebli
külge 4 mm kuuskantvõtit.
Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
203 mm ja 180 mm rootorid pakuvad võimsamat pidurdusjõudu kui 160 mm rootorid. Veendu,
et sul oleks enne pidurite kasutamist täielik ülevaade pidurite omadustest.
Kui paigaldad või hooldad ratast jälgi erilise tähelepanelikkusega, et sinu
sõrmed oleksid eemal pöörlevast ketaspiduri rootorist. Rootor on piisavalt
terav, et põhjustada vigastusi sinu sõrmedele, kui need jäävad liikuva rootori
avadesse.
Pidurisadul ning rootor muutuvad pidureid kasutades kuumaks, seega ära
puutu neid sõidu ajal või kohe peale jalgrattalt maha tulekut, vastasel juhul võid saada
põletusi. Enne pidurite reguleerimist veendu, et piduri detailid oleksid piisavalt jahtunud.
Märja ilmaga on vajalik pidurdusmaa pikem. Vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja
sujuvalt.
Kui teepind on märg, satuvad rehvid kergelt libisemisse. Kui rehvid libisevad, võid sa jalgrattalt
kukkuda. Selle vältimiseks vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja sujuvalt.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et esimesed ja tagumised pidurid töötaksid korrektselt.
Kui rootor on mõranenud või väändunud, asenda see kindlasti uue rootoriga.
Kui rootor kulub kasutamise tagajärjel 1,5 mm paksuseks või kui näha on alumiiniumist pinda,
asenda rootor kindlasti uuega.
Jälgi, et rootorile ja piduriklotsidele ei satuks õli ega määret, vastasel juhul ei pruugi pidurid
töötada korrektselt.
Kui klotsidele satub õli või määret, asenda need kindlasti uute klotsidega.
Kui rootorile peaks sattuma õli või määret, peaksid sa rootorit puhastama.
Kui seda ei tehta, ei pruugi pidurid töötada korrektselt.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et iga klotsi paksus oleks 0,5 mm või enam.
Kui kasutada lakkamatult pidureid võib tekkida aurulukk. Sellise olukorra
leevendamiseks vabasta koheselt piduriheebel.
Kasuta üksnes ehtsat Shimano mineraalõli. Kui kasutada teist tüüpi õlisid, võib see põhjustada
probleeme pidurite töös ning süsteem võib muutuda kasutuskõlbmatuks.
Kasuta vaid värskelt avatud konteinerist pärit õli, ära kasuta uuesti õli, mis on välja lastud
tühjendusnipli kaudu. Vana või juba korra kasutatud õli võib sisaldada vett, mis või põhjustada
pidurisüsteemis auruluku.
Jälgi, et pidurisüsteemi ei satuks vett ega õhumulle, vastasel juhul võib tekkida aurulukk. Ole
eriti ettevaatlik tühjenduskruvisid eemaldades.
Kui lõikad pidurivoolikut, et reguleerida vooliku pikkust, või vahetad vasakpoolse pidurivooliku
parempoolsega või vastupidi, lase kindlasti pidurivoolikutest õhk välja, jälgides samme (4), (8)
kuni (12), mis on antud hooldusjuhiste peatükis "Mineraalõli lisamine ja õhu väljutamine".
Kui jalgratas keeratakse tagurpidi või asetatakse külili, võivad pidurisüsteemi vedeliku anumas
olla õhumullid, mis jäävadki sinna ka siis, kui tühjenduskruvid tagasi pannakse, või kogunevad
pidurisüsteemi erinevates osades, kui seda kasutada pikemat aega. Ketaspidurisüsteem ei ole
mõeldud tagurpidi keeramiseks. Kui jalgratas keeratakse tagurpidi või asetatakse küljele,
võivad vedeliku anumas olevad õhumullid liikuda pidurisadulate suunas. Kui jalgratast
kasutatakse sellistes tingimustes, on oht, et pidurid ei tööta ning see võib põhjustada tõsise
õnnetuse. Kui jalgratas keeratakse tagurpidi või asetatakse küljele, vajuta enne jalgrattaga
sõitmist mõned korrad piduriheeblid, et näha, kas pidurid töötavad korralikult. Kui pidurid ei
tööta korralikult, reguleeri neid vastavalt protseduurile.
Kui ilmneb leke, lõpeta koheselt pidurite kasutamine ning teosta vajalikud remonttööd. Kui sa
jätkad jalgrattaga sõitmist samal ajal kui lekib vedelikku, on oht, et pidurid võivad järsku
lõpetada töötamise.
Kui kiirlukusti heebel on rootoriga samal poolel, on oht, et see võib kokku puutuda rootoriga,
kontrolli, et nad ei puutuks kokku.
On väga tähtis tunda oma jalgratta pidurisüsteemide toimimist. Sinu jalgratta pidurisüsteemi
ebasobiv kasutamine võib põhjustada kontrolli kaotamise või tõsiste vigastustega õnnetuse.
Kuna iga jalgratta juhtimine on erinev, õpi oma jalgrattale sobivat pidurdustehnikat (muu
hulgas surve piduriheeblile ja jalgratta juhtimisomadused) ning juhtimist. Seda saab teha
konsulteerides oma professionaalse jalgrataste edasimüüjaga ja tutvudes jalgratta
kasutusjuhendiga ning harjutades sõitmist ja pidurdamist.
Kui esipidurit rakendatakse liiga jõuliselt, võib jooks blokeeruda ja jalgratas kukkuda ettepoole,
tuues kaasa tõsiseid vigastusi.
Shimano ketaspidurite süsteemid ei ühildu tandemratastega. Kuna tandemratastel on suur
üldkaal, suureneb pidurdamise ajal pidurisüsteemi koormus. Kui hüdraulilisi ketaspidureid
kasutatakse tandemratastel, tõuseb õlitemperatuur liiga kõrgeks ning pidurivoolikutes võivad
ilmneda aurulukud või rebenemised, mis põhjustab omakorda pidurite töö lakkamist.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud
või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid
vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks
kindlas kohas.
G01A, G01S, F01A piduriklotsid on loodud vähendama heli, mis tekib pidurdamisel
piduriklotside ja rootori vahel. Võrreldes G03S/F03C klotsidega vajavad seda tüüpi klotsid
pikemat sissetöötamise aega.
Mineraalõli kasutamine
Kasutamisel kasuta kaitseprille ning väldi kokkupuudet silmadega. Kokkupuutel silmadega
võib põhjustada ärritust. Kokkupuutel silmaga, pese puhta veega ning otsi koheselt arstiabi.
Kasuta kasutamise ajal kindaid. Kokkupuutel nahaga võib põhjustada löövet või ebamugavust.
Kokkupuutel nahaga, pese hoolikalt seebi ja veega.
Õli aurude sisse hingamine võib põhjustada iiveldust. Kata nina ja suu respiraatortüüpi
maskiga ning kasuta hästi ventileeritavas kohas. Kui oled sisse hinganud õli aure, mine
koheselt värske õhu kätte. Kata end tekiga. Püsi soojana ja stabiilsena ning otsi arstiabi.
Ära joo Võib põhjustada oksendamist või kõhulahtisust.
Hoida lastele kättesaamatus kohas.
Ära lõika, kuumuta, keevita ega avalda rõhku õlikonteinerile, see võib põhjustada plahvatust ja
leeke.
Kasutatud õli utiliseerimine: Järgi kohaliku riigi ja/või osariigi utiliseerimise nõudeid.
Valmistudes õli utiliseerimiseks ole hoolikas.
Juhised: Vältimaks võõrkehade ja mustuse sattumist konteinerisse, hoia see suletuna ning
ladusta seda jahedas, pimedas kohas eemal otsesest päikesevalgusest ja
kuumusest.
ETTEVAATUST
Aurulukk on nähtus, kus pidurisüsteemis olev õli kuumeneb, mis omakorda põhjustab
pidurisüsteemis olevate vee või õhumullide paisumist. Seda võib põhjustada äkiline
piduriheebli kasutamise tõus.
< Kui pidurid töötavad heeblit vajutades loiult >
Vajuta kergelt piduriheeblit mitu korda ning oota, et mullid naaseksid pidurivedeliku
anumasse. Soovitatav on seejärel eemaldada tühjenduskruvid ning täita mahuti
mineraalõliga, kuni õhumulle enam pole.
Kui pidurid töötavad endiselt loiult, lase pidurisüsteemist välja õhk. (Vaata "Mineraalõli
lisamine ja õhu eemaldamine".)
Sissetöötamise periood
Ketaspiduritel on sissetöötamise periood ning sissetöötamise perioodi ajal
kasvab järkjärgult pidurdusjõud. Kui kasutad pidureid sissetöötamise perioodil,
ole valmis igaks selliseks pidurdusjõu suurenemiseks. Sama asi toimub ka kui
vahetatud on piduriklotsid või rootor.
Kui puhastad kompressoriga
Kui võtad koost lahti pidurisadula, et puhastada kompressoriga selle sisemisi
detaile, pane tähele, et kompressori õhus sisalduv tolm võib jääda pidurisadula
osadele. Lase pidurisadula komponentidel enne kokkuühendamist piisavalt
kuivada.
Pane tähele
Maastikujalgrataste 203 mm ja 180 mm rootoritel on suurem diameeter kui 160
mm rootoritel ning seega on ka nende rootorite paindlikkus suurem. Vastasel
juhul võivad nad kokku puutuda piduriklotsidega.
Kui pidurisadula kinnitusmuhv ja hargi ots ei ole paralleelsed, võivad rootor ja
pidurisadul kokku puutuda.
Kui jalgratta ratas on eemaldatud, on soovitatav paigaldada ka klotside
eraldajad. Klotside eraldajad välistavad selle, et kolb ei tuleks välja juhul, kui
vajutada piduriheeblit samal ajal kui ratas on eemaldatud.
Kui vajutada piduriheeblit ilma eelnevalt klotside eraldajaid paigaldamata,
tungivad kolvid välja tavapärasest enam. Kasuta lamedaotsalist kruvikeerajat
või mõnda teist sarnast tööriista, et lükata ettevaatlikult piduriklotsid tagasi ilma
piduriklotside pinda kahjustamata. (Kui piduriklotse pole paigaldatud, lükka
kolvid otse lameda otsaga tööriistaga sisse tagasi ilma neid kahjustamata.)
Kui piduriklotside või kolbide tagasi lükkamine on raske, eemalda
tühjenduskruvid ning proovi uuesti. (Pane tähele, sel ajal võib anumast välja
voolata natukene õli.)
Pidurisüsteemi puhastamisel ja hooldamisel kasuta isopropüülalkoholi, seebist
vett või kuiva riidetükki. Ära kasuta müügilolevaid piduri puhasteid või
summutavaid aineid, sest need võivad kahjustada selliseid detaile nagu
tihendid.
Kui eemaldad pidurisadulat, ära eemalda kolbe.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu
halvemaks muutumise eest.
SI-8JZ0A-004-04
Ratta
pöörlemise
suund
Ees vasakul Taga vasakul Taga paremal Ees paremal
Joon. 2 Joon. 1
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
< Parema heebli jaoks >
Pidurisadul
Piduriheebel
< Vasaku heebli jaoks >
Pidurisadulate paigaldamine ja vooliku
kinnitamine.
Eemalda õhutuskamber (kollane) ning aseta
rootoriga ratas raamile.
• Paigalda piduriklotsid.
Kinnitusmoment:
2 - 4 Nm
Ribidega klots
Ribidega klotsidel on ribid
nii ees kui ka taga, seega
paigalda need nii nagu
näidatud joonisel.
Aseta klotsi suruvedru nii, nagu näidatud
joonisel. (Vedrul on vasaku poole (L) ja
parema poole (R) tähised.)
Piduriheeblipoolne ots Pidurisadulapoolne ots
Voolik
Bandžo
Rõngastihendid
Ühenduspolt
Konnektori sisetükk
Oliiv
Ümbris
8 mm mutrivõti
Klotsi suruvedru
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
< Ees > < Taga >
Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
Pidurisadul
Rootor
Adapter
Pidurisadula
kinnituspoldid
Pidurisadula
kinnituspoldid
Adapteri
kinnituspoldid
Adapteri
kinnituspoldid
Rahvusvahelise standardiga kinnitustüüp
Posti-tüüpi kinnitus
Paigalda esmalt pidurisadul raami külge
(nii, et pidurisadul saaks liikuda küljele),
vajuta piduriheeblit nii, et piduriklotsid
haaraksid rootorist, ning seejärel kinnita
pidurisadula kinnituspoldid.
Pidurisadula
kinnituspoldid
Poltide lahtitulemise ennetamiseks paigalda lisakorgid nagu näidatud joonisel.
< Ees > < Taga >
Klambrid
Klambrid
Klambrid
Posti-tüüp
1. Eemalda raami küljest ratas ning eemalda
piduriklotsid nagu on näidatud joonisel.
Piduriklotsid peaks välja vahetama kui peale õli lisamist määrduvad piduriklotsid õliga või
piduriklotsid on kulunud paksuseni 0,5 mm või kui piduriklotside suruvedrud puutuvad
kokku rootoriga.
2. Puhasta kolvid ja ümbritsev piirkond.
3. Lükka kolvid otse lameda otsaga tööriistaga sisse
tagasi ilma neid kahjustamata nii kaugele kui nad
lähevad. Ära lükka kolbe terava tööriistaga. See võib
kahjustada kolbe.
4. < BR-M785/S700 >
Paigalda uued piduriklotsid ja seejärel
paigalda klotside eraldajad (punane).
Veendu, et sa ei unustaks paigaldada
klõpsklambreid.
< BR-M666 >
Paigalda uued piduriklotsid ja seejärel
paigalda klotside eraldajad (punane).
Peale seda vääna lahti tihvt.
Kolb
Kinnitusmoment:
2 - 4 Nm
Reguleerimispolt
Piduriklotsid
M666
M666
Tihvt
3 mm kuuskantvõti
4 mm kuuskantvõti
Kinnitusmoment
3 mm kuuskantvõti: 5 - 7 Nm
4 mm kuuskantvõti: 8 - 10 Nm
Kinnitusmoment:
40 - 50 Nm
Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
2 mm 0,5 mm
< Ees >
Pane tähele:
Ära paigalda tagurpidi.
Tagurpidi paigaldamise korral ei ole
võimalik kinnitada piduriheeblit juhtraua
külge ning seadmel võivad esineda
kahjustused.
*
BR-S700 on mõeldud kasutamiseks ainult koos vaigust
klotsidega (G01A, G01S, F01A).
Pidurisadul
Piduriheebel
Rootor
Voolik
Trossikinniti
BR-M785
/
BR-S700 *
/
BR-M666
BL-M785 / BL-T785
BL-S700 / BL-M666
SM-RT81 / RT67
SM-BH90-SB
SM-HANG
Mineraalõli
Piduriklotsi seade
Ribideta Ribidega
Orgaanilised klotsid
Metallklotsid
SM-DB-OIL
G01A / G01S
G03S
F01A
F03C
< BL-T785 / S700>
est_001462_8JZ0A_004.indd 1est_001462_8JZ0A_004.indd 1 27/01/12 08:3927/01/12 08:39
  • Page 1 1

Shimano BR-M666 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See käsiraamat sobib ka